Stránka 8 z 13

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 17:44
od michal4
Ale je. Majoritní čínský vlastník má, ale nedá a chce se nechat zadotovat a ručit jen dobrým slovem, protože nic v QS a OK nemá takřka žádnou hodnotu.

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 18:11
od prodejce
Klidně mě opravte, ale pokud vím, tak držitelé akcií Lufthansy taky nic neplatili ze svého. U Air France KLM byla schválena podpora dnes a ve zprávách taky nic nebylo o podílu akcionářů na balíku pomoci. Takže jsme pořád v relaci se zahraničím, jen jsme teda s pomocí narozdíl od nich poslední... :-q

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 18:55
od jencik
prodejce píše:Klidně mě opravte, ale pokud vím, tak držitelé akcií Lufthansy taky nic neplatili ze svého. U Air France KLM byla schválena podpora dnes a ve zprávách taky nic nebylo o podílu akcionářů na balíku pomoci. Takže jsme pořád v relaci se zahraničím, jen jsme teda s pomocí narozdíl od nich poslední... :-q

Ako sa to vezme, v prípade LH získal štát podiel vo firme výhodnejšie ako na trhu a dve miesta v dozornej rade. V prípade AF o tom bola reč už skôr, ale hovorilo sa všeobecne o leteckom sektore,. keďže sa tam počítal aj Airbus a ďalšie firmy z leteckého priemyslu vo Francúzsku. Co presne za to štát dostane som nezistoval.
No a hlavne by som podotkol, ze QS su hlavne chartrova spoločnosť, pravidelné lety majú len ako bokovku. Súhlasím, ze Číňania by mohli do firmy dosypat, môže ich Simane presvedčiť

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 19:02
od prodejce
jencik píše:.. a dve miesta v dozornej rade.

Pokud vím, tak SW také nabízí státu místa v dozorčí radě. Mechanismus pomoci neřeším, to je na odbornících typu HighFlyer, ne prodejce, ale hlavně aby ta podpora už přišla, jsme poslední, ve vyspělých kapitalistických státech se nekecá okolo a pomáhá se. Měli bychom si vzít příklad.

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 19:06
od beijinka
Paul1 píše:
Paul1 píše:
Roiman4 píše:
Všichni se nevejdou... schvalují si to oni, kdo jak dlouho dostane podporu... ze dvou schválených měsíců to byl jen jeden a pak se už nebavili o dalších...


Vejdou. Navíc je prodloužen až do 31. 8. 2020.
Cituji:
"Program Antivirus je určen všem zaměstnavatelům, jejichž mzdové prostředky nejsou kryty veřejnými rozpočty."
Více zde:
https://www.mpsv.cz/antivirus


SW ho čerpají - dle jejich mluvčí to za březen bylo 7 320 459 Kč, předpoklad je, že vyčerpají až 40 000 000 Kč.
https://cnn.iprima.cz/vladni-pomoc-smar ... korun-3949
No, nejsou to ty požadované miliardy, ale i vedení SW si nevidí do úst..

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 19:08
od Erynym
prodejce píše:Klidně mě opravte, ale pokud vím, tak držitelé akcií Lufthansy taky nic neplatili ze svého. U Air France KLM byla schválena podpora dnes a ve zprávách taky nic nebylo o podílu akcionářů na balíku pomoci. Takže jsme pořád v relaci se zahraničím, jen jsme teda s pomocí narozdíl od nich poslední... :-q

Smartwings ovšem není Lufhansa a ČR není Německo. Záchrana aerolinky významné pouze pro koupáky nám nepřinese vůbec nic a sekeru v rozpočtu budeme mít dost velkou i bez toho.

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 19:45
od marthym
To, že to není v Česku ve zprávách, nic neznamená...
To, že je u krocích k AF souvislost s Airbusem, se moc u nás také skoro nezmiňuje.

Cituji např. Guardian a FT (francouzsky neumím, třeba někdo dá lepší zdroje):
The finance minister, Bruno Le Maire, said the government would do “everything to support this French industry that is so critical for our sovereignty, our jobs and our economy”, as he launched the plan alongside the transport, defence and environment ministers.


Aerospace employs 300,000 people in France either directly or indirectly and brings in €58bn in revenues every year. Mr Le Maire warned that without support “100,000 jobs would be threatened within six months”.


France’s support plan includes a €7bn loan package already announced for airline Air France-KLM, €300m to modernise the supply chain and an investment fund starting at €500m, which aims to climb to €1bn, designed to help small and medium-sized industries, including with potential consolidations. The fund will start with €200m from the state, €200m from industry leaders Airbus, Thales, Dassault and Safran, and €100m from the fund manager.


Každopádně nebo mimochodem, prodejce mi pořád nepodal důkaz o tom, jak se lidi mohli přetrhnout, aby si koupili letenky do AYT. Já nezapomínám :D

Uzavřu to, srovnávat AF a QS (OK) je bizarní.

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 20:49
od jencik
3mld€ sú pôžičky a 4mld€ záruky za dlhy, 2-4mld€ plánovala holandska vláda pre KLM. AF ale musí zrušiť linky, ktoré su kratšie ako dve a pol hodiny vlakom a jej cieľ má byť najekologickejšia aerolinka. Zároveň chce vláda vytvoriť ten fond s miliardou €, ktorá ma pomôcť práve menším firmám v letectve. Súhlasím, ze AF a KLM sú špecifické, obe krajiny maju zámorské územia, s ktorými tiez potrebujú spojenie, no je to tiež niečím podmienené. U QS len počujem, ze potrebujú prachy, ale Číňania im nič nedajú. Nejedná sa teda úplne o podporu high tech odvetvia ako vo FR. Jedine zeby na lakovanie hladali filipínskych inžinierov

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 20:54
od prodejce
to Marthym

Díky za ty citace, opět potvrzují a dokazují to, co tady píšu už delší dobu, tedy:

a) akcionáři AFKL ani LH na balíku pomoci neparticipují

b) SW požadují podporu úměrnou jejich velikosti a v tomto poměru dokonce i menší než západní aerolinky. Dle tvých citací vynaloží Francie na celý svůj "aerospace industry" celkem 15 miliard EUR a to na 300 000 zaměstnanců v tomto "aerospace industry". Státní podpora tedy činí 1,3 milionu Kč na jednoho zaměstnance. SW požaduje méně než 1 milion Kč na jednoho zaměstnance. Jsme tedy zcela v relaci a SW nepožaduje nic, co by bylo ve vyspělých západních zemích neobvyklé a/nebo se vymykalo standardům v celém odvětví.

Každopádně nebo mimochodem, prodejce mi pořád nepodal důkaz o tom, jak se lidi mohli přetrhnout, aby si koupili letenky do AYT. Já nezapomínám

Vím, kolik jsem toho prodal a když si udělám extrapolaci i na ostatní prodejce, tak je statisticky nepravděpodobné, že bys ve svém okolí neznal nikoho, kdo letěl do AYT se SW za v průměru 8 tis Kč. Takže statisticky řečeno lžeš. Buď mi podej důkaz, že ve tvém okolí nikdo takový není, anebo s tím dej pokoj, na takovéto nesmysly je můj důchod moc krátký.

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 21:20
od prodejce
Erynym píše:Smartwings ovšem není Lufhansa a ČR není Německo.

A to je dobře, nebo špatně?
Měly by SW být jako Lufthansa a ČR být jako Německo?
Ano, nebo ne?

Pokud vím, tak se třicet let snažíme Německo dohánět a pokud se k němu máme někdy v oblasti dopravního letectví tedy alespoň přiblížit, tak dobrovolným zrušením jediné aerolinky, která má v PRG domácí bázi, tomu moc nepomůžeme :D

Erynym píše: Záchrana aerolinky významné pouze pro koupáky nám nepřinese vůbec nic a sekeru v rozpočtu budeme mít dost velkou i bez toho.

O tři příspěvky výše a vůbec už od začátku říkám, že pomoc SW není o tom, co nám to přinese, ale o tom, co by nám to odneslo, kdybychom nepomohli. Předali bychom celý náš letecký trh zadotovaným západním aerolinkám, zadarmo, bez boje, v jejich prospěch tak, jako jsme v cizí prospěch dobrovolně a zdarma odevzdali už prakticky všechny ostatní oblasti naší ekonomiky. A zkušenost posledních třiceti let jasně ukazuje, že toto "odevzdávání" není přístup, který by byl v náš prospěch.

