Zrušení letu

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4179
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod prodejce » 18. 05. 2011, 17:01

Globík píše:Ve 261 je jasně uvedeno, že podmínky nesmí být v rozporu s 261. Takže podmínkami se v případech, které jsou uvedeny v 261 nic neřeší a relevantní je jen právní výklad a názor na 261.


Relevantní je pouze pravomocný rozsudek nad nějakým konkrétním případem. Vše ostatní jsou dohady.


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod OR » 18. 05. 2011, 17:03

prodejce píše:Mě se líbí, jak všichni strašně chytře kejdaj a k tomu soudu to nikdo nedá :D


Nedam to k soudu, protoze mi let nezrusili. A kdyz by zrusili, tak si budu chvili dopisovat ( s aerolinkou, nikoli s novinama) a pak se na to vykaslu, protoze na soud nemam cas.

A nazor prodejce jako odbornika?
Je odlet z Prahy do Parize druhy den srovnatelna prepravni podminka za predpokladu, ze tentyz den je k dispozici jeste 5 dalsich volnych letu?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4179
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod prodejce » 18. 05. 2011, 17:28

OR píše:A nazor prodejce jako odbornika?
Je odlet z Prahy do Parize druhy den srovnatelna prepravni podminka za predpokladu, ze tentyz den je k dispozici jeste 5 dalsich volnych letu?

Prodejce jako odborník na to nemá názor, protože prodejce není soud!

Prodejce ti může jenom říct, jaká je praxe za posledních 7 let, kterou zatím (podle mých vědomostí) nikdo oficiálně nezpochybnil a to je: do 14ti dnů před odletem a zároveň před započetím cesty vrácení peněz, ostatní nenárokově. Při zrušení letu po započetí cesty libovolně dlouho před odletem přesměrování vč. jiného dopravce.

Např. v otázce, zda zrušení letu z technických důvodů zakládá důvod pro odškodnění 261/2004 v plné palbě je vyřešena - ano, zakládá. Na to je precedenční rozsudek a byl akceptován evropskou komisí.

Ovšem soudní výklad "srovnatelných přepravních podmínek" zatím nikdo oficiálně nepodal a neakceptoval.

Až se někdo soudit bude - a dopadne to třeba tak, že i Ryanair bude muset přesměrovávat na Emirates - pak to bude mít jeden jasný důsledek: ceny letenek se o tyto náklady zvednou. To je vše. Zdejší šílené diskuze kolem toho jsou úplně zbytečné a chybí jim smysl pro realitu.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod OR » 18. 05. 2011, 17:58

Ja odbornemu prodejci dekuji za vyklad z praxe.
To "ostatni nenarokove" je klicove.
Mne vzdy pri zruseni letu predelali na jinou aerolinku, pokud jsem si to tak pral a vic se to blizilo puvodnimu itinerari. Nekdy napoprve, nekdy po mailove nebo telefonicke urgenci.
Ale zazitku s rusenim letu u lowcostu jsem byl usetren, coz asi bude i tim ze letenku vic nez mesic pred odletem jsem kupoval asi 3x v zivote.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1474
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod HonzaLB » 18. 05. 2011, 20:01

Pokud si vzpomínám, tak ČSA při rušení linek také při odletech pozdějších, než 14 dnů od oznámení, zrovna nenabízeli přesměrování na jiné lety...ale prodejce si jistě vzpomene lépe. takže bych zas tak nekastoval mezi LCC a klasickými.


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod OR » 19. 05. 2011, 21:05

HonzaLB píše:Pokud si vzpomínám, tak ČSA při rušení linek také při odletech pozdějších, než 14 dnů od oznámení, zrovna nenabízeli přesměrování na jiné lety...ale prodejce si jistě vzpomene lépe. takže bych zas tak nekastoval mezi LCC a klasickými.


Sama od sebe mi presmerovani na jineho dopravce neudelala zadna aerolinka. Ale u CSA ci Delty to po slusnem zavolani ci mailovani na call centrum slo vzdy (treba na podruhe, ale slo), pokud jsem mel koupenou letenku a existovala smysluplna alternativa.
S Alitalii to bylo slozitejsi, mailu a telefonatu probehlo asi pet, ale take jsem z nich vyrazil jinou aerolinku (chteli mne nejdriv poslat o pul dne driv a pak o dva dny pozdejc).
LH mne take poslala z Bukuresti jednou pres Curych se SwissAirem a CSA pote co jsem zjistil, ze bych mohl byt v Praze asi o 2 hodiny driv.
Takze jsem myslel, ze je to povinnost, ktere se samozrejme vsichni snazi chvilku vyhnout.

Edit: vzpomnel jsem si, ze KLM mi jednou volali sami od sebe,jak jsem daleko od letiste. Ze maji zpozdeni a presmerovavali mne jinudy. Letel jsem tehdy asi o 20 minut drive.

mountcat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 01. 03. 2010, 19:57
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod mountcat » 19. 05. 2011, 22:55

Mého nejzajímavějšího přesměrování jsem dosáhl s právě výše zmíněným KLM. Místo letu PRG-AMS-KUL to bylo PRG-LCA-DXB-DAC-KUL. V cíli zpoždění kupodivu jen pět hodin. Jinak, když mi SW poprvé dost nevhodně zrušili let, jsem je taky zkoušel ukecat, ale naprosto bez zájmu...

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod creyman » 31. 05. 2011, 09:02

Máme v červenci Paříž se Smartama koupeno na Pelikán, nejdřív zrušen let tam, za tři dny i let zpět. V mailu je "..nejpozději tři dny před odletem si zkontolujte rezervaci, let..."
Do kdy nejpozději je nejlepší kontaktovat callcentrum Smartů, aby vyhověli bez problémů? Ani jednu zmenu neakceptuji, ale ještě jsem je nekontaktoval jaké nové termíny budu požadovat.

Nejraději bych to udělal hned a ani se neptal, ale letíme čtyři, tak chci jejich změn (storna kupených letů) zároveň využít jako možnost si to "rebooknout" na poslední chvíli. Kdyby nám do nových termínů něco skočilo pracovně ap.

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Zlin142 » 31. 05. 2011, 12:56

creyman píše:Máme v červenci Paříž se Smartama koupeno na Pelikán, nejdřív zrušen let tam, za tři dny i let zpět. V mailu je "..nejpozději tři dny před odletem si zkontolujte rezervaci, let..."
Do kdy nejpozději je nejlepší kontaktovat callcentrum Smartů, aby vyhověli bez problémů?


Ale to o těch "třech dnech před odletem" ti píšou Pelikáni, ne TVS...?

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod creyman » 31. 05. 2011, 22:32

Ano to píšou Pelikáni.

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod creyman » 01. 07. 2011, 10:35

U té Paříže nakonec nabídli jen změnu u odletu a příletu max. +-1den.

Ještě z jiného soudku stejné téma - zrušení letu
http://www.novinky.cz/ekonomika/237871- ... ristu.html
Měli jen část kapacity? Nebo to bude ten večerní let do Burgasu?
Dva lety do této destinace od TVS už dnes normálně odletěly.

vojtiskova
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15. 07. 2011, 11:19
Pohlaví: žena
Bydliště: Liberec
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod vojtiskova » 15. 07. 2011, 11:39

Potřebovala bych radu: syn měl koupenou letenku (2 osoby) od Aerosvitu, Bangkok-Kyjev-Praha s odletem 12.7.2011, v 5,hod.ráno Bkk času. Po odbavení již seděli v letadle, ale museli vystoupit pro poruchu letadla. odvezli je na hotel, kde strávili do dalšího odletu s Aerosvitem přes 50 hodin. Chtěla jsem se zeptat, zda,kde a jakým způsobem je možnost uplatňovat finanční kompenzaci od letecké společnosti Aerosvit? Jedná se mi o přímé finanční odškodnění 2 osob (syn + manželka). Na jaké odškodnění má nárok? Děkuji za odpověď.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2115
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod pavelpmi » 15. 07. 2011, 11:53

vojtiskova: mozna by bylo lepsi vznest dotaz v jinem vlaknu nez Travel Service - Smartwings, co treba Aerosvit? :silent: Jinak vítejte.

vojtiskova
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15. 07. 2011, 11:19
Pohlaví: žena
Bydliště: Liberec
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod vojtiskova » 15. 07. 2011, 12:24

pavelpmi mi jistě odpustí :wink: moji nepřesnost, určitě se polepším ! Dočkám se tedy odpovědi na můj dotaz?

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Zrušení letu

Příspěvekod Malvolio » 15. 07. 2011, 15:09

vojtiskova píše:Potřebovala bych radu: syn měl koupenou letenku (2 osoby) od Aerosvitu, Bangkok-Kyjev-Praha s odletem 12.7.2011, v 5,hod.ráno Bkk času. Po odbavení již seděli v letadle, ale museli vystoupit pro poruchu letadla. odvezli je na hotel, kde strávili do dalšího odletu s Aerosvitem přes 50 hodin. Chtěla jsem se zeptat, zda,kde a jakým způsobem je možnost uplatňovat finanční kompenzaci od letecké společnosti Aerosvit? Jedná se mi o přímé finanční odškodnění 2 osob (syn + manželka). Na jaké odškodnění má nárok? Děkuji za odpověď.


Bohužel na žádné. Let BKK-KBP (a vlastně ani KBP-PRG) nebyl ani letem počínajícím na území členského státu EU, ani provozovaným dopravcem z členského státu EU, takže se na něj nevztahuje nařízení 261/2004. Zbývají přepravní podmínky Aerosvitu, podle kterých se kompenzace v ekvivalentu USD 100 na osobu poskytuje v případě, že se jedná o denied boarding z důvodu overbookingu nebo změně typu letadla. V daném případě se ale jednalo ale o poruchu letadla, takže není nárok ani podle přepravních podmínek.



Zpět na “Travel Service - Smart Wings”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů