krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?
A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!
I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.
Jenže v prvé řadě nejde srovnát podporu Smartwings se zahraničními leteckými spoelčnostmi, ale s tuzemskými firmami. Pokud by udělali program s tím, že se stát poskytne půjčku nebo záruku každé postižené firmě např. s obratem nad 20 miliard a 1 000 zaměstnanci, tak s tím nebude mít většina lidí problém. Jenže tady se pořád řeší nějaká vybrečená podpora jedné jediné firmě, u který si skoro každý den mění podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a miliardu vloží sami. Ještě chvíli bych počkal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou
BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.