Jak jsou na tom Smart Wings s rusenim letu?

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Příspěvek od skater »

Nemáte někdo odkaz na nějakou internetovou stránku, kde jsou tato kompenzační pravidla uvedena?


vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Příspěvek od vitezslav »

Souhlasím se všemi, kteří tvrdí, že by měl TVS s Sw skončit, i když jsem jim zpočátku moc fandil a několikrát s nimi letěl. Bohužel, můj názor je, že SW vznikl pouze proto, aby zvýšil tržní hodnotu v době uvažovaného prodeje ČSA, neboť ČSA tehdy o nízkonákladového dopravce stály. Už podivné mi přijde, že se žádá o povolení prodeje antimonopolní úřad, a když to povolí, zjistí se, že vlastně nikdo nic prodávat nechce :D !

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

vitezslav píše:Souhlasím se všemi, kteří tvrdí, že by měl TVS s Sw skončit, i když jsem jim zpočátku moc fandil a několikrát s nimi letěl. Bohužel, můj názor je, že SW vznikl pouze proto, aby zvýšil tržní hodnotu v době uvažovaného prodeje ČSA, neboť ČSA tehdy o nízkonákladového dopravce stály. Už podivné mi přijde, že se žádá o povolení prodeje antimonopolní úřad, a když to povolí, zjistí se, že vlastně nikdo nic prodávat nechce :D !


Jo, to jsem tady taky před pár měsíci říkal. Šimáně pravděpodobně nikdy nechtěl SW dlouhodobě provozovat, už proto že na to nemá kapitál. Byla to prostě sázka, kdy čekal že buď prodá celej TVS nebo že po SW skočí některej z lowcostů.

Bohužel sázka nevyšla a příhodná doba pro prodej už je pryč. Proto je teď SW takovej s**t. TVS udělal startup company ale nemá na to (nejen finančně) rozvinout to někam dál, směrem ke stabilní funkční společnosti.

Poslední chabej pokus s "cenovou válkou" proti Sky vyvolal u zasvěcených asi jen soucitný úsměv. Sky o akvizici zájem nejspíš nemá. Byly by to zbytečně vyhozený peníze, který Sky navíc nemá.

A provozovat lowcost jako dodatečný vytěžování kapacity charterů taky dlouhodobě nejde. Takže to časem buď odepíšou, nebo budou nějakou dobu dál parazitovat na chudácích, ke kterým se ještě pověst SW nedonesla :? .

Skyfan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 289
Registrován: 04. 05. 2006, 19:57
Stav: Offline

Příspěvek od Skyfan »

No jsem moc zvědavej, jak budou linky SW lítat v červenci a srpnu, ale nějaký výrazný zlepšení trendu rušení low-cost letů nečekam. To spíš budou 735 dál plácat chartery mezi 738. Nebo je to jinak ?

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Příspěvek od Zlin142 »

pepa007 píše:Poslední chabej pokus s "cenovou válkou" proti Sky vyvolal u zasvěcených asi jen soucitný úsměv. Sky o akvizici zájem nejspíš nemá. Byly by to zbytečně vyhozený peníze, který Sky navíc nemá.


Proč by Sky kupoval Smarty? Co by tím získal? Vždyť nejsou etablováni na žádné lince a jejich "síť destinací" je ve skutečnosti jen změť ad hoc linek, které jsou očividně ochotni bez pardonu zrušit jakmile se jim naskytne lukrativnější příležitost. O nějaké hodnotě značky moc řeč být nemůže, resp. jakákoli asociace s TVS by spíš byla kontraproduktivní.

skater píše:Nemáte někdo odkaz na nějakou internetovou stránku, kde jsou tato kompenzační pravidla uvedena?


Přímo od zdroje: http://ec.europa.eu/transport/air/rules/rights/doc/2005_01_19_apr_leaflet_en.pdf

:idea:
Naposledy upravil(a) Zlin142 dne 14. 06. 2006, 11:23, celkem upraveno 1 x.


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Zlin142 píše:
pepa007 píše:Poslední chabej pokus s "cenovou válkou" proti Sky vyvolal u zasvěcených asi jen soucitný úsměv. Sky o akvizici zájem nejspíš nemá. Byly by to zbytečně vyhozený peníze, který Sky navíc nemá.


Proč by Sky kupoval Smarty? Co by tím získal? Vždyť nejsou etablováni na žádné lince a jejich "síť destinací" je ve skutečnosti jen změť ad hoc linek, které jsou očividně ochotni bez pardonu zrušit jakmile se jim naskytne lukrativnější příležitost. O nějaké hodnotě značky moc řeč být nemůže, resp. jakákoli asociace s TVS je spíš byla kontraproduktivní.



To je přesně to co říkám 8)

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1361
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Robert »


Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Jafa píše:
Jafa píše:V jaké nejkratší době před odletem oznamují, že se let ruší? Jak se řeší situace (náhrady škody), když má cestující zrušeného letu zarezervovaný a zaplacený hotel v destinace kam měl se Smarty letět?


Zná na to někdo odpovědi...?


Právě jsem si pročetl platné znění směrnice EU č. 261/2004. Článek 12 Další škody v odstavci 1 říká:
"Toto nařízení se použije, aniž jsou dotčena práva cestujících požadovat další náhrady. Náhrady poskytnuté podle tohoto nařízení mohou být od dalších náhrad odečteny."

Z toho mi jasně plyne, že cestující je v případě zrušení letu oprávněn po společnosti požadovat náhradu škod, které mu prokazatelně vznikly zrušením letu (např.zaplacený hotel v destinaci). Od požadované částky se pouze odečte již vyplacená částka "odškodného" - tj.min.250 €.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Jafa píše:
Jafa píše:
Jafa píše:V jaké nejkratší době před odletem oznamují, že se let ruší? Jak se řeší situace (náhrady škody), když má cestující zrušeného letu zarezervovaný a zaplacený hotel v destinace kam měl se Smarty letět?


Zná na to někdo odpovědi...?


Právě jsem si pročetl platné znění směrnice EU č. 261/2004. Článek 12 Další škody v odstavci 1 říká:
"Toto nařízení se použije, aniž jsou dotčena práva cestujících požadovat další náhrady. Náhrady poskytnuté podle tohoto nařízení mohou být od dalších náhrad odečteny."

Z toho mi jasně plyne, že cestující je v případě zrušení letu oprávněn po společnosti požadovat náhradu škod, které mu prokazatelně vznikly zrušením letu (např.zaplacený hotel v destinaci). Od požadované částky se pouze odečte již vyplacená částka "odškodného" - tj.min.250 €.


Nic takovýho ze článku 12 rozhodně neplyne :shock: . To je hodně extenzivní a překroucenej výklad. Nařízení přesně stanoví na jaké náhrady máš nárok. Článek 12 jen říká, že Nařízení neomezuje tvé právo požadovat případné další náhrady (mimo rámec Nařízení), tj. pokud nějaké takové právo máš například ze smlouvy nebo z jiné legislativy. Ale samo Nařízení nezakládá právo požadovat náhradu za zabookovaný hotel v destinaci apod (četl jsem to jen zběžně, ale nic takvýho tam nevidím).

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 61:CS:HTML

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

pepa007 píše:
Jafa píše:
Jafa píše:
Jafa píše:V jaké nejkratší době před odletem oznamují, že se let ruší? Jak se řeší situace (náhrady škody), když má cestující zrušeného letu zarezervovaný a zaplacený hotel v destinace kam měl se Smarty letět?


Zná na to někdo odpovědi...?


Právě jsem si pročetl platné znění směrnice EU č. 261/2004. Článek 12 Další škody v odstavci 1 říká:
"Toto nařízení se použije, aniž jsou dotčena práva cestujících požadovat další náhrady. Náhrady poskytnuté podle tohoto nařízení mohou být od dalších náhrad odečteny."

Z toho mi jasně plyne, že cestující je v případě zrušení letu oprávněn po společnosti požadovat náhradu škod, které mu prokazatelně vznikly zrušením letu (např.zaplacený hotel v destinaci). Od požadované částky se pouze odečte již vyplacená částka "odškodného" - tj.min.250 €.


Nic takovýho ze článku 12 rozhodně neplyne :shock: . To je hodně extenzivní a překroucenej výklad. Nařízení přesně stanoví na jaké náhrady máš nárok. Článek 12 jen říká, že Nařízení neomezuje tvé právo požadovat případné další náhrady (mimo rámec Nařízení), tj. pokud nějaké takové právo máš například ze smlouvy nebo z jiné legislativy. Ale samo Nařízení nezakládá právo požadovat náhradu za zabookovaný hotel v destinaci apod (četl jsem to jen zběžně, ale nic takvýho tam nevidím).

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 61:CS:HTML


Přesně tak, Článek 12 říká, že nemáš omezeno svoje právo požadovat případné další náhrady - ty se pak domáháš náhrady přímé škody, kterou ti svým nedodržením smluvních/přepravních podmínek způsobila letecká společnost za předpokladu, že to není dostatečně pokryto již onou zmiňovanou částkou. Tvoje právo na náhradu škody nemůže být zpochybněno. Já být v takové situaci, tak to po společnosti rozhodně požadovat budu.

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Příspěvek od Zlin142 »

Jafa píše:"Toto nařízení se použije, aniž jsou dotčena práva cestujících požadovat další náhrady. Náhrady poskytnuté podle tohoto nařízení mohou být od dalších náhrad odečteny."


To je víceméně standardizovaná formulace obsažená v každých obchodních podmínkách, smlouvách apod. Přeloženo do srozumitelného jazyka to znamená, že přijetím kompenzace stanovené daným předpisem se nevzdáváš práva domáhat se náhrady dalších škod (které máš za to že ti následkem konání nebo nekonání aerolinky vznikly) např. prostřednictvím soudu.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Jafa píše:
pepa007 píše:
Jafa píše:
Jafa píše:
Jafa píše:V jaké nejkratší době před odletem oznamují, že se let ruší? Jak se řeší situace (náhrady škody), když má cestující zrušeného letu zarezervovaný a zaplacený hotel v destinace kam měl se Smarty letět?


Zná na to někdo odpovědi...?


Právě jsem si pročetl platné znění směrnice EU č. 261/2004. Článek 12 Další škody v odstavci 1 říká:
"Toto nařízení se použije, aniž jsou dotčena práva cestujících požadovat další náhrady. Náhrady poskytnuté podle tohoto nařízení mohou být od dalších náhrad odečteny."

Z toho mi jasně plyne, že cestující je v případě zrušení letu oprávněn po společnosti požadovat náhradu škod, které mu prokazatelně vznikly zrušením letu (např.zaplacený hotel v destinaci). Od požadované částky se pouze odečte již vyplacená částka "odškodného" - tj.min.250 €.


Nic takovýho ze článku 12 rozhodně neplyne :shock: . To je hodně extenzivní a překroucenej výklad. Nařízení přesně stanoví na jaké náhrady máš nárok. Článek 12 jen říká, že Nařízení neomezuje tvé právo požadovat případné další náhrady (mimo rámec Nařízení), tj. pokud nějaké takové právo máš například ze smlouvy nebo z jiné legislativy. Ale samo Nařízení nezakládá právo požadovat náhradu za zabookovaný hotel v destinaci apod (četl jsem to jen zběžně, ale nic takvýho tam nevidím).

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 61:CS:HTML


Přesně tak, Článek 12 říká, že nemáš omezeno svoje právo požadovat případné další náhrady - ty se pak domáháš náhrady přímé škody, kterou ti svým nedodržením smluvních/přepravních podmínek způsobila letecká společnost za předpokladu, že to není dostatečně pokryto již onou zmiňovanou částkou. Tvoje právo na náhradu škody nemůže být zpochybněno. Já být v takové situaci, tak to po společnosti rozhodně požadovat budu.


Pořád si nerozumíme. To, že ti Nařízení neomezuje právo požadovat další náhrady ještě neznamená, že takový právo máš. Rozhodně nemůžeš požadovat proplacení hotelu s odkazem na toto Nařízení.

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

pepa007 píše:Pořád si nerozumíme. To, že ti Nařízení neomezuje právo požadovat další náhrady ještě neznamená, že takový právo máš. Rozhodně nemůžeš požadovat proplacení hotelu s odkazem na toto Nařízení.


Já taky netvrdím, že se těch dalších škod budu domáhat na základě uvedeného Nařízení (které pouze uvádí, že toto moje právo zůstává nedotčeno) a tudíž se ho můžu domáhat jinou standardní cestou příp.soudně (jak už ostatně správně vystihl Zlín142). Je tedy na mě, jaký postup zvolím, ale letecká společnost by z toho určitě bez placení nevyšla.. :wink:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Jafa píše:
pepa007 píše:Pořád si nerozumíme. To, že ti Nařízení neomezuje právo požadovat další náhrady ještě neznamená, že takový právo máš. Rozhodně nemůžeš požadovat proplacení hotelu s odkazem na toto Nařízení.


Já taky netvrdím, že se těch dalších škod budu domáhat na základě uvedeného Nařízení (které pouze uvádí, že toto moje právo zůstává nedotčeno) a tudíž se ho můžu domáhat jinou standardní cestou příp.soudně (jak už ostatně správně vystihl Zlín142). Je tedy na mě, jaký postup zvolím, ale letecká společnost by z toho určitě bez placení nevyšla.. :wink:


To si věříš :lol:

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

pepa007 píše:
Jafa píše:
pepa007 píše:Pořád si nerozumíme. To, že ti Nařízení neomezuje právo požadovat další náhrady ještě neznamená, že takový právo máš. Rozhodně nemůžeš požadovat proplacení hotelu s odkazem na toto Nařízení.


Já taky netvrdím, že se těch dalších škod budu domáhat na základě uvedeného Nařízení (které pouze uvádí, že toto moje právo zůstává nedotčeno) a tudíž se ho můžu domáhat jinou standardní cestou příp.soudně (jak už ostatně správně vystihl Zlín142). Je tedy na mě, jaký postup zvolím, ale letecká společnost by z toho určitě bez placení nevyšla.. :wink:


To si věříš :lol:


..to víš, mám v tom určitou praxi... :wink:


Odpovědět