"Seberte jim křídla" - Smartwings
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Začíná to být mediální fraška, kdo z koho, stačí si ta vyjádření hlavních zúčastněných poskládat do časové osy.
Každopádně vlastníci miliardáři ze Smartwings chtějí kapitalizaci zisku a socializaci ztrát - tedy výdělky si nechají, prodělky ať zaplatí stát (my z našich daní). A dělají skutečné myšlenkové veletoče, aby toho dosáhli, a ztráty jsme jim zacvakali my skrze stát.
Každopádně vlastníci miliardáři ze Smartwings chtějí kapitalizaci zisku a socializaci ztrát - tedy výdělky si nechají, prodělky ať zaplatí stát (my z našich daní). A dělají skutečné myšlenkové veletoče, aby toho dosáhli, a ztráty jsme jim zacvakali my skrze stát.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Kdo chce víc, nedostane nic Doufám.
Teď jde spíš o to, jak velký tlak vyvinou CK. Mají v tom taky dost peněz a silnou lobby.
Teď jde spíš o to, jak velký tlak vyvinou CK. Mají v tom taky dost peněz a silnou lobby.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Kdyby si CK spočítaly, že mohou dostat více za nižší cenu, když se porozhlédnou a poptají jinde a nebudou se bát vykašlat na SW, tak to bude win-win pro cestovky i zákazníky, tedy dovolenkáře. Anglicky by v CK měli pracovníci umět.
Pokud by byla báze v Pze, jako už měly jiné aerolinky i v předchozích letech, tak by byli i čeští ( a slovenští) CC a nebyl by ani jazykový problém pro dovolenkáře.
Pokud by byla báze v Pze, jako už měly jiné aerolinky i v předchozích letech, tak by byli i čeští ( a slovenští) CC a nebyl by ani jazykový problém pro dovolenkáře.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Tady je třeba uzákat rozdíl napříkladu u majoritně státních Thai airways. O Thajské vdádě se říká, že je ještě zkorumpovanější než Česká.
Rozhodují se, jestli poslat THAI do konkurzu s možností resturuktualizace nebo ji podpořit přímo finančně.
Thajský premiér pronesl památnou větu:
"Dnes Thajsko a země po celém světě čelí krizi. Thajsko musí utrácet peníze na pomoc lidem, farmářům, malým a středním podnikům, výdělkům, samostatně výdělečně činným osobám a těm, kteří těžce pracují pro své rodiny, “řekl."
A teď si porovnejte, jak se podporují malé firmy a firmičky u nás a jak miliardářské společnosti, navíc z poloviny vlastněné Čínskou lidovou republikou.
Zdroj: https://www.bangkokpost.com/business/19 ... ptcy-court
Rozhodují se, jestli poslat THAI do konkurzu s možností resturuktualizace nebo ji podpořit přímo finančně.
Thajský premiér pronesl památnou větu:
"Dnes Thajsko a země po celém světě čelí krizi. Thajsko musí utrácet peníze na pomoc lidem, farmářům, malým a středním podnikům, výdělkům, samostatně výdělečně činným osobám a těm, kteří těžce pracují pro své rodiny, “řekl."
A teď si porovnejte, jak se podporují malé firmy a firmičky u nás a jak miliardářské společnosti, navíc z poloviny vlastněné Čínskou lidovou republikou.
Zdroj: https://www.bangkokpost.com/business/19 ... ptcy-court
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
beijinka píše:Kdyby si CK spočítaly, že mohou dostat více za nižší cenu, když se porozhlédnou a poptají jinde a nebudou se bát vykašlat na SW, tak to bude win-win pro cestovky i zákazníky, tedy dovolenkáře. Anglicky by v CK měli pracovníci umět.
Pokud by byla báze v Pze, jako už měly jiné aerolinky i v předchozích letech, tak by byli i čeští ( a slovenští) CC a nebyl by ani jazykový problém pro dovolenkáře.
Máte majitele cestovních kanceláří za pologramotné debily, kteří nejsou schopni to udělat? Můžete uvést důvod, proč by si měli dobrovolně snižovat zisk, když je tady podle vás taková skvělá příležitost? Můžete přihodit jako znalec nějakou kalkulaci? Anebo je to všechno jen takové vdt... A že jsem tak smělý, těch "bází" bylo kolik a kolik na nich bylo "bázováno" letadel ?
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
ivy píše:beijinka píše:Kdyby si CK spočítaly, že mohou dostat více za nižší cenu, když se porozhlédnou a poptají jinde a nebudou se bát vykašlat na SW, tak to bude win-win pro cestovky i zákazníky, tedy dovolenkáře. Anglicky by v CK měli pracovníci umět.
Pokud by byla báze v Pze, jako už měly jiné aerolinky i v předchozích letech, tak by byli i čeští ( a slovenští) CC a nebyl by ani jazykový problém pro dovolenkáře.
Máte majitele cestovních kanceláří za pologramotné debily, kteří nejsou schopni to udělat? Můžete uvést důvod, proč by si měli dobrovolně snižovat zisk, když je tady podle vás taková skvělá příležitost? Můžete přihodit jako znalec nějakou kalkulaci? Anebo je to všechno jen takové vdt... A že jsem tak smělý, těch "bází" bylo kolik a kolik na nich bylo "bázováno" letadel ?
Ne, bylo to myšleno tak, že by i majitelé CK mohli mít větší zisk. Pokud uděláte výběrové řízení/oslovíte více zájemců, obvykle dostanete výhodnější nabídku než když máte jednu možnost a jednu nabídku (SW) a tu musíte ( z různých důvodů) přijmout.
To byl návrh možností pro CK podle toho, jak funguje tržní prostředí, žádná speciální analýza. Mohlo by to být win-win jak pro CK (vyšší zisk) i zákazníky - lepší cestování.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
beijinka píše:Ne, bylo to myšleno tak, že by i majitelé CK mohli mít větší zisk. Pokud uděláte výběrové řízení/oslovíte více zájemců, obvykle dostanete výhodnější nabídku než když máte jednu možnost a jednu nabídku (SW) a tu musíte ( z různých důvodů) přijmout.
To byl návrh možností pro CK podle toho, jak funguje tržní prostředí, žádná speciální analýza. Mohlo by to být win-win jak pro CK (vyšší zisk) i zákazníky - lepší cestování.
A ted musi? To je nejaky zakon, ktery prestane platit kdyby SW zkrachovalo, nebo jak?
Nebo co brani majitelum CK udelat vyberove rizeni uz ted?
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
beijinka píše:ivy píše:beijinka píše:Kdyby si CK spočítaly, že mohou dostat více za nižší cenu, když se porozhlédnou a poptají jinde a nebudou se bát vykašlat na SW, tak to bude win-win pro cestovky i zákazníky, tedy dovolenkáře. Anglicky by v CK měli pracovníci umět.
Pokud by byla báze v Pze, jako už měly jiné aerolinky i v předchozích letech, tak by byli i čeští ( a slovenští) CC a nebyl by ani jazykový problém pro dovolenkáře.
Máte majitele cestovních kanceláří za pologramotné debily, kteří nejsou schopni to udělat? Můžete uvést důvod, proč by si měli dobrovolně snižovat zisk, když je tady podle vás taková skvělá příležitost? Můžete přihodit jako znalec nějakou kalkulaci? Anebo je to všechno jen takové vdt... A že jsem tak smělý, těch "bází" bylo kolik a kolik na nich bylo "bázováno" letadel ?
Ne, bylo to myšleno tak, že by i majitelé CK mohli mít větší zisk. Pokud uděláte výběrové řízení/oslovíte více zájemců, obvykle dostanete výhodnější nabídku než když máte jednu možnost a jednu nabídku (SW) a tu musíte ( z různých důvodů) přijmout.
To byl návrh možností pro CK podle toho, jak funguje tržní prostředí, žádná speciální analýza. Mohlo by to být win-win jak pro CK (vyšší zisk) i zákazníky - lepší cestování.
Ta poučka o tendru je sice fajn, ale jak víte, že nikdo z nich (třeba Nasr, Pavlov, Jeddai) ten tendr už dávno neudělal ? A co když došli k názoru, že poměr ceny a užitné hodnoty u s***wings je přes nesporné nedostatky této aerolinky stále lepší, než cokoliv ostatní? Když dokázali postavit od nuly ve zbídačeném postkomunistickém státě Exim, Blue style a Alexandriu a naučili lidi cestovat, tak to asi žádní blbečci nebudou. A podle Vás to zřejmě dělají špatně. Nechcete jim to (samozřejmě bez speciální analýzy) jít vysvětlit? Určitě Vás přivítají s otevřenou náručí.
Mimochodem, když je to taková hrůza, proč už tady nejsou jiné, zahraniční cestovky, které budou masově nabízet lepší cestování? Že by jim to finančně nějak neštymovalo?
A ty báze a bázovaná letadla ?
