Nepochvala pro Travel Service
nevim podrobnosti. jasne ze pokavad letadlo neleti nacas, ma cestujici narok na jidlo, pak i penize, hotel v podstate bez ohledu na duvod. Bavime se ale o tech kompenzacich ve velkem, to jest pokuty a pod. ty se vztahuji jenom na urcite duvody a pokavad ja vim tak ze tech.zavada nespada pod tenhle bod.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
American píše:Pokud zpoždění přesáhne 5 hodin musí vám přepravce rovněž nabídnout proplacení ceny letenky. Nevím jak je to s počasím, ale u technické závady to společnost cvaká. Ten leták je k dispozici i na letišti a nic o žádných výjimkách se tam nepíše, i když u počasí bych to pochopil. Je to svým způsobem smůla, když se něco takového stane a opět to znevýhodňuje "unijní" dopravce vůči jiným, ale cesťák z toho profituje.
Nojo,ale jak je to v případě charteru? Ty přece podepisuješ smlouvu s cestovkou a letenka je zahrnutá v ceně zájezdu - je to služba cestovky,takže správně bys měl chtít prachy od nich?? To si myslím je ale neprůstřelný...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 795
- Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
To fantomas: Závada je interní problém společnosti, samozřejmě za ní ve většině případů nemůže, ale to EU nezajímá. To je jako, když se ve fabrice porouchá stroj a nestihne se zakázka včas. Taky budeš platit nějaké sankce. Mimochodem i TVS, spolu s nízkonákladovkami s celé Evropy se proti tomu bouřili, protože pro leteckou společnost je to obrovské znevýhodnění oproti jiným, i evropským dopravcům avšak nečlenům EU. Jednou se přeci vracelo dvakrát letadlo do New Yorku zpět do prahy a každému cestujícímu musela společnost vyplatit 18 000CZK a vracelo se kvůli technické závadě a už je jedno jestli cestující "čekali" v letadle na cestě do New Yorku nebo by to letadlo vůbec neodletělo a čekali na letišti. Netroufnu si mluvit o tom počasí, ale myslím, že při technikcé závadě je vrácení peněz jisté.
To pv: v tom odkazu je přímo na tohle odstavec. je to nakonci toho letáku, mělo by to být úplně stejné akorát cesťák se nedozví, kolik dal za letenku a kolik za samotný zájezd, takže to tam asi bude ošetřeno trochu jinak, ale je to nenaplněná nebo špatně naplněná služba. je možné že se na to vztahují i jiné směrnice ohledně turistického ruchu, to netuším. a je vzájmu každé CK aby to se zákazníkem vyřešila, i když za to vlastně nemůže, ale může za výběr letecké společnosti pro přepravu svých zákazníků.
To pv: v tom odkazu je přímo na tohle odstavec. je to nakonci toho letáku, mělo by to být úplně stejné akorát cesťák se nedozví, kolik dal za letenku a kolik za samotný zájezd, takže to tam asi bude ošetřeno trochu jinak, ale je to nenaplněná nebo špatně naplněná služba. je možné že se na to vztahují i jiné směrnice ohledně turistického ruchu, to netuším. a je vzájmu každé CK aby to se zákazníkem vyřešila, i když za to vlastně nemůže, ale může za výběr letecké společnosti pro přepravu svých zákazníků.
American píše:Netroufnu si mluvit o tom počasí, ale myslím, že při technikcé závadě je vrácení peněz jisté.
Co se týká zpoždění, tak tam žádné podmínky, za kterých by se nevyplácely kompenzace, nejsou - ani počasí. Nárok na občerstvení, případně hotel nebo vrácení peněz za letenku (při zpoždění nad 5h) je vždy. Aspoň tak rozumím Nařízení EU 261/2004 (http://europa.eu.int/eur-lex/pri/en/oj/dat/2004/l_046/l_04620040217en00010007.pdf).
Výjimky jsou pouze u rušení letů - tam je například počasí, ATM, stávky, politická nestabilita nebo bezpečnostní rizika. A také jakékoliv "překážky, kterým by nebylo možné se vyhnout, i kdyby byly podniknuty všechny možné kroky k jejich odvrácení". Pod to by se možná mohly vejít i technické závady...
PV píše:Nojo,ale jak je to v případě charteru? Ty přece podepisuješ smlouvu s cestovkou a letenka je zahrnutá v ceně zájezdu - je to služba cestovky,takže správně bys měl chtít prachy od nich?? To si myslím je ale neprůstřelný...
