"Seberte jim křídla" - Smartwings
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Kdybych ti mohl dát "lajk", udělám to.
Nejhorší je, že ani s tím PR neumějí pracovat. Např. kdyby na začátku pandemie a problémů udělali gesto, že repatriační lety udělají zadarmo. Kdyby manažeři sedli ke stolu a vrátili pár milionů za prodané a neproletěné letenky. Vyšlo by je to (skoro) stejně finančně, ale těch plusových bodů... Z toho by šlo udělat jinou kampaň. Jenže to by ta společnost musela fungovat, a ne být řízena, jak je řízena.
Nejhorší je, že ani s tím PR neumějí pracovat. Např. kdyby na začátku pandemie a problémů udělali gesto, že repatriační lety udělají zadarmo. Kdyby manažeři sedli ke stolu a vrátili pár milionů za prodané a neproletěné letenky. Vyšlo by je to (skoro) stejně finančně, ale těch plusových bodů... Z toho by šlo udělat jinou kampaň. Jenže to by ta společnost musela fungovat, a ne být řízena, jak je řízena.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Súhlasím, ze Simane by mal primárne jednať s Číňanmi, ked sa tak boji o svojich 700 mega a chce od štátu 2 miliardy
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Marthym: Vy máte nějaké zkušenosti s řízením firem? Já ano a kdyby mně vypadlo ze dne na den nějakých 25% výrobní kapacity, považoval bych se za velmi úspěšného, kdybych to ustál tak, jako Smartwings po výpadku maxů. Zvláště v branži,kde jsou miniální marže a velmi ostrá konkurence.
A těch pár (snad spíše stovek) milionů na vrácení letenek roste na stromě?
A těch pár (snad spíše stovek) milionů na vrácení letenek roste na stromě?
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Aspoň občas se dá se Schillerovou souhlasit. Její reakce na srdceryvný inzerát QS:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... tent=covid
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... tent=covid
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
No nejako sa tu zabúda na šedú eminenciu českého letectva pána Tvrdíka. Jeho angažovanie sa v ČSA, v QS prostredníctvom Číňanov mu dávajú najvyššiu kvalifikáciu na vyjadrenie čo ďalej. Akosi je ticho. Ale na druhej strane Smartwings pôsobil v CZ, SK, PL, HU, mal veľké kontrakty vo F, v zime lietal Kanade, že by to robil bez ziskov ? Prečo teraz kvôli dvom mesiacom toľko plaču ? Kde sú tie zisky, ktoré treba v horších časoch investovať ?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Stát jedná se skupinou Smartwings, do níž patří aerolinky Smartwings a České aerolinie (ČSA), o záruce na úvěr až 900 milionů korun kvůli dopadům covidu. Podmínkou je přejmenování celé skupiny na ČSA a zachování 2500 pracovních míst.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/stat-jedna-se-smartwings-o-temer-miliardove-podpore-4032749
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
jencik píše:Súhlasím, ze Simane by mal primárne jednať s Číňanmi, ked sa tak boji o svojich 700 mega a chce od štátu 2 miliardy
Pokud vím, tak Číňanu jsou minoritní (menšinový majitel).
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?
A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!
I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.
A úvěr by měla případně poskytnout Čínská strana..... je největším majitelem, i když nemá většinu.
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?
A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!
I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.
A úvěr by měla případně poskytnout Čínská strana..... je největším majitelem, i když nemá většinu.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?
A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!
I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.
Jenže v prvé řadě nejde srovnát podporu Smartwings se zahraničními leteckými spoelčnostmi, ale s tuzemskými firmami. Pokud by udělali program s tím, že se stát poskytne půjčku nebo záruku každé postižené firmě např. s obratem nad 20 miliard a 1 000 zaměstnanci, tak s tím nebude mít většina lidí problém. Jenže tady se pořád řeší nějaká vybrečená podpora jedné jediné firmě, u který si skoro každý den mění podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a miliardu vloží sami. Ještě chvíli bych počkal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou
BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Paul1 píše:krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?
A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!
I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.
Jenže v prvé řadě nejde srovnát pa jedné jediné firmě, u který si skoro každý den mění podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a kal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou
BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.
Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
krakra píše:Paul1 píše:krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?
A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!
I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.
Jenže v prvé řadě nejde srovnát pa jedné jediné firmě, u který si skoro každý den mění podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a kal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou
BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.
Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus
To ti nepřipadá, ten tam mají už pár pěkných let
Jinak Havlíček se povedl:
„Udrželi bychom vztah s českými cestovními kancelářemi, které požadují vysloveně, aby ČSA byla jakožto značka, ale hlavně jakožto dopravce udržen,“ řekl ministr. Zachování ČSA by podle něj také udrželo provoz na lokálních letištích, jmenoval Brno a Ostravu.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Paul1 píše:krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?
A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!
I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.
Jenže v prvé řadě nejde srovnát podporu Smarní podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a miliardu vloží sami. Ještě chvíli bych počkal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou
BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.
Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus.
Ty ostatní letecké společnosti dostaly balík prachů, ohromné peníze.
Samozřejmě že jde často o větší letecké společnosti, než SmartWings.
Letecká společnost FinnAir má 76 letadel, SmartWings 53, SmartWings žádá v největší variantě 2,2 miliardy Kč, Finnair dostal 16 miliard Kč - 8x více, to je absolutní nepoměr!!
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
krakra píše:Paul1 píše:krakra píše:Proč ne my
Řeknu to jinak: proč státní podporu dostaly letecké společnosti easyJet a Ryanair - které nejsou národní letecké společnosti?
A potom také nejde o dotaci, ale půjčku!
I já osobně bych byl raději, kdyby značku ČSA koupil někdo jiný a snažil se z toho udělat solidní leteckou společnost, ale opravdu není důvod SmartWings tu půjčku neposkytnout s ohledem na to jak půjčky dostávají letecké společnosti v Evropě.
Jenže v prvé řadě nejde srovnát podporu Smarní podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a miliardu vloží sami. Ještě chvíli bych počkal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou
BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.
Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus.
Ty ostatní letecké společnosti dostaly balík prachů, ohromné peníze.
Samozřejmě že jde často o větší letecké společnosti, než SmartWings.
Letecká společnost FinnAir má 76 letadel, SmartWings 53, SmartWings žádá v největší variantě 2,2 miliardy Kč, Finnair dostal 16 miliard Kč - 8x více, to je absolutní nepoměr!!
Finnair je blbej příklad na srovnání se Smartwings. Finnair vlastní z 56% stát (takže 9 miliard pořád zůstane státu), zajišťuje pravidelné linky skoro do všech kontinentů, takže u nich se dá mluvit jako o strategické firmě pro Finsko a jejich případný pád by měl mnohem horší důsledky.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Petíciu proti podpore QS uz vyhlasili aj Greenpeace, iné priority
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Paul1 píše:krakra píše:Paul1 píše:
Jenže v prvé řadě nejde srovnát podporu Smarní podmínky. Nejdřívě chteli 2 miliardy, pak 900 milionů, teď už jen 600 s tím, že 600 mil. už vložili a miliardu vloží sami. Ještě chvíli bych počkal a nakonec se spokojí i s pětadvacítkou
BTW. Třeba Ryanair a Easyjet právě získali podporu, která je dostupná mnohem šíršimu okruhu žadatelů a ne jen ušitá na míru přímo němu.
Potom mi to připadá, že na západně je mnohem větší socialismus.
Ty ostatní letecké společnosti dostaly balík prachů, ohromné peníze.
Samozřejmě že jde často o větší letecké společnosti, než SmartWings.
Letecká společnost FinnAir má 76 letadel, SmartWings 53, SmartWings žádá v největší variantě 2,2 miliardy Kč, Finnair dostal 16 miliard Kč - 8x více, to je absolutní nepoměr!!
Finnair je blbej příklad na srovnání se Smartwings. Finnair vlastní z 56% stát (takže 9 miliard pořád zůstane státu), zajišťuje pravidelné linky skoro do všech kontinentů, takže u nich se dá mluvit jako o strategické firmě pro Finsko a jejich případný pád by měl mnohem horší důsledky.
S tou stretegičností bych to nepřeháněl..... nevím proč by měla být letecká společnost strategická pro stát, když skrachuje jedna, tak ty linky přebere jiná. A u Finnairu určitě nepracuje většina obyvatel Finska.