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
Václav Fischer asi taky žádný "blbeček", jak píšeš, nebyl, a jak dopadnul. A jeho úpadek začal právě tím, že odmítal prodávat místa ve svých letadlech konkurenčním cestovkám.....
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
beijinka píše:ivy píše:beijinka píše:Kdyby si CK spočítaly, že mohou dostat více za nižší cenu, když se porozhlédnou a poptají jinde a nebudou se bát vykašlat na SW, tak to bude win-win pro cestovky i zákazníky, tedy dovolenkáře. Anglicky by v CK měli pracovníci umět.
Pokud by byla báze v Pze, jako už měly jiné aerolinky i v předchozích letech, tak by byli i čeští ( a slovenští) CC a nebyl by ani jazykový problém pro dovolenkáře.
Máte majitele cestovních kanceláří za pologramotné debily, kteří nejsou schopni to udělat? Můžete uvést důvod, proč by si měli dobrovolně snižovat zisk, když je tady podle vás taková skvělá příležitost? Můžete přihodit jako znalec nějakou kalkulaci? Anebo je to všechno jen takové vdt... A že jsem tak smělý, těch "bází" bylo kolik a kolik na nich bylo "bázováno" letadel ?
Ne, bylo to myšleno tak, že by i majitelé CK mohli mít větší zisk. Pokud uděláte výběrové řízení/oslovíte více zájemců, obvykle dostanete výhodnější nabídku než když máte jednu možnost a jednu nabídku (SW) a tu musíte ( z různých důvodů) přijmout.
To byl návrh možností pro CK podle toho, jak funguje tržní prostředí, žádná speciální analýza. Mohlo by to být win-win jak pro CK (vyšší zisk) i zákazníky - lepší cestování.
Teoreticky to je správně, ale někdy stačí drobnost a je to jinak. Pokud vím, tak CK si většinou rozdělují kapacitu letadla. Takže stačí pokud jedna větší CK řekne, že chce klidně i dražší a horší společnost, nebo nic, tak je rozhodnuto.
O motivaci CK případně jejich zaměstnanců už ale tady nechci ani spekulovat.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
atr píše:Teoreticky to je správně, ale někdy stačí drobnost a je to jinak. Pokud vím, tak CK si většinou rozdělují kapacitu letadla.
Přesně tak, v tom je kámen úrazu. Každá CK navíc (co jsem slyšel, nemám důvod nevěřit), si vyhádala s Vikem jiné ceny. Takže třeba Exim letí levně do Egypta, ale dráž na Mallorcu atd.
Jinak, ivy mě pobavil. Naučit lidi cestovat. Po revoluci... Hmm, to bylo opravdu strašně těžké. A slovo zbídačené si vykládáš jak? Vysvětli mi to, prosím... Nějak nevím, jsem sice mladší ročník, ale komunismus jsem ještě zažil. A myslím, že za to, jak se v 90. letech "cestovalo" / kradlo, by měli někteří lidé z CK chodit kanalizací a ne se tím kasat. Ale to platí o víc odvětvích, že ano
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
marthym píše:atr píše:Teoreticky to je správně, ale někdy stačí drobnost a je to jinak. Pokud vím, tak CK si většinou rozdělují kapacitu letadla.
Přesně tak, v tom je kámen úrazu. Každá CK navíc (co jsem slyšel, nemám důvod nevěřit), si vyhádala s Vikem jiné ceny. Takže třeba Exim letí levně do Egypta, ale dráž na Mallorcu atd.
Jinak, ivy mě pobavil. Naučit lidi cestovat. Po revoluci... Hmm, to bylo opravdu strašně těžké. A slovo zbídačené si vykládáš jak? Vysvětli mi to, prosím... Nějak nevím, jsem sice mladší ročník, ale komunismus jsem ještě zažil. A myslím, že za to, jak se v 90. letech "cestovalo" / kradlo, by měli někteří lidé z CK chodit kanalizací a ne se tím kasat. Ale to platí o víc odvětvích, že ano
Tvrdíte, že jste zažil komunismus? A nepamatujete si šedá, špinavá města, ekologicky zničený sever, zoufalou kádrovou politiku, tresty za jakoukoliv rozumnou iniciativu, šílené kurzy koruny vůči tzv.tvrdým měnám ve srovnání s tehdejšími platy, devizáky, nedostatek spotřebního zboží, fronty téměř na cokoliv, Jugošku s konzervama a třiceti markama, zašitýma v trenýrkách, atd., atd., atd? To Vám fakt nic neříká? Pak se ovšem nedivím, že tolik lidí volí komunisty a piráty, kteří se širokým obloukem nepozorovaně vrací k témuž. Anebo jste za bolševika tak leda tahal kačera.
V devadesátých letech bylo potřeba přesvědčit lidi, aby byli ochotni dát za týdenní letecký zájezd třeba do Tunisu pro čtyřčlennou rodinu více než půlroční plat. Tedy to, co by v nějaké zemi na západ od nás prakticky nikdo nedal. A můžete se smát jak chcete, ale výše jmenovaným (a samozřejmě dalším) se to povedlo. To, že někdo někde kradl, nebylo žádným specifikem cestovek.
A ještě malý detail z byznysu - to, že si jeden partner dokáže vyjednat (podle Vás vyhádát) od někoho jinou cenu, než druhý, je jeden z principů volné soutěže. To funguje až na výjimky téměř všude ve světě. Netvrdím, že je to ideální, ale opačný princip je třeba Venezuela.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
pettte píše:Václav Fischer asi taky žádný "blbeček", jak píšeš, nebyl, a jak dopadnul. A jeho úpadek začal právě tím, že odmítal prodávat místa ve svých letadlech konkurenčním cestovkám.....
Myslím, že úpadek Václava Fischera byl způsoben špatným obchodním modelem. Cílil na tzv. "lepší klientelu", nabízel jí vyšší standart, ale nedokázal ho prodat za adekvátní ceny. A ta neochota nabízet místa konkurenčním cestovkám (a další kroky) byly jen důsledkem hraní si na jakousi předstíranou exkluzivitu.
A mimochodem, kroky pana Fischera zhruba od přelomu milénia mně nijak nepřesvědčují o jeho schopnostech - spíše naopak.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19. 05. 2020, 18:42
- Pohlaví: žena
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
zajímavé informace, zkuste prosadit.
Re: "Seberte jim křídla" - Smartwings
ivy píše:pettte píše:Václav Fischer asi taky žádný "blbeček", jak píšeš, nebyl, a jak dopadnul. A jeho úpadek začal právě tím, že odmítal prodávat místa ve svých letadlech konkurenčním cestovkám.....
Myslím, že úpadek Václava Fischera byl způsoben špatným obchodním modelem. Cílil na tzv. "lepší klientelu", nabízel jí vyšší standart, ale nedokázal ho prodat za adekvátní ceny. A ta neochota nabízet místa konkurenčním cestovkám (a další kroky) byly jen důsledkem hraní si na jakousi předstíranou exkluzivitu.
A mimochodem, kroky pana Fischera zhruba od přelomu milénia mně nijak nepřesvědčují o jeho schopnostech - spíše naopak.
1. psal jsi o "vybudovali" buduje se na začátku, což přelom milénia není.
2. a co se týká vyššího standardu to si taky nemyslím. Zájezd jsem si tehdy nakonfiguroval jak jsme chtěl, tedy jednoduché ubytko 2*, z jídla od snídaně až po all in jsem si vybral, polopenzi, naopak jsem si připlatil za jeho "pseudo-business" a za přípoj s ČSA do Prahy. nemám pocit, že by to bylo něco exkluzivního, naopak, měl jsme a mám pocit, že to bylo běžné, snad jen že se dalo zvolit jaké služby si chci zaplatit.
Také se mi nikdy nevymaže z paměti, když jsem koncem roku 2001 projevil zájem o můj první a poslední organizovanou, zámořskou dovolenou do Thajska. Vybral jsme si z katalogu tehdy ještě ne tak komerční Ao Nang. Příjdu na pobočku, kde se nacházelo několik "dam" věku 45-55 let, v původních kostýmcích Čedoku , které si hrály na královny. Po sdělení, jaký že to zájezd chci, mi bylo sděleno, že zájezd v čerstvě vytištěném katalogu už byl zrušen. Nenechal jsme se odbýt, a chtěl vědět proč, a že ho chci. Tu nechuť něco řešit si pamatuji ještě po letech. Když jsem pořád otravoval, že to chci a neměl se k odchodu, tak mi jedna otráveně sdělila: Nóóó, tak jedině, že by jsme Vám to udělali přes Čedok exklusive. No a nakonec to místo 54.000,- za osobu stálo 57.000,- což není žádná hrůza na to, že asi jen 3 dvojice, tehdy letěly jinam než na Pattayu.
Z té doby se také datují moje vzpomínky na přískokový let do BKK s již tak slavným Travel service a českými koupáky. Dodnes vyhrožuji dětem, že je tím budu před spaním strašit!