Podle letáčku, na který dával odkaz American, zodpovídá za zrušení/delay pořád letecká společnost, je možné navíc žádat další kompenzace při neposkytnutí služeb. Všechny "práva" v letáčku mají poznámku, že odškodnění je možné žádat po dopravci, který let prodal, nebo po dopravci, který let provedl/měl provést.
Podle mě je to stejné, jako kdyby třeba ČSA prodala letenku na let AF a AF let zrušila - je možné žádat o náhrady kterehokoliv z nich. Viz ten letáček:
Nárok mužete uplatnit u leteckého dopravce, s nímž jste
uzavreli smlouvu, nebo v prípade, že jde o ruzné
spolecnosti, i u dopravce, který let ve skutecnosti
provozuje.
Otázkou je, jestli tohle platí i v případě cestovek. Hotel a občerstvení při zpoždění si myslím bude zajišťovat dopravce, nikoliv cestovka. Tudíž i náhrada letenky při zpoždění nad 5h a případná doprava zdarma by měla padat na hlavu dopravci.
Nárok mužete uplatnit u leteckého dopravce, s nímž jste
uzavreli smlouvu, nebo v prípade, že jde o ruzné
spolecnosti, i u dopravce, který let ve skutecnosti
provozuje.
Otázkou je, jestli tohle platí i v případě cestovek. Hotel a občerstvení při zpoždění si myslím bude zajišťovat dopravce, nikoliv cestovka. Tudíž i náhrada letenky při zpoždění nad 5h a případná doprava zdarma by měla padat na hlavu dopravci.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Jasně - já neříkám,že dopravce odpovědnost nemá - jde tady o to,komu to spadne na hlavu. V extrémním případě to klidně může spadnout na bábovku nějakému chudákovi proviznímu prodejci,který funguje někde ve sklepě paneláku a se kterým máš podepsanou tu smlouvu... Takže on to bude vymáhat po té cestovce a ta po dopravci.. A který imho ani nemusí vědět,že nějaká taková letecká společnost vůbec existuje.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 795
- Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
PV píše:Jasně - já neříkám,že dopravce odpovědnost nemá - jde tady o to,komu to spadne na hlavu. V extrémním případě to klidně může spadnout na bábovku nějakému chudákovi proviznímu prodejci,který funguje někde ve sklepě paneláku a se kterým máš podepsanou tu smlouvu... Takže on to bude vymáhat po té cestovce a ta po dopravci.. A který imho ani nemusí vědět,že nějaká taková letecká společnost vůbec existuje.
Na smluvního prodejce to rozhodně nespadne, protože ten neorganizuje v žádném směru nic z toho, co ty si zakoupíš. Když u smluvního prodejce zakoupíš zájezd, letenku apod. tak podepisuješ smlouvu s CK jejíž zájezd si kupuješ, případě leteckou společností apod. CA dostane od CK určitá procenta z ceny zájezdu, protože díky CA rozvíjí CK svou prodejní síť aniž by na to museli vynaložit finance. Takže když se ti něco takového stane, nemá podle mě vůbec smysl jít do CA, protože smlouvu máš s CK.
asi je to tak, mate pravdu. Ja prave vedel jeste o nejake variante kde muze letecka spolecnost dostat neco jako pokutu. asi si to pletu s timhle. Tam se prave rikalo o pocasi a tech.zavade a pod. V podstate v tom je zrejme kousek hokej...
PS :tenhle druh kecani ma uz uroven. Prosim zustante u toho. taky me nebavi stale nekomu nadavat ... kdo ma problem s TVS at se stezuje, at nelita s TVS ale hlavne pred tim nez neco napise at si zjisti real stav. Pak tady vznikaji kecy na urovni denniku BLESK a to jsou pak emoce, kazdy prehani - neco si k tomu prida a BOOM je na svete. I kdyz je to blabol stejne se pak o tom tyden keca a realita je uplne jinde ...
dík a hezkej den
PS :tenhle druh kecani ma uz uroven. Prosim zustante u toho. taky me nebavi stale nekomu nadavat ... kdo ma problem s TVS at se stezuje, at nelita s TVS ale hlavne pred tim nez neco napise at si zjisti real stav. Pak tady vznikaji kecy na urovni denniku BLESK a to jsou pak emoce, kazdy prehani - neco si k tomu prida a BOOM je na svete. I kdyz je to blabol stejne se pak o tom tyden keca a realita je uplne jinde ...
dík a hezkej den
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Fantomas píše:pepa007 píše:Fantomas píše:TVS je jedina letecka spolecnost ktera neni v minusu- kolegove.
Ukaž prosím výkazy...
co chces ukazovat? co to meles? TVS je soukroma spolecnost, nikdo neni tak blbej aby provozoval 10 let nekolik letadel bez toho aby se mu to vyplatilo!!!! to by pak nebylo o podnikani ale o komunismu , nebo o CSA ...!!!???!!!
To je fakt jak s dementem. Pořád to stejný dokola. Já ti klidně uvěřím že TVS je jediná společnost v plusu, když mi ukážeš nějaký čísla, s tím nemám problém. Ale plácat tady s tebou o ničem o rozvíjet nějaký stupidní teorie mě fakt nebaví. Na to tady máš Ziti. Takže nazdar...
pepa007 píše:Fantomas píše:pepa007 píše:Fantomas píše:TVS je jedina letecka spolecnost ktera neni v minusu- kolegove.
Ukaž prosím výkazy...
co chces ukazovat? co to meles? TVS je soukroma spolecnost, nikdo neni tak blbej aby provozoval 10 let nekolik letadel bez toho aby se mu to vyplatilo!!!! to by pak nebylo o podnikani ale o komunismu , nebo o CSA ...!!!???!!!
To je fakt jak s dementem. Pořád to stejný dokola. Já ti klidně uvěřím že TVS je jediná společnost v plusu, když mi ukážeš nějaký čísla, s tím nemám problém. Ale plácat tady s tebou o ničem o rozvíjet nějaký stupidní teorie mě fakt nebaví. Na to tady máš Ziti. Takže nazdar...
ty chudinko. na to aby jsi pochopil ze TVS neni ve ztrate nepotrebujes cisla !!! Kdyby tomu tak bylo TVS by uz byla minulost, nebo by se o tom psalo tak jak je tomu u SKY nebo CSA nebo u jinych i zahr. spolecnosti. Jses fakt jelito a nepocitej s tim ze ti tady bude nekdo veset na nos konkretni cisla !!! na to zapomen!!!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Fantomas píše:pepa007 píše:Fantomas píše:pepa007 píše:Fantomas píše:TVS je jedina letecka spolecnost ktera neni v minusu- kolegove.
Ukaž prosím výkazy...
co chces ukazovat? co to meles? TVS je soukroma spolecnost, nikdo neni tak blbej aby provozoval 10 let nekolik letadel bez toho aby se mu to vyplatilo!!!! to by pak nebylo o podnikani ale o komunismu , nebo o CSA ...!!!???!!!
To je fakt jak s dementem. Pořád to stejný dokola. Já ti klidně uvěřím že TVS je jediná společnost v plusu, když mi ukážeš nějaký čísla, s tím nemám problém. Ale plácat tady s tebou o ničem o rozvíjet nějaký stupidní teorie mě fakt nebaví. Na to tady máš Ziti. Takže nazdar...
ty chudinko. na to aby jsi pochopil ze TVS neni ve ztrate nepotrebujes cisla !!! Kdyby tomu tak bylo TVS by uz byla minulost, nebo by se o tom psalo tak jak je tomu u SKY nebo CSA nebo u jinych i zahr. spolecnosti. Jses fakt jelito a nepocitej s tim ze ti tady bude nekdo veset na nos konkretni cisla !!! na to zapomen!!!
Teď jsi mi to nandal...
Fantomas: Mucco, pochop konečně jednu věc: Zákazníkovi je ÚPLNĚ JEDNO, jestli společnost, s kterou letí je ve ztrátě nebo ne. To může zajímat akcionáře + max. zaměstnance, ale ne cestující. Zeptej se těch lidí, co čumí 5 a více hodin na letišti, jestli jsou rádi, že letí se společností, která je v zisku...
Pořád tedy opakuješ, že SKY je časovaná bomba - no a co, i kdybys měl pravdu?? Tak to celé prodají Ryanu nebo bůhví komu, nebo přijde někdo úplně nový a zákazník to nijak nepozná.
Pořád tedy opakuješ, že SKY je časovaná bomba - no a co, i kdybys měl pravdu?? Tak to celé prodají Ryanu nebo bůhví komu, nebo přijde někdo úplně nový a zákazník to nijak nepozná.