Plat stewardu
Re: Plat stewardu
nejsou nahodou letenky bez DPH ?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Plat stewardu
bubo píše:nejsou nahodou letenky bez DPH ?
Jen mezinarodni preprava je osvobozena od DPH, jinak ale good point
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Plat stewardu
Pokud se v tom nekdo vyzna, ve vyrocni zprave je soc+zdrav jako samostatna polozka, a mzdove naklady take jako samostatna polozka. Podle te castky to vypada na soc+zdrav odvedene zamestnavatelem a nikoliv zamestnancem. Pokud by to byla pravda, tak soc+zdrav odvedene zamestnancem a dan z prijmu by se mela dat docela jednoduse vypocitat.
Necham to jako otazku, protoze se v tom neorientuji dostatecne hluboce: Kdyz secteme z VR 2009 vsechny toky, odvedene do statniho rozpoctu, je to vice nebo mene nez "dotace" 2,5 Osinek?
FD.
Necham to jako otazku, protoze se v tom neorientuji dostatecne hluboce: Kdyz secteme z VR 2009 vsechny toky, odvedene do statniho rozpoctu, je to vice nebo mene nez "dotace" 2,5 Osinek?
FD.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 86
- Registrován: 21. 09. 2006, 07:51
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Plat stewardu
Wow, FD je CSAckej odborar...?
Jinak stevardi TVS jsou samozrejme chudaci. Nejenze nevi, co bude za tyden, ale navic musi v praci zrat nezdrave jidlo plne majonezy a kremu (normalne je nuti, fakt!) a este na ne neustale dopada ionizujici zareni. To chce priplatek, xakru.
Jinak stevardi TVS jsou samozrejme chudaci. Nejenze nevi, co bude za tyden, ale navic musi v praci zrat nezdrave jidlo plne majonezy a kremu (normalne je nuti, fakt!) a este na ne neustale dopada ionizujici zareni. To chce priplatek, xakru.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 755
- Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Re: Plat stewardu
Night fly píše:bubo píše:nejsou nahodou letenky bez DPH ?
Jen mezinarodni preprava je osvobozena od DPH, jinak ale good point
Ked uz ste pri tom, ako to je ked si kupim letenku napr. BRQ-PRG-LHR? Za vnutrostatny sektor sa plati DPH, ci je to cele bez DPH?
Re: Plat stewardu
sirinx píše:Wow, FD je CSAckej odborar...?
Jinak stevardi TVS jsou samozrejme chudaci. Nejenze nevi, co bude za tyden, ale navic musi v praci zrat nezdrave jidlo plne majonezy a kremu (normalne je nuti, fakt!) a este na ne neustale dopada ionizujici zareni. To chce priplatek, xakru.
Hehe,dyť to žrát nemusíš,nebuď socka a přines si sváču svojí. Taky si myslím že u TVS děláš dobrovolně,tudíž podmínky buďto akceptuješ anebo když ne,tak můžeš svobodně odejít někam jinam.Třeba k Ryanairu.Anebo klíďo k Emirates.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Plat stewardu
The810 píše:Night fly píše:bubo píše:nejsou nahodou letenky bez DPH ?
Jen mezinarodni preprava je osvobozena od DPH, jinak ale good point
Ked uz ste pri tom, ako to je ked si kupim letenku napr. BRQ-PRG-LHR? Za vnutrostatny sektor sa plati DPH, ci je to cele bez DPH?
IMHO cele bez DPH, ide totiz o dopravu z Brna do Londyna a nie o dva nezavisle lety.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Plat stewardu
žádné IMHO ale je to tak..
BRQ-PRG-LHR je bez DPH
BRQ-PRG je DPH 10% z celé ceny letenky vč. letištního a YQ poplatku
BRQ-PRG-LHR je bez DPH
BRQ-PRG je DPH 10% z celé ceny letenky vč. letištního a YQ poplatku
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 14. 01. 2009, 22:59
- Oblíbené typy letadel: B737NG
IL-62 - Pohlaví: žena
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Plat stewardu
boeing737800 píše:omyl je to spíš dáno platy v čsa, ten zase zajišťují kolektivní smlouvy, jinak hrozí stávka. Trevl musí jít ruku ruku v ruce jinak by mu lidi odcházely právě tam jen co by se ohřály.. Myslim že jsou zástupy holek co by to dělali i za půlku. Přece jenom nějaká přepážka je větší nuda.
Nemyslím si, že přepážka je větší nuda. Ve vší úctě ke stewardkám a stewardům, musí umět zorganizovat evakuaci letadla, uhasit pořár na palubě, strkají před sebou 70kilový vozík v řídkém vzduchu... ale minimálně polovinu toho, co se na kurzu naučí (pokud mají štěstí) nikdy nepoužijí a mají před sebou při troše štěstí zářnou kariéru VK.
Výcvik na zemi trvá v základu 2 měsíce a v podstatě nikdy nekončí. Pokud člověk chce, je pořád kam jít a co se člověk naučí taky využije. Navíc je daleko větší možnost pozorovat a učit se, jak to celé funguje, vidět jak to chodí jinde atd.
Re: Plat stewardu
Zase bych z té práce nedělal raketovou vědu. V případě evakuace je otázkou kolik těch holek si zachová chladnou hlavu a nepropadne panice taky, nebo nezamrzne. Jenom přeci ve valné většině jsou to u TVS mladé žáby, leckdy jejich úplně první práce. V tomhle smyslu je lepší si nastudoval bezpečnostní leták v sedačce a kouknout se kde jsou východy.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 14. 01. 2009, 22:59
- Oblíbené typy letadel: B737NG
IL-62 - Pohlaví: žena
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Plat stewardu
Já z toho právě takovou raketu nedělám... obdivuju ty, co si chladnou hlavu dokázaly udržet, ale člověk nikdy neví, jak se zachová dokud ona situace nenastane. Osobně se cítím v letadle lépe s protřelými pardálkami 30+ než s bandou sexy žab
Re: Plat stewardu
Asi tak. Proto mi vůbec nevadí když letím s legacy aerolinkou kde jsou ženský ve věku 50 let. Za svou karieru už vědí jak zacházet s unruly pax a jen tak je už něco nevyvede z míry. Navíc v případě něčeho budou mít přirozenou autoritu než dvacetiletá žába, která se stydí něco říci přes palubní rozhlas natož v případě nouzovky křičet nějaký příkazy, který patrně ve stresu beztak stejně zapomene.
Jinak práce letušky byla zřejmě zajímavá v 70tých a možná ještě v 80tých letech. Letenka byla drahá, tedy cestující na úrovni. Servis měl úroveň a na dálkovkách to mohla být zajímavá zkušenost jak poznat svět.
Dnes je to ve většině případů práce skutečně na úrovni uklizečky-číšník a o žádnou romantiku se jednat nebude. Zvláště u nízkonákladovek jako Ryan, Easy atd bude asi zážitek... kasta cestujících, tj za 20€ může letět i ten kdo nemá na autobus. Takže se bude jednat o neustálé řešení opilců a řešení stížností socek co si chtějí užít vyjimečný okamžik svého života, první let a při tom i trochu šikanovat personál Myslím, že leckteré koze pak dojde, že je lepší být asistentkou v kanclu a řešit emaily, než řešit čím je ucpaný záchod a jak to nejlépe vyndat popřípadě jak je možné, že pasažér udělal z tak malé sušenky kolem sebe tolik bordelu, který je třeba uklidit
Jinak práce letušky byla zřejmě zajímavá v 70tých a možná ještě v 80tých letech. Letenka byla drahá, tedy cestující na úrovni. Servis měl úroveň a na dálkovkách to mohla být zajímavá zkušenost jak poznat svět.
Dnes je to ve většině případů práce skutečně na úrovni uklizečky-číšník a o žádnou romantiku se jednat nebude. Zvláště u nízkonákladovek jako Ryan, Easy atd bude asi zážitek... kasta cestujících, tj za 20€ může letět i ten kdo nemá na autobus. Takže se bude jednat o neustálé řešení opilců a řešení stížností socek co si chtějí užít vyjimečný okamžik svého života, první let a při tom i trochu šikanovat personál Myslím, že leckteré koze pak dojde, že je lepší být asistentkou v kanclu a řešit emaily, než řešit čím je ucpaný záchod a jak to nejlépe vyndat popřípadě jak je možné, že pasažér udělal z tak malé sušenky kolem sebe tolik bordelu, který je třeba uklidit
Re: Plat stewardu
Není to o platu stewardu, ale naopak pilotů.
Nechtěl jsem zakládat nové téma, ale o Travel servisu to je. Pokud by cesta do kokpitu nestála cca 2- 2,5mil., tak bych se ani neptal.
Každopádně spíš dávám otázku, kde mám ve výpočtu chybu. Ten výsledek se mi nezdá.
Nejdříve, než budete číst dál si tipněte, pokud to nevíte, jaká je odpověď na následující otázku.
"Kolik zaplatíte dohromady oběma pilotům TVS na jejich plat, když vás kluci šikovný odvezou bezpečně na klasickou koupáckou letní dovolenou do Středomoří tam a zpět?"
Oba segmenty s letem cca 2 hodiny. Průměr nejčetnějších letů, Chorvatsko, Bulharsko, Malorka Řecko ap.
Teď ten výpočet.
Někde jsem zde četl, že druhý pilot bere cca 30tis. Nějak jsem tomu moc nevěřil vedle na planes.cz byl pod fotkou komentář, že druhý pilot si vydělá v hlavní sezóně 1 000 euro.
Konkurence je veliká, ale ta zodpovědnost a nároky, je to možné? Tak nízké platové ohodnocení?
Teď ten výpočet.
Druhý pilot 30tis. + Kapitán (dvojnásobek?) 60tis?
Beru celkem plat obou pilotů na měsíc 100 000,- Kč
Služby 20 dní
Každý den (průměr Středomoří) 2 destinace, čtyři segmenty.
100 000,-Kč / 20x2 = 2 500,-Kč
Celkem 167 cestujících (ponížena plná kapacita 189)
2 500,- (plat obou pilotů za jednu rotaci) / 167 = 15 Kč
Je to možné, pokud si koupím zájezd, tak za leteckou přepravu jde 15,-Kč oběma pilotům?
Piloti + 4x stewardi, abych držel téma pak vyjdou nákladově Travel/Cestovku 26,-Kč, 1euro?
Než jsem začal počítat tak můj osobní tip byl piloti cca 100-200Kč, komplet posádka 350 Kč.
Kolik byl váš tip ?
Případně, kde jsem udělal chybu? Liší se nějak zásadně pak výsledek?
(Beru například, že jsem tam nepočítal diety)
Nechtěl jsem zakládat nové téma, ale o Travel servisu to je. Pokud by cesta do kokpitu nestála cca 2- 2,5mil., tak bych se ani neptal.
Každopádně spíš dávám otázku, kde mám ve výpočtu chybu. Ten výsledek se mi nezdá.
Nejdříve, než budete číst dál si tipněte, pokud to nevíte, jaká je odpověď na následující otázku.
"Kolik zaplatíte dohromady oběma pilotům TVS na jejich plat, když vás kluci šikovný odvezou bezpečně na klasickou koupáckou letní dovolenou do Středomoří tam a zpět?"
Oba segmenty s letem cca 2 hodiny. Průměr nejčetnějších letů, Chorvatsko, Bulharsko, Malorka Řecko ap.
Teď ten výpočet.
Někde jsem zde četl, že druhý pilot bere cca 30tis. Nějak jsem tomu moc nevěřil vedle na planes.cz byl pod fotkou komentář, že druhý pilot si vydělá v hlavní sezóně 1 000 euro.
Konkurence je veliká, ale ta zodpovědnost a nároky, je to možné? Tak nízké platové ohodnocení?
Teď ten výpočet.
Druhý pilot 30tis. + Kapitán (dvojnásobek?) 60tis?
Beru celkem plat obou pilotů na měsíc 100 000,- Kč
Služby 20 dní
Každý den (průměr Středomoří) 2 destinace, čtyři segmenty.
100 000,-Kč / 20x2 = 2 500,-Kč
Celkem 167 cestujících (ponížena plná kapacita 189)
2 500,- (plat obou pilotů za jednu rotaci) / 167 = 15 Kč
Je to možné, pokud si koupím zájezd, tak za leteckou přepravu jde 15,-Kč oběma pilotům?
Piloti + 4x stewardi, abych držel téma pak vyjdou nákladově Travel/Cestovku 26,-Kč, 1euro?
Než jsem začal počítat tak můj osobní tip byl piloti cca 100-200Kč, komplet posádka 350 Kč.
Kolik byl váš tip ?
Případně, kde jsem udělal chybu? Liší se nějak zásadně pak výsledek?
(Beru například, že jsem tam nepočítal diety)
Re: Plat stewardu
Chybi ti tam dane, tedy ty platy budou v nákladech TVS podstatne vyšší.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Plat stewardu
creyman píše:Každý den (průměr Středomoří) 2 destinace, čtyři segmenty.
Toto mi připadá příliš mnoho. Maximální nálet je, pokud si dobře vzpomínám, 900 hodin ročně a maximálně 100 hodin měsíčně. 80 segmentů za měsíc je tedy příliš mnoho, počítej spíš 50.