Budoucnost Smart Wings

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 672
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod jencik » 23. 06. 2019, 22:48

flyingblue píše:
Globik píše:Tuhle mi tu někdo psal, že Boeing tahá za delší konec provazu, že Airbus nemůže skokově zdvojnásobit výrobní kapacitu atd.atd. Samozřejmě, to vše je pravda. Ale stojím si za tím, že pokud se k tomu Boeing nepostaví čelem a férově a štědře všechny odškodní, šeredně dopadne. A je tu první vlaštovka: Firma, která jako jedna z mnoha stavěla svůj business výhradně na těchto strojích, otočila:
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/c ... oprava_rkj
Přátelé, ono nemusí vše probíhat skokově. Hezky pomaloucku je také řešení.


A proto IAG, ktera ma postavenou strednetratovou flotilu na Airbusech, predbezne objednala 200 MAXu.

Jasne, muzeme si rict, ze LOI neni objednavka, nicmene i ten LOI je o nekolik stupnu vyssi zavazek nez prohlaseni “jednali jsme s Airbusem”. Navic SW nejedna o nove objednavce, ale o zmenu stavajici objednavky sedmi A320neo na jine typy :-)


Možno prave preto objednali Boeing, ze sa chcú vyhnúť problémom, aké majú totiž teraz QS alebo Norwegian. Pointa môjho predchádzajúceho príspevku bola v tom, ze ak si QS naraz objednali väčší počet z jedného typu, ktorý je na trhu relatívne krátko a má tvoriť kostru flotily, existuje nenulova šanca, ze sa typ uzemni a oni to budú musieť riešiť, hlavne ak ich flotila je relatívne malá. Taký Ryan s tym nemá problém, pretože môže pokračovať so staršími typmi resp iné aerolinky majú svoje flotily diverzifikované aj kvôli možným problémom. U QS ešte dodatočný faktor v podobe nekomunikacie ďalšej strany akcionárov


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1339
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Robert » 02. 08. 2019, 20:48


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 318
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod pettte » 06. 08. 2019, 09:21



Tak, a to mají Němci za trest! :D

smradlava zizala
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 55
Registrován: 25. 09. 2015, 08:26
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod smradlava zizala » 03. 10. 2019, 20:36

Neslyšel někdo o tom, že už strejda Vik není šéfem? Nevím jestli to je drb nebo pravda

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 318
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod pettte » 03. 10. 2019, 21:01

smradlava zizala píše:Neslyšel někdo o tom, že už strejda Vik není šéfem? Nevím jestli to je drb nebo pravda



Těžko říct, v představenstvu společnosti je v tuto chvíli pořád viz justice.cz.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1029
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Marty-t » 04. 10. 2019, 07:07

na S20 plánuje Smartwings navyšovat (s jednou výjimkou) v Polsku frekvenci koupáckých letů (povšimněte si nárůstu na KTW - bude zajímavé sledovat jak nastaví nabídku na blízkém OSR)
Katowice – Bourgas eff 01JUN20 Increase from 2 to 5 weekly
Katowice – Chania eff 31MAY20 Reduce from 2 to 1 weekly
Katowice – Palma Mallorca eff 26MAY20 Increase from 2 to 4 weekly
Katowice – Rhodes eff 24APR20 1 weekly (Increase from 1 to 3 weekly from 01JUN20)
Katowice – Varna eff 02JUN20 Increase from 2 to 3 weekly
Warsaw – Bourgas eff 01JUN20 Increase from 2 to 5 weekly
Warsaw – Irakleion eff 26APR20 1 weekly (Increase from 1 to 3 weekly from 03JUN20)
Warsaw – Palma Mallorca eff 26MAY20 Increase from 1 to 4 weekly
Warsaw – Rhodes eff 24APR20 1 weekly (Increase from 1 to 3 weekly from 01JUN20)
Warsaw – Varna eff 02JUN20 Increase from 1 to 3 weekly

Travel Service/Smartwings will also assume following route operated by Travel Service Polska, previously served in summer 2018 season:
Katowice – Irakleion eff 26APR20 1 weekly (3 weekly from 03JUN20)

Travel Service/Smartwings will also operate following service:
Katowice – Split eff 25MAY20 3 weekly
zdroj: https://www.routesonline.com/news/38/ai ... f-27sep19/

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Mat » 04. 10. 2019, 08:07

S tím asi souvisí, že se na webu SmartWings ve vyhledávači objevily mezi destinacemi Katowice. Čtyřikrát týdně, červen - září, ale koupit to zatím nejde. Nicméně dobrá myšlenka, jestli se bude letadlo stejně přesouvat, třeba se Polákům podaří prodat i pár zájezdů letecky do Prahy :D

Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 265
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Roiman4 » 04. 10. 2019, 08:26

Mat píše:S tím asi souvisí, že se na webu SmartWings ve vyhledávači objevily mezi destinacemi Katowice. Čtyřikrát týdně, červen - září, ale koupit to zatím nejde. Nicméně dobrá myšlenka, jestli se bude letadlo stejně přesouvat, třeba se Polákům podaří prodat i pár zájezdů letecky do Prahy :D



Konečně nějaké využití letadla než když to letí jen prázdné... Ještě to Tampere můžou nějak naplánovat.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1642
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Airbus380 » 04. 10. 2019, 14:18

