Budoucnost Smart Wings

Odpovědět
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Globik »

flyingblue píše:
Globik píše:
marthym píše:
Nejhorší je, že se dostáváme do situace, kdy je něco takového i reálné...

Samozřejmě, stejně jako v případě aerolinek, i tady by platilo... Silnější pes m*** :geek:

By mě zajímalo, kdy aerolinky podají hromadnou žalobu na Boeing.


Nikdy?

Důvod?


Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 229
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Paul1 »

Globik píše:
flyingblue píše:
Globik píše:By mě zajímalo, kdy aerolinky podají hromadnou žalobu na Boeing.


Nikdy?

Důvod?


Protože není moc taktické podávat žalobu na svého jediného dodavatele, popř. jednoho ze dvou dodavatelů a radši se chtějí domluvit.

Taky jiné aerolinky nemusí tolik tlačit bota, jelikož mohou mít dostatečné finanční rezervy z minulých let a nemusí výpadek lepit půjčkami jako Smartwings, jehož ziskovost šla do kopru.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Petr31 »

Paul1 píše:
Globik píše:
flyingblue píše:
Nikdy?

Důvod?


Protože není moc taktické podávat žalobu na svého jediného dodavatele, popř. jednoho ze dvou dodavatelů a radši se chtějí domluvit.

Taky jiné aerolinky nemusí tolik tlačit bota, jelikož mohou mít dostatečné finanční rezervy z minulých let a nemusí výpadek lepit půjčkami jako Smartwings, jehož ziskovost šla do kopru.[/quote]

Máš nějaká čísla nebo příklady úspěšných evropských ajrolinek, který mají ten rezervní finanční polštář pěkně naducaný? Jinak je to jen výkřik do tmy ve style obvyklých TVS hejtrů. Skoro všichni tady vědí, že marže v letecké dopravě jsou nízké a díky mnoha faktorům najmě EU iniciované neskutečné regulaci oboru je mnoho evropských provozovatelů na hraně rentability. Jako jednoduchá indikace atraktivity oboru úplně stačí se podívat, zda nové společnosti v oboru podnikající spíše vznikají, nebo zanikají. Obávám se, že B je správně, stačí číst tady na foru, případně planes.cz.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Fabo »

Petr31 píše:
jencik píše:Nemyslím si, ze je nefér, ak musia TVS platiť leasing a dostanú len zľavu. Jednoducho kto podniká úplne nadoraz musí počítať s tým, ze mu môžu uzemnit nejaké lietadlá a preto majú skoro všetky aerolinky rezervy, ktoré môžu teraz použiť. Je to chyba TVS, ze to tak nerobí


.."Blahoslaveni chudí duchem"...anebo spíš "Lidská blbost je nekonečná, ale to neznamená, že s ní není třeba bojovat!" na tebe asi bude platit obojí :crazy: :crazy: :crazy: . Nejsi schopen / nechceš pochopit jednoduchou pravdu která říká že letadlo, které stojí na zemi prodělává. TVS má uzemněnu třetinu flotily. Domníváš se, že jsou na světě ajrolinky, které s něčím takovým dopředu počítají a mají o třetinu letadel víc? Ani společnost, která provozuje autobusy, kamiony, taxíky, dokonce ani koloběžky, si jich nenechá třetinu v operativní záloze. Chtěl bych vidět, co by tomu řekli akcionáři. :ymdevil:


Samozrejme, kdyby QS tu zalohu mel, tak ti sami lide nadavaji, jak je mozne, ze ma tolik nevyuzitych letadel, ze to jsou neschopaci co rozhazuji penize a nedokazou ani vypocitat kolik potrebuji letadel...
nema to smysl.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 229
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Paul1 »

Petr31 píše:
Paul1 píše:
Globik píše:Důvod?


Protože není moc taktické podávat žalobu na svého jediného dodavatele, popř. jednoho ze dvou dodavatelů a radši se chtějí domluvit.

