Změna palubních služeb Travel Service

Odpovědět
vit.spinka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 63
Registrován: 04. 07. 2010, 12:30
Bydliště: Tauranga
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od vit.spinka »

Globik píše:
vit.spinka píše:Co třeba pro začátek mít na cestující kontakt (sms, e-mail) a poslat jim update? I kdyby to bylo jen “o problému víme, v Praze na centrále usilovně řešíme, budeme informovat”.
Ale když TVS neumí ani on-line chcekin pro pravidelné lety mimo ty z Prahy, tak tohle pro koupáky je asi nedostižná fantazie.

Lidé chtějí mít pocit, že se na ně nezapomnělo a že se problémy řeší.

Můžeš říci, u které aerolinky to takto funguje? Cestaci jsou obvykle odkázáni na monitory apod., Kde se zpoždění aktualizuje a na transferové a gatove přepážky. A ano, šla by asi zlepšit komunikace mezi aerolinkou a cestovkami. Aby pak někdo těm koupakum rozesílal SMS s nějakou relevantní a něco říkající informací. Ale možná si to predstavuju jako Hurvínek válku (bez ironie) z bývalého pracovního postavení mezi dopravcem a koupakem.


Zrovna před týdnem regionální Air New Zealand. Tedy nebylo to rozbité letadlo, ale zavřené cílové letiště AKL kvůli mlze. Ale zpoždění se taky měnilo nahoru i dolu (a nakonec byl i autobus, který do cíle dorazil, když už mlha byla dávno pryč...)
Chodily maily, aktualizovaly se časy v aplikaci na telefonu a občas hlásil i letištní rozhlas. Tuším že nakonec se to dotklo tří letů na tomhle letišti (1x ATR-72, 2x Dash-8); celkově (na všech letištích) ten den jich mohlo být tak 20, tj. ne zrovna malo.


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

Fanda píše:-když TVS jede nadoraz, nemůže použít respektive obecně jako se zálohou počítat s letadly ČSA? Pokud vím, tak ty nemají přes noc všechno ve vzduchu. Nebo jde jen o to, že by musely letět 2 A319, aby odvezly jeden koupací B737?

Tohle jen tak není možné, protože v noci probíhá plánovaná denní údržba. Tu nelze vynechat ani zkrátit a když mají k dispozici určitý počet mechaniků, tak není možné, aby stihli údržbu za kratší dobu a letadla použít v době tě údržby. A jinak samozřejmě 189 lidí do A319 nenacpeš :)

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od MK »

vit.spinka píše:
Globik píše:
vit.spinka píše:Co třeba pro začátek mít na cestující kontakt (sms, e-mail) a poslat jim update? I kdyby to bylo jen “o problému víme, v Praze na centrále usilovně řešíme, budeme informovat”.
Ale když TVS neumí ani on-line chcekin pro pravidelné lety mimo ty z Prahy, tak tohle pro koupáky je asi nedostižná fantazie.

Lidé chtějí mít pocit, že se na ně nezapomnělo a že se problémy řeší.

Můžeš říci, u které aerolinky to takto funguje? Cestaci jsou obvykle odkázáni na monitory apod., Kde se zpoždění aktualizuje a na transferové a gatove přepážky. A ano, šla by asi zlepšit komunikace mezi aerolinkou a cestovkami. Aby pak někdo těm koupakum rozesílal SMS s nějakou relevantní a něco říkající informací. Ale možná si to predstavuju jako Hurvínek válku (bez ironie) z bývalého pracovního postavení mezi dopravcem a koupakem.


Zrovna před týdnem regionální Air New Zealand. Tedy nebylo to rozbité letadlo, ale zavřené cílové letiště AKL kvůli mlze. Ale zpoždění se taky měnilo nahoru i dolu (a nakonec byl i autobus, který do cíle dorazil, když už mlha byla dávno pryč...)
Chodily maily, aktualizovaly se časy v aplikaci na telefonu a občas hlásil i letištní rozhlas. Tuším že nakonec se to dotklo tří letů na tomhle letišti (1x ATR-72, 2x Dash-8); celkově (na všech letištích) ten den jich mohlo být tak 20, tj. ne zrovna malo.


Tohle je hudba budoucnosti...mně takhle přišla SMSka u Ryanairu ohledně zpoždění, sice v době, kdy už jsem byl na letišti a sám zjistil, že letadlo, kterým mám za hodinu letět je teprv nad Německem a míří do KRK, ale přišla :)
U ČSA nevím jak jsou informace předávány, u TVS v případě většího zpoždění by OPS měla informovat call centrum/pax service a to pak následovně letiště/delegáty/cestovky/atd, a docela si myslím, že se to dodržovalo. Krom toho mají na každém letišti handlingy přístup do efy, kde vidí ty nejaktuálnější informace o letu - spousta z letišť to ale nepoužívá/nechce/neumí, pak taky některá letiště volají, pakliže dlouho nepřichází z aerolinky nějaké info...a pak jsou taková letiště, kterým je to prostě buřt... a je problém s nimi vyjednat i ty vouchery na jídlo...

