Supersardinkárna v Airbusu Travelu

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 981
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od dejavu »

Po delší době jsem letěl s Travelem. Podotýkám, že to byl velmi krátký charter, takže až tak o nic nešlo. Směrem tam letěl A320 YL-LCJ od SmartLynxu, zpátky klasický 738 OK-TVG.

Boeing byl v pohodě - slušný standard, ale ten Airbus měl takový rozestup sedaček, že se tam téměř nedalo sedět. Jediná použitelná poloha byla s nohami podsunutými pod sedačku vpředu a to ještě tak tak. Na ten krátký let se to dalo vydržet, ale neumím si takhle představit let třeba na Kanáry. A to nejsem dvoumetrová čára, která nutně potřebuje nouzák :).

Podobnou sardinkárnu jsem zažil snad jen loni u Air Asia, jenže to je low-cost a v principu počítám, že se budu mačkat. Ovšem při představě, že vysázím 40 000 za zájezd a pak poletím jako ultra-mega-sardinka, tak bych asi nebyl moc nadšený. Nerad bych měl celou dovolenou na kolenou obtisklý vzorek síťky z letadla.

Proto se ptám, takový rozestup je standardní, nebo to byla výjimka pro speciální účely, což onen charter asi byl?


RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 353
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747, B757, B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG/WAW
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od RadekB »

dejavu píše:Po delší době jsem letěl s Travelem. Podotýkám, že to byl velmi krátký charter, takže až tak o nic nešlo. Směrem tam letěl A320 YL-LCJ od SmartLynxu, zpátky klasický 738 OK-TVG.

Boeing byl v pohodě - slušný standard, ale ten Airbus měl takový rozestup sedaček, že se tam téměř nedalo sedět. Jediná použitelná poloha byla s nohami podsunutými pod sedačku vpředu a to ještě tak tak. Na ten krátký let se to dalo vydržet, ale neumím si takhle představit let třeba na Kanáry. A to nejsem dvoumetrová čára, která nutně potřebuje nouzák :).

Podobnou sardinkárnu jsem zažil snad jen loni u Air Asia, jenže to je low-cost a v principu počítám, že se budu mačkat. Ovšem při představě, že vysázím 40 000 za zájezd a pak poletím jako ultra-mega-sardinka, tak bych asi nebyl moc nadšený. Nerad bych měl celou dovolenou na kolenou obtisklý vzorek síťky z letadla.

Proto se ptám, takový rozestup je standardní, nebo to byla výjimka pro speciální účely, což onen charter asi byl?


Jak si sám napsal, YL-LCJ od SmartLynx, takže tady TVS výchozí konfiguraci neovlivní.
P.S. na kanáry A320ky neposílaj :D

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 981
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od dejavu »

RadekB píše:Jak si sám napsal, YL-LCJ od SmartLynx, takže tady TVS výchozí konfiguraci neovlivní.
P.S. na kanáry A320ky neposílaj :D

No, ze je to letadlo od Smartlynxu vime tady a mozna nekoho to trkne, kdyz mrkne na bezpecnostni kartu. Ale zvenku to je polepeny jako klasicky letadlo Travelu. Predpokladam, ze se sedackami hejbat muzou a nebo muzou vzit i jiny letadlo :-))
Pravda, na KAnary to asi nedoleti, ale i Egypt nebo Turecko by v tomhle kousku jiste byl vyzivny zazitek :-)

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2706
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od Pavel »

dejavu píše:
RadekB píše:Jak si sám napsal, YL-LCJ od SmartLynx, takže tady TVS výchozí konfiguraci neovlivní.
P.S. na kanáry A320ky neposílaj :D

No, ze je to letadlo od Smartlynxu vime tady a mozna nekoho to trkne, kdyz mrkne na bezpecnostni kartu. Ale zvenku to je polepeny jako klasicky letadlo Travelu. Predpokladam, ze se sedackami hejbat muzou a nebo muzou vzit i jiny letadlo :-))
Pravda, na KAnary to asi nedoleti, ale i Egypt nebo Turecko by v tomhle kousku jiste byl vyzivny zazitek :-)

se sedačkami se nehýbe a jiné letadlo se taky nebere....

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od vitezslav »

Plná konfigurace Y180, ve Wizzu je to úplně to samý...


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od JackBrno »

dejavu píše:Po delší době jsem letěl s Travelem. Podotýkám, že to byl velmi krátký charter, takže až tak o nic nešlo. Směrem tam letěl A320 YL-LCJ od SmartLynxu, zpátky klasický 738 OK-TVG.

Boeing byl v pohodě - slušný standard, ale ten Airbus měl takový rozestup sedaček, že se tam téměř nedalo sedět. Jediná použitelná poloha byla s nohami podsunutými pod sedačku vpředu a to ještě tak tak. Na ten krátký let se to dalo vydržet, ale neumím si takhle představit let třeba na Kanáry. A to nejsem dvoumetrová čára, která nutně potřebuje nouzák :).

Podobnou sardinkárnu jsem zažil snad jen loni u Air Asia, jenže to je low-cost a v principu počítám, že se budu mačkat. Ovšem při představě, že vysázím 40 000 za zájezd a pak poletím jako ultra-mega-sardinka, tak bych asi nebyl moc nadšený. Nerad bych měl celou dovolenou na kolenou obtisklý vzorek síťky z letadla.

Proto se ptám, takový rozestup je standardní, nebo to byla výjimka pro speciální účely, což.onen charter asi byl?

Není lepší si předem zjistit s kým a čím poletíš, než si tady dodatečně a zbytečně.stěžovat na fóru? Jinak to je běžná ekonomická varianta, kterou si objednala cestovka. TVS za to nemůže a když si cestovka objedná a zaplatí konfiguraci pro 150 lidí, bude tam 150 sedadel. Naopak když si objedná sardinkáč, tak ho taky dostane, což se ve vašem případě stalo. Navíc se to letadlo na delší trasy nenasazuje, běžne lítá pouze Řecko a Bulharsko.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2706
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od Pavel »

JackBrno píše:
dejavu píše:Po delší době jsem letěl s Travelem. Podotýkám, že to byl velmi krátký charter, takže až tak o nic nešlo. Směrem tam letěl A320 YL-LCJ od SmartLynxu, zpátky klasický 738 OK-TVG.

Boeing byl v pohodě - slušný standard, ale ten Airbus měl takový rozestup sedaček, že se tam téměř nedalo sedět. Jediná použitelná poloha byla s nohami podsunutými pod sedačku vpředu a to ještě tak tak. Na ten krátký let se to dalo vydržet, ale neumím si takhle představit let třeba na Kanáry. A to nejsem dvoumetrová čára, která nutně potřebuje nouzák :).

Podobnou sardinkárnu jsem zažil snad jen loni u Air Asia, jenže to je low-cost a v principu počítám, že se budu mačkat. Ovšem při představě, že vysázím 40 000 za zájezd a pak poletím jako ultra-mega-sardinka, tak bych asi nebyl moc nadšený. Nerad bych měl celou dovolenou na kolenou obtisklý vzorek síťky z letadla.

Proto se ptám, takový rozestup je standardní, nebo to byla výjimka pro speciální účely, což.onen charter asi byl?

Není lepší si předem zjistit s kým a čím poletíš, než si tady dodatečně a zbytečně.stěžovat na fóru? Jinak to je běžná ekonomická varianta, kterou si objednala cestovka. TVS za to nemůže a když si cestovka objedná a zaplatí konfiguraci pro 150 lidí, bude tam 150 sedadel. Naopak když si objedná sardinkáč, tak ho taky dostane, což se ve vašem případě stalo. Navíc se to letadlo na delší trasy nenasazuje, běžne lítá pouze Řecko a Bulharsko.

cestovka si neobjednává konfiguraci letadla

Pepa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 09. 12. 2006, 17:53
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od Pepa »

dejavu píše:
RadekB píše:Jak si sám napsal, YL-LCJ od SmartLynx, takže tady TVS výchozí konfiguraci neovlivní.
P.S. na kanáry A320ky neposílaj :D

No, ze je to letadlo od Smartlynxu vime tady a mozna nekoho to trkne, kdyz mrkne na bezpecnostni kartu. Ale zvenku to je polepeny jako klasicky letadlo Travelu. Predpokladam, ze se sedackami hejbat muzou a nebo muzou vzit i jiny letadlo :-))
Pravda, na KAnary to asi nedoleti, ale i Egypt nebo Turecko by v tomhle kousku jiste byl vyzivny zazitek :-)

To, že to na Kanáry nedoletí, je velký omyl. Condor létá z LEJ se stejným typem Kanárské ostrovy zcela běžně v konfiguraci 174 Y. Letěl jsem s ním již několikrát, místa moc není, ale dá se to v pohodě vydržet. A to nejsem žádný zakrslík (187cm). Ta řada sedaček navíc u SmartLynxu je však zcela určitě znát. Navíc cena za let je cca 2/3 ceny TVS.

lukasun
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 24. 03. 2010, 17:32
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od lukasun »

Posledních pár let mám štěstí na A320 z Brna. 2x YL-LCF a 2x G-STRP.
Pokaždé Kréta, let o délce 2,5 - 3 hod se dá vydržet. Musím tedy podotknout, že v případě G-Strp bylo funkční pouze jedno WC, ale jinak si myslím, že LCJ má stejný rozestupy jako 2 předešlá letadla.
Ale kdo si chce připlatit, tak může letět z rakouska, německa nečím větším. Ale krátké lety jsou v pohodě.
Letos mě čeká 2x Burgas z Brna, tak si myslím že mě tam "poveze" LCJ a fakt s tím nemám problém.

