Takže dle dnešních zpráv serveru Zdopravy.cz a agentury DPA byla letecké společnosti Lufthansa přiznána státní pomoc ve výši cca 245 miliard Kč. To znamená přibližně 1,7 milionu Kč na každého jednoho zaměstnance. Dotyčný článek ze kterého čerpám je zde:
https://zdopravy.cz/vlada-se-s-lufthans ... dil-49606/Pokud by tedy Smartwings/ČSA chtěly státní pomoc ve výši cca 1 milion Kč na zaměstnance, tak jsme zcela v relaci.
Je tedy již jen na nás, jestli chceme být i nadále větší kapitalisté, než naši němečtí vzoři, anebo zda se chceme Německu vyrovnat
Jak jsem psaljiž dříve, musíme si třicet let po sametu říct, jestli chceme i nadále být vzorným žáčkem kapitalismu bez přívlastků, kterého ale naši velcí kapitalističtí vzoři vždycky nakonec ojebou, anebo zda se zachováme stejně jako naši velcí vzoři a zadotujeme jedním milionem na zaměstnance. Já vím, v hlavičkách se to bude hodně mlet, je to k vzteku, ale jak já subjektivně vnímám mediální diskuzi na téma podpory Smartwings/ČSA, tak lidé, kteří o tom něco vědí, jsou pro zadotování ať tím či oním způsobem a lidi, kteří o tom vědí kulový, jsou vesměs proti. A pak jsou tu ještě Piráti, kteří jsou proti všemu co létá už z principu.
Ať jsou Smartwings jací jsou, tak já jsem pro podporu. Už jen proto, abychom ZASE a OPĚT nebyli za blbce, co si sami podříznou pod sebou větev a všechno co jsme vybudovali (i když to stojí někdy za prd) dobrovolně zničíme a odevzdáme zadarmo "kamarádům ze západu" jen pro to zachování čistoty ideje sametu a pro čistou radost našich západních "spojenců", kterým naše sebezničování už třicet let přijde finančně velmi vhod. Jako základ pro případnou diskuzi si dovolím připomenout, že první, kdo přivedl ČSA ke krachu nebyl Jarda Tvrdík, ale byla to společnost Air France, které jsme se v návalu sametovosti pokusili Československé aerolinie odevzdat hned v roce 1992 a těmto západním kapitalistickým vzorům trvalo přivést ČSA ke krachu pouhé dva roky a stejně to nakonec zaplatil stát. Ono prostě není reálného důvodu proč náš trh odevzdávat na stříbrném podnose západním zadotovaným aerolinkám, aby si tu mohly dělat, co chtějí, jak se to děje skoro ve všech ostatních oblastech naší ekonomiky.