Zrušení letu

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 510
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Ace2 » 18. 05. 2011, 13:49

Tak jsem si 261/2004 přečetl v originále a o žádné povinnost vám koupit letenku u jiné společnosti tam není. Může vám nabídnout re-routing za srovnatelných podmínek. Nicméně srovnatelné podmínky jistě není upgrade z low costu na legacy za trojnásobek. Pod tím co říká předpis 261/2004 si dokážu představit, že vám může pomocit sehnat jiný spoj, což v případě, že stála vaše letenka 40€ patrně nepůjde. Nicméně předpis neříká ani náznakem, že vám musí zaplatit jakékoliv jiné letadlo do stejné destinace bez ohledu na náklady a cenu původní letenky :idea:

takže možnost re-routování padá a další možnosti jsou pak vrácení ceny, nebo jiný jejich spoj. Konec na víc nemáte nárok.

Už to tedy konečně chápete....
Naposledy upravil(a) Ace2 dne 18. 05. 2011, 13:53, celkem upraveno 1 x.


Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 510
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Ace2 » 18. 05. 2011, 13:52

Raulito7 píše:Ja teda souhlasím s Ace2. Smartwings to maji v prepravnich podminkach velmi dobre rozepsane. Vy to potvrzujete tim, ze odkliknete "souhlasim s prepravnimi podminky" (tohle se u soudu da napadnout, protoze vetsina lidi je necte a nemusi to byt brano jako dogma). Smartwings nabidnou zmenu letu na jakekoliv datum, nebo vraceni penez. Nevidim v tom jediny problem, pokud je to s dostatecnym predstihem. 14 dnu pred odletem uz by melo prijit financni odskodneni, ktere by melo pokryt pripadny nakup letenky u jine spolecnosti.


Konečně někdo kdo umí číst předpisy a nehledá jen závadějcí body bez kontextu.

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 567
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod loupeznik » 18. 05. 2011, 14:10

Směrnice EK otázku, kým má být realizováno přesměrování, vysloveně neřeší, ale z jejího výkladu se dá usuzovat, že dopravce není povinen nabídnout lety jiných společností.

Question 21: Does the flight, in cases of re-routing, have to be performed by the
original operating carrier?
No. This flight does not necessarily need to be operated by the airline the passenger booked
with.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 510
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Ace2 » 18. 05. 2011, 14:20

popravdě no tohle spíš říká, že když tě jednou re-routuje tak si nemůžeš stěžovat, že poletíš s někým jiným. Je tam ale bod přímo o možnosti srovnatelného reroutování. Což neříká, že musí sehnat jakýkoliv let za jakoukoliv cenu, je to jen možnost.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Tragedie_v_JZD » 18. 05. 2011, 14:21

Ace2 píše:Hádám, že jste kluci maximálně kolem dvaceti že.... směrnice říká jaké jsou možnosti a ne že si pasažér může vybrat jakoukoliv možnost na kterou si ukáže a společnost jí musí splnit :idea: kdy to jenom pochopíte.... Pokud ti suše vrátí peníze, tak je kompenzace vyřešena a můžeš si nechat zdá o tom, že ti pan Vik koupí lístek s Emirates..


Ona EU směrnice ti zcela jasně dává možnost výběru. Ne aerolince, ale tobě, jako klientu. Pro osvěžení (abychom měli jasno o tom, o čem diskutjeme)

Odkazuje-li se na tento článek, je cestujícím nabídnuta
možnost volby mezi:
a) — náhradou pořizovací ceny letenky do sedmi dní způsobem
stanoveným v čl. 7 odst. 3, a to za část nebo části
neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné
cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu
se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího,
spolu s případným
— zpátečním letem do původního místa odletu, a to při
nejbližší příležitosti;
b) přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek
a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení;
nebo
c) přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na
jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání
cestujícího s výhradou dostupnosti míst.


Jiný problém je to, zda máš nárok na upgrade z ryanu do emiratu. Jde o poněkud nejednoznačný výklad "srovnatelných dopravních podmínek", které lze vykládat lecjak.


loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 567
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod loupeznik » 18. 05. 2011, 14:26

Ace2 píše:popravdě no tohle spíš říká, že když tě jednou re-routuje tak si nemůžeš stěžovat, že poletíš s někým jiným. Je tam ale bod přímo o možnosti srovnatelného reroutování. Což neříká, že musí sehnat jakýkoliv let za jakoukoliv cenu, je to jen možnost.

No jasně, o to jde. Je tam možnost, ne povinnost (nabídnout lety jiných společností).

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1167
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Robert » 18. 05. 2011, 14:48

Ace2 píše:Tak jsem si 261/2004 přečetl v originále a o žádné povinnost vám koupit letenku u jiné společnosti tam není. Může vám nabídnout re-routing za srovnatelných podmínek. Nicméně srovnatelné podmínky jistě není upgrade z low costu na legacy za trojnásobek. Pod tím co říká předpis 261/2004 si dokážu představit, že vám může pomocit sehnat jiný spoj, což v případě, že stála vaše letenka 40€ patrně nepůjde. Nicméně předpis neříká ani náznakem, že vám musí zaplatit jakékoliv jiné letadlo do stejné destinace bez ohledu na náklady a cenu původní letenky :idea:

takže možnost re-routování padá a další možnosti jsou pak vrácení ceny, nebo jiný jejich spoj. Konec na víc nemáte nárok.