JackBrno píše:
Fanda píše:-když TVS jede nadoraz, nemůže použít respektive obecně jako se zálohou počítat s letadly ČSA? Pokud vím, tak ty nemají přes noc všechno ve vzduchu. Nebo jde jen o to, že by musely letět 2 A319, aby odvezly jeden koupací B737?

Tohle jen tak není možné, protože v noci probíhá plánovaná denní údržba. Tu nelze vynechat ani zkrátit a když mají k dispozici určitý počet mechaniků, tak není možné, aby stihli údržbu za kratší dobu a letadla použít v době tě údržby. A jinak samozřejmě 189 lidí do A319 nenacpeš :)


Když je nouze, tak je i A319 dobrá ..ikdyž neodveze všechny :) Onehdá jsem sem postoval grafické zpracování rotací letadel ČSA, a moc prostoru na půjčování A319 na linky TVS tam nebylo. Naopak, velmi často letadla TVS plánovaně/neplánovaně vykrývají letový řád ČSA, rozhodně častěji, než kdy letadlo ČSA poletí na lince TVS. ČSA se ráno porouchá mixér (rozumějte ATR) a jsou v koncích, protože není kde jinde brát :)

JackBrno píše:Která charterová aerolinka podobné velikosti si drží na zemi nějaká letadla jako zálohu? :)

Málokterá, proto furt otravují brokeři/cizí OPS a prosí o letadla, když jim někde něco chcíplo :) Ale TVS je fakt extrém, když jsem vždycky na handlingu viděl do efy, jak už měsíc dopředu jim to nevychází a překrývají se rotace, tak jsem nad tím nevěřícně kroutil hlavou, že létají celou sezonu -1 nebo -2 letadla :)

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od jencik »

MK, celé sú to výhovorky, že na to letiská dlabu, aký problém je dať do zmluvy pokuty? Vieš si predstaviť, žeby podobne na to hádzalo bobek dajme tomu IT oddelenie? Podobné je to s plánovaním, aj nám zákazník mnohokrát mení projekt pod rukami, ale skúsení ľudia už vedia, s čím môžu počítať a vedia sa zariadiť, preto nepochybujem, ze to zvládnu aj u TVS. Lietanie na krv je čisto ich business, preto sa spokojne môže konštatovať, ze kritika v prípade pádu ich systému je oprávnená. Ono prevádzkovu zálohu nemajú viaceré dopravné systémy, napr aj vlaky medzi Petrohradom a Moskvou, pritom zrušených vlakov majú za rok minimum. Takže dá sa fungovať aj takto, len si to musíš spočítať a pokiaľ niekto počíta, že je lepšie nás***x tisíc ľudí za sezónu než si zlepšiť operatívu, tak je zaslúžene kritizovaný

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Petr31 »

MK píše:jencik: Nárok na občerstvení vzniká u letů z HER do ČR od 3h, neboť je vzdálenost nad 1500km.


Jinak něco z mých zkušeností z letiště: Politika lowcostů a charterovek je samozřejmě taková, že se nic neobjednává dopředu, dokud se neví, jaké to zpoždění bude, aby se pak něco neposkytlo zbytečně. Takže se k tomu přistupuje velmi opatrně. Při meal vouchers/občerstvení pak vznikají na menších letištích zádrhely typu: neposkytujeme vouchery / všechny shopy už jsou zavřené / na cateringu není nikdo, kdo by připravil baget - tohle pak dokáže situaci pro cestující velmi znepříjemnit a čekání prodloužit. Je-li na to čas (a někoho to napadne), tak se jídlo/vouchery a dostupnost hotelů prověřují už když nějaký prů*er začíný hrozit, aby se to pak urychlilo případně vymýšlelo náhradní řešení...jenže většinou to je složitější - jak už bylo popsáno v předešlých komentářích to v letectví funguje tak, že když se něco s*re, tak pořádně a všechno. Z nevinného zpoždění "hele rozsvítílo se nám tu tohle a tamto, my to restartujem, do půl hodiny je to hotové, zpoždění neohlašuj" se stane průšvih. Samozřejmě to není půlhodina, ale hodina, po které vám oznámí "hele ono se nám to rozsvítilo znovu, vyhlaš hodinu a půl sekyru,technik vymění tohle a bude to OK a letíme". A po další hodině řeknou, že jsou AOG a nikam to neletí. Fajn, máme náhradní letadlo v hangáru, jdeme připravovat. Natáhne se záložní mašina, kterou handling naboří. 2xAOG. Do toho vám třetí řešení pohřbí jeden z členů posádky, který odmítne akceptovat neplánované prodloužení v podobě "záchranného letu" a operačka si to může jít hodit :) A přesně pak si cesťáci stěžují na neinformovast, pozdní dodání voucherů, že nemají ubytování. Ale on dost často neví nikdo, jak to vlastně bude. Informace přichází pomalu, mění se, do toho všeho zasahují sloty/počasí/normy/kapacity handlingu a tak dále. Těch faktorů, které z jednoho nevinného AOG udělají noční můru je spousta.

