Thisway píše:Jaká bývají odůvodnění při nepovolení zahájení linek do Moskvy?
Je tam mezivládní smlouva, která umožňuje lítat jen vyjmenovaným společnostem. Takže by TVS musel dokopat vládu a ta by musela dokopat Rusy aby to změnili. Takže jsem klidný...
A ta smlouva se tyka jenom pravidelne linkove dopravy? Nebo i charteru? Protoze se mi nezda, ze by z ceske strany mohly litat jenom CSA, zatimco z Ruske krome Aeroflopu i Ural Arlines, Kaliningradavia, Pulkovo, Atlant-Sojuz ci kdo vsechno lita ty pravidelny chartery do Pardubic...
Thisway píše:Jaká bývají odůvodnění při nepovolení zahájení linek do Moskvy?
Je tam mezivládní smlouva, která umožňuje lítat jen vyjmenovaným společnostem. Takže by TVS musel dokopat vládu a ta by musela dokopat Rusy aby to změnili. Takže jsem klidný...
A ta smlouva se tyka jenom pravidelne linkove dopravy? Nebo i charteru? Protoze se mi nezda, ze by z ceske strany mohly litat jenom CSA, zatimco z Ruske krome Aeroflopu i Ural Arlines, Kaliningradavia, Pulkovo, Atlant-Sojuz ci kdo vsechno lita ty pravidelny chartery do Pardubic...
já jsem tu smlouvu nikdy nečetl ale obecně bývají volnější pro chartery. Tak jsem si ji našel, to nejzajímavější je v příloze:
Příl.
k Dohodě mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Svazu sovětských socialistických republik o letecké dopravě
I. Vláda Svazu sovětských socialistických republik pověřuje provozováním dohodnutých linek uvedených v bodě III této Přílohy ministerstvo civilního letectví Svazu sovětských socialistických republik, které pro tento účel určuje Dopravní správu mezinárodních leteckých linek civilního letectví (dále jen Aeroflot).
II. Vláda Československé socialistické republiky určuje k provozování dohodnutých linek uvedených v bodě III této Přílohy Československé aerolinie (dále jen ČSA).
III. Dohodnuté linky: A) Pro sovětský letecký podnik: 1. Moskva - Praha oběma směry 2. Kyjev - Lvov - Bratislava nebo Košice - Praha oběma směry 3. Místa na území SSSR - Praha a dále do třetích zemí oběma směry B) Pro československý letecký podnik: 1. Praha - Moskva oběma směry 2. Praha - Bratislava nebo Košice oběma směry 3. Praha - mezilehlá místa - Leningrad oběma směry.
IV. Určené letecké podniky budou mít právo nakládat a vykládat cestující, zavazadla, náklad a poštu na území smluvních stran při letecké přepravě na dohodnutých linkách mezi místy ležícími na území smluvních stran. Toto právo se nevztahuje na přepravu počínající a končící na území téže strany (kabotáž).
V. Pokud letecké úřady smluvních stran nedohodnou jinak, nebudou mít určené letecké podniky obchodní práva na těchto úsecích dohodnutých linek: a) ČSA mezi místy na území třetích zemí a místy na území SSSR v obou směrech;
b) Aeroflot mezi místy na území třetích zemí a místy na území ČSSR v obou směrech.
VI. Určené letecké podniky mohou při letech na dohodnutých linkách vynechávat přistání v kterémkoli nebo ve všech mezilehlých místech s podmínkou, že budou přistávat alespoň v jednom místě na území druhé smluvní strany, pokud mezi leteckými úřady smluvních stran nebude dohodnuto jinak.
VII. Lety na objednávku (charterové) určených leteckých podniků na dohodnutých linkách se mohou provádět jen se souhlasem leteckého úřadu druhé smluvní strany.
Doplňkové lety na dohodnutých linkách se mohou provádět na základě ujednání leteckých podniků a vyrozumění služeb řízení letů.
Při uskutečňování letů na objednávku (charterových) a doplňkových letů budou smluvní strany přihlížet k druhu přeprav a k tomu, že provádění letecké přepravy pravidelnými linkami má přednost.
Žádosti o povolení doplňkových letů nebo letů na objednávku (charterových) musí být předloženy alespoň do 24 hodin před vzletem letadla.
To je jasné až na to,že ani ČSSR,SSSR a koneckonců ani Československé aerolinie už neexistují.Kyjev a Lvov už jsou také v jiném státě. Neexistuje něco jiného,kde je nástupnictví států a společností ošetřeno?
PV píše:To je jasné až na to,že ani ČSSR,SSSR a koneckonců ani Československé aerolinie už neexistují.Kyjev a Lvov už jsou také v jiném státě. Neexistuje něco jiného,kde je nástupnictví států a společností ošetřeno?
Právní nástupnictví... Ukrajina:
Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 1. července 1997 byla v Kyjevě podepsána Dohoda mezi vládou České republiky a vládou Ukrajiny o letecké dopravě.
Dohoda vstoupila v platnost na základě svého článku 25 odst. 1 dne 9. září 1998. Podle odstavce 2 téhož článku po vstupu v platnost nahradila tato dohoda Dohodu mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Svazu sovětských socialistických republik o letecké dopravě, podepsanou v Moskvě dne 22. listopadu 1966, vyhlášenou pod č. 10/1967 Sb. , v části týkající se činností na území České republiky a na území Ukrajiny.
to PV: to, že dané státy už neexistují a některá města jsou v jiných státech nevadí, jelikož platí právní nástupnictví...
to Night Fly: ...zde je finta v tom, že staré smlouvy řeší jen Prahu, takže chartery do Pardubic můžou vesele lítat...což by znamenalo, že by TVS tu linku mohli začít lítat třeba z Brna...
Pan ze zastoupeni v Jekaterinburgu mi cca pred rokem (ohromna poptavka po letech do prahy v obdobi nasich, tedy ne pravoslavnych vanoc, a silvestra rikal, ze pry podle nejakeho narizeni smi charterovy provoz pro ruske zakazniky provozovat jen ruske spolecnosti. Pozice silnejsiho, asi.
Jafa píše:to Night Fly: ...zde je finta v tom, že staré smlouvy řeší jen Prahu, takže chartery do Pardubic můžou vesele lítat...což by znamenalo, že by TVS tu linku mohli začít lítat třeba z Brna...
To bych neřekl. Při zběžným pohledu: Pro pravidleky to řeší jen Prahu, ale to znamená, že odjinud se lítat nemůže.
A ty chartery tam jsou tam omezený jen souhlasem druhé strany, bez geografických omezení.
Jafa píše:to Night Fly: ...zde je finta v tom, že staré smlouvy řeší jen Prahu, takže chartery do Pardubic můžou vesele lítat...což by znamenalo, že by TVS tu linku mohli začít lítat třeba z Brna...
To bych neřekl. Při zběžným pohledu: Pro pravidleky to řeší jen Prahu, ale to znamená, že odjinud se lítat nemůže.
A ty chartery tam jsou tam omezený jen souhlasem druhé strany, bez geografických omezení.
...záleží na výkladu...pokud není neco zakázené (což je i tento případ), tak platí, že je to povolené...tudíž odjinud jak z Prahy by to mělo být v pohodě....
Chartery by měly být v úplně pohodě.... Navíc by šly vymyslet i různé finty, jako třeba pravidelný chater-navenek se tváří jako pravidelka, ale de jure se jedná o charter...
Jafa píše:...záleží na výkladu...pokud není neco zakázené (což je i tento případ), tak platí, že je to povolené...tudíž odjinud jak z Prahy by to mělo být v pohodě....
Na to bacha, tohle platí u zákonů a zdaleka ne u všech (např. zákoník práce).
Obecně nemůžeš vstoupit do cizího vzdušnýho bez povolení. Tahle smlouva ti povoluje specifikovaný linky a chartery. Takže pravidelky odjinud než z Prahy rozhodně ne - tady prostor pro opačnej výklad podle mě rozhodně není.
Jafa píše:Chartery by měly být v úplně pohodě.... Navíc by šly vymyslet i různé finty, jako třeba pravidelný chater-navenek se tváří jako pravidelka, ale de jure se jedná o charter...
U charterů je tam schválení druhé strany. Když tam pošleš že chceš letět charter každou středu v 15 hodin, nebo to tam pošleš každý úterý 24 hodin před odletem tak to asi nevyjde Rusové nejsou blbí...
Mimochodem nezapominejme ze pravidelna doprava do RF je od nas i z KLV a po jejim mnohonasobnem posileni je tam C/S s Aeroflotem a dokonce linka jimi zajistovana.
TVS určitě moc dobře ví o potenciálu Ruského trhu. Ale myslím, že taky dobře ví o mizerných šancích na dostání povolení pro pravidelny let. Bylo by to fajn ale podle mně to je utopie. TVS se dostane do Ruska tak akoraát s fotbalistama. A když sem někdo letí chartery do PED tak jsou to výhradně ruská letadla. Povolení dostanou, protože k nám vozí turisty, kteří tady nechávají hodně peněz. Aeroflot i CSA jsou státni společnosti a nevím proč by stát měl potřebu "otevřít nebe". Turisti stejně lítají jenom jedním směrem. Teda ti, kteří utrácejí
Dobrý den, neuvažujete o zřízení linky do Moskvy? Vzhledem k tomu, že ze západní Evropy se nelézá žádný low-cost dopravce, asi budou nějaké problémy na ruské straně. Poptávka by zde jistě byla. Děkuji za odpověď. 31.10.2006 9:36:08 Christian Mandl Protože se řídíme strategií “Jít na východ”, už jsme otevřeli linky do Bulharska, Chrovatska nebo Rumunska. Ukrajina a Rusko by pro nás byly jako trhy atraktivní, a pokud by to regulatorní rámec dovolil, byli by jsme velmi rádi, kdybychom mohli tímto směrem otevřít linky.
Pozn.: Jak jistě vidíte, v dotazu je drobná nepřesnost. Ale o tom se tu už psalo...
Jafa píše:...záleží na výkladu...pokud není neco zakázené (což je i tento případ), tak platí, že je to povolené...tudíž odjinud jak z Prahy by to mělo být v pohodě....
Na to bacha, tohle platí u zákonů a zdaleka ne u všech (např. zákoník práce).
Obecně nemůžeš vstoupit do cizího vzdušnýho bez povolení. Tahle smlouva ti povoluje specifikovaný linky a chartery. Takže pravidelky odjinud než z Prahy rozhodně ne - tady prostor pro opačnej výklad podle mě rozhodně není.
Ano, platí to u zákonů a dalších právních předpisů (vyhlášek, vládních nařízení...a mezistátních dohod, které se stávají součástí Sbírky zákonů) - takže zde je řečeno, že se budou provazovat linky mezi ČSSR a SSSR, a to mezi vyjmenovanými městy a definovanými společnostmi. Z toho plyne, že je možné se ucházet o jiné linky (které nejsou definované v Dohodě)...samozřejmě za předpokladu dodržení všech ostatních předpisů - jako je žádost o vstup do vzdušného prostoru atd...
pepa007 píše:
Jafa píše:Chartery by měly být v úplně pohodě.... Navíc by šly vymyslet i různé finty, jako třeba pravidelný chater-navenek se tváří jako pravidelka, ale de jure se jedná o charter...
U charterů je tam schválení druhé strany. Když tam pošleš že chceš letět charter každou středu v 15 hodin, nebo to tam pošleš každý úterý 24 hodin před odletem tak to asi nevyjde Rusové nejsou blbí..
...řešíme to pro Smartwings, takže by se o "pravidelný" charter stejně nejdnalo, takže toto by jim taky klaplo...