kocour65 píše:A jak je to jeste s tim když se někdo nevejde do letadla - to jsem zažil take v Amsterdamu - letel jsem do Prahy s WDL a na palubu naposledy nastoupilo asi 10 americanů a pro 2. prostě již nebylo místo - chvíli něco řešili s letuškami a pak ti dva tam prostě museli zůstat- to letěli tedy nějakým dalším spojem a ještě je za to nějak odškodnili ?
Poslední dotaz - mám 4 měsíce do předu koupenou letenku a v cilovém místě koupený hotel. Letecká společnost 1. měsíc před odletem danou linku uplně zruší - třeba jako CSA Káhiru a ja se tam pak nebudu moc dostat - ubytovaní je v Káhiře zaplaceno a co daále - to mě CSA nějak v terminu dostane do a z Káhiry a nebo když ne tak nějak odškodní zrušený let i propadlé peníze za hotel ?
Na první otázku je odpověď více méně jasná - nejspíš je opravdu poslali jiným spojem a dostali ještě nějaký prachy navíc. Co vím, tak se obvykle nejdřív hledají dobrovolníci. A i Ti, pokud se najdou, dostanou kromě letenky na jiný spoj i nějaké (nemalé) peníze. Pokud se dobrovolníci nenajdou, natvrdo (a za hodně) se lidé určí.
Kompenzace při zrušení letu takhle dlouho dopředu se tu řešila při krachu SkyEurope a obávám se, že odpověď je jednoznačná. I v těch evropských předpisech se výslovně píše, že nárok na kompenzaci není, pokud o tom byl cestující informován nejméně dva týdny před odletem. Nicméně tady na fóru jsem zaregistroval situace, že třeba ČSA, když si to cestující přáli, tak jim peníze nevrátily, ale nabídly jim přesměrování.