"130 lidi na palube a pilot nikde"
"130 lidi na palube a pilot nikde"
bulvar od MF Dnes, v tistene podobě má ten článek tento nadpis
http://zpravy.idnes.cz/cesky-boeing-let ... domaci_miz
http://zpravy.idnes.cz/cesky-boeing-let ... domaci_miz
co to je za hovadinu? Blesk , Nova a podobne. Letadlo bez pilota 20 minut, a druhy pilot se v kabine neukazal 30 minut. (byl na pivu) To je kachna jako krava ...
Muj nazor: ztrata spojeni, normalni vec. cca 5 pripadu za rok zaznamena i CR. Uvidime co nam jeste prinese nas tisk ... tesim se, dlouho jsem se nezasmal )
Muj nazor: ztrata spojeni, normalni vec. cca 5 pripadu za rok zaznamena i CR. Uvidime co nam jeste prinese nas tisk ... tesim se, dlouho jsem se nezasmal )
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Skytravel píše:v diskuzi na idnes se teda narod pekne projevil
diskuze nectu, neprispivam - akorat si v techto pripadech delam vyjimku a zjistuju, kolik odborniku na danou problematiku v narode mame. Trosku off-topic - jednou jedinkrat jsem se vyjadril, ze to video A320, ktera skonci po pruletu v lese byla chyba pilota (patrne) a ne prvni automaticke letadlo na svete a hned mi bylo vysvetleno, ze tomu nerozumim a ze mam poslouchat komentar -;)
na letectvi.cz http://www.letectvi.cz/letectvi/Article63930.htmlje pekna zaverecna veta:
Vzhledem k tomu, že autorem článku v MfD je známý letecký neodborník a nepřítel letadel a létání vůbec pan Jan Gazdík, můžeme si jen domýšlet k čemu, a jestli vůbec k něčemu, došlo.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Fantomas píše:co to je za hovadinu? Blesk , Nova a podobne. Letadlo bez pilota 20 minut, a druhy pilot se v kabine neukazal 30 minut. (byl na pivu) To je kachna jako krava ...
Muj nazor: ztrata spojeni, normalni vec. cca 5 pripadu za rok zaznamena i CR. Uvidime co nam jeste prinese nas tisk ... tesim se, dlouho jsem se nezasmal )
travel service má dneska tiskovku ke "lživým a falešným" tvrzením. jsem zvědav, co tam řeknou:-)
euroflyer píše:Fantomas píše:co to je za hovadinu? Blesk , Nova a podobne. Letadlo bez pilota 20 minut, a druhy pilot se v kabine neukazal 30 minut. (byl na pivu) To je kachna jako krava ...
Muj nazor: ztrata spojeni, normalni vec. cca 5 pripadu za rok zaznamena i CR. Uvidime co nam jeste prinese nas tisk ... tesim se, dlouho jsem se nezasmal )
travel service má dneska tiskovku ke "lživým a falešným" tvrzením. jsem zvědav, co tam řeknou:-)
coby, že došlo ke ztrtátě spojení,jež neměla vliv na bezpečnost letu a následně se díky profesionálnímu postupu posádky podařilo spojení opětovně navázat
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 57
- Registrován: 09. 12. 2006, 17:53
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Když si přečtete níže uvedený výňatek z článku (člena palubního personálu TVS), tak se dá snadno pochopit, proč si kpt. Jirmus zdříml.
"Moje první sezóna byla dost ostrá. Společnost nutila posádky lítat na hranici bezpečnostních norem a občas i za ní. Normy jsou určité maximum, podle kterého se musíte řídit v neobvyklých případech. My jsme podle nich lítali dlouhodobě. Ukázat svůj letecký deník někomu od Lufthansy, postaví mi pomník. Svůj první let jsem měl v polovině května a do konce měsíce nalítal devadesát hodin. Víc, než kolegové u konkurence za nejvytíženější měsíc v roce. Pak to šlo pořád stejně. Průměrně sto letových hodin měsíčně. (Ve skutečnosti tak o pětinu víc, záznamy se upravovaly.) V říjnu jsem věděl, že toho mám dost. Dvacet procent našich posádek bylo v té době už v pracovní neschopnosti. Dalších dvacet podalo výpověď. Mě zachránilo to, že mě firma poslala na měsíc do Egypta. "
Vzhledem k tomu, že let QS 304 startuje dle let řádu PRG-TFS v 01.00 hod. a vrací se jako let QS-305 TFS -PRG se startem v 05.50 s přistáním v 11.35 v Praze, tak je jasné, že v době incidentu již posádka byla v práci skoro 11 hodin, protože, pokud se nemýlím, tak posádka nastupuje do zam. 2 hod. před plánovaným odletem na předletovou přípravu. Kdo pracuje v noci, tak jistě ví, že největší útlum nastává až po rozednění. Pokud to byla několikátá takováto služba za sebou, tak se není co divit, že zkrátka zaspal. To ovšem v žádném případě neomlová nepřítomnost druhého člena osádky, který mohl případně reagovat.
Bohužel z vlastní zkušenosti vím, že v holdingu Unimexu si s plněním bezpečnostních norem nikdo hlavu neláme a vědomě zaměstnance nutí tyto normy porušovat, takže je potom jenom otázkou času, kdy dojde k mimořádné události. Rovněž tak vím, že nakonec celá událost skoční tím, že potrestána bude posádka letadla, ale hlavní vinící, tj. vedení společnosti budou zase jako lilie.
"Moje první sezóna byla dost ostrá. Společnost nutila posádky lítat na hranici bezpečnostních norem a občas i za ní. Normy jsou určité maximum, podle kterého se musíte řídit v neobvyklých případech. My jsme podle nich lítali dlouhodobě. Ukázat svůj letecký deník někomu od Lufthansy, postaví mi pomník. Svůj první let jsem měl v polovině května a do konce měsíce nalítal devadesát hodin. Víc, než kolegové u konkurence za nejvytíženější měsíc v roce. Pak to šlo pořád stejně. Průměrně sto letových hodin měsíčně. (Ve skutečnosti tak o pětinu víc, záznamy se upravovaly.) V říjnu jsem věděl, že toho mám dost. Dvacet procent našich posádek bylo v té době už v pracovní neschopnosti. Dalších dvacet podalo výpověď. Mě zachránilo to, že mě firma poslala na měsíc do Egypta. "
Vzhledem k tomu, že let QS 304 startuje dle let řádu PRG-TFS v 01.00 hod. a vrací se jako let QS-305 TFS -PRG se startem v 05.50 s přistáním v 11.35 v Praze, tak je jasné, že v době incidentu již posádka byla v práci skoro 11 hodin, protože, pokud se nemýlím, tak posádka nastupuje do zam. 2 hod. před plánovaným odletem na předletovou přípravu. Kdo pracuje v noci, tak jistě ví, že největší útlum nastává až po rozednění. Pokud to byla několikátá takováto služba za sebou, tak se není co divit, že zkrátka zaspal. To ovšem v žádném případě neomlová nepřítomnost druhého člena osádky, který mohl případně reagovat.
Bohužel z vlastní zkušenosti vím, že v holdingu Unimexu si s plněním bezpečnostních norem nikdo hlavu neláme a vědomě zaměstnance nutí tyto normy porušovat, takže je potom jenom otázkou času, kdy dojde k mimořádné události. Rovněž tak vím, že nakonec celá událost skoční tím, že potrestána bude posádka letadla, ale hlavní vinící, tj. vedení společnosti budou zase jako lilie.