Letadla TVS

Odpovědět
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od flyingblue »

Eidi píše:Souhlas a ještě bych doplnil homogenní produkt, což je taky zásadní parametr. Můžeme se bavit možná tak na rovině monopolistický konkurence, ale ani to ne minimálně v našich podmínkách (nevybavim si, jestli vůbec existuje linka, kde by si konkurovaly víc jak 3 company).


Neni jich mnoho, ale par jich je treba LON-NYC (podobne je na tom treba PAR-NYC)

Norwegian
Delta
Virgin Atlantic
British Airways
American Airways
United Arilines

(s dovolenim jsem pouzil vsechna letiste dane metropole za jeden trh)


Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od Eidi »

flyingblue píše:
Eidi píše:Souhlas a ještě bych doplnil homogenní produkt, což je taky zásadní parametr. Můžeme se bavit možná tak na rovině monopolistický konkurence, ale ani to ne minimálně v našich podmínkách (nevybavim si, jestli vůbec existuje linka, kde by si konkurovaly víc jak 3 company).


Neni jich mnoho, ale par jich je treba LON-NYC (podobne je na tom treba PAR-NYC)

Norwegian
Delta
Virgin Atlantic
British Airways
American Airways
United Arilines

(s dovolenim jsem pouzil vsechna letiste dane metropole za jeden trh)


Díky, tyhle long-hauly mě nenapadly. No a v tomhle případě bych si dokázal představit, že kvalita produktu bude vysoká a cena poměrně nízká vlivem konkurence/nabízený kapacity.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od Orus-x »

Eidi píše:
flyingblue píše:
Eidi píše:Souhlas a ještě bych doplnil homogenní produkt, což je taky zásadní parametr. Můžeme se bavit možná tak na rovině monopolistický konkurence, ale ani to ne minimálně v našich podmínkách (nevybavim si, jestli vůbec existuje linka, kde by si konkurovaly víc jak 3 company).


Neni jich mnoho, ale par jich je treba LON-NYC (podobne je na tom treba PAR-NYC)

Norwegian
Delta
Virgin Atlantic
British Airways
American Airways
United Arilines

(s dovolenim jsem pouzil vsechna letiste dane metropole za jeden trh)


Díky, tyhle long-hauly mě nenapadly. No a v tomhle případě bych si dokázal představit, že kvalita produktu bude vysoká a cena poměrně nízká vlivem konkurence/nabízený kapacity.


Tak ono těch city pairs, kde si konkurují třeba 4 dopravci je ve světě víc - v evropských poměrech třeba na linkách z hubů, kde má bázi víc dopravců - např. Barcelona, teď po vzniku masivní konkurence Vídeň.
V českých poměrech třeba PRG - Londýn (pokud započítáme všechny londýnská letiště) - BA, U2, FR, QS, W9 + do ledne ještě BE/Stobart
A pokud beru jen jedno letiště v destinaci, tak od léta linka PRG - CPH, konkurence 4 dopravců: OK, SK, D8, FR

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od Eidi »

Orus-x píše:Tak ono těch city pairs, kde si konkurují třeba 4 dopravci je ve světě víc - v evropských poměrech třeba na linkách z hubů, kde má bázi víc dopravců - např. Barcelona, teď po vzniku masivní konkurence Vídeň.
V českých poměrech třeba PRG - Londýn (pokud započítáme všechny londýnská letiště) - BA, U2, FR, QS, W9 + do ledne ještě BE/Stobart
A pokud beru jen jedno letiště v destinaci, tak od léta linka PRG - CPH, konkurence 4 dopravců: OK, SK, D8, FR


OK, LON v tomhle funguje dobře, akorát se obávám, jestli ta souměřitelnost tam je kvůli lokaci letišť. I třeba proto, že FR je ultra LCC, U2 je sice LCC s důrazem na business cesťáky, kde si víc nebo míň konkuruje s QS. To mě napadá - jaký jsou lety na LGW s QS - nemáte někdo zkušenost?

P.S. FR lítá CPH year-round až od letošního letního řádu, ne?

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od Roiman4 »

Ano, FR CPH bude od letniho radu


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od rpet »

Eidi píše: To mě napadá - jaký jsou lety na LGW s QS - nemáte někdo zkušenost?


normální, v pohodě. nijak to nevybočuje z low-cost trhu. nebo tvůj dotaz směřuje na něco konkrétního?

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od Eidi »

rpet píše:
Eidi píše: To mě napadá - jaký jsou lety na LGW s QS - nemáte někdo zkušenost?


normální, v pohodě. nijak to nevybočuje z low-cost trhu. nebo tvůj dotaz směřuje na něco konkrétního?


Měl jsem na mysli, jaký je to ve srovnání s konkurencí ať už LGW nebo LON obecně + jestli je znatelnej rozdíl mezi samotnejma linkama SW.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od rpet »

je to low-cost, co na tom srovnávat? podle mých zkušeností je úplně jedno, jestli letíš s EZY nebo QS z LGW, W6 z LTN - pořád low-cost, liší se jen vzdálenost od daných letišť a cena parkovného na nich.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od Eidi »

rpet píše:je to low-cost, co na tom srovnávat? podle mých zkušeností je úplně jedno, jestli letíš s EZY nebo QS z LGW, W6 z LTN - pořád low-cost, liší se jen vzdálenost od daných letišť a cena parkovného na nich.


No vlastně ne. Takže disgregard. Moc to kombim. Dík.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od jencik »

rpet píše:je to low-cost, co na tom srovnávat? podle mých zkušeností je úplně jedno, jestli letíš s EZY nebo QS z LGW, W6 z LTN - pořád low-cost, liší se jen vzdálenost od daných letišť a cena parkovného na nich.


Tak toto nie je pravda. Samozrejme, zalezi kam clovek z letiska potrebuje dalej, podla toho si ludia vyberaju najviac. Dalsou dolezitou otazkou je batozina a politika jednotlivych aeroliniek, u EZY vzdy peskuju, ak ma clovek cokolvek pripominajuce tasku, takze vzdy len jeden kus akejkolvek velkosti, ktora splna max limit. U RY ci W6 som zatial nemal to stastie, zeby to extra riesili.
Najhorsie dopadnu ludia, ktori si na QS linku kupia letenku od CSA a dostanu uroven sluzieb od QS, to potom samozrejme nadavaju, na co vyhodili tych 50 libier navyse. NA zaciatku mala problem linka s check inom a celkovo s dochvilnostou, takze sme presli firemne k BA a neskor som firmu opustil, ale exkolegovia si BA pochvaluju narozdiel od QS, hlavne profesionalnejsi pristup a vacsina letov nacas. Po zavedeni OLCI to bude najskor s check inom lepsie, no stale tam ostava to neprijemne prekvapenie pre cestujucich OK

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Letadla TVS

Příspěvek od JackBrno »

jencik píše:Najhorsie dopadnu ludia, ktori si na QS linku kupia letenku od CSA a dostanu uroven sluzieb od QS, to potom samozrejme nadavaju, na co vyhodili tych 50 libier navyse.


Můžeš napsat v čem konkrétně budou ty služby QS horší? ;) Tohle píšeš už asi po milionté, ale doteď jsi to nedokázal nijak konkretizovat.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: RE: Re: Letadla TVS

Příspěvek od gr09 »

JackBrno píše:
jencik píše:Najhorsie dopadnu ludia, ktori si na QS linku kupia letenku od CSA a dostanu uroven sluzieb od QS, to potom samozrejme nadavaju, na co vyhodili tych 50 libier navyse.


Můžeš napsat v čem konkrétně budou ty služby QS horší? ;) Tohle píšeš už asi po milionté, ale doteď jsi to nedokázal nijak konkretizovat.

Sice proti TVS nic nemam ani nejsem jencik, ale jen tak pro zajimavost - mel jsem moznost porovnat - kdysi jsem koupil letenku EZE-FCO-PRG-FCO-EZE a zrovna let PRG-FCO operoval Travel (coz jsem netusil az do checkinu, tenkrat to jeste nebyla uplne bezna praxe, na letence bylo normalne OKxxx). Takze za moje 1 zavazadlo jsem platil nadvahu (rozhodne melo pod 23kg, myslim, ze dokonce pod 20 a limit byl u Travelu 15), zadny salonek ani prority (zlaty status), zadny boarding pass na navazujici let s AR, takze jsem v Rime bloumal 4 hodiny s kufrem, nez otevreli checkin.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Letadla TVS

Příspěvek od JackBrno »

gr09 píše:
JackBrno píše:
jencik píše:Najhorsie dopadnu ludia, ktori si na QS linku kupia letenku od CSA a dostanu uroven sluzieb od QS, to potom samozrejme nadavaju, na co vyhodili tych 50 libier navyse.


Můžeš napsat v čem konkrétně budou ty služby QS horší? ;) Tohle píšeš už asi po milionté, ale doteď jsi to nedokázal nijak konkretizovat.

Sice proti TVS nic nemam ani nejsem jencik, ale jen tak pro zajimavost - mel jsem moznost porovnat - kdysi jsem koupil letenku EZE-FCO-PRG-FCO-EZE a zrovna let PRG-FCO operoval Travel (coz jsem netusil az do checkinu, tenkrat to jeste nebyla uplne bezna praxe, na letence bylo normalne OKxxx). Takze za moje 1 zavazadlo jsem platil nadvahu (rozhodne melo pod 23kg, myslim, ze dokonce pod 20 a limit byl u Travelu 15), zadny salonek ani prority (zlaty status), zadny boarding pass na navazujici let s AR, takze jsem v Rime bloumal 4 hodiny s kufrem, nez otevreli checkin.


To chápu, ale je pak otázka, v čem byla chyba. Pokud jsi kupoval let u OK, tak by měly platit podmínky OK, pokud jsi nebyl výslovně upozorněn, že to operuje někdo jiný se svými podmínkami. Jestli nestálo za to se trochu u odbavení pohádat :)

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Letadla TVS

Příspěvek od gr09 »

JackBrno píše:
gr09 píše:
JackBrno píše:
Můžeš napsat v čem konkrétně budou ty služby QS horší? ;) Tohle píšeš už asi po milionté, ale doteď jsi to nedokázal nijak konkretizovat.

Sice proti TVS nic nemam ani nejsem jencik, ale jen tak pro zajimavost - mel jsem moznost porovnat - kdysi jsem koupil letenku EZE-FCO-PRG-FCO-EZE a zrovna let PRG-FCO operoval Travel (coz jsem netusil az do checkinu, tenkrat to jeste nebyla uplne bezna praxe, na letence bylo normalne OKxxx). Takze za moje 1 zavazadlo jsem platil nadvahu (rozhodne melo pod 23kg, myslim, ze dokonce pod 20 a limit byl u Travelu 15), zadny salonek ani prority (zlaty status), zadny boarding pass na navazujici let s AR, takze jsem v Rime bloumal 4 hodiny s kufrem, nez otevreli checkin.
To chápu, ale je pak otázka, v čem byla chyba. Pokud jsi kupoval let u OK, tak by měly platit podmínky OK, pokud jsi nebyl výslovně upozorněn, že to operuje někdo jiný se svými podmínkami. Jestli nestálo za to se trochu u odbavení pohádat :)

Schvalne jsem nasel mail s letenkou: ETKT 064 (OK)... Je to z roku 2014 a bylo mi jasne receno, ze jinak mi kufr neodbavi. Samozrejme jsou lide, kteri by si to vyhadali, ja si od te doby davam lepsi pozor. Jiz jsem OT, psal jsem to hlavne jako ukazku rozdilu servisu a mozna se uz dnes Travel dava i ten salonek, nevim.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Letadla TVS

Příspěvek od jencik »

Je to tak ako píšeš, napriek statusu v aliancii žiadne výhody, rozdiel je aj letieť 737 od TVS a lietadlom ČSA. Ono viaceré americké vyhľadávače dlho ani nemali zmienku, že let operuje QS a prekvapenie ich čakalo na letisku. Samozrejme, že sa tam ľudia hádali, ale personálu to bolo jedno a hlavne mali pred sebou ešte frontu ľudí, lebo žiadne OLCI a všetkých trebalo odbavit. Navyše veľa codesharov nemá horšie podmienky ako materská spoločnosť plus neignoruju status v aliancii. Ono to ľudia potom píšu aj po rôznych fórach, stačí si to nájsť na internete. Ale pochybujem, že to JB bude stačiť, on by sa tým ľuďom vysmial do tváre a tešil sa, ako s ľuďmi vybabral.


Odpovědět