Budoucnost Smart Wings

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod mandrinka » 20. 06. 2019, 11:27

Nechápu jedno. Proč paní Dufkovou nevymění za Jacka nebo místní fanclub smártů. Ti by jim udělali lepší službu. Nakonec by snad i koupáky přesvědčili, že není lepší aerolinky než smárti. A dělali by to úplně ZADARMO.


zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 214
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod zdenda » 20. 06. 2019, 11:30

mandrinka píše:Nechápu jedno. Proč paní Dufkovou nevymění za Jacka nebo místní fanclub smártů. Ti by jim udělali lepší službu. Nakonec by snad i koupáky přesvědčili, že není lepší aerolinky než smárti. A dělali by to úplně ZADARMO.

Vymena Dufkove za Jacka. Velmi jsem se pobavil::-):-)

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod mandrinka » 20. 06. 2019, 11:31

Co mě z článku https://zdopravy.cz/dalsi-penize-nepotr ... ane-30378/ zaujalo:

Je ve hře varianta, že byste celou skupinu Smartwings prodal?

Ta varianta ve hře není, protože nikdo nechce hovořit o spojení do doby, než vyřešíme problém s našimi neaktivními akcionáři. Je to pro ně velká neznámá bez ohledu na to, jak je ten akcionář velký či bohatý. V letecké dopravě není místo pro nějaký velký omyl, je to tvrdý boj, ve kterém musíte uvnitř firmy táhnout za jeden provaz. V našem případě jsme veškerá rozhodnutí a rizika převzali na sebe, ale to je krajní varianta.

Mluví se například o zájmu Ryanairu…

Ten není ve hře.

Takž až se vyřeší Čínani, tak jsou smárti na prodej.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5114
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Globik » 20. 06. 2019, 11:42

flyingblue píše:
Ondrej1 píše:Tak pan Sůra si pospíšil: https://zdopravy.cz/dalsi-penize-nepotr ... ane-30378/

Díky za pohled z druhé strany.


Bohuzel jsme se nic moc nedozvedeli (coz neni chyba pana Sury).

SW zatim stalo uzemneni 737 MAX za tri mesice stamiliony korun. Cesti akcionari mu poskytli uver ve vysi nejmene 700 milionu. Maxy budou uzemene s velkou pravdepodobnosti na vic nez dalsi tri mesice.

V danem kontextu by bylo zajimave vedet, zda je ta ztrata za tri mesice treba 200 Mkc a nebo treba 500 Mkc

Tak si to přečti znovu a pořádně. V daném kontextu to prostě nechtějí zveřejnit.
"Víme to na korunu úplně přesně, ale to číslo nejprve předložíme těm, kteří nás do té situace dostali. Jedná se řádově o stamiliony korun."
A myslím, že jsme se dověděli to podstatné. Čeští akcionáři firmě půjčili peníze. Takže firma jede dál bez problémů s cash flow. Pokud budou čeští akcionáři ochotni a schopni půjčit další stamilióny, maximálně cca miliardu (při předpokladu vyřešení MAXů do konce roku, což je ovšem samozřejmě z křišťálové koule, kterou nemám), tak není problém. Myslíš, že nejsou schopni dát dohromady miliardu?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5387
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod flyingblue » 20. 06. 2019, 13:32

Globik píše:
flyingblue píše:
Ondrej1 píše:Tak pan Sůra si pospíšil: https://zdopravy.cz/dalsi-penize-nepotr ... ane-30378/

Díky za pohled z druhé strany.


Bohuzel jsme se nic moc nedozvedeli (coz neni chyba pana Sury).

SW zatim stalo uzemneni 737 MAX za tri mesice stamiliony korun. Cesti akcionari mu poskytli uver ve vysi nejmene 700 milionu. Maxy budou uzemene s velkou pravdepodobnosti na vic nez dalsi tri mesice.

V danem kontextu by bylo zajimave vedet, zda je ta ztrata za tri mesice treba 200 Mkc a nebo treba 500 Mkc

Tak si to přečti znovu a pořádně. V daném kontextu to prostě nechtějí zveřejnit.
"Víme to na korunu úplně přesně, ale to číslo nejprve předložíme těm, kteří nás do té situace dostali. Jedná se řádově o stamiliony korun."
A myslím, že jsme se dověděli to podstatné. Čeští akcionáři firmě půjčili peníze. Takže firma jede dál bez problémů s cash flow. Pokud budou čeští akcionáři ochotni a schopni půjčit další stamilióny, maximálně cca miliardu (při předpokladu vyřešení MAXů do konce roku, což je ovšem samozřejmě z křišťálové koule, kterou nemám), tak není problém. Myslíš, že nejsou schopni dát dohromady miliardu?


Uprimne? Nevim, zda jsou schopni dat dohromady miliardu bez toho, ze by prodali cast podniku. Stejne tak si nejsem jist, zda muze management takovou pujcku prijmout bez rozhodnuti akcionaru (napriklad s ohledem na vysi zakladniho jmeni).

To, ze (cesti) akcionari pujcili firme penize, je znamo minimalne od doby, kdyz byla v mediich probirana ta pozvanka na valnou hromadu.

Jinymi slovy zopakuji - nedovedeli jsme se prakticky nic, i kdyz se pan Sura snazil.

V kazdem pripade je ten rozhovor rozhodne lepsi nez ten zbytecny clanek v E15 nebo hystericka reakce pani Dufkove.


jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod jencik » 20. 06. 2019, 14:29

flyingblue píše:
Globik píše:
flyingblue píše:
Bohuzel jsme se nic moc nedozvedeli (coz neni chyba pana Sury).

SW zatim stalo uzemneni 737 MAX za tri mesice stamiliony korun. Cesti akcionari mu poskytli uver ve vysi nejmene 700 milionu. Maxy budou uzemene s velkou pravdepodobnosti na vic nez dalsi tri mesice.

V danem kontextu by bylo zajimave vedet, zda je ta ztrata za tri mesice treba 200 Mkc a nebo treba 500 Mkc

Tak si to přečti znovu a pořádně. V daném kontextu to prostě nechtějí zveřejnit.
"Víme to na korunu úplně přesně, ale to číslo nejprve předložíme těm, kteří nás do té situace dostali. Jedná se řádově o stamiliony korun."
A myslím, že jsme se dověděli to podstatné. Čeští akcionáři firmě půjčili peníze. Takže firma jede dál bez problémů s cash flow. Pokud budou čeští akcionáři ochotni a schopni půjčit další stamilióny, maximálně cca miliardu (při předpokladu vyřešení MAXů do konce roku, což je ovšem samozřejmě z křišťálové koule, kterou nemám), tak není problém. Myslíš, že nejsou schopni dát dohromady miliardu?


Uprimne? Nevim, zda jsou schopni dat dohromady miliardu bez toho, ze by prodali cast podniku. Stejne tak si nejsem jist, zda muze management takovou pujcku prijmout bez rozhodnuti akcionaru (napriklad s ohledem na vysi zakladniho jmeni).

To, ze (cesti) akcionari pujcili firme penize, je znamo minimalne od doby, kdyz byla v mediich probirana ta pozvanka na valnou hromadu.

Jinymi slovy zopakuji - nedovedeli jsme se prakticky nic, i kdyz se pan Sura snazil.

V kazdem pripade je ten rozhovor rozhodne lepsi nez ten zbytecny clanek v E15 nebo hystericka reakce pani Dufkove.

Niekde som nedávno zachytil odhad, že uzemnenie stojí cca 8 mega czk za deň, pôžička teda pokryje cca tri mesiace uzemnenia. Možno by stálo za to poslať mail do Číny každý deň

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Robert » 20. 06. 2019, 15:03

jencik píše:
flyingblue píše:
Globik píše:Tak si to přečti znovu a pořádně. V daném kontextu to prostě nechtějí zveřejnit.
"Víme to na korunu úplně přesně, ale to číslo nejprve předložíme těm, kteří nás do té situace dostali. Jedná se řádově o stamiliony korun."
A myslím, že jsme se dověděli to podstatné. Čeští akcionáři firmě půjčili peníze. Takže firma jede dál bez problémů s cash flow. Pokud budou čeští akcionáři ochotni a schopni půjčit další stamilióny, maximálně cca miliardu (při předpokladu vyřešení MAXů do konce roku, což je ovšem samozřejmě z křišťálové koule, kterou nemám), tak není problém. Myslíš, že nejsou schopni dát dohromady miliardu?


Uprimne? Nevim, zda jsou schopni dat dohromady miliardu bez toho, ze by prodali cast podniku. Stejne tak si nejsem jist, zda muze management takovou pujcku prijmout bez rozhodnuti akcionaru (napriklad s ohledem na vysi zakladniho jmeni).

To, ze (cesti) akcionari pujcili firme penize, je znamo minimalne od doby, kdyz byla v mediich probirana ta pozvanka na valnou hromadu.

Jinymi slovy zopakuji - nedovedeli jsme se prakticky nic, i kdyz se pan Sura snazil.

V kazdem pripade je ten rozhovor rozhodne lepsi nez ten zbytecny clanek v E15 nebo hystericka reakce pani Dufkove.

Niekde som nedávno zachytil odhad, že uzemnenie stojí cca 8 mega czk za deň, pôžička teda pokryje cca tri mesiace uzemnenia. Možno by stálo za to poslať mail do Číny každý deň


To jsou skoro 3 mld. za rok, to se mi zdá hodně. Dost divné mi přijde, že se musí platit leasingy, když není možné letadla používat. Boeing podle všeho zatím žádné kompenzace nevyplácí a jen tak hned vyplácet nebude. Někde jsem četl, že většinou kompenzace řeší slevami z budoucích objednávek. Takže veškerá zátěž je dost nespravedlivě přenesena na letecké společnosti, přičemž některé to může skutečně položit.

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 108
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Alvin » 20. 06. 2019, 15:54

Robert píše:Někde jsem četl, že většinou kompenzace řeší slevami z budoucích objednávek. Takže veškerá zátěž je dost nespravedlivě přenesena na letecké společnosti, přičemž některé to může skutečně položit.


Jo to je bohužel výsledek duopolního postavení Boeing-Airbus, kdy tihle dva mamuti téměř vždycky tahají za "delší konec provazu".
Výjimkou bude snad jen pár největších aerolinek, které objednávají letadla po stovkách, ale to jistě nebude případ SW.

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod jencik » 20. 06. 2019, 16:17

Nemyslím si, ze je nefér, ak musia TVS platiť leasing a dostanú len zľavu. Jednoducho kto podniká úplne nadoraz musí počítať s tým, ze mu môžu uzemnit nejaké lietadlá a preto majú skoro všetky aerolinky rezervy, ktoré môžu teraz použiť. Je to chyba TVS, ze to tak nerobí

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Robert » 20. 06. 2019, 17:54

jencik píše:Nemyslím si, ze je nefér, ak musia TVS platiť leasing a dostanú len zľavu. Jednoducho kto podniká úplne nadoraz musí počítať s tým, ze mu môžu uzemnit nejaké lietadlá a preto majú skoro všetky aerolinky rezervy, ktoré môžu teraz použiť. Je to chyba TVS, ze to tak nerobí


Tak především leasing platí leasingovce za něco, co se nesmí používat. Takže leasingovka je celkem v pohodě. Uznávám, že je to věc dohod a podle všeho to má leasingovka dobře ošetřené. V případě MAX asi leteckým společnostem nebudou stačit nějaké slevy na budoucí objednávky a Boeing bude muset zajisté vyplácet náhrady v reálných penězích.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5114
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Globik » 20. 06. 2019, 18:07

Zajímalo by mě, kolik z těch, co má něco proti okamžitým kompenzacím že strany Boeingu (jako například jencik), by se rozčilovalo, kdyby si koupilo nová auta a za pár měsíců by jim Ministerstvo dopravy zakázalo s nima jezdit, protože mají bezpečnostní zavadu a oni by si museli v autopujcovne vzít na své náklady nejake jiné a automobilka by dělala mrtvého brouka.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1260
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Petr31 » 20. 06. 2019, 18:22

jencik píše:Nemyslím si, ze je nefér, ak musia TVS platiť leasing a dostanú len zľavu. Jednoducho kto podniká úplne nadoraz musí počítať s tým, ze mu môžu uzemnit nejaké lietadlá a preto majú skoro všetky aerolinky rezervy, ktoré môžu teraz použiť. Je to chyba TVS, ze to tak nerobí


.."Blahoslaveni chudí duchem"...anebo spíš "Lidská blbost je nekonečná, ale to neznamená, že s ní není třeba bojovat!" na tebe asi bude platit obojí :crazy: :crazy: :crazy: . Nejsi schopen / nechceš pochopit jednoduchou pravdu která říká že letadlo, které stojí na zemi prodělává. TVS má uzemněnu třetinu flotily. Domníváš se, že jsou na světě ajrolinky, které s něčím takovým dopředu počítají a mají o třetinu letadel víc? Ani společnost, která provozuje autobusy, kamiony, taxíky, dokonce ani koloběžky, si jich nenechá třetinu v operativní záloze. Chtěl bych vidět, co by tomu řekli akcionáři. :ymdevil:

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Robert » 20. 06. 2019, 18:27

Globik píše:Zajímalo by mě, kolik z těch, co má něco proti okamžitým kompenzacím že strany Boeingu (jako například jencik), by se rozčilovalo, kdyby si koupilo nová auta a za pár měsíců by jim Ministerstvo dopravy zakázalo s nima jezdit, protože mají bezpečnostní zavadu a oni by si museli v autopujcovne vzít na své náklady nejake jiné a automobilka by dělala mrtvého brouka.


A nakonec by automobilka nabídla slevu na další nové auto :D

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 404
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod marthym » 20. 06. 2019, 20:35

Robert píše:
Globik píše:Zajímalo by mě, kolik z těch, co má něco proti okamžitým kompenzacím že strany Boeingu (jako například jencik), by se rozčilovalo, kdyby si koupilo nová auta a za pár měsíců by jim Ministerstvo dopravy zakázalo s nima jezdit, protože mají bezpečnostní zavadu a oni by si museli v autopujcovne vzít na své náklady nejake jiné a automobilka by dělala mrtvého brouka.


A nakonec by automobilka nabídla slevu na další nové auto :D


Nejhorší je, že se dostáváme do situace, kdy je něco takového i reálné...

Samozřejmě, stejně jako v případě aerolinek, i tady by platilo... Silnější pes m*** :geek:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5114
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Globik » 20. 06. 2019, 20:43

marthym píše:
Robert píše:
Globik píše:Zajímalo by mě, kolik z těch, co má něco proti okamžitým kompenzacím že strany Boeingu (jako například jencik), by se rozčilovalo, kdyby si koupilo nová auta a za pár měsíců by jim Ministerstvo dopravy zakázalo s nima jezdit, protože mají bezpečnostní zavadu a oni by si museli v autopujcovne vzít na své náklady nejake jiné a automobilka by dělala mrtvého brouka.


A nakonec by automobilka nabídla slevu na další nové auto :D


Nejhorší je, že se dostáváme do situace, kdy je něco takového i reálné...

Samozřejmě, stejně jako v případě aerolinek, i tady by platilo... Silnější pes m*** :geek:

By mě zajímalo, kdy aerolinky podají hromadnou žalobu na Boeing.



Zpět na “Travel Service - Smart Wings”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti