"130 lidi na palube a pilot nikde"

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

"130 lidi na palube a pilot nikde"

Příspěvek od bubo »

bulvar od MF Dnes, v tistene podobě má ten článek tento nadpis

http://zpravy.idnes.cz/cesky-boeing-let ... domaci_miz


Fantomas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 08. 05. 2006, 11:21
Stav: Offline

Příspěvek od Fantomas »

co to je za hovadinu? Blesk , Nova a podobne. Letadlo bez pilota 20 minut, a druhy pilot se v kabine neukazal 30 minut. (byl na pivu) To je kachna jako krava ...
Muj nazor: ztrata spojeni, normalni vec. cca 5 pripadu za rok zaznamena i CR. Uvidime co nam jeste prinese nas tisk ... tesim se, dlouho jsem se nezasmal :-))

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Příspěvek od jane »

No dokazu si tuhle situaci predstavit, pokud by byl druhy pilot unaveny, tak neco jako rizeny odpocinek, sel si sednout na sedacku, kapitan mezitim klimbnul..ale v kazdym pripade by v kokpitu musel byt nekdo z palubniho personalu misto druhyho pilota. Jinak si to uz fakt neumim predstavit :)

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

F/O nebyl na pivu, byl u McDonalda, je to v hypertextu.... :wink: No a ta diskuze je taky hustá (jako obvykle)... Děvčata a chlapci, co sedíte vpředu, tenhle národ vám vaše platy asi fakt nepřeje :roll: :)

Pepa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 09. 12. 2006, 17:53
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Pepa »

Je pravdou, že ztráta spojení se vyskytne v ČR cca 5 x do roka, ale málokdy zjistí vyslané stíhačky, že pilot ve strnulé pozici je v kabině sám a nereaguje na žádné podněty.
O serioznosti zprávy se asi nedá moc pochybovat, když je citováno z oficiální zprávy Federálního úřadu letectví v Bernu.


Skytravel
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 346
Registrován: 05. 06. 2006, 15:55
Bydliště: Koucourkov
Stav: Offline

Příspěvek od Skytravel »

v diskuzi na idnes se teda narod pekne projevil :lol:

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Příspěvek od bubo »

Skytravel píše:v diskuzi na idnes se teda narod pekne projevil :lol:

diskuze nectu, neprispivam - akorat si v techto pripadech delam vyjimku a zjistuju, kolik odborniku na danou problematiku v narode mame. Trosku off-topic - jednou jedinkrat jsem se vyjadril, ze to video A320, ktera skonci po pruletu v lese byla chyba pilota (patrne) a ne prvni automaticke letadlo na svete a hned mi bylo vysvetleno, ze tomu nerozumim a ze mam poslouchat komentar -;)

na letectvi.cz http://www.letectvi.cz/letectvi/Article63930.htmlje pekna zaverecna veta:

Vzhledem k tomu, že autorem článku v MfD je známý letecký neodborník a nepřítel letadel a létání vůbec pan Jan Gazdík, můžeme si jen domýšlet k čemu, a jestli vůbec k něčemu, došlo.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

Ano, v Čechách (pardon a na Moravě, dokonce i ve Slezku),obvykle nenacházejí posádku ve ztrnulé posici, zato občas zasahující stíhačky vytvoří další AIRPROX. Citovat nějakou zprávu je hezký, ale radši bych viděl originál...pokud možno ne německy, francouzsky a italsky :)

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

Jo a podle názvu vlákna jsem si myslel, že jde o 30minutový průlet CSA v PRG :lol:

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Příspěvek od euroflyer »

Fantomas píše:co to je za hovadinu? Blesk , Nova a podobne. Letadlo bez pilota 20 minut, a druhy pilot se v kabine neukazal 30 minut. (byl na pivu) To je kachna jako krava ...
Muj nazor: ztrata spojeni, normalni vec. cca 5 pripadu za rok zaznamena i CR. Uvidime co nam jeste prinese nas tisk ... tesim se, dlouho jsem se nezasmal :-))

travel service má dneska tiskovku ke "lživým a falešným" tvrzením. jsem zvědav, co tam řeknou:-)

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

euroflyer píše:
Fantomas píše:co to je za hovadinu? Blesk , Nova a podobne. Letadlo bez pilota 20 minut, a druhy pilot se v kabine neukazal 30 minut. (byl na pivu) To je kachna jako krava ...
Muj nazor: ztrata spojeni, normalni vec. cca 5 pripadu za rok zaznamena i CR. Uvidime co nam jeste prinese nas tisk ... tesim se, dlouho jsem se nezasmal :-))

travel service má dneska tiskovku ke "lživým a falešným" tvrzením. jsem zvědav, co tam řeknou:-)

coby, že došlo ke ztrtátě spojení,jež neměla vliv na bezpečnost letu a následně se díky profesionálnímu postupu posádky podařilo spojení opětovně navázat :D

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

A na závěr dobrá zpráva: " start dvou letadel F18 zaplatí švýcarští daňoví poplatníci "

Tak je všechno v poho, ne ? :D :D :D

ppl
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 640
Registrován: 25. 11. 2005, 17:59
Stav: Offline

Příspěvek od ppl »

No jiste, vzdyt v Omanu je tak krasne... :roll:

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

a proč ne, za ty diety je to příjemnej pobyt 8)

Pepa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 09. 12. 2006, 17:53
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Pepa »

Když si přečtete níže uvedený výňatek z článku (člena palubního personálu TVS), tak se dá snadno pochopit, proč si kpt. Jirmus zdříml.

"Moje první sezóna byla dost ostrá. Společnost nutila posádky lítat na hranici bezpečnostních norem a občas i za ní. Normy jsou určité maximum, podle kterého se musíte řídit v neobvyklých případech. My jsme podle nich lítali dlouhodobě. Ukázat svůj letecký deník někomu od Lufthansy, postaví mi pomník. Svůj první let jsem měl v polovině května a do konce měsíce nalítal devadesát hodin. Víc, než kolegové u konkurence za nejvytíženější měsíc v roce. Pak to šlo pořád stejně. Průměrně sto letových hodin měsíčně. (Ve skutečnosti tak o pětinu víc, záznamy se upravovaly.) V říjnu jsem věděl, že toho mám dost. Dvacet procent našich posádek bylo v té době už v pracovní neschopnosti. Dalších dvacet podalo výpověď. Mě zachránilo to, že mě firma poslala na měsíc do Egypta. "


Vzhledem k tomu, že let QS 304 startuje dle let řádu PRG-TFS v 01.00 hod. a vrací se jako let QS-305 TFS -PRG se startem v 05.50 s přistáním v 11.35 v Praze, tak je jasné, že v době incidentu již posádka byla v práci skoro 11 hodin, protože, pokud se nemýlím, tak posádka nastupuje do zam. 2 hod. před plánovaným odletem na předletovou přípravu. Kdo pracuje v noci, tak jistě ví, že největší útlum nastává až po rozednění. Pokud to byla několikátá takováto služba za sebou, tak se není co divit, že zkrátka zaspal. To ovšem v žádném případě neomlová nepřítomnost druhého člena osádky, který mohl případně reagovat.
Bohužel z vlastní zkušenosti vím, že v holdingu Unimexu si s plněním bezpečnostních norem nikdo hlavu neláme a vědomě zaměstnance nutí tyto normy porušovat, takže je potom jenom otázkou času, kdy dojde k mimořádné události. Rovněž tak vím, že nakonec celá událost skoční tím, že potrestána bude posádka letadla, ale hlavní vinící, tj. vedení společnosti budou zase jako lilie.


Odpovědět