Přátelé, je zde zvykem se dramaticky navážet do TVS nebo SW.
Dovolím si několik pohledů z trochu jiné strany. Jistě se všichni shodneme, že letecká doprava ať už linková tak charterová je extrémně konkurenční prostředí kde mnoho i zavedených a velkých společností (z ničeniho-nic) končí.
No a podívejme se na trh charterové dopravy v EU počátkem roku 2019. Pravda VŠECHNY charterovky provozují také cosi co můžeme nazívat klasickými linkami, ale jak to s nimi je bylo diskutováno mockrát.
Tedy máme zde neměcký gigant TUI se všemi svými "latifundijemi" a dál ? Skončil: Monarch, AirBerlin, Small Planet, Primera, Niki-je z toho odnož Ryanairu, Thomson-je z toho odnož TUI a co zbývá ? Transavia (je to charterový operátor nebo LCC ? - ale i tak je to odnož AF), dále několik různých "Turků" a "Egypťanů"..... Tedy nakonec zde neustále kritizovaný SW bude v současnosti asi (???) DRUHÝ největší charterista v Evropě - pokud jsem na někoho zapoměl tak mě prosím opravte.
Je vidět, že konkurence od LCC je pro charteristy zničující. LCC ve své mohutnosti dokáže jít s cenou dolů a LCC dělají zcela nekompromisně to, že do typických dovolenkových destinací obratem zavedou sezónní linku a ejhle charterista má problém. Tedy možná místo dramatické kritiky (a je co kritizovat, ne že ne) se možná máme zamyslet nad tím, že to ten SW asi nedělá špatně když se mu takto daří.
A problém na něj čeká přímo v domovské Praze - už vyhrožuje Ryanair více letadly přes léto a lety do dovolenkových destinací.....
No a popravdě řečeno (opět mockrát diskutováno) jedná se o lety + - 2-3 hodiny a jde o to dostat se z místa A do místa B a jestli k tomu dostanu (hnusnou) bagetu a "pikslu piva" nebo ne je velké většině jedno - popravdě řečeno to dneska dostane málokde a nemá cenu se o tom vůbec bavit. No a dále jestli jako pasažár sedím v 737-800 se 189, či A320 s 180 setadly toho nebo onoho operátora je 99,9% cestujích ŠUMÁK