Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Odpovědět
123
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 09. 10. 2007, 11:42
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od 123 »

Vážený MUFe, pokud cestujete s CK a jedná se o organizovaný zájezd, tak jste k němu samozřejmě obdržel všeobecné podmínky. V těch je uvedený i styl dopravy, včetně možnosti změny trasy, mezipřistání atd... S tímto je třeba počítat a vše si řádně přečíst. Z nich také vyplývá, že první a poslední den je určen k dopravě.
Pokud se jedná o stránku věci práce stewardů tak to, že se musí dodržovat určitá pravidla není jejich momentálním výmyslem, ale mezinárodním předpisem, který dodržuje jak personál TVS, tak i personál jiných aerolinií.
Jestli tvrdíte, že jste nebyli o mezipřistání v Budapešti informováni, tak jste pouze neposlouchal, nebo jen neslyšel. Toto vám bylo oznámeno již v Bangkoku, poté po startu z něj a následně i po startu z Mascatu. Takže prosím netvrďte nic o neinformovanosti.
A to že se musí sednout pro palivo? Za A počasí nikdo neovlivní a za B letadlo je jenom stroj a není nafukovací.


creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od creyman »

Na palubě jsem nebyl, ale na Sal jsem taky věděl, že to bude s mezipřistáním a proto i sledoval všechna hlášení a pak cca 1hod před Kanárama nám kapitán oznámil, že bude ještě jedno mezipřistání tam. O té kompletní informovanosti bych pochyboval.
Při letu do Dubaje při odletu taky nepadlo slovo o přistání v Budapešti. Akorát mezi cesťákama se to "povídalo", neb jim to řekli v cestovce, že se ještě letí i pro Kartago tours..
Hádat se nebudu. Uznávám, že jezdit s vozíkem a míjet se s čůrajícíma cesťákama musí být i pro flegmatickou letušku záběr na nervy na tak dlouhém letu.. to chápu.

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od PDan »

vitezslav píše:Zajímavé je, že se tu rok co rok objeví zhruba jeden takovýto stesk, přitom každý, když to kupuje, dobře ví, do čeho jde, zejména pokud je návštěvníkem tohoto fóra. Nepřekvapilo by mě to na novinkách, ale že se někdo podivuje tady, je dost podivné. To, že při zpáteční cestě často fouká silný protivítr, a tudíž nestačí jedno mezipřistání, se tu řešilo už nejmíň 10x. Přesto čekám, že se za rok opět najde stěžovatel,který napíše, jak je to strašné. Přitom stačí, pokud si někdo netroufá cestovat individuálně, vybrat cestovku, která létá s emirates, případně letět z Německa nebo Vídně.
Tím nijak neobhajuju české cestovky, ani TVS, jen tvrdím, že každý má přesně to, co si koupí. Až tu bude trh pro wide body, tak tu samozřejmě bude. Důkazem je Asie, kde např. Hainan, Korean a celá řada dalších létají dvouhodinové přískoky s velkými letadly a vyplatí se jim to.

No nevim, jestli ma uplne presne to, co si koupi, spis z lidi delaj cestovky (dotlaceny k tomu nasmlouvanym TVS) blbce. Notabene, kdyz jsou ty zajezdy jeste drazsi, nez z Nemecka. Proste klasicky "zlocin" po cesku (polsku). A s tou informovanosti cestujicich to taky nebude tak horky, dost pochybuji, ze by o mezipristani v BUD byli informovani po startu z Bangkoku, kdyz se to vetsinou v tu dobu jeste nevi.
A je jasne, ze se velkym spolecnostem co maji spoustu widebody dvouhodinove priskoky vyplati... ale provozovat jen jedno, je proste nakladove znicujici, takze za nej TVS vzdy napali cestovkam takovy ceny (a za B738 takovy dumping), ze to je proste neprustrelne... ale treba cas ukaze, rok od roku je o to "dobrodruzstvi" mensi zajem, treba se jednou trh vycisti do normalu.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od Zdenek »

creyman píše:Hádat se nebudu. Uznávám, že jezdit s vozíkem a míjet se s čůrajícíma cesťákama musí být i pro flegmatickou letušku záběr na nervy na tak dlouhém letu.. to chápu.

Osobně to nechápu. Na normální lince kamkoli v délce 2.5 hodiny chodí na toaletu jednotky cestujících. Na koupáckém letu na Thassos stojí fronta přes půl letadla. Když to vydržej lidi v autobuse do Krkonoš, není mi jasné proč to nemohou vydržet v letadle TVS.

Řešení vidím zpoplatnit občerstvení. Koupáci nebudou chlemtat 3 piva zadarmo (daj si jen jedno za 50CZK) a tím pádem ...

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od vitezslav »

PDan: Ano, mají přesně to co chtějí - Low cost dovolenou. Neb cestovat luxusně do Thajska za 25tis se prostě nedá, když Mallorka, která je kousek, stojí ve slušném hotelu 20. Až nebude hlavním kritériem 80% zákazníků cena, může se něco změnit k lepšímu.
Opět říkám, neobhajuju české cestovky, sám jsem s nimi byl za posledních 10 let akorát 2x v Tunisu. Srovnání s německými CK je ale trochu zavádějící, neboť takoví hráči jako TUI, Neckermann apod. kupují daleko větší kapacity za zcela jiné ceny. Asi jako když koupíš dodávku cukru a vagon cukru...

A ještě k tomu wide body - jestli jsi někdy letěl např. v A300 (Y361) nebo A332 (C51Y323) Monarchu, tak tě rozhodně větší luxus nečeká.


cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od cocik »

Zbytecne to hrotite. Posadil bych vas do letu s cinskejma koupakama a vsechny by vas presly roupy :D

123
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 09. 10. 2007, 11:42
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od 123 »

PDan píše:
vitezslav píše:Zajímavé je, že se tu rok co rok objeví zhruba jeden takovýto stesk, přitom každý, když to kupuje, dobře ví, do čeho jde, zejména pokud je návštěvníkem tohoto fóra. Nepřekvapilo by mě to na novinkách, ale že se někdo podivuje tady, je dost podivné. To, že při zpáteční cestě často fouká silný protivítr, a tudíž nestačí jedno mezipřistání, se tu řešilo už nejmíň 10x. Přesto čekám, že se za rok opět najde stěžovatel,který napíše, jak je to strašné. Přitom stačí, pokud si někdo netroufá cestovat individuálně, vybrat cestovku, která létá s emirates, případně letět z Německa nebo Vídně.
Tím nijak neobhajuju české cestovky, ani TVS, jen tvrdím, že každý má přesně to, co si koupí. Až tu bude trh pro wide body, tak tu samozřejmě bude. Důkazem je Asie, kde např. Hainan, Korean a celá řada dalších létají dvouhodinové přískoky s velkými letadly a vyplatí se jim to.

No nevim, jestli ma uplne presne to, co si koupi, spis z lidi delaj cestovky (dotlaceny k tomu nasmlouvanym TVS) blbce. Notabene, kdyz jsou ty zajezdy jeste drazsi, nez z Nemecka. Proste klasicky "zlocin" po cesku (polsku). A s tou informovanosti cestujicich to taky nebude tak horky, dost pochybuji, ze by o mezipristani v BUD byli informovani po startu z Bangkoku, kdyz se to vetsinou v tu dobu jeste nevi.
A je jasne, ze se velkym spolecnostem co maji spoustu widebody dvouhodinove priskoky vyplati... ale provozovat jen jedno, je proste nakladove znicujici, takze za nej TVS vzdy napali cestovkam takovy ceny (a za B738 takovy dumping), ze to je proste neprustrelne... ale treba cas ukaze, rok od roku je o to "dobrodruzstvi" mensi zajem, treba se jednou trh vycisti do normalu.

Reaguji pouze na informovanost cestujících. Vy si myslíte, že jde posádka do letadla bez informací, že bude nutné sednout pro palivo? Věřte mi, že to tak skutečně není. Mám nalétáno profesně tisíce hodin a nikdy se nestalo, že by tyto informace posádka neměla. Vždy se ví, že se bude muset sednout, jen se může za letu stát, že to bude jinde než bylo původně plánováno. Konkrétně tento let, o kterém se zde vede diskuze, byl plně obsazen cestujícími, takže posádka již v BKK veděla, že se bude jednoznačně sedat pro palivo na druhém úseku a to kvůli silnému protivětru. A pokud posádka ty informace má, tak je cestujícím podá.
To že se lidé rozčilují, že byli oklamáni, dost dobře nechápu. Já bych na výpary letět nechtěl a pak je tu mnou již zmiňované ustanovení ve všeobecných přepravních podmínkách.

lynch
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 13. 01. 2012, 08:54
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od lynch »

vitezslav píše:Neb cestovat luxusně do Thajska za 25tis se prostě nedá, když Mallorka, která je kousek, stojí ve slušném hotelu 20. Až nebude hlavním kritériem 80% zákazníků cena, může se něco změnit k lepšímu.
Opět říkám, neobhajuju české cestovky, sám jsem s nimi byl za posledních 10 let akorát 2x v Tunisu. Srovnání s německými CK je ale trochu zavádějící, neboť takoví hráči jako TUI, Neckermann apod. kupují daleko větší kapacity za zcela jiné ceny. Asi jako když koupíš dodávku cukru a vagon cukru...
A ještě k tomu wide body - jestli jsi někdy letěl např. v A300 (Y361) nebo A332 (C51Y323) Monarchu, tak tě rozhodně větší luxus nečeká.


Tak ja tedy nevim, odkud pan "kapitan" bere informace, nicmene jsem se takoveho letu s TVS do BKK na konci lonskeho roku take zucastnil (popsano vyse) :

- muj zajezd stal kolem 60 tis./os. (tzn. ve dvou docela dost penez), takze to jiste nebylo 25 tis.,a za tento obolus bych jiste ocekaval alespon tolik komfortu, aby se mohl pred svou sedackou alepson trochu postavit, a nemusel z ni vylezat tak, ze se po ni musim soupat az do ulicky, a tam si teprve stoupnout. Rovnez bych pri 13-14 hod. ceste tam ocenil alespon nejaky IFE (nebyl ZADNY!), pri zpatecni 16 hodinovem letu pousteli jen 3 stupidni muzikaly od M.Davida (ktery byl jakoby nahodou na palube), a vzdy byly po cele (!) ceste zakazany jakekoliv el. pristroje, vc. e-booku...

- a dalsi argument s wide body ? nedavno jsem letel tam a zpet do FCO A320/321 s CSA, mohu jen smutne konstatovat, ze v techto starych letadelch bylo v turist. tride pomalu 2x tolik mista, co v novych 738 u TVS, to je proste realita, tady jsem se v naproste pohode postavil, manzelka to mela dokonce zmerene novinami - napr. zcela natazene nohy, coz v TVS 738 naprosto nepredstavitelne (ja merim 189, zena 172)

- rekl bych, ze jen malo zdejsich povysenych a arogantnich sberatelu míli jen malo tusi o realite
na palube "dalkovych" 738 u TVS...a nebo to vi, ale proste to jejich neustale projevovana arogance vuci nejakym obycejnym "koupakum" jim nedovoli to negativne ohodnotit...

lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 248
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od lukaskr »

letecka spolecnost doda klientum to, co si CK zaplati, o nicem jinem to neni...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od JackBrno »

Asi tak. Když nechci cestovat do Thajska 738, nebudu si kupovat zájezd u české cestovky :) Čeští cesťáci jsou bohužel v tomto naprosto hloupí a většina jich nemá ani páru, čím vlastně mají letět. Takže je logické, že cestovky nakoupí dopravu u TVS, protože je to vyjde levněji a zvyšují si svůj zisk na úkor pohodlí cesty. Až budou chodit cesťáci do cestovek a rovnou se ptát, jestli se letí bez mezipřistání a větším letadlem, jinak že jdou jinam, cestovky budou reagovat. TVS za to nemůže, poskytne takové služby, jaké u nich cestovka objedná. Osobně dost nechápu, když mi někdo řekne, že letí na dovolenou tam a tam a já se zeptám, s kým/čím letí, tak udiveně reagují, že neví a tváří se nechápavě, proč se vůbec ptám. Jejich starost o dopravu končí u zjištění odkud/kam. Ale čím a s kým, to neřeší a pak se hrozně diví, že letí jak sardinky v 738 :) Takže veškeré nářky nad 738 do Thajska je hloupost cesťáků, že si to předem nezjistí a že nepožadují za svoje peníze lepší dopravu. Peněz na to platí dost. Cestovky tvrdí, že velké letadlo nezaplatí, ale to je blbost, češi za zájezd platí o dost víc, než němci, kteří widebody dostanou. A TVS by vzhledem ke svému rozsahu působnosti minimálně jedno takové letadlo uživil, vždyť může rotovat mezi ČR, Slovenskem, Maďarskem a kde všude TVS působí.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od Zdenek »

JackBrno píše:Až budou chodit cesťáci do cestovek a rovnou se ptát, jestli se letí bez mezipřistání a větším letadlem, ...

... tak jim v cestovce řeknou, že určitě. Ve všeobecných podmínkách nikde není psáno, že někdo ručí za typ letadla a počet mezipřistání. Dokonce i předem vybraný hotel může být změněn ...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od JackBrno »

Zdenek píše:
JackBrno píše:Až budou chodit cesťáci do cestovek a rovnou se ptát, jestli se letí bez mezipřistání a větším letadlem, ...

... tak jim v cestovce řeknou, že určitě. Ve všeobecných podmínkách nikde není psáno, že někdo ručí za typ letadla a počet mezipřistání. Dokonce i předem vybraný hotel může být změněn ...


To je ale taky blbost cesťáků, že na takové podmínky přistupují :) Minimálně by měli vyžadovat garance letu bez plánovaného mezipřistání a typu (velikosti) letadla. Pokud cestovka nedodrží = sankce snížení ceny zájezdu. Ostatně pokud mi někdo vymění typ letadla z dálkového na střednětraťové a nasadí mezipřistání, tak rozhodně bude šance na úspěch, protože pokud slíbili něco a nasadí něco jiného, je to v podstatě nekalá soutěž, protože si těmi sliby dělají konkurenční výhodu. A i když budou mít v podmínkách napsané, že typ letadla může být změněn, nárok na kompenzaci s pomocí ČOI atd. by prosadil šel.

lynch
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 13. 01. 2012, 08:54
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od lynch »

JackBrno píše:
Zdenek píše:
JackBrno píše:Až budou chodit cesťáci do cestovek a rovnou se ptát, jestli se letí bez mezipřistání a větším letadlem, ...

... tak jim v cestovce řeknou, že určitě. Ve všeobecných podmínkách nikde není psáno, že někdo ručí za typ letadla a počet mezipřistání. Dokonce i předem vybraný hotel může být změněn ...


To je ale taky blbost cesťáků, že na takové podmínky přistupují :) Minimálně by měli vyžadovat garance letu bez plánovaného mezipřistání a typu (velikosti) letadla...


Bez urážky, toto zní jen jako hloupé kecy, které nemají nic společného s realitou. Pisatel evidentně mimo mísu skutečného cestovního byznysu... Doporučuji mu, aby zkusil někam do takové CK zavolat, sdělit jim své "podmínky". V tom lepším případě se mu jen slušně vysmějí :D

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od dydzej »

lynch píše: Bez urážky, toto zní jen jako hloupé kecy, které nemají nic společného s realitou. Pisatel evidentně mimo mísu skutečného cestovního byznysu... Doporučuji mu, aby zkusil někam do takové CK zavolat, sdělit jim své "podmínky". V tom lepším případě se mu jen slušně vysmějí :D


No, kdyz si tak ctu Tve prispevky nize, tak se nestacim divit. Prave kvuli skupine lidi, do ktere evidentne patris i Ty, si ceske cestovky nelamou hlavu s tim, jak dostat sve zakazniky do koupackych destinaci. A k Tvym narkum na kvalitu "dalkovky" TVS 738 z PRG do BKK, stacilo si procist drivejsi prispevky na toto tema zde na foru (a je jich spousta, takova firefly by mohla dlouze vypravet), a pokud jsi uz letel dalkovky s BA a KLM, jak jsi neopomnel zminit, tak absolutne nechapu, jak jsi do toho mohl jit. Cloveku, ktery alespon trochu casteji leta, musi byt uz dopredu jasne, ze to bude katastrofa.
Nastesti existuje i druha skupina lidi, ktera ceskym cestovkam nedava vydelat ani korunu. Protoze za sluzby, ktere jsou schopne ceskym zakaznikum nabidnout, je pomer kvalita/cena velmi velmi nizky. Pro Tebe to za mozna zase budou hloupe kecy, ktere nemaji nic spolecneho s realitou a mimo misu skutecneho cestovniho byznysu, ale ne kazdy si to mysli.
Navic o Tobe uz dost vypovida tahle Tvoje drivejsi veta: rekl bych, ze jen malo zdejsich povysenych a arogantnich sberatelu míli jen malo tusi o realite na palube "dalkovych" 738 u TVS...a nebo to vi, ale proste to jejich neustale projevovana arogance vuci nejakym obycejnym "koupakum" jim nedovoli to negativne ohodnotit... :roll:

lynch
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 13. 01. 2012, 08:54
Stav: Offline

Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

Příspěvek od lynch »

Ver tomu, ze se mezi "koupaky" neradim, vzdy jsme pretim po svete ve valne vetsine cestovali privatne, a kdyz uz tak rad citujes z meho prispevku, tak Ti mozna uniklo, ze jsem take psal, ze jsem tuto nabidku vzal pouze pro dostupnost letenek na konkretni termin.
Ano, vedel jsem i to, ze se leti "738", kterou jsem mnohokrate predtim jiz letel (resp. 737), nicmene nic a nikdo me (i jine) nepripravil na ty "superekonomicke" rozestupy sedadel, dalsi aspekty.
S TVS jsem nikdy predtim neletel, ani by me nenapadlo, ze je neco takoveho mozne.
Toto forum jem predtim neznal, nasel jsem je pri hledani podobnych zkusenosti.
A ta arogance, vzdyt se podivej, co je tady urazek a posmesku na ty "hloupe koupaky", kteri si dovoli letet s ceskou cestovkou.
Howgh.


Odpovědět