"Seberte jim křídla" - Smartwings

Odpovědět
marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od marthym »

Kdybych ti mohl dát "lajk", udělám to. :wink:

Nejhorší je, že ani s tím PR neumějí pracovat. Např. kdyby na začátku pandemie a problémů udělali gesto, že repatriační lety udělají zadarmo. Kdyby manažeři sedli ke stolu a vrátili pár milionů za prodané a neproletěné letenky. Vyšlo by je to (skoro) stejně finančně, ale těch plusových bodů... Z toho by šlo udělat jinou kampaň. Jenže to by ta společnost musela fungovat, a ne být řízena, jak je řízena.


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od jencik »

Súhlasím, ze Simane by mal primárne jednať s Číňanmi, ked sa tak boji o svojich 700 mega a chce od štátu 2 miliardy

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od ivy »

Marthym: Vy máte nějaké zkušenosti s řízením firem? Já ano a kdyby mně vypadlo ze dne na den nějakých 25% výrobní kapacity, považoval bych se za velmi úspěšného, kdybych to ustál tak, jako Smartwings po výpadku maxů. Zvláště v branži,kde jsou miniální marže a velmi ostrá konkurence.

A těch pár (snad spíše stovek) milionů na vrácení letenek roste na stromě?

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od Paul1 »

Aspoň občas se dá se Schillerovou souhlasit. Její reakce na srdceryvný inzerát QS:

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... tent=covid

kremnica
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 28. 09. 2016, 11:53
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od kremnica »

No nejako sa tu zabúda na šedú eminenciu českého letectva pána Tvrdíka. Jeho angažovanie sa v ČSA, v QS prostredníctvom Číňanov mu dávajú najvyššiu kvalifikáciu na vyjadrenie čo ďalej. Akosi je ticho. Ale na druhej strane Smartwings pôsobil v CZ, SK, PL, HU, mal veľké kontrakty vo F, v zime lietal Kanade, že by to robil bez ziskov ? Prečo teraz kvôli dvom mesiacom toľko plaču ? Kde sú tie zisky, ktoré treba v horších časoch investovať ?


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od zbozivulekral »

Stát jedná se skupinou Smartwings, do níž patří aerolinky Smartwings a České aerolinie (ČSA), o záruce na úvěr až 900 milionů korun kvůli dopadům covidu. Podmínkou je přejmenování celé skupiny na ČSA a zachování 2500 pracovních míst.


https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/stat-jedna-se-smartwings-o-temer-miliardove-podpore-4032749

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od krakra »

jencik píše:Súhlasím, ze Simane by mal primárne jednať s Číňanmi, ked sa tak boji o svojich 700 mega a chce od štátu 2 miliardy


Pokud vím, tak Číňanu jsou minoritní (menšinový majitel).

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od krakra »

Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?

A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!

I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.

A úvěr by měla případně poskytnout Čínská strana..... je největším majitelem, i když nemá většinu.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od Paul1 »

krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?

A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!

I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.


Jenže v prvé řadě nejde srovnát podporu Smartwings se zahraničními leteckými spoelčnostmi, ale s tuzemskými firmami. Pokud by udělali program s tím, že se stát poskytne půjčku nebo záruku každé postižené firmě např. s obratem nad 20 miliard a 1 000 zaměstnanci, tak s tím nebude mít většina lidí problém. Jenže tady se pořád řeší nějaká vybrečená podpora jedné jediné firmě, u který si skoro každý den mění podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a miliardu vloží sami. Ještě chvíli bych počkal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou :D

BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od krakra »

Paul1 píše:
krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?

A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!

I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.


Jenže v prvé řadě nejde srovnát pa jedné jediné firmě, u který si skoro každý den mění podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a kal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou :D

BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.


Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od Paul1 »

krakra píše:
Paul1 píše:
krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?

A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!

I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.


Jenže v prvé řadě nejde srovnát pa jedné jediné firmě, u který si skoro každý den mění podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a kal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou :D

BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.


Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus


To ti nepřipadá, ten tam mají už pár pěkných let :)

Jinak Havlíček se povedl:
„Udrželi bychom vztah s českými cestovními kancelářemi, které požadují vysloveně, aby ČSA byla jakožto značka, ale hlavně jakožto dopravce udržen,“ řekl ministr. Zachování ČSA by podle něj také udrželo provoz na lokálních letištích, jmenoval Brno a Ostravu.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od krakra »

Paul1 píše:
krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?

A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!

I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.


Jenže v prvé řadě nejde srovnát podporu Smarní podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a miliardu vloží sami. Ještě chvíli bych počkal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou :D

BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.


Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus.
Ty ostatní letecké společnosti dostaly balík prachů, ohromné peníze.
Samozřejmě že jde často o větší letecké společnosti, než SmartWings.

Letecká společnost FinnAir má 76 letadel, SmartWings 53, SmartWings žádá v největší variantě 2,2 miliardy Kč, Finnair dostal 16 miliard Kč - 8x více, to je absolutní nepoměr!!

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od Paul1 »

krakra píše:
Paul1 píše:
krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?

A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!

I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.


Jenže v prvé řadě nejde srovnát podporu Smarní podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a miliardu vloží sami. Ještě chvíli bych počkal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou :D

BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.


Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus.
Ty ostatní letecké společnosti dostaly balík prachů, ohromné peníze.
Samozřejmě že jde často o větší letecké společnosti, než SmartWings.

Letecká společnost FinnAir má 76 letadel, SmartWings 53, SmartWings žádá v největší variantě 2,2 miliardy Kč, Finnair dostal 16 miliard Kč - 8x více, to je absolutní nepoměr!!


Finnair je blbej příklad na srovnání se Smartwings. Finnair vlastní z 56% stát (takže 9 miliard pořád zůstane státu), zajišťuje pravidelné linky skoro do všech kontinentů, takže u nich se dá mluvit jako o strategické firmě pro Finsko a jejich případný pád by měl mnohem horší důsledky.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od jencik »

Petíciu proti podpore QS uz vyhlasili aj Greenpeace, iné priority

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Příspěvek od krakra »

Paul1 píše:
krakra píše:
Paul1 píše:
Jenže v prvé řadě nejde srovnát podporu Smarní podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a miliardu vloží sami. Ještě chvíli bych počkal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou :D

BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.


Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus.
Ty ostatní letecké společnosti dostaly balík prachů, ohromné peníze.
Samozřejmě že jde často o větší letecké společnosti, než SmartWings.

Letecká společnost FinnAir má 76 letadel, SmartWings 53, SmartWings žádá v největší variantě 2,2 miliardy Kč, Finnair dostal 16 miliard Kč - 8x více, to je absolutní nepoměr!!


Finnair je blbej příklad na srovnání se Smartwings. Finnair vlastní z 56% stát (takže 9 miliard pořád zůstane státu), zajišťuje pravidelné linky skoro do všech kontinentů, takže u nich se dá mluvit jako o strategické firmě pro Finsko a jejich případný pád by měl mnohem horší důsledky.


S tou stretegičností bych to nepřeháněl..... nevím proč by měla být letecká společnost strategická pro stát, když skrachuje jedna, tak ty linky přebere jiná. A u Finnairu určitě nepracuje většina obyvatel Finska.


Odpovědět