Zrušení letu
Re: Zrušení letu
Zdravím,
měla bych na zdejší osazenstvo pár dotazů ohledně zrušeného letu.
Před měsícem jsme se vraceli z dovolené. Odlet byl plánován na pátek 4.35 hod, ale ve středu večer nám oznámili, že se let ruší a poletíme až v 16.30 hod. Okamžitě jsme situaci začali "řešit" - ptát se po možnostech, jestli nám zařídí ubytování, dopravu apod. Na dotaz jsme od průvodce CK i mailem z cestovky (přes kterou jsme objednávali letenky) dostali odpověď, že máme smůlu, u charterového letu nemáme nárok vůbec na nic a máme si dělat co chceme. Nedávno jsem se konečně dopídila k relevantním informacím, podle kterých si myslím, že jsme měli nárok jednak minimálně na občerstvení (pokud ne i na ubytování) a druhak i na odškodnění. Začala jsem vyplňovat EU formulář pro stížnosti, kde jsem se zarazila u toho, že nevím, co tam přesně vyplnit...
http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... orm_cs.pdf
S čím bych chtěla poradit:
- máme opravdu nárok na odškodnění nebo nemá ani cenu se snažit?
- odškodnění (200-600 eur) je na osobu nebo např. na jednu letenku?
Ve formuláři si pak nevím rady s několika věcmi:
- co znamená, zda byla požadována zvláštní pomoc (v kolonce osobní údaje cestujících)?
- měli jsme na dotčený let potvrzenou rezervaci? (rezervaci a rezervační číslo jsme měli, ale náš let 2 dny předem zrušili... kterého letu se to týká?)
- přihlásili jsme se k odbavení nejpozději v čase uvedeném leteckou společností? (platí pro zrušený let nebo pro nový let?)
Toto je zdůvodnění z CK:
"Na základě cestovní smlouvy jste měli sjednanou leteckou přepravu v termínu 7 - 21/6.
Cestovní kancelář zajišťuje leteckou přepravu ve spolupráci s leteckou společností Travel Service, jejíž lety jsou charterového charakteru (na tuto skutečnost upozorňujeme a proto avizujeme nutnost rekonfirmace zpátečního letu u klientů s leteckou přepravou). Jedná se o specifický typ přepravy, ne pravidelné linky, u kterých je cena letenek v jiné cenové hladině. U charterů může docházet ke změně letového řádu."
Důkladně jsem studovala celé podmínky letecké společnosti a informaci, že mohou s lety během jednoho kaledářního dne jakkoli posunovat, aniž by měl cestující na cokoli nárok, jsem nenašla, právě naopak - pouze to, že se řídí nařízením Evropského parlamentu a rady 261/2004.
Předem děkuji za jakékoli rady a cenné informace
měla bych na zdejší osazenstvo pár dotazů ohledně zrušeného letu.
Před měsícem jsme se vraceli z dovolené. Odlet byl plánován na pátek 4.35 hod, ale ve středu večer nám oznámili, že se let ruší a poletíme až v 16.30 hod. Okamžitě jsme situaci začali "řešit" - ptát se po možnostech, jestli nám zařídí ubytování, dopravu apod. Na dotaz jsme od průvodce CK i mailem z cestovky (přes kterou jsme objednávali letenky) dostali odpověď, že máme smůlu, u charterového letu nemáme nárok vůbec na nic a máme si dělat co chceme. Nedávno jsem se konečně dopídila k relevantním informacím, podle kterých si myslím, že jsme měli nárok jednak minimálně na občerstvení (pokud ne i na ubytování) a druhak i na odškodnění. Začala jsem vyplňovat EU formulář pro stížnosti, kde jsem se zarazila u toho, že nevím, co tam přesně vyplnit...
http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... orm_cs.pdf
S čím bych chtěla poradit:
- máme opravdu nárok na odškodnění nebo nemá ani cenu se snažit?
- odškodnění (200-600 eur) je na osobu nebo např. na jednu letenku?
Ve formuláři si pak nevím rady s několika věcmi:
- co znamená, zda byla požadována zvláštní pomoc (v kolonce osobní údaje cestujících)?
- měli jsme na dotčený let potvrzenou rezervaci? (rezervaci a rezervační číslo jsme měli, ale náš let 2 dny předem zrušili... kterého letu se to týká?)
- přihlásili jsme se k odbavení nejpozději v čase uvedeném leteckou společností? (platí pro zrušený let nebo pro nový let?)
Toto je zdůvodnění z CK:
"Na základě cestovní smlouvy jste měli sjednanou leteckou přepravu v termínu 7 - 21/6.
Cestovní kancelář zajišťuje leteckou přepravu ve spolupráci s leteckou společností Travel Service, jejíž lety jsou charterového charakteru (na tuto skutečnost upozorňujeme a proto avizujeme nutnost rekonfirmace zpátečního letu u klientů s leteckou přepravou). Jedná se o specifický typ přepravy, ne pravidelné linky, u kterých je cena letenek v jiné cenové hladině. U charterů může docházet ke změně letového řádu."
Důkladně jsem studovala celé podmínky letecké společnosti a informaci, že mohou s lety během jednoho kaledářního dne jakkoli posunovat, aniž by měl cestující na cokoli nárok, jsem nenašla, právě naopak - pouze to, že se řídí nařízením Evropského parlamentu a rady 261/2004.
Předem děkuji za jakékoli rady a cenné informace
Re: Zrušení letu
Zde je plné znění nařízení. Důvod nařízení č. 5:
Citace ze stránek firmy nabízející zprostředkování vymáhání odškodnění:
Odškodnění se týká každé letenky zvlášť (1 osoba = 1 letenka).
Protože se rozdíl mezi pravidelnou a nepravidelnou
leteckou dopravou zmenšuje, ochrana cestujících by se
měla uplatnit nejen na pravidelných, ale také na nepravidelných letech, včetně těch, které tvoří součást souborných služeb pro cesty, pobyty a zájezdy.
Citace ze stránek firmy nabízející zprostředkování vymáhání odškodnění:
Mohu podat žádost i když byl můj let zaplacen v rámci zájezdu?
Ano, není důležité, zda jste cestoval(a) individuálně či s cestovní kanceláří. Povinnost finanční kompenzace se vztahuje také na charterové lety. Pro podání žádosti však musíte znát číslo vašeho letu.
Odškodnění se týká každé letenky zvlášť (1 osoba = 1 letenka).
Re: Zrušení letu
Jj, díky, takže je to tak, jak jsem si myslela.
Ještě mám jeden stupidní dotaz... Jak zjistím číslo letenky? Let jsme objednávali přes internet a na dokumentu, který jsme dostali e-mailem a prokazovali se s ním u check-inu, je jen číslo rezervace, a na letišti jsme dostali jen palubní lístky, kde jsme žádné další číslo nenašli...
Dokázal by někdo poradit i s dalšími dotazy? Díky.
Ještě mám jeden stupidní dotaz... Jak zjistím číslo letenky? Let jsme objednávali přes internet a na dokumentu, který jsme dostali e-mailem a prokazovali se s ním u check-inu, je jen číslo rezervace, a na letišti jsme dostali jen palubní lístky, kde jsme žádné další číslo nenašli...
Dokázal by někdo poradit i s dalšími dotazy? Díky.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zrušení letu
alisha píše:Jj, díky, takže je to tak, jak jsem si myslela.
Ještě mám jeden stupidní dotaz... Jak zjistím číslo letenky? Let jsme objednávali přes internet a na dokumentu, který jsme dostali e-mailem a prokazovali se s ním u check-inu, je jen číslo rezervace, a na letišti jsme dostali jen palubní lístky, kde jsme žádné další číslo nenašli...
Dokázal by někdo poradit i s dalšími dotazy? Díky.
Neni mozne aby na dokladech nebylo uvedeno cislo letu, zejmena na palubni vstupence.
Cislo letu u Travel Service zacina znackou QS a pokracuje vetsinou 4 cislicemi.
Re: Zrušení letu
Fabo píše: Cislo letu u Travel Service zacina znackou QS a pokracuje vetsinou 4 cislicemi.
Ne číslo letu, ale číslo letenky...
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Zrušení letu
Alisho, mám lehkou obavu, že některé charterové letenky čísla nemají. Kdyžtak mi pošli do SZ screenshot té letenky a mrknu na to
p.
p.
Re: Zrušení letu
Tak tak, u charterů někdy je jen číslo rezervace, nikoliv letenky.
Re: Zrušení letu
JackBrno píše:Tak tak, u charterů někdy je jen číslo rezervace, nikoliv letenky.
...ke kterému se nedostaneš.
V mých pokynech je napsáno:
Vážení klienti,
...
Zde uvádíme odletové časy (časy návratu jsou pouze orientační, aktuální čas Vám oznámí Váš delegát den před odletem):
...
Cestovní kancelář xxx a letecká společnost si vyhrazují právo na dílčí změny. V takovém případě budou všichni naši klienti informováni na kontaktních číslech uvedených v cestovní smlouvě.
Vzhledme k tomu, že smlouvu máš s cestovkou tak se obávám, že cokoli chtít po letecké společnosti se asi mine účinkem.
Re: Zrušení letu
No já si letenky na chartery kupuju sám, takže confirmation number mám vždycky Ovšem přes cestovku ho samozřejmě klient nedostane.
Re: Zrušení letů do SVQ
Nemá někdo prosím info ohledně letů z PRG do SVQ? Zdá se, že poslední Sevilla letěla včera a další lety jsou zrušeny, letenky na 01 AUG 2018 jsem musel přesměrovat přes BCN. Zná někdo důvod, případně zda se plánuje obnovení? Díkes!
Re: Zrušení letu
Podle všeho Sevilla skončila 11.7. nenávratně. Tipuju že prostě Travel Service optimalizuje letový řád - počty rezervací se nevyvíjely podle očekávání, protože český koupák chce k moři a ne do někam do rozžhaveného andaluského vnitrozemí (byť by tam bylo sebevíc památek a historie ). Tak to prostě zrušili, protože to letadlo šoupnou někam jinam