Budoucnost Smart Wings

Odpovědět
Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Pavel »

flyingblue píše:
Pavel píše:
flyingblue píše:
Aha, takze to, ze OK631 letelo OK-TSH, OK617 letelo OK-SWT, OK759 letelo OK-TVJ, OK491 letelo OK-SWW, OK761 letelo OK-TVJ, OK 725 letelo OK-SWT, OK689 letelo HA-LKG, OK481 letelo OK-TSH, OK701 letelo OK-TSF (a to jsem linej dohledavat vsechno) je zpusobeno tim, ze "na jednom z letadel je aplikovaný MEL kde je omezení na počasí".

Blahopreju! :clap:

Kolik letadel je v barvách ČSA odborníku přes plánování letadel??
Také ti blahopřeji


Mozna Ti jiz na zacatku uniklo, ze jsem to zminoval v kontextu produktove strategie. Ale samozrejme, pokud v TVS dela produktovou strategii oddeleni planovani letu, tak to by mohlo byt jedno vysvetleni :-)

Asi ti uniklo, že jsem jenom reagoval na tvoje sledování dnešních letů SWC a TST.....
Ale klidně bádej dál :-)


marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od marthym »

Za mě je u nich největší chyba v komunikaci. A promiňte, Pavle, ale vy to (tady) nezachráníte.

Pamatujete na ten tripreport z cesty fotbalistů do Gdaňsku? To byla taky ostuda. Teď toto. Nezlobte se na mě, ale když vím, že vezu někoho zajímavého (ať si o fotbale myslíte cokoliv), kdo má takový počet fanoušků, followerů apod., zapracuju na formě. Nebo to snad TVS neví? :D :crazy: Komunikace 0. Krizová komunikace 0. A občasný úlet paní Vlaďky Dufkové, to je asi spíš téma pro Honzu Sůru.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od HighFlyer »

flyingblue píše:Predpokladam, ze to partneri ve SkyTeamu budou tolerovat jen nejakou dobu, pak se asi bude muset Smartwings rozloucit s codesharovymi cestujicimi.


Cenu PRISPEVEK ROKU pro 2019 dostane ten diskutujici, ktery vysvetli, zda a v cem jsou jeste nejake zasadni vyhody clenstvi CSA ve SkyTeamu.

A BTW, codeshare neni podmineny clenstvim v alianci, ale to uz se dostavame jinam...

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od jencik »

Ja v tomto vidím podobné výhody ako v predaji leteniek pod OK a SW označením. Za OK zaplatíš viac, ale fakticky v tomto máš len iné palubné menu za vyššie ceny. Je to teda taký chytak na neznalých, aby si mysleli, že idú niečím prémiovým.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od jencik »

flyingblue píše:
Pavel píše:
flyingblue píše:
Mozna Ti jiz na zacatku uniklo, ze jsem to zminoval v kontextu produktove strategie. Ale samozrejme, pokud v TVS dela produktovou strategii oddeleni planovani letu, tak to by mohlo byt jedno vysvetleni :-)

Asi ti uniklo, že jsem jenom reagoval na tvoje sledování dnešních letů SWC a TST.....
Ale klidně bádej dál :-)


... a proto jsi to oquotoval cele :wave:

Väčšina klientov ČSA netuší nič o existencii SW či TVS, takže ak ste dejú takéto výmeny mašín, tak to akurát bude pliesť cestujúcich. Tí to potom zavesia na web a opäť budú chudáci zo SW kritizovať, že to nie je pravda. Ale keď tá firma trpí schizofréniou, tak čo sa dá robiť


Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Roiman4 »

Mne se libi, co dokaze vyvolat jeden Twitter prispevek. Ono kdyby ten clovek nebyl nejak omezeny a vsimal si co se deje venku, tak by zjistil duvod spozdeni, staci to video.
Ale ja to nebudu nejak vysvetlovat, kdyz pry cele forum pracuje/pracovalo na letisti a vi, co a jak funguje.
Ikdyz ten den to dispecink nejak nezvladal, stacilo odpoledne.

Takze SW za spozdeni nemuze, ale ze nedaj ani vodu je uz asi tradice. Ale kdo vi, jestli to neni prikresleny. On ten internet je vsemocny jako mocni :))

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: RE: Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od prodejce »

HighFlyer píše:Cenu PRISPEVEK ROKU pro 2019 dostane ten diskutujici, ktery vysvetli, zda a v cem jsou jeste nejake zasadni vyhody clenstvi CSA ve SkyTeamu.

A BTW, codeshare neni podmineny clenstvim v alianci, ale to uz se dostavame jinam...


HighFlyere ty nesleduješ moje příspěvky, styď se!

viewtopic.php?f=8&t=5093&start=6480#p228359

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:
HighFlyer píše:Cenu PRISPEVEK ROKU pro 2019 dostane ten diskutujici, ktery vysvetli, zda a v cem jsou jeste nejake zasadni vyhody clenstvi CSA ve SkyTeamu.
A BTW, codeshare neni podmineny clenstvim v alianci, ale to uz se dostavame jinam...

HighFlyere ty nesleduješ moje příspěvky, styď se!
viewtopic.php?f=8&t=5093&start=6480#p228359

Asi mas pravdu, ze "sledovat" by nebylo presne vyjadreni, nicmene tento tvuj prispevek jsem cetl. Ve vetsine bodu jsem souhlasil, nepovazoval jsem za nutne detailne odpovidat.
Odpoved na dotaz, zda a v cem jsou jeste nejake zasadni vyhody clenstvi CSA ve SkyTeamu, v tom prispevku ovsem nenachazim. A kdyz uz jsi me tedy vyzval, tak se pustim do drobne polemiky o bodu 4 (v danem vlakne, ne zde).

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
flyingblue píše:Predpokladam, ze to partneri ve SkyTeamu budou tolerovat jen nejakou dobu, pak se asi bude muset Smartwings rozloucit s codesharovymi cestujicimi.


Cenu PRISPEVEK ROKU pro 2019 dostane ten diskutujici, ktery vysvetli, zda a v cem jsou jeste nejake zasadni vyhody clenstvi CSA ve SkyTeamu.

A BTW, codeshare neni podmineny clenstvim v alianci, ale to uz se dostavame jinam...


Koukam, ze ten muj prispevek byl pochopen jinak, nez jsem zamyslel. Pri znalosti jiz zminovaneho prodejcova prispevku jsem nemel na mysli samotnou existenci clenstvi CSA ve SkyTeamu, ale to, zda a v jake mire budou ochotni partneri prodavat letenky na lety CSA (a mel jsem na mysli predevsim KLM, Air France a Deltu).

Vedla me k tomu uvaha (at me klidne nekdo vyvede z omylu cisly), ze pocet tranzitujicich cestujicich nebude na linkach CSA (na CDG a AMS) uplne maly. A pokud se CSA zvetsi sedackova kapacita (protoze misto A319 nasadi B737-800), tak asi o ty tranzitujici cestujici stat bude.

A kdyz nam v listopadu na vecerni OK767 prijel ke gatu misto A319 CSA Boeing 737 v barvach SmartWings, tak si par cestujicich pri nastupu a nasledne pak za letu neodpustilo ustepacne komentare. Zda si pak nekdo stezoval sve aerolince ci prodejci letenky netusim, ale nektere komentare od cestujicich zpredu kabiny byly slyset az ke me do sedme rady (v cestine i anglictine).

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od s543 »

Přátelé, je zde zvykem se dramaticky navážet do TVS nebo SW.
Dovolím si několik pohledů z trochu jiné strany. Jistě se všichni shodneme, že letecká doprava ať už linková tak charterová je extrémně konkurenční prostředí kde mnoho i zavedených a velkých společností (z ničeniho-nic) končí.
No a podívejme se na trh charterové dopravy v EU počátkem roku 2019. Pravda VŠECHNY charterovky provozují také cosi co můžeme nazívat klasickými linkami, ale jak to s nimi je bylo diskutováno mockrát.
Tedy máme zde neměcký gigant TUI se všemi svými "latifundijemi" a dál ? Skončil: Monarch, AirBerlin, Small Planet, Primera, Niki-je z toho odnož Ryanairu, Thomson-je z toho odnož TUI a co zbývá ? Transavia (je to charterový operátor nebo LCC ? - ale i tak je to odnož AF), dále několik různých "Turků" a "Egypťanů"..... Tedy nakonec zde neustále kritizovaný SW bude v současnosti asi (???) DRUHÝ největší charterista v Evropě - pokud jsem na někoho zapoměl tak mě prosím opravte.
Je vidět, že konkurence od LCC je pro charteristy zničující. LCC ve své mohutnosti dokáže jít s cenou dolů a LCC dělají zcela nekompromisně to, že do typických dovolenkových destinací obratem zavedou sezónní linku a ejhle charterista má problém. Tedy možná místo dramatické kritiky (a je co kritizovat, ne že ne) se možná máme zamyslet nad tím, že to ten SW asi nedělá špatně když se mu takto daří. :D
A problém na něj čeká přímo v domovské Praze - už vyhrožuje Ryanair více letadly přes léto a lety do dovolenkových destinací.....
No a popravdě řečeno (opět mockrát diskutováno) jedná se o lety + - 2-3 hodiny a jde o to dostat se z místa A do místa B a jestli k tomu dostanu (hnusnou) bagetu a "pikslu piva" nebo ne je velké většině jedno - popravdě řečeno to dneska dostane málokde a nemá cenu se o tom vůbec bavit. No a dále jestli jako pasažár sedím v 737-800 se 189, či A320 s 180 setadly toho nebo onoho operátora je 99,9% cestujích ŠUMÁK :)

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Eidi »

flyingblue píše:Bohuzel se nezda, ze by ta cisla (vhodna pro porovnani) byl nekdo ochoten za nekolik spolecnosti poskytnout :-)


Pokud se nepletu, OAG tyhle data, sice za nějakej poplatek, poskytuje. Nehledě na to, že pokud tu někdo dělá na letišti a přístup k DLY reportům...

flyingblue píše:Muj hrubej odhad je, ze vic nez nadpolovicni vetsina prispevku tady se tyka prave toho CX a komunikace.

Je spousta spolecnosti, ktere funguji, i kdyz jejich CX pro koncove uzivatele je otresne. Obvykle (ale ne vzdy) jsou to spolecnosti, ktere funguji tak, ze jejich zakanik neni koncovy uzivatel (napriklad ruzni wholesale prodejci ci poskytovatele franciz).

Navic se ukazuje, ze TVS nema ani jasno v produktove strategii - ci alespon v jeji komunikaci. Aktualne vidim, ze je OK-SWC (v barvach SW) na lince CSA na CDG a OK-TST (v barvach CSA) na lince QS na LGW.

Predpokladam, ze to partneri ve SkyTeamu budou tolerovat jen nejakou dobu, pak se asi bude muset Smartwings rozloucit s codesharovymi cestujicimi.


O absenci jakýkoliv komunikace, CX, krizový komunikace se nemusíme bavit. To neni opravdu silná stránka TVS/SW a ani nevim, jestli tuhle ambici maj.

Co se týče konzistence produktový strategie... nevim. Upřímně ještě před pár měsíci měly jít k ČSA 4 mašiny SW. Zatim je tam TST. Otázka, až se PET vrátí BOC a MEK a MEL se vrátí Letišti Praha, respektive B. Aircraft. Spousta hypotéz. To jsme na úrovni debat, jestli tohle bude SW reflektovat a pošle svoje nálepky k ČSA nebo ne. Nevim. Dlouhodobě to asi SkyTeam tolerovat nebude.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Fabo »

s543 píše:Tedy máme zde neměcký gigant TUI se všemi svými "latifundijemi" a dál ? Skončil: Monarch, AirBerlin, Small Planet, Primera, Niki-je z toho odnož Ryanairu, Thomson-je z toho odnož TUI a co zbývá ? Transavia (je to charterový operátor nebo LCC ? - ale i tak je to odnož AF), dále několik různých "Turků" a "Egypťanů"..... Tedy nakonec zde neustále kritizovaný SW bude v současnosti asi (???) DRUHÝ největší charterista v Evropě - pokud jsem na někoho zapoměl tak mě prosím opravte.


Zapomels na Thomas Cook Group (Thomas Cook/Condor), a Transavia je hlavne LCC (ale soucast AFKL jak rikas), jinak je to v zasade pravda.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od jencik »

Napríklad Thajsko z Košíc sa lieta s TK alebo Kuba sa lieta s klasickými aerolinkami, Bulhari majú svoje, Malta má svoje, Cyprus svoje, do Turecka,Egypta či Tuniska sa tiež lieta lokálnymi, lebo ako sa píše inde, TVS chcel vyťažiť lietadlá na dlhšie obdobie, preto menej lietadiel v BTS.
Tak v chartri do Grécka to asi bude jedno, len to ľudí naštve, ak ich na letisku bez všetkého necháš tvrdnut desiatky hodín, za to sú kompenzácie super a kritikov môže od jedu potrhať a môžu fnukat, že im to kazí business.
To ale neplatí pre linky na CDG, AMS a iné letiská, kde je kua rozdiel, či poletis s A319 ČSA alebo masinou QS teda SW.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od mandrinka »

s543 píše:Přátelé, je zde zvykem se dramaticky navážet do TVS nebo SW.
Dovolím si několik pohledů z trochu jiné strany. Jistě se všichni shodneme, že letecká doprava ať už linková tak charterová je extrémně konkurenční prostředí kde mnoho i zavedených a velkých společností (z ničeniho-nic) končí.
No a podívejme se na trh charterové dopravy v EU počátkem roku 2019. Pravda VŠECHNY charterovky provozují také cosi co můžeme nazívat klasickými linkami, ale jak to s nimi je bylo diskutováno mockrát.
Tedy máme zde neměcký gigant TUI se všemi svými "latifundijemi" a dál ? Skončil: Monarch, AirBerlin, Small Planet, Primera, Niki-je z toho odnož Ryanairu, Thomson-je z toho odnož TUI a co zbývá ? Transavia (je to charterový operátor nebo LCC ? - ale i tak je to odnož AF), dále několik různých "Turků" a "Egypťanů"..... Tedy nakonec zde neustále kritizovaný SW bude v současnosti asi (???) DRUHÝ největší charterista v Evropě - pokud jsem na někoho zapoměl tak mě prosím opravte.
Je vidět, že konkurence od LCC je pro charteristy zničující. LCC ve své mohutnosti dokáže jít s cenou dolů a LCC dělají zcela nekompromisně to, že do typických dovolenkových destinací obratem zavedou sezónní linku a ejhle charterista má problém. Tedy možná místo dramatické kritiky (a je co kritizovat, ne že ne) se možná máme zamyslet nad tím, že to ten SW asi nedělá špatně když se mu takto daří. :D
A problém na něj čeká přímo v domovské Praze - už vyhrožuje Ryanair více letadly přes léto a lety do dovolenkových destinací.....
No a popravdě řečeno (opět mockrát diskutováno) jedná se o lety + - 2-3 hodiny a jde o to dostat se z místa A do místa B a jestli k tomu dostanu (hnusnou) bagetu a "pikslu piva" nebo ne je velké většině jedno - popravdě řečeno to dneska dostane málokde a nemá cenu se o tom vůbec bavit. No a dále jestli jako pasažár sedím v 737-800 se 189, či A320 s 180 setadly toho nebo onoho operátora je 99,9% cestujích ŠUMÁK :)


Snad jsem své výhrady nastínil dostatečně obrazně.

Jinak souhlasím, že etablovaní západoevropští i USA dopravci i charterové aerolinky se nezadržitelně přibližují standardu tragédie. Tudíž nemyslím si, že by musely SkyTeam opustit. Joon (LCC od Air France) je defakto tragédie po Francouzku a normálně se prodává na lety operované Air France.

Já skutečně nežehrám nad tím, že nedostanu občerstvení. Souhlasím s tím, že na krátkých letech tak do 2 hod. je to zbytečné. Co mi vadí je prostor sedaček. I autobusoví přepravci jako Flixbus mají víc prostoru a to sedět v autobusu je asi méně nezdravé než sedět v letadle. A pak mi vadí ten zákaznický přístup ve stylu, zavazadla dojdou příště, i s jedním motorem se dá letět apod. I když toto dělají i jiné aerolinky, u nich se to potom aspoň vyšetřuje, tady kolegové z tragédie (příslušných úřadů) to neřeší.

Pokud jde o Ryan na Ruzyni, v okamžiku, kdy by tragédům začal brát cestující, tragédi zvednou kotvy a půjdou lítat jinam (viz jejich zimní provoz). Možná by to pro nás jako cestující ve výsledku byl přínos. O jejich budoucnost bych se nebál.

Jinak aktuálně řeším na léto Barcelonu. Jaké mám možnosti letu? ČSA / s**********s, Vueling, Ryanair.

Všechno jsou to LCC. Takže servis pro mě není rozhodující faktor. Co mě tedy zajímá? Cena a časy. Z mého pohledu mají ČSA nejlepší časy, protože letí dopoledne a vrací se odpoledne a já stihnu dojet za Prahu, což u ostatních vzhledem k časům moc nejde. Cena je taky více méně stejná (na ten termín mi přijdou všichni stejně dost drazí vzhledem k tomu servisu). Řešení? Poletím zase se Swissem, ale místo 2,5 hodiny mi to bude trvat 4. Takže ty bláboly o možnosti volby nejsou moc na místě. Je to jako s telefonními operátory a více méně se vším. Na trhu je sice víc subjektů, ale všichni se chovají stejně. Nějaký tržní mechanismus nefunguje.

Chovo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 374
Registrován: 09. 07. 2003, 08:55
Stav: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvek od Chovo »

Tak na E15 píší, že Travel Service je v půlmiliardové ztrátě! Dost překvapivé sdělení...


Odpovědět