Už to tedy konečně chápete....


Já tomu rozumím takto. Dejme tomu dopravce XYZ létá v pondělí, ve středu a v pátek Praha - Bergamo. Koupil jsem si letenku na středu 10:00. Dva měsíce předem mi dopravce XYZ oznámí mailem, že let ruší a že mi vrátí peníze nebo zdarma přebukuje na pátek 10:00 (již to samo je v rozporu s 262/2004 protože mi dal o jednu variantu méně na výběr). Nicméně já mám již domluvený program v Bergamu odpoledne, tak mi přebukování na pátek na nic. Přesměrování na jiný let je při nejbližší příležitosti je ČSA ve středu v 11:00. A podle mě jedno, že jsem zaplatil 600 Kč za letenku u XYZ a u ČSA to stojí 3000 Kč, to je problém společnosti XYZ. Směrnice žádné low-cost a klasické dopravce nerozlišuje.

Jinak v tom výkladu, co tu někdo dal je otázka 22:
Question 22: Is re-routing to be made exclusively by air transport?

No. Re-routing alternatives can be proposed by other means of transport, such as train, taxi
or bus, if, the distance to be covered is appropriate for such transport modes.


Takže požádám společnost XYZ, aby mi ještě zajistila přepravu z Malpensy do Bergama :D

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1167
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Robert » 18. 05. 2011, 14:54

loupeznik píše:
Ace2 píše:popravdě no tohle spíš říká, že když tě jednou re-routuje tak si nemůžeš stěžovat, že poletíš s někým jiným. Je tam ale bod přímo o možnosti srovnatelného reroutování. Což neříká, že musí sehnat jakýkoliv let za jakoukoliv cenu, je to jen možnost.

No jasně, o to jde. Je tam možnost, ne povinnost (nabídnout lety jiných společností).


Já si myslím, že tohle tam je proto, aby aerolinie s lepším servisem mohli přebukovat cestující na let horší aerolinie.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod OR » 18. 05. 2011, 15:13

vitezslav píše:Napiš jim, že výklad tvého právního zástupce je jiný a že zároveň věc postupuješ MFDnes a TV Nova a třeba změní názor. :mrgreen:


Jeste bych pridal do kopie COI a EK. Pripadne UCL.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2440
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod vitezslav » 18. 05. 2011, 15:29

OR: Kdyby se zrovna nejednalo o aerosalonový termín, tak bych to jenom pro tu srandu zkusil. Takhle jsem požádal o vrácení peněz, neb jsem urgentně koupil večerní OW s ČSA za mimořádnou cenu 1811Kč, a je mi jasné, že tento postup nezvolím jediný a tudíž bude možná už zítra cena trojnásobná.

Pokud bych souhlasil s přebookováním na odlet TVS v 15:00, měl bych na prohlídku aerosalonu cca 2,5h, což je dost málo. Nebo byla možnost přenocovat, ale je mi jasné, že v okolí Le Bourget budou cenově přijatelné kapacity vykoupeny.

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 567
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod loupeznik » 18. 05. 2011, 15:48

Ta směrnice se dá vykládat různě, ale podle mě těžko poskytuje dostatečnou oporu pro úspěšný právní case. Prostě o tom, že by dopravce musel nabídnout lety jiných společností, tam není ani slovo.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1414
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod HonzaLB » 18. 05. 2011, 15:54

OR píše:
vitezslav píše:Napiš jim, že výklad tvého právního zástupce je jiný a že zároveň věc postupuješ MFDnes a TV Nova a třeba změní názor. :mrgreen:


Jeste bych pridal do kopie COI a EK. Pripadne UCL.

díky, už se těším na další magory, co neznají směrnici a myslí si, že se domohou nevymahatelného tím, že to pošlou do novin:)

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 510
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Ace2 » 18. 05. 2011, 16:10

Asi tak, není ve směrnici nic o tom, že musí. Je tam jen že mohou. Koukáte se na to naivně způsobem, že zrovna Ty a nikdo jiný jsi za 7 let platnosti směrnice našel způsob jak se zahojit na aerolince. :clap:

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4045
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod prodejce » 18. 05. 2011, 16:29

Mě se líbí, jak všichni strašně chytře kejdaj a k tomu soudu to nikdo nedá :D

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4725
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Globik » 18. 05. 2011, 16:59

Raulito7 píše:Ja teda souhlasím s Ace2. Smartwings to maji v prepravnich podminkach velmi dobre rozepsane. Vy to potvrzujete tim, ze odkliknete "souhlasim s prepravnimi podminky" (tohle se u soudu da napadnout, protoze vetsina lidi je necte a nemusi to byt brano jako dogma). Smartwings nabidnou zmenu letu na jakekoliv datum, nebo vraceni penez. Nevidim v tom jediny problem, pokud je to s dostatecnym predstihem. 14 dnu pred odletem uz by melo prijit financni odskodneni, ktere by melo pokryt pripadny nakup letenky u jine spolecnosti.

Ve 261 je jasně uvedeno, že podmínky nesmí být v rozporu s 261. Takže podmínkami se v případech, které jsou uvedeny v 261 nic neřeší a relevantní je jen právní výklad a názor na 261.



Zpět na “Travel Service - Smart Wings”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti