Re: Zrušení letu
Napsal: 01. 08. 2013, 15:38
Zdravím,
měla bych na zdejší osazenstvo pár dotazů ohledně zrušeného letu.
Před měsícem jsme se vraceli z dovolené. Odlet byl plánován na pátek 4.35 hod, ale ve středu večer nám oznámili, že se let ruší a poletíme až v 16.30 hod. Okamžitě jsme situaci začali "řešit" - ptát se po možnostech, jestli nám zařídí ubytování, dopravu apod. Na dotaz jsme od průvodce CK i mailem z cestovky (přes kterou jsme objednávali letenky) dostali odpověď, že máme smůlu, u charterového letu nemáme nárok vůbec na nic a máme si dělat co chceme. Nedávno jsem se konečně dopídila k relevantním informacím, podle kterých si myslím, že jsme měli nárok jednak minimálně na občerstvení (pokud ne i na ubytování) a druhak i na odškodnění. Začala jsem vyplňovat EU formulář pro stížnosti, kde jsem se zarazila u toho, že nevím, co tam přesně vyplnit...
http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... orm_cs.pdf
S čím bych chtěla poradit:
- máme opravdu nárok na odškodnění nebo nemá ani cenu se snažit?
- odškodnění (200-600 eur) je na osobu nebo např. na jednu letenku?
Ve formuláři si pak nevím rady s několika věcmi:
- co znamená, zda byla požadována zvláštní pomoc (v kolonce osobní údaje cestujících)?
- měli jsme na dotčený let potvrzenou rezervaci? (rezervaci a rezervační číslo jsme měli, ale náš let 2 dny předem zrušili... kterého letu se to týká?)
- přihlásili jsme se k odbavení nejpozději v čase uvedeném leteckou společností? (platí pro zrušený let nebo pro nový let?)
Toto je zdůvodnění z CK:
"Na základě cestovní smlouvy jste měli sjednanou leteckou přepravu v termínu 7 - 21/6.
Cestovní kancelář zajišťuje leteckou přepravu ve spolupráci s leteckou společností Travel Service, jejíž lety jsou charterového charakteru (na tuto skutečnost upozorňujeme a proto avizujeme nutnost rekonfirmace zpátečního letu u klientů s leteckou přepravou). Jedná se o specifický typ přepravy, ne pravidelné linky, u kterých je cena letenek v jiné cenové hladině. U charterů může docházet ke změně letového řádu."
Důkladně jsem studovala celé podmínky letecké společnosti a informaci, že mohou s lety během jednoho kaledářního dne jakkoli posunovat, aniž by měl cestující na cokoli nárok, jsem nenašla, právě naopak - pouze to, že se řídí nařízením Evropského parlamentu a rady 261/2004.
Předem děkuji za jakékoli rady a cenné informace
měla bych na zdejší osazenstvo pár dotazů ohledně zrušeného letu.
Před měsícem jsme se vraceli z dovolené. Odlet byl plánován na pátek 4.35 hod, ale ve středu večer nám oznámili, že se let ruší a poletíme až v 16.30 hod. Okamžitě jsme situaci začali "řešit" - ptát se po možnostech, jestli nám zařídí ubytování, dopravu apod. Na dotaz jsme od průvodce CK i mailem z cestovky (přes kterou jsme objednávali letenky) dostali odpověď, že máme smůlu, u charterového letu nemáme nárok vůbec na nic a máme si dělat co chceme. Nedávno jsem se konečně dopídila k relevantním informacím, podle kterých si myslím, že jsme měli nárok jednak minimálně na občerstvení (pokud ne i na ubytování) a druhak i na odškodnění. Začala jsem vyplňovat EU formulář pro stížnosti, kde jsem se zarazila u toho, že nevím, co tam přesně vyplnit...
http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... orm_cs.pdf
S čím bych chtěla poradit:
- máme opravdu nárok na odškodnění nebo nemá ani cenu se snažit?
- odškodnění (200-600 eur) je na osobu nebo např. na jednu letenku?
Ve formuláři si pak nevím rady s několika věcmi:
- co znamená, zda byla požadována zvláštní pomoc (v kolonce osobní údaje cestujících)?
- měli jsme na dotčený let potvrzenou rezervaci? (rezervaci a rezervační číslo jsme měli, ale náš let 2 dny předem zrušili... kterého letu se to týká?)
- přihlásili jsme se k odbavení nejpozději v čase uvedeném leteckou společností? (platí pro zrušený let nebo pro nový let?)
Toto je zdůvodnění z CK:
"Na základě cestovní smlouvy jste měli sjednanou leteckou přepravu v termínu 7 - 21/6.
Cestovní kancelář zajišťuje leteckou přepravu ve spolupráci s leteckou společností Travel Service, jejíž lety jsou charterového charakteru (na tuto skutečnost upozorňujeme a proto avizujeme nutnost rekonfirmace zpátečního letu u klientů s leteckou přepravou). Jedná se o specifický typ přepravy, ne pravidelné linky, u kterých je cena letenek v jiné cenové hladině. U charterů může docházet ke změně letového řádu."
Důkladně jsem studovala celé podmínky letecké společnosti a informaci, že mohou s lety během jednoho kaledářního dne jakkoli posunovat, aniž by měl cestující na cokoli nárok, jsem nenašla, právě naopak - pouze to, že se řídí nařízením Evropského parlamentu a rady 261/2004.
Předem děkuji za jakékoli rady a cenné informace