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 21:31
od Paul1
A co je špatně na tom, že jsme "západu" odevzdali všechny oblasti ekonomiky (což btw. není pravda)? Můžeme si ukázat na příkladu naší největší firmy (značky) a to Škody. Kdyby jsme si neprodali Němcům a každoročně ji dotovali miliardy ze státního rozpočtu, tak by Škoda v roce 2020 prodávala auta s technikou na úrovni současné Lady a prodeje by byly taky na její úrovni.

A budu se opakovat. Proč mimořádně podporovat jen jednu z 500 000 českých firem?

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 21:42
od prodejce
Paul1 píše:A co je špatně na tom, že jsme "západu" odevzdali všechny oblasti ekonomiky (což btw. není pravda)? Můžeme si ukázat na příkladu naší největší firmy (značky) a to Škody. Kdyby jsme si neprodali Němcům a každoročně ji dotovali miliardy ze státního rozpočtu, tak by Škoda v roce 2020 prodávala auta s technikou na úrovni současné Lady a prodeje by byly taky na její úrovni.


Dám dva flagrantní případy, které bohatě stačí en bloc: dvojí kvalita potravin a Veolia voda.

Škodovka je klasická výjimka, která potvrzuje pravidlo, a to vlastně jen díky tomu, že v ČR mají kromě "montování" i vývoj. Ale i zde si dovolím upozorrnit, že smlouva o privatizaci mezi Škodou a Volkswagenem má tajný dodatek, který je dodnes tajný. Hrozně bych se divil, kdyby nás ten dodatek nepoškozoval, když je tak pečlivě utajený.

Ale nechci moc spadávat do politiky, která nesouvisí. Je přeci věcí elementární logiky, že země, která nemá vlastní podniky, ale jen filiálky těch zahraničních, nemůže nikdy ekonomicky dohnat země svých zahraničních majitelů, protože to prostě není v zájmu těchto zahraničních majitelů. Na tom není co k diskuzi, to je přeci evidentní.

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 21:43
od marthym
prodejce píše:Vím, kolik jsem toho prodal a když si udělám extrapolaci i na ostatní prodejce, tak je statisticky nepravděpodobné, že bys ve svém okolí neznal nikoho, kdo letěl do AYT se SW za v průměru 8 tis Kč. Takže statisticky řečeno lžeš. Buď mi podej důkaz, že ve tvém okolí nikdo takový není, anebo s tím dej pokoj, na takovéto nesmysly je můj důchod moc krátký.


:crazy: Zajímavá, velmi zajímavá argumentace. Koho mi to jen připomíná...

Nicméně, jak si přeješ.

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 21:48
od marthym
Paul1 píše:A co je špatně na tom, že jsme "západu" odevzdali všechny oblasti ekonomiky (což btw. není pravda)?


Ano, ano, pravdu díš. A dejme si příklady, třeba mediální byznys. Němci, Ringier... To vše pár let, najednou jsou pryč. Koupil si to Babiš, Dospiva, Křetínský. Přišel Bakala... :crazy: Ale to je pro prodejce asi taky výjimka jak Škoda. %-( A vezměme to dál, další nepravda, Čína je na východ. Invia, Slavia, Lobkowicz, Smartwings. A jsme zpět z off topicu. :D

Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings

Napsal: 11. 06. 2020, 22:01
od prodejce
marthym píše:A vezměme to dál, další nepravda, Čína je na východ. Invia, Slavia, Lobkowicz, Smartwings. A jsme zpět z off topicu. :D


Na tohle jsem přesně čekal, kdy se vytasíte s "čínskou vlnou". Ono to totiž s tématem úzce souvisí. Čínská vlna tzv. "investic" proběhla teprve nedávno, každý to dobře pamatujeme, a už teď, po té krátké době se ukazuje, že to byla chyba, že naši velkopodnikatelé sedli na lep a už dnes, po tak krátké době, toho litují. A hlavně že nám to bylo ekonomicky k ničemu, ekonomika se díky tomu nikam neposunula a jsou z toho jenom problémy. Bez čínských "investic" bychom byli dál. Tedy jsme "odevzdali" kus českých podniků a i když to bylo za peníze, nikoliv zadarmo, tak ani to nám nepomohlo. Tedy čínské "investice" jasně ukázaly, že metoda odevzdávání (ať za peníze či bez) opravdu nefunguje.