Změna palubních služeb Travel Service

Odpovědět
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

oseda: zkus si to po sobě prosímtě přečíst. Máš tam tolik překlepů, že už ten příspěvek nedává smysl.


pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od pivko »

JackBrno píše:
Alca píše:vzduch-voda-wc zdarma je základ za předpokladu, že z dopravního prostředku není po nějakou dobu úniku. Restaurace ať si to dělají, jak se jim zachce; v okamžiku, kdy jsi už na palubě, nemůžeš změnit společnost, která tě přepraví...


Vzduch a WC ano, ale voda ne. Předem víš, jak dlouho poletíš a vodu si můžeš donést a nebo pokud nedoneseš, vždycky můžeš koupit, ale už samozřejmě za podmínek společnosti. Mě se taky nelíbí současný stav, že člověk nedostane bezplatně ani ten rohlík a kávu, ale nepřekvapuje mě to. Přeci jen to prostě byl pozůstatek z dob, kdy se létání považovalo za cosi exkluzivního a to už dávno není. Pocitově sice možná, ale reálně je to na stejné úrovni, jako cestování autobusem nebo vlakem a tam taky až na výjimky nikdo bezplatné občerstvení nerozdává a člověk je vděčný za to, když si ho tam může aspoň koupit.


Do vlaku si mohu donést jaké občerstvení chci. V tom je trošku rozdíl oproti letadlu, kde mě před odletem filcujou a vodu donesenou z domova mi zabaví. Tohle považuji za totální chucpe, za které by celé tohle slavné industry mělo chodit kanálama. Ač jsem jinak odpůrce regulací, tak pro zákon, který by po dobu, kdy nelze na palubu vnášet vlastní tekutiny, aerolinkám nařizoval podávat na palubě vodu zdarma, bych hlasoval.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od flyingblue »

pivko píše:Do vlaku si mohu donést jaké občerstvení chci. V tom je trošku rozdíl oproti letadlu, kde mě před odletem filcujou a vodu donesenou z domova mi zabaví. Tohle považuji za totální chucpe, za které by celé tohle slavné industry mělo chodit kanálama. Ač jsem jinak odpůrce regulací, tak pro zákon, který by po dobu, kdy nelze na palubu vnášet vlastní tekutiny, aerolinkám nařizoval podávat na palubě vodu zdarma, bych hlasoval.


Na palubu samozrejme vlastni tekutiny prinest muzes.

Ze je na spouste letist neproneses skrz bezpecnostni kontrolu, je jina vec, se kterou maj aerolinky jen velmi malo spolecneho.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

pivko:

Za security si můžeš nakoupit třeba 10 litrů vody a vzít si je do letadla, tak nevyšiluj :-) A kdybys nechtěl platit, tak si napusť na toaletě.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Zdenek »

pivko píše:aerolinkám nařizoval podávat na palubě vodu zdarma, bych hlasoval.

Dovedeš si představit že koupáci dostávaj zadarmo vody kolik chtěj? Jinak 10l vody [-X bo max. váha příručáku. :D


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od jencik »

Za security... Pokial nie je vsetko zatvorene a automat tam je :biggrin: Svojho casu Fischer Air chodil s pitim na letoch relativne casto, navyse daval aj sladu pozornost v podobe polomacanych, teple obrusky a cukriky pri klesani a ludia sa spravali normalne. A chodili aj s kosikom dodatocnych zemli, takze kto mal chut si zobral.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Petr31 »

jencik píše:Za security... Pokial nie je vsetko zatvorene a automat tam je :biggrin: Svojho casu Fischer Air chodil s pitim na letoch relativne casto, navyse daval aj sladu pozornost v podobe polomacanych, teple obrusky a cukriky pri klesani a ludia sa spravali normalne. A chodili aj s kosikom dodatocnych zemli, takze kto mal chut si zobral.


..svatá prostoto.... :roll: Fischer Air nelítá od léta 2005 a těm kdo si to toho nevšimli,připomenu, že se v letecké dopravě za posledních 10 let mnohé změnilo.Kvalita palubních služeb až na výjimky k horšímu, nicméně množství spojení narostlo skokově a průměrná cena letenek poklesla. Vždy je ovšem něco za něco a kdo ve škole pochopil trojčlenku, má vyhráno a lehce chápe, proč to tak je. Kdo ne, měl by s tím začít! :crazy:

PS: Vzdělanec s trojčlenkou taky snadno pochopí proč Fischerův byznys plan nemohl dlouhodobě fungovat ani v letecké dopravě, ani v cestovním ruchu!!!

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od jencik »

No nehovor, ze sa lietanie za poslednych 10 rokov zmenilo. Cely problem Travelu spociva v tom, ze ked uz zredukujem sluzby v cene letenky, skusim im nieco predat na palube. Namiesto normalne ponuky jedla za pohodovu cenu, ktore by slo objednat na vsetky lety cez web tu mame mizerne riesenie a sice ponuknut na palube predrazeny snack, ktory velmi hladnych ludi nenasyti a zaroven im o moznosti objednat si jedlo na palube nedame, pretoze sa o tom nemozu dozvediet (Ano, cez kontakty si mozem objednat chartrovy let, no ponuka jedla tam uplne chyba...). Teoreticky by sa este mohli viac fungovat ako TUIfly a okrem predaja leteniek na vlastne triko skusit dohodnut s cestovkami aj online check in.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od flyingblue »

jencik píše:No nehovor, ze sa lietanie za poslednych 10 rokov zmenilo. Cely problem Travelu spociva v tom, ze ked uz zredukujem sluzby v cene letenky, skusim im nieco predat na palube. Namiesto normalne ponuky jedla za pohodovu cenu, ktore by slo objednat na vsetky lety cez web tu mame mizerne riesenie a sice ponuknut na palube predrazeny snack, ktory velmi hladnych ludi nenasyti a zaroven im o moznosti objednat si jedlo na palube nedame, pretoze sa o tom nemozu dozvediet (Ano, cez kontakty si mozem objednat chartrovy let, no ponuka jedla tam uplne chyba...). Teoreticky by sa este mohli viac fungovat ako TUIfly a okrem predaja leteniek na vlastne triko skusit dohodnut s cestovkami aj online check in.


Marne premyslim, ze naposledy na palube Travelu nekdo umrel hlady nebo zizni. Pomuze mi nekdo?

Pokud je nekde problem, tak v tom, ze Travel NENI smluvni stranou pri nakupu zajezdu, takze ani nema JAK to na smrt hladovym obcanum sdelit.

Navic - at se to cestujici verejnosti libi ci nikoliv, Travel/SmartWings produkt je proste low cost produkt. Nektere low costy na palube jidlo prodavaji, nektere ne.

Nebal bych se toho, ze by si slapali po stesti - zatim skoro vsechny jejich kroky (snad krome kapitalovych vstupu/vystupu) svedci o tom, ze maji byznys pevne v rukou a kdyby meli pocit, ze jim utikaji nejake dramaticke $$$, tak to jiste radi zavedou.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od jencik »

Staci sa s cestovkami dohodnut, aby tuto info pridali k informaciam o letoch z/do destinacie a ponuku mat na webe. Ale to by som bol asi prilis pokrokovy a Travelu je to samozrejme jedno, pretoze ide klasicky vychodoeuropskym polovicnym riesenim, ale kedze ma skoro monopolne postavenie, tak je jasne, ze sa prilis ani snazit nemusi. Uvidime, ako im to pojde s CSA, no mam pocit, ze postupne aj tie pretvoria na lowcost a ani Korean tomu nezabrani, vid napriklad obsluha linky do Pariza.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od flyingblue »

jencik píše:Staci sa s cestovkami dohodnut, aby tuto info pridali k informaciam o letoch z/do destinacie a ponuku mat na webe. Ale to by som bol asi prilis pokrokovy a Travelu je to samozrejme jedno, pretoze ide klasicky vychodoeuropskym polovicnym riesenim, ale kedze ma skoro monopolne postavenie, tak je jasne, ze sa prilis ani snazit nemusi. Uvidime, ako im to pojde s CSA, no mam pocit, ze postupne aj tie pretvoria na lowcost a ani Korean tomu nezabrani, vid napriklad obsluha linky do Pariza.


Ono "dohodnout" bude znamenat pomerne tlusty balik papiru, ktery bude resit takovou tu drobnost jako "co se stane, kdyz franta neleti, ale leti pepa a ten nechce rizky, ale sendvic". Nicmene je pravo klientu si stezovat a pripadne to vymahat u poskytovatele - tj. u cestovky.

A pokud se TVS rozhodne udelat z CSA low cost, tak s tim muzeme jen tezko neco delat, TVS si podil v CSA koupily a pokud presvedci drzitele nadpolovicni vetsiny akcii, ze je jejich pristup spravny, tak je to jejich pravo.

Obsluha linky do Parize nema s low cost modelem spolecneho vubec nic :-)

Burito
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
Bydliště: Země
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Burito »

Silné omezení palubních služeb v ceně letenky vždy vrhá stín na dojem z celkového servisu společnosti. Tím spíš, že převážně dovolenková klientela TVS nebere let jako samostatnou cestu, ale jako součást své dovolené. Tam jim z jejich pohledu CK (až potažmo TVS) neposkytne zpříjemněný start a konec jejich cesty, což se musí odrazit na jejich (ne)spokojenosti. Nejde o to, zda si někdo může a chce přikoupit něco navíc, ale jestli má dojem, že mu někdo poskytuje skutečný servis. Počítat s tím, že valná část klientely bude sice reagovat negativně, ale stejně poletí, protože je to jednodušší, než se obracet do zahraničí, je právě ta kalkulace, kdy o komplexní servis Travel servisu nijak nejde. Je otázkou, zda se to v celkovém zisku při ztrátě PR bodů skutečně markantně projeví. Při omezení nabídky např. jen na jedno pivo/víno/nealko k jídlu/snacku v ceně podle délky destinace či až dokonce plný servis dle konkurenceschopnosti linky (např. DXB) a nabídky vody vždy dle potřeby v průběhu letu, by myslím žádný propad spokojenosti nenastal. Dobrý dojem by pak zůstal hlavně na bedrech samotné posádky. Adekvátní (myšleno skutečně přesně! adekvátní v celkové kalkulaci) minimální navýšení ceny letenky by přitom myslím nikdo reálně neřešil.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Zdenek »

Burito píše:minimální navýšení ceny letenky by přitom myslím nikdo reálně neřešil.

Řekl bych že cena je to první co koupák řeší.

Burito
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
Bydliště: Země
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Burito »

Zdůrazněno bylo minimální adekvátní zdražení. Pokud by stál zájezd 9690Kč nebo s malým servisem, ale se snahou, úsměvem a pocitem, že si ho někdo všimne 9890 Kč, nebude to řešit. Vodu za 50 Kč řešit bude.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Zdenek »

Burito píše:Zdůrazněno bylo minimální adekvátní zdražení. Pokud by stál zájezd 9690Kč nebo s malým servisem, ale se snahou, úsměvem a pocitem, že si ho někdo všimne 9890 Kč, nebude to řešit. Vodu za 50 Kč řešit bude.

A letušák bude rozlišovat kdo si koupil zájezd od CK a kdo pouze letenku od SW. :D
PS: Kdybys věděl kolik lidí se cestovně nepojistí aby ušetřili tak bys nenapsal to cos napsal.


Odpovědět