Taky jiné aerolinky nemusí tolik tlačit bota, jelikož mohou mít dostatečné finanční rezervy z minulých let a nemusí výpadek lepit půjčkami jako Smartwings, jehož ziskovost šla do kopru.[/quote]

Máš nějaká čísla nebo příklady úspěšných evropských ajrolinek, který mají ten rezervní finanční polštář pěkně naducaný? Jinak je to jen výkřik do tmy ve style obvyklých TVS hejtrů. Skoro všichni tady vědí, že marže v letecké dopravě jsou nízké a díky mnoha faktorům najmě EU iniciované neskutečné regulaci oboru je mnoho evropských provozovatelů na hraně rentability. Jako jednoduchá indikace atraktivity oboru úplně stačí se podívat, zda nové společnosti v oboru podnikající spíše vznikají, nebo zanikají. Obávám se, že B je správně, stačí číst tady na foru, případně planes.cz.


Nepsal jsem, že mají, ale mohou mít, což je domněnka. Ale jestli si myslíš, že všechny aerolinky (řeč v tomto případě není jen o těch evropských) jsou ve ztrátě jako Smartwings a lítají jen pro dobro lidí, tak ti to vyvracet nebudu :D


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Petr31 »

Paul1 píše:
Petr31 píše:
Paul1 píše:


Protože není moc taktické podávat žalobu na svého jediného dodavatele, popř. jednoho ze dvou dodavatelů a radši se chtějí domluvit.

Taky jiné aerolinky nemusí tolik tlačit bota, jelikož mohou mít dostatečné finanční rezervy z minulých let a nemusí výpadek lepit půjčkami jako Smartwings, jehož ziskovost šla do kopru.[/quote]

Máš nějaká čísla nebo příklady úspěšných evropských ajrolinek, který mají ten rezervní finanční polštář pěkně naducaný? Jinak je to jen výkřik do tmy ve style obvyklých TVS hejtrů. Skoro všichni tady vědí, že marže v letecké dopravě jsou nízké a díky mnoha faktorům najmě EU iniciované neskutečné regulaci oboru je mnoho evropských provozovatelů na hraně rentability. Jako jednoduchá indikace atraktivity oboru úplně stačí se podívat, zda nové společnosti v oboru podnikající spíše vznikají, nebo zanikají. Obávám se, že B je správně, stačí číst tady na foru, případně planes.cz.


Nepsal jsem, že mají, ale mohou mít, což je domněnka. Ale jestli si myslíš, že všechny aerolinky (řeč v tomto případě není jen o těch evropských) jsou ve ztrátě jako Smartwings a lítají jen pro dobro lidí, tak ti to vyvracet nebudu :D


Já si právě myslím, že má smysl se primárně bavit o těch evropských - všechny "Gulf" airlines fungují finančně jinak a asijské ajrolinky taky. Pokud budou nastolené evropské trendy pokračovat, přidají se tomu další ekologické a jiné trendy, třeba stud z létaní jako poslední novinka, tak je s lítáním v Evropě ámen. Každé ajrolinky musí vydělávat, nicméně některé se štědrou podporou pro dobro lidí v některých zemích opravdu lítají kvůli specifickým podmínkám. Co pamatuju, tak v Norsku to třeba bývali svého času a možná stále jsou Wideroe - nicméně Norsko je mimo EU.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Eidi »

jencik píše:Nemyslím si, ze je nefér, ak musia TVS platiť leasing a dostanú len zľavu. Jednoducho kto podniká úplne nadoraz musí počítať s tým, ze mu môžu uzemnit nejaké lietadlá a preto majú skoro všetky aerolinky rezervy, ktoré môžu teraz použiť. Je to chyba TVS, ze to tak nerobí


Ty se furt točíš dokola nad tim, že by měli mít provozní rezervy jak malej. Co tě motivuje k tomu je držet, když uzemění B737 MAX je podle mě typickej příklad úkazu zvanýho Black Swan? Ne vždy je v businessu možný, ba dokonce žádoucí držet adekvátní rezervy. Stejnej existenční problém měl Norwegian když se uzemnily MAXy.

Já mám pocit, že nezohledňuješ všechny aspekty celý situace. Ano, předpokládejme, že TVS jede v tomhle ohledu na hraně, tak jim to doteď fungovalo a nebyl důvod, proč by ne.

Si představ matici důležitosti rizikových faktorů, kdy máš dvě dimenze: pravděpodobnost výskytu a jeho možný dopad. Proč bys měl držet vysoce likvidní peníze na něco, co se stane jen s velmi malou pravděpodobností, třebaže to může mít dalekosáhlý důsledek? Aby ty peníze byly likvidní, nebudou výnosný a ty nechceš chashově držet tolik peněž, než je nezbytně nutný za danejch podmínek - neni to ekonomický. Buďto nerozumíš tomu, jak funguje business (což si nemyslim) nebo prostě jsi vysazenej na TVS a možná ti to zatemňuje uvažování (to si myslim). Ať si myslíš, že je TVS sebeblbější, tak v tomhle jeden naprosto pochopitelnou a legitimní lean strategii.

Robert píše:Tak především leasing platí leasingovce za něco, co se nesmí používat. Takže leasingovka je celkem v pohodě. Uznávám, že je to věc dohod a podle všeho to má leasingovka dobře ošetřené. V případě MAX asi leteckým společnostem nebudou stačit nějaké slevy na budoucí objednávky a Boeing bude muset zajisté vyplácet náhrady v reálných penězích.


Je to tak, jak říkáš – závisí to na smluvním vztahu aerolinka a lessor. Upřímně si nemyslim, že je aerolinka, která by neplatila leasingovce za uzeměný letadlo/a. Lessor v tomhle případě nemůže na sebe takovou míru obchodního rizika z titulu force majeure. Někde jsem na webu viděl template smlouvy na dlouhodobej operativní leasing (dry-lease). Pokud najdu, tak to sem hodim, protože tam určitě bude klauzule zabývající se přesně tímhle.
Naposledy upravil(a) Eidi dne 21. 06. 2019, 15:08, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Globik »

Petr31 píše: v Norsku to třeba bývali svého času a možná stále jsou Wideroe - nicméně Norsko je mimo EU.

Norsko je v EHP. Netuším ale, nakolik je to závazné vůči pravidlům EU.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 229
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Paul1 »

Petr31 píše:
Já si právě myslím, že má smysl se primárně bavit o těch evropských - všechny "Gulf" airlines fungují finančně jinak a asijské ajrolinky taky. Pokud budou nastolené evropské trendy pokračovat, přidají se tomu další ekologické a jiné trendy, třeba stud z létaní jako poslední novinka, tak je s lítáním v Evropě ámen. Každé ajrolinky musí vydělávat, nicméně některé se štědrou podporou pro dobro lidí v některých zemích opravdu lítají kvůli specifickým podmínkám. Co pamatuju, tak v Norsku to třeba bývali svého času a možná stále jsou Wideroe - nicméně Norsko je mimo EU.


Původní dotaz byl, kdy aerolinky podají hromadnou žalobu na Boeing. Většina dotčených jich je mimoevropských, tak nemá smysl v tomto případě řešit jen ty evropské. A pokud by se nedomluvili všichni nebo alespoň většina (což moc nehrozí), tak se žalobou pár evropských aerolinek si Boeing moc hlavu lámat nebude.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Globik »

Tuhle mi tu někdo psal, že Boeing tahá za delší konec provazu, že Airbus nemůže skokově zdvojnásobit výrobní kapacitu atd.atd. Samozřejmě, to vše je pravda. Ale stojím si za tím, že pokud se k tomu Boeing nepostaví čelem a férově a štědře všechny odškodní, šeredně dopadne. A je tu první vlaštovka: Firma, která jako jedna z mnoha stavěla svůj business výhradně na těchto strojích, otočila:
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/c ... oprava_rkj
Přátelé, ono nemusí vše probíhat skokově. Hezky pomaloucku je také řešení.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Globik »

Samozřejmě připouštím že v tomto případě je jeden důvod navíc - Airbus má nyní stroj, který se SW hodí: středně velké letadlo na dálkové trasy.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od flyingblue »

Globik píše:Tuhle mi tu někdo psal, že Boeing tahá za delší konec provazu, že Airbus nemůže skokově zdvojnásobit výrobní kapacitu atd.atd. Samozřejmě, to vše je pravda. Ale stojím si za tím, že pokud se k tomu Boeing nepostaví čelem a férově a štědře všechny odškodní, šeredně dopadne. A je tu první vlaštovka: Firma, která jako jedna z mnoha stavěla svůj business výhradně na těchto strojích, otočila:
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/c ... oprava_rkj
Přátelé, ono nemusí vše probíhat skokově. Hezky pomaloucku je také řešení.


A proto IAG, ktera ma postavenou strednetratovou flotilu na Airbusech, predbezne objednala 200 MAXu.

Jasne, muzeme si rict, ze LOI neni objednavka, nicmene i ten LOI je o nekolik stupnu vyssi zavazek nez prohlaseni “jednali jsme s Airbusem”. Navic SW nejedna o nove objednavce, ale o zmenu stavajici objednavky sedmi A320neo na jine typy :-)

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od PavelD »

Globik píše:Tuhle mi tu někdo psal, že Boeing tahá za delší konec provazu, že Airbus nemůže skokově zdvojnásobit výrobní kapacitu atd.atd. Samozřejmě, to vše je pravda. Ale stojím si za tím, že pokud se k tomu Boeing nepostaví čelem a férově a štědře všechny odškodní, šeredně dopadne. A je tu první vlaštovka: Firma, která jako jedna z mnoha stavěla svůj business výhradně na těchto strojích, otočila:
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/c ... oprava_rkj
Přátelé, ono nemusí vše probíhat skokově. Hezky pomaloucku je také řešení.


Ten článek je docela zmatenej.
Uvažujeme o nákupu sedmi strojů – tří modelů A321 XLR (verze pro dlouhé lety – pozn. red.) a čtyři A220-300

pokračuje
První typ by mohl do flotily přibýt už v příštím roce a druhý o čtyři roky později.

Je mi jasný, že zázraky se nedějí a reportér typy otočil, nicméně příští rok A220, taky dobrý, kdyby to klaplo.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Globik »

Ty 220 jsou náhrada za 319 na pravidelky? Předpokládám, že náklady na sedačku jsou vyšší, než u 738NG, takže na koupácké lety to asi nebude?

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od jencik »

flyingblue píše:
Globik píše:Tuhle mi tu někdo psal, že Boeing tahá za delší konec provazu, že Airbus nemůže skokově zdvojnásobit výrobní kapacitu atd.atd. Samozřejmě, to vše je pravda. Ale stojím si za tím, že pokud se k tomu Boeing nepostaví čelem a férově a štědře všechny odškodní, šeredně dopadne. A je tu první vlaštovka: Firma, která jako jedna z mnoha stavěla svůj business výhradně na těchto strojích, otočila:
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/c ... oprava_rkj
Přátelé, ono nemusí vše probíhat skokově. Hezky pomaloucku je také řešení.


A proto IAG, ktera ma postavenou strednetratovou flotilu na Airbusech, predbezne objednala 200 MAXu.

Jasne, muzeme si rict, ze LOI neni objednavka, nicmene i ten LOI je o nekolik stupnu vyssi zavazek nez prohlaseni “jednali jsme s Airbusem”. Navic SW nejedna o nove objednavce, ale o zmenu stavajici objednavky sedmi A320neo na jine typy :-)


Možno prave preto objednali Boeing, ze sa chcú vyhnúť problémom, aké majú totiž teraz QS alebo Norwegian. Pointa môjho predchádzajúceho príspevku bola v tom, ze ak si QS naraz objednali väčší počet z jedného typu, ktorý je na trhu relatívne krátko a má tvoriť kostru flotily, existuje nenulova šanca, ze sa typ uzemni a oni to budú musieť riešiť, hlavne ak ich flotila je relatívne malá. Taký Ryan s tym nemá problém, pretože môže pokračovať so staršími typmi resp iné aerolinky majú svoje flotily diverzifikované aj kvôli možným problémom. U QS ešte dodatočný faktor v podobe nekomunikacie ďalšej strany akcionárov


Odpovědět