Mat píše:S tím asi souvisí, že se na webu SmartWings ve vyhledávači objevily mezi destinacemi Katowice. Čtyřikrát týdně, červen - září, ale koupit to zatím nejde. Nicméně dobrá myšlenka, jestli se bude letadlo stejně přesouvat, třeba se Polákům podaří prodat i pár zájezdů letecky do Prahy :D


Aby to nebylo jako loni u Bratislavy. Taky se objevily lety z Prahy do BTS... S přestupy v HER, BOJ, RHO, PMI apod :D

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Eidi » 30. 12. 2019, 20:31

Nevím, jestli jste četli zprávu na zDopravy.cz, ale kumulovaná ztráta z uzemněných MAXů bude činit ke konci roku 2019 cca 1,5 mld CZK, což není vůbec málo. Dostanou-li se MAXy do vzduchu někdy v květnu až červnu, tak bude celková kumulovaná ztráta cca 2,25 mld CZK. Mám o TVS trochu strach, protože to není vůbec dobrá situace. Čínský investor se o dění v TVS vůbec nezajímá, takže nemůže ani povolit navýšení kapitálu, vlivem čehož by se zředil jeho podíl. Šimáně sice nalil do TVS v první polovině roku cca 700 mio CZK formou půjčky, kterou bude kapitalizovat. A banky - budou ochotny cokoliv půjčit? Asi úplně ne.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 424
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod marthym » 30. 12. 2019, 20:39

Zrovna včera jsem koukal na odstavené MAXy u terminálu 3. Jak to tak vypadá, sešlo i z jejich přesunu kamsi do tepla.

Každopádně jsem pesimista - do vzduchu je na jaře nedostanou a hodně štěstí, až je tam budou chtít dostat s lidmi (převážně myslím na koupáky). Stačí, aby Kellner chtěl QS poslat totálně do kopru, a prostřednictvím Novy to bude víc než snadné :ugeek:

michal4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 242
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod michal4 » 30. 12. 2019, 23:10

marthym píše:Zrovna včera jsem koukal na odstavené MAXy u terminálu 3. Jak to tak vypadá, sešlo i z jejich přesunu kamsi do tepla.

Každopádně jsem pesimista - do vzduchu je na jaře nedostanou a hodně štěstí, až je tam budou chtít dostat s lidmi (převážně myslím na koupáky). Stačí, aby Kellner chtěl QS poslat totálně do kopru, a prostřednictvím Novy to bude víc než snadné :ugeek:
Na druhou stranu by to mohlo být příjemné období s letenkami za pár korun, aby do Maxů dostali nějaké lidi a rozlétali je :lol:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5446
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod flyingblue » 31. 12. 2019, 00:10

Eidi píše:Nevím, jestli jste četli zprávu na zDopravy.cz, ale kumulovaná ztráta z uzemněných MAXů bude činit ke konci roku 2019 cca 1,5 mld CZK, což není vůbec málo. Dostanou-li se MAXy do vzduchu někdy v květnu až červnu, tak bude celková kumulovaná ztráta cca 2,25 mld CZK. Mám o TVS trochu strach, protože to není vůbec dobrá situace. Čínský investor se o dění v TVS vůbec nezajímá, takže nemůže ani povolit navýšení kapitálu, vlivem čehož by se zředil jeho podíl. Šimáně sice nalil do TVS v první polovině roku cca 700 mio CZK formou půjčky, kterou bude kapitalizovat. A banky - budou ochotny cokoliv půjčit? Asi úplně ne.


Hm ... malinko si odporujes. Pokud druhy akcionar nechce povolit navyseni kapitalu, nemuze povolit ani kapitalizaci pujcky ...

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Eidi » 31. 12. 2019, 08:49

flyingblue píše:
Eidi píše:Nevím, jestli jste četli zprávu na zDopravy.cz, ale kumulovaná ztráta z uzemněných MAXů bude činit ke konci roku 2019 cca 1,5 mld CZK, což není vůbec málo. Dostanou-li se MAXy do vzduchu někdy v květnu až červnu, tak bude celková kumulovaná ztráta cca 2,25 mld CZK. Mám o TVS trochu strach, protože to není vůbec dobrá situace. Čínský investor se o dění v TVS vůbec nezajímá, takže nemůže ani povolit navýšení kapitálu, vlivem čehož by se zředil jeho podíl. Šimáně sice nalil do TVS v první polovině roku cca 700 mio CZK formou půjčky, kterou bude kapitalizovat. A banky - budou ochotny cokoliv půjčit? Asi úplně ne.


Hm ... malinko si odporujes. Pokud druhy akcionar nechce povolit navyseni kapitalu, nemuze povolit ani kapitalizaci pujcky ...


Neodporuji, vypadlo mi důležité slovo, takže věta měla znít: ,... kterou bude chtít kapitalizovat". To, jestli se to povede, nevím, nicméně by to mohl být dobrý pákový efekt na Číňany, že nebýt Šimáněho půjčky, TVS byl nemusel už existovat. V tom případě by mohli přistoupit na navýšení kapitálu a zředění podílu.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Mat » 31. 12. 2019, 10:56

Ta škoda z MAXů 1,5 mld ale nemusí znamenat, že celá společnost bude za letošek ve ztrátě 1,5 mld. Nejvýdělečnější linky se bez problému pokryly, někdy pravda s vyššími náklady apod, ale rozhodně bych se nebál, že by společnost kolabovala. Jádro je zdravé a výhled do budoucna také, i ČSA teď slušně fungují.



Zpět na “Travel Service - Smart Wings”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti