Zrušení letu

Raulito7
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 11. 08. 2009, 15:37
Status: Offline

Zrušení letu

Příspěvekod Raulito7 » 14. 05. 2011, 19:12

Ahoj, mam takovy problem. Muj let do Barcelony i zpet byl zrusen, posunuli mi to o dva dny dopredu, ale to se mi samozrejme nehodi. Tak jsem jim napsal, at mi poslou penize zpet.

Ma nekdo zkusenost s vracenim penez? Jak dlouho jim to priblizne trva (prece jen bych chtel booknout nejakou nahradni variantu)? A vrati teda kompletne celou castku, kterou jsme platili?

Mozna stupidni dotazy, ale jeste mi let nikdy nebyl zrusen.

Dekuji...


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Robert » 14. 05. 2011, 22:51

Raulito7 píše:Ahoj, mam takovy problem. Muj let do Barcelony i zpet byl zrusen, posunuli mi to o dva dny dopredu, ale to se mi samozrejme nehodi. Tak jsem jim napsal, at mi poslou penize zpet.

Ma nekdo zkusenost s vracenim penez? Jak dlouho jim to priblizne trva (prece jen bych chtel booknout nejakou nahradni variantu)? A vrati teda kompletne celou castku, kterou jsme platili?

Mozna stupidni dotazy, ale jeste mi let nikdy nebyl zrusen.

Dekuji...


A proč si nepožádal o přesměrování na jiný let podle směrnice EU?

Raulito7
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 11. 08. 2009, 15:37
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Raulito7 » 15. 05. 2011, 00:14

Protoze o tom slysim poprve...Ja si nahradni let klidne koupim, jde jen o to kdy dostanu penize zpet.

mountcat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 01. 03. 2010, 19:57
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod mountcat » 15. 05. 2011, 10:30

Raulito7 píše:Protoze o tom slysim poprve...Ja si nahradni let klidne koupim, jde jen o to kdy dostanu penize zpet.

Už mi peníze vraceli dvakrát. A vždy to bylo tak cca do 10 dnů zpět.

Raulito7
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 11. 08. 2009, 15:37
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Raulito7 » 15. 05. 2011, 10:45

Ja uz jsem jim sice napsal, ze chci vratit zpet penize, ale pokud by byla moznost presmerovat na jiny let s jinou spolecnosti, tak bych teto moznosti asi s casovych a financnich duvodu vyuzil. Je tedy mozne jim poslat nektere lety, ktere by nam vyhovovali? Nebo me oni presmeruji na let, ktery budou chtit v danych dnech? Nemam s tim vubec zkusenosti.

mountcat: Predpokladam, ze vratili celou cenu letenky, ze?


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5114
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Globik » 15. 05. 2011, 16:46

Raulito7 píše:Ja uz jsem jim sice napsal, ze chci vratit zpet penize, ale pokud by byla moznost presmerovat na jiny let s jinou spolecnosti, tak bych teto moznosti asi s casovych a financnich duvodu vyuzil. Je tedy mozne jim poslat nektere lety, ktere by nam vyhovovali? Nebo me oni presmeruji na let, ktery budou chtit v danych dnech? Nemam s tim vubec zkusenosti.

Jelikož jsi jim napsal, že chceš vrátit peníze, není co řešit. Pokud by to byla luxusní firma, která si váží zákazníka víc než peněz, tak by to možná šlo ještě odvrátit. Ale to se u low cost airlines očekávat nedá. Nemají k tomu žádný důvod. Pokud to někdo letí levněji (tedy v tuto chvíli se to dá koupit levněji, než jsi tenkrát platil), tak by pro Tebe bylo lepší, aby Ti vrátili peníze. Pokud ne, je výhodnější pro ně, aby Ti ty peníze vrátili a už nemají jediný důvod, aby to neudělali.

don sugarstone
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 03. 06. 2009, 16:07
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod don sugarstone » 16. 05. 2011, 13:36

to presmerovani by melo byt za srovnatelnych podminek a v co nejblizsi dobe puvodniho odletu, nemam pravdu? za to dopoledne kdyz do CDG leti 3 jiny letadla, tak tu moznost letet napr. s air france proste podle 261 dat musi. opravte me nekdo, pokud se pletu.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 519
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Ace2 » 16. 05. 2011, 13:52

Přesměrování funguje jen u IATA letenek jestli se nepletu. Smart Wings není v žádné alianci a tak tě těžko přesměrují, leda v rámci vlastní sítě což není reálný. Takže bud můžeš akceptovat změnu na jiný čas, nebo vrácení peněz.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Robert » 16. 05. 2011, 14:06

Ace2 píše:Přesměrování funguje jen u IATA letenek jestli se nepletu. Smart Wings není v žádné alianci a tak tě těžko přesměrují, leda v rámci vlastní sítě což není reálný. Takže bud můžeš akceptovat změnu na jiný čas, nebo vrácení peněz.


http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 261:CS:PDF

V případě zrušení letu:
a) je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým
dopravcem pomoc v souladu s článkem 8
...
z článku 8
1. Odkazuje-li se na tento článek, je cestujícím nabídnuta
možnost volby mezi:
a) — náhradou pořizovací ceny letenky do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3, a to za část nebo části
neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestují-
cího, spolu s případným
— zpátečním letem do původního místa odletu, a to při
nejbližší příležitosti;
b) přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek
a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení;
nebo
c) přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na
jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání
cestujícího s výhradou dostupnosti míst.


Nic o IATA letenkách nevidím. Rozumím tomu tak, jak píše don sugarstone, že by měly nabídnout letenku i jinou společností, tedy třeba s ČSA.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 519
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Ace2 » 16. 05. 2011, 14:11

Pochybuju... nikdy jsem neslyšel o tom, že by RyanAir zaplatil někomu letenku jiné aerolinky... což je asi takový nejlepší a názorný příklad. Podle mě pokud zrušení je dříve jak 14 dní před odletem, tak kromě vrácení peněz za letenku nemusí vůbec nic. Protože vracet peníze nechtějí, tak ti zkusí nabídnout jinou hodinu odletu, popřípadě jiný den. Pokud s tím nebudeš souhlasit, dostaneš prachy zpět. Ale určitě ti nedají letenku jinou aerolinkou, která není v jejich alianci.

don sugarstone
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 03. 06. 2009, 16:07
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod don sugarstone » 16. 05. 2011, 14:20

no pokud je to vic jak 14 dnu, tak musi dat na vyber - jiny let nebo vraceni. mene jak 14 dni - musi i odskodne.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5114
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Globik » 16. 05. 2011, 14:21

Viz viewtopic.php?f=36&t=6797
Bylo by dobré toto diskutovat na jednom místě a ne paralelně na nejrůznějších vláknech.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Robert » 16. 05. 2011, 14:23

Ace2 píše:Pochybuju... nikdy jsem neslyšel o tom, že by RyanAir zaplatil někomu letenku jiné aerolinky... což je asi takový nejlepší a názorný příklad. Podle mě pokud zrušení je dříve jak 14 dní před odletem, tak kromě vrácení peněz za letenku nemusí vůbec nic. Protože vracet peníze nechtějí, tak ti zkusí nabídnout jinou hodinu odletu, popřípadě jiný den. Pokud s tím nebudeš souhlasit, dostaneš prachy zpět. Ale určitě ti nedají letenku jinou aerolinkou, která není v jejich alianci.


Přepravní podmínky Smart Wings - http://www.smartwings.com/obsah_p_p.php ... 5&popis=77
12.2 Nepravidelnosti v letecké dopravě
a) Pokud je let zpožděn, zrušen nebo je cestujícímu odepřen nástup na palubu dopravce postupuje v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004.


Ad Ryanair - pokud se nepletu, tak společnost zavedla nedávno poplatek ve výši 2 EUR právě na pokrytí případných kompenzací podle směrnice EU.
http://www.planes.cz/cs/novinky/ryanair ... zuje-6456/ - Ryanair považuje toto nařízení, jehož dodržování ho v minulém roce stálo přes 100 milionů eur, vůči leteckým společnostem za diskriminační.

Takže asi cestujícím přece jenom náhrady vyplácí. Problém je v tom, že lidi obdrží mail o změně letu a jsou požádáni, aby klikli na odkaz a změnu odsouhlasila, velká část z nich to udělá.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 519
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Ace2 » 16. 05. 2011, 14:28

To sice RyanAir zavedl ten poplatek, ale to se týká něčeho jinýho. RyanAir to zavedl z toho důvodu, že se mu nelibí, že musí platit hotely a kompenzace za zpožděné lety kvůli věcem za které nemůže ani na ně nemá vliv. Třeba počasí. A ostatní přepravci nemusí, třeba autobusy. Když neodjede autobus kvůli sněhové kalamitě čas, nebo neodjede vůbec. Tak si vezmeš svých pár švestek a půjdeš zase hezky domů a rozhodně ti ČSAD nezaplatí ani floka jako kompenzaci. Jenže letecké společnosti musí.

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 866
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod happyna » 16. 05. 2011, 14:42

Pokud si jim napsal, že chceš vrátit peníze, tak to už je ztracený. Ale pokud by jsi jim to nenapsal, tak je to přesně tak, jak píše Robert ;)



Zpět na “Travel Service - Smart Wings”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů