Boeing 787

Odpovědět

Bude 787 pro společnost přínosem?

Anketa končí za 31. 01. 2008, 23:29

Určitě
35
81%
Nevím
6
14%
Neobsadí to a bude to prodělečný
2
5%
 
Celkem hlasů: 43

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od Petr31 »

kn12 píše:Nesmirne smutna zprava :( Chvila ticha je na miste. CR nebude mit nikdy 787.


..to myslíš vážně???? Většina lidí tady to považovala za prima reklamní trik s tím, že pořadí na Dreamlinera se dá buď prodat, nebo vyměnit za něco jiného.Všichni lidi z oboru vědí, že provozovat ve flotile jeden jediný letoun jiného typu přináší hromadu starostí a nákladů, které se nikdy nevrátí.Notabene když v ČR se přes několik neúspěšných pokusů s B767 jasně ukázalo, že se byť jediný wide body letoun na charterovém trhu neuživí.


vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od vitezslav »

kn12: Co by s ním taky dělala... Přece bylo od začátku jasný, že pokud by ho TVS skutečně koupil, pronajímal by ho ven.

Petr31: Přesně. Akorát se během let situace vyvinula tak, že je pořadí na JEDNOHO dreamlinera úplně bezcenné. Jinak koupě 737max je samozřejmě mnohem realističtější a rozumnější.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od PV »

Pánové neblbněte - to letadlo se musí jednak naplnit aby vydělávalo - což je v Česku problém, a pak se taky musí někde udržovat. To nejde na poli a 330 je udržovaná v Koreji. Takže Maxíci jsou logicky nej řešení.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od JackBrno »

PV:
Nezapomeň, že TVS obsluhuje nejen česko, ale prakticky celou střední Evropu. Takže jedno letadlo by problém naplnit určitě nebyl. Problém je spíš v tom, že české cestovky jsou velmi krátkozraké a nehodlají s konkurencí bojovat jinak, než cenou a ani je nenapadne zkusit bojovat kvalitou dopravy na dálkové cesty. Nicméně jsem taky přesvědčen, že to byl od TVS jen jakýsi pokus vydělat na prodeji rezervace letadla jinému dopravci, protože žádný dopravce, tím spíš zkušený, nemůže myslet vážně provozovat ve flotile jediný kus nějakého typu letadla. To je ekonmicky nereálné, protože paušální náklady na zavedení a provoz nového typu ve flotile jsou obrovské (administrativa, certifikace, údržba, školení posádek...) a dají se zaplatit jedině tak, že se rozdělí mezi více provozovaných kusů stejného typu. Nemluvě o velkých problémech nahradit letadlo při výskytu závady a podobně. To bylo jasné v podstatě od začátku, že to není myšleno vážně pro vlastní provoz.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od hafi »

A neměl náhodou TVS k tomu jednomu na druhé opci?


hilldiar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 05. 06. 2007, 17:50
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od hilldiar »

Upřímně vám něco povím. Zkuste letět střednětraťovou!!!! linku Praha - Zanzibar - Nairobi - a pak pochopíte, proč by už konečně někdo měl začít něco dělat a snažit se nejen vydělávat, ale i uspokojit zákazníka, dobytkáč hadr - takže jediné, co z tohoto rozhodnutí bude, bude odliv dalších cestujících do Německa, Rakouska - raději poletím s B 676 na jeden zátah, než z Česka na tři přískoky

hilldiar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 05. 06. 2007, 17:50
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od hilldiar »

oprava Boeing 767

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od HonzaLB »

JackBrno píše:PV:
Nezapomeň, že TVS obsluhuje nejen česko, ale prakticky celou střední Evropu. Takže jedno letadlo by problém naplnit určitě nebyl. Problém je spíš v tom, že české cestovky jsou velmi krátkozraké a nehodlají s konkurencí bojovat jinak, než cenou a ani je nenapadne zkusit bojovat kvalitou dopravy na dálkové cesty. Nicméně jsem taky přesvědčen, že to byl od TVS jen jakýsi pokus vydělat na prodeji rezervace letadla jinému dopravci, protože žádný dopravce, tím spíš zkušený, nemůže myslet vážně provozovat ve flotile jediný kus nějakého typu letadla. To je ekonmicky nereálné, protože paušální náklady na zavedení a provoz nového typu ve flotile jsou obrovské (administrativa, certifikace, údržba, školení posádek...) a dají se zaplatit jedině tak, že se rozdělí mezi více provozovaných kusů stejného typu. Nemluvě o velkých problémech nahradit letadlo při výskytu závady a podobně. To bylo jasné v podstatě od začátku, že to není myšleno vážně pro vlastní provoz.

oblíbený argument českých CK je počet charterů na exotiku z Rakouska přímým letadlem a také z německých měst - v podstatě dálkové chartery jsou jen z mnichova, frankfurtu a pár z düsseldorfu.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od Zdenek »

hilldiar píše:Upřímně vám něco povím. Zkuste letět střednětraťovou!!!! linku Praha - Zanzibar - Nairobi - a pak pochopíte, proč by už konečně někdo měl začít něco dělat a snažit se nejen vydělávat, ale i uspokojit zákazníka, dobytkáč hadr - takže jediné, co z tohoto rozhodnutí bude, bude odliv dalších cestujících do Německa, Rakouska - raději poletím s B 676 na jeden zátah, než z Česka na tři přískoky

Já třeba nikdy nepochopím, proč musí na 2 hodinovém letu půlka letadla TVS na toaletu. Tak nějak mi přijde, že ten dobytkáč si dělají cestující tak nějak sami. Za vrchol tohoto léta s TVS považuji po**aného psa na klíně jedné spolucestující a jeho očistu.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od PV »

JackBrno: V tomhle případě se asi nedá mluvit ani o vydělání na zbavení se pořadí - jen se změnil typ a počet objednaných letadel

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od tygrlive »

hilldiar píše:Upřímně vám něco povím. Zkuste letět střednětraťovou!!!! linku Praha - Zanzibar - Nairobi - a pak pochopíte, proč by už konečně někdo měl začít něco dělat a snažit se nejen vydělávat, ale i uspokojit zákazníka, dobytkáč hadr - takže jediné, co z tohoto rozhodnutí bude, bude odliv dalších cestujících do Německa, Rakouska - raději poletím s B 676 na jeden zátah, než z Česka na tři přískoky


Kdyz uz si mam koupit zajezd u CK dal nez do Turecka zasadne si necham nakombinovat cestu a hotel tak, abych NEletel charterem, ale linkou... Cenove temer stejne, casove lehce delsi a pozitek neporovnatelny...

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od Zdenek »

tygrlive píše:
hilldiar píše:Upřímně vám něco povím. Zkuste letět střednětraťovou!!!! linku Praha - Zanzibar - Nairobi - a pak pochopíte, proč by už konečně někdo měl začít něco dělat a snažit se nejen vydělávat, ale i uspokojit zákazníka, dobytkáč hadr - takže jediné, co z tohoto rozhodnutí bude, bude odliv dalších cestujících do Německa, Rakouska - raději poletím s B 676 na jeden zátah, než z Česka na tři přískoky


Kdyz uz si mam koupit zajezd u CK dal nez do Turecka zasadne si necham nakombinovat cestu a hotel tak, abych NEletel charterem, ale linkou... Cenove temer stejne, casove lehce delsi a pozitek neporovnatelny...

U výše zmíněného Nairobi tomu moc nevěřím, že by to linkou vyšlo levnějc.
U Řeckých ostrovů jsem to počítal a nikdy mi to levnějc nevyšlo. Krom toho zájezd od cestovky obsahuje pojištění storna, ale takhle ... (pokud to jde, rád si nechám poradit).

PS: když tak nás někam prosím přesuňte

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od tygrlive »

Zdenek píše:
tygrlive píše:
hilldiar píše:Upřímně vám něco povím. Zkuste letět střednětraťovou!!!! linku Praha - Zanzibar - Nairobi - a pak pochopíte, proč by už konečně někdo měl začít něco dělat a snažit se nejen vydělávat, ale i uspokojit zákazníka, dobytkáč hadr - takže jediné, co z tohoto rozhodnutí bude, bude odliv dalších cestujících do Německa, Rakouska - raději poletím s B 676 na jeden zátah, než z Česka na tři přískoky


Kdyz uz si mam koupit zajezd u CK dal nez do Turecka zasadne si necham nakombinovat cestu a hotel tak, abych NEletel charterem, ale linkou... Cenove temer stejne, casove lehce delsi a pozitek neporovnatelny...

U výše zmíněného Nairobi tomu moc nevěřím, že by to linkou vyšlo levnějc.
U Řeckých ostrovů jsem to počítal a nikdy mi to levnějc nevyšlo. Krom toho zájezd od cestovky obsahuje pojištění storna, ale takhle ... (pokud to jde, rád si nechám poradit).

PS: když tak nás někam prosím přesuňte


ale vsak kdyz si to koupite u cestovky, taky si tam muzete uzavrit pojisteni, storna a takhle...
Afrika nevim, myslim ze by cena byla podobna, zkuste se zeptat v Neckermanu nebo Rudolfreisenu...
Recke ostrovy drazsi budou, proto jsem psal dal nez do Turecka...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od JackBrno »

PV píše:JackBrno: V tomhle případě se asi nedá mluvit ani o vydělání na zbavení se pořadí - jen se změnil typ a počet objednaných letadel


No jo, ono to taky mělo být poněkud jinak :-) Nepočítalo se s tím, že kvůli problémům 787 bude pořadí prakticky neprodejné. Naopak na 737MAX asi žádné extra pořadníky nebudou, takže kdyby nebyl se 787 žádný problém, mohl to být slušný kšeftík a pár milionů dolarů v kapse :-)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Boeing 787

Příspěvek od Petr31 »

hilldiar píše:Upřímně vám něco povím. Zkuste letět střednětraťovou!!!! linku Praha - Zanzibar - Nairobi - a pak pochopíte, proč by už konečně někdo měl začít něco dělat a snažit se nejen vydělávat, ale i uspokojit zákazníka, dobytkáč hadr - takže jediné, co z tohoto rozhodnutí bude, bude odliv dalších cestujících do Německa, Rakouska - raději poletím s B 676 na jeden zátah, než z Česka na tři přískoky


... letěl jsi dobrovolně, letěl, tak proč si stěžuješ a rozčiluješ se? Jsi dospělý a svépravný,nebo slabomyslný a někdo tě nutil takto letět:-)))??? Prostě dokud nebude od českých cestovek poptávka po widebody mašině, tak tady prostě nebude.Už tady koneckonců jeden kousek před pár lety B767 byl, ale neuživil se.
http://www.planes.cz/cs/photo/1090976/b ... -prg-lkpr/


Odpovědět