Lukas

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 981
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od dejavu »

JackBrno píše:Není lepší si předem zjistit s kým a čím poletíš, než si tady dodatečně a zbytečně.stěžovat na fóru? Jinak to je běžná ekonomická varianta, kterou si objednala cestovka. TVS za to nemůže a když si cestovka objedná a zaplatí konfiguraci pro 150 lidí, bude tam 150 sedadel. Naopak když si objedná sardinkáč, tak ho taky dostane, což se ve vašem případě stalo. Navíc se to letadlo na delší trasy nenasazuje, běžne lítá pouze Řecko a Bulharsko.

Ja si nestezoval, ja se jen ptal, proc TVS nabizi tak nekonzistentni sluzby. Let jsem si nezjistoval, pac mi to bylo sumak, byl jsem pozvany.

Jen me zarazilo, ze si nekdo zaplati dovolenou, ZJISTI SI, ze se leti s TVS a podle beznych zkusenosti s jejich letadly si rekne, tak to je OK (nekdo treba bude i nadseny). A pak ho na letisti posadi do tohohle dobytcaku...

Takze jeste jednou opakuji, toto nebyla stiznost, jen udiv.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od romul »

dejavu píše:Proto se ptám, takový rozestup je standardní, nebo to byla výjimka pro speciální účely, což onen charter asi byl?


Stalo se mi to vloni, už jsem to tady někde popisoval. Letěli jsme s TVS do Malagy, v obou směrech A320. Na cestě tam dostatek místa, na cestě zpět peklo. Nebyl jsem schopen si tam ani sednout, prostě jsem se tam nevešel. Nohy mně bolely prakticky okamžitě, a to nejsem žádný čahoun. Naštěstí moje trápení viděla letuška a našla mi místo v jiné řadě. Připomínám, že řady kde bylo místa výrazně víc nebyly exitové...

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 592
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od Zoltan »

Já měřím něco přes dva metry a letos mě asi čeká let s TVS, jelikož k domu dostaneme zájezd s českou CK. Snad to bude nejdál do vídně abych to přežil :)
Ne Vážně dvě hodiny, se to nechá přežít , jinak je full Y masakr, pokud nemáte nouzák. Vzpomenu si jak se stálo ve vlaku či busech na cestě do Brna nebo dál na Moravu a taky se dalo přežít. Možná nikdo nekacal proto, že se tam dalo otevřít okénko :)

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 981
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od dejavu »

romul píše:
dejavu píše:Proto se ptám, takový rozestup je standardní, nebo to byla výjimka pro speciální účely, což onen charter asi byl?


Stalo se mi to vloni, už jsem to tady někde popisoval. Letěli jsme s TVS do Malagy, v obou směrech A320. Na cestě tam dostatek místa, na cestě zpět peklo. Nebyl jsem schopen si tam ani sednout, prostě jsem se tam nevešel. Nohy mně bolely prakticky okamžitě, a to nejsem žádný čahoun. Naštěstí moje trápení viděla letuška a našla mi místo v jiné řadě. Připomínám, že řady kde bylo místa výrazně víc nebyly exitové...

Fotbalek?

Blanik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 20. 06. 2012, 15:40
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od Blanik »

vitezslav píše:Plná konfigurace Y180, ve Wizzu je to úplně to samý...


Osobně by mě zajímalo, o kolik přesně ten rozdíl A320 180Y/B738 189Y je, subjektivně to může být o palec :?:. Ale není se čemu divit, A320 je o 2 metry kratší a galley má naopak spíš větší, tak to musí být větší sardirkárna :roll:

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Supersardinkárna v Airbusu Travelu

Příspěvek od vitezslav »

Blaník: Daleko důležitějším aspektem než rozteč je TYP sedadel. Např. Easyjet využívá plnou konfiguraci Y156 u A319, která odpovídá Y180 u A320. Jelikož mají ale jejich éra sedadla s velmi tenkými (a tvrdými) opěráky, prostor na nohy je výrazně větší než třeba u Wizzu. Podobné je to u Ryanu, který zase nemá v sedadlech kapsy - každý centimetr je pak znát.

Btw: Jak jistě potvrdí Pavel, v sezoně tě těžko nějaká cestovka předem řekne, jestli od TVS poletí B738 nebo A320 (zvlášt loni, kdy jich tu bylo víc), neboť se to leckdy ví jen pár dní (hodin) dopředu.


Odpovědět