Travel Service Hungary
Travel Service Hungary
Tak mě napadlo, když TVS prodal Visiq, nebylo by možné prodat také TVS Hungary? Proč se po vstupu do EU provozují lety z Maďarska formou dceřinné společnosti a ne "přímo", jako to bylo učiněno v případě Visiqu?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Travel Service Hungary
Thisway píše:Proč se po vstupu do EU provozují lety z Maďarska formou dceřinné společnosti a ne "přímo", jako to bylo učiněno v případě Visiqu?
Můj tip proč to tak je - sazba daně v maďarsku je 16%, ve španělsku je to 35% a v česku 24%. zisky z letecké dopravy se podle většiny mezistátních smluv o zamezení dvojímu zdanění daní v místě skutečného vedení letecké společnosti. takže zatímco v tom španělsku se tváří že místo skutečného vedení je v česku a daněj to v česku 24%, tak naopak do maďarska nastrčili dcerku a tváří se že místo vedení je v maďarsku a daní 16%.
akorát bych tak tipnul že TVS s jejich přístupem má v tom maďarsku ztrátu a tenhle planning se jim momentálně nevyplácí protože tu ztrátu do česka nepřenesou a neodečtou.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
PV píše:pepa 007: S tvým tipem naprosto souhlasím. Ovšem dalo by se diskutovat nad tou poslední větou - můj názor je ten,že pokud by se Vikovi něco nevyplácelo asi by od toho šel pryč - kdo ví.
pokud by se v maďarsku nedostali nikdy do plusu tak od toho asi půjdou, to souhlasím. chtěl jsem naznačit že v takové situaci se ta "výhodná" struktura naopak obrátila proti nim (leda by pak udělali přeshraniční fúzi )
+ tohle už možná rozhoduje šimáně a ne vik.
P.S. taky ta dcerka v maďarsku může být úplně z jinýho důvodu jako třeba nějaký licence, regulace, whatever... ale tohle fakt vypadá jako obvious tax planning - tudíž to smrdí