No a pak samozřejmě je tu faktor, za který si TVS může sám - že když se na FR24 podíváte na využití letadel TVS, zejména pá-so-ne, tak to pořád lítá. Všechno co má křídla. A záloha=0. Takže v případě AOG to pak bez velkých zpoždění prostě nejde, ať se snažíte sebevíc ty rotace překopat..


..to je lidem z oboru známé...nicméně oba víme, že mince má 2 strany a díky tomu, že dispečink TVS spolu s obchodníky zvládnou i nemožné, má takové hospodářské výsledky jaké má... :D Což je ale spoustě lidí tady solí v očích....nejraději by viděli TVS v bankrotu a Šimáněho s Vikem přibitého na kříži. :crazy: Takže nevynechají jedinou příležitost k frontálnímu útoku. A když žádná není, tak fabulují a přehánějí, racionální diskuse s nimi je vyloučená. Známá pravda říká, že letadlo, které stojí na zemi prodělává.


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Petr31 »

JackBrno píše:
Fanda píše:-když TVS jede nadoraz, nemůže použít respektive obecně jako se zálohou počítat s letadly ČSA? Pokud vím, tak ty nemají přes noc všechno ve vzduchu. Nebo jde jen o to, že by musely letět 2 A319, aby odvezly jeden koupací B737?

Tohle jen tak není možné, protože v noci probíhá plánovaná denní údržba. Tu nelze vynechat ani zkrátit a když mají k dispozici určitý počet mechaniků, tak není možné, aby stihli údržbu za kratší dobu a letadla použít v době tě údržby. A jinak samozřejmě 189 lidí do A319 nenacpeš :)


..je doplním, že posádka nemůže sedět v letadle neustále připravená letět kdykoliv a kamkoliv. Civilní letectví není armádní hotovost :D. A takové maličkosti, třeba kolik natankovat, abychom to zvládli tam i zpátky, když nevíme, kam poletíme a kolik toho povezeme, to prostě dopředu naplánovat nejde. :D

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Petr31 »

jencik píše:MK, celé sú to výhovorky, že na to letiská dlabu, aký problém je dať do zmluvy pokuty? Vieš si predstaviť, žeby podobne na to hádzalo bobek dajme tomu IT oddelenie? Podobné je to s plánovaním, aj nám zákazník mnohokrát mení projekt pod rukami, ale skúsení ľudia už vedia, s čím môžu počítať a vedia sa zariadiť, preto nepochybujem, ze to zvládnu aj u TVS. Lietanie na krv je čisto ich business, preto sa spokojne môže konštatovať, ze kritika v prípade pádu ich systému je oprávnená. Ono prevádzkovu zálohu nemajú viaceré dopravné systémy, napr aj vlaky medzi Petrohradom a Moskvou, pritom zrušených vlakov majú za rok minimum. Takže dá sa fungovať aj takto, len si to musíš spočítať a pokiaľ niekto počíta, že je lepšie nás***x tisíc ľudí za sezónu než si zlepšiť operatívu, tak je zaslúžene kritizovaný



..nejlíp bys udělal, kdybys začal pracovat pro nějakou leteckou společnost / nebo na letišti a všem nám to ukázal. Neustále nás přesvědčuješ, že jsi úplně mimo. Ujišťuje tě ze své praxe u byzjetů, že třeba na letištích v Itálii a v Řecku platí jiná pravidla, a můžeš vozit koho chceš a pohnou zadkem jen když se jim chce....Jediné co na ně platí, je vlídné slovo a nekonečná trpělivost...a třeba ve Francii s tebou nebudou chtít mluvit jinak než francouzsky...takže aspoň je pozdravit a poděkovat ve francouzštině....že by někdo myslel, nebo udělal něco navíc,.. na to zapomeň. Na druhou stranu se jim těžko divit, protože všude na světě, samozřejmě u v ČR a na Slovensku letištní management co nejvíc šetří - na personálu...takže zvláště v sezóně handling, bagážnící a všichni ostatní nestíhají..Teda pokud zrovna nestávkují.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od jencik »

Až by som každému neschopnemu ukazoval, ako sa majú riešiť problémy, nerobil by som nič iné. Každý má hlavu, stačí ju použiť a nie je problém postaviť do pozoru Gréca Taliana či Francúza. Inak mi volali aj ČSA ale platili zúfalo a benefity slabé, plus kancel kdesi na Veleslavine.
Konečne sme sa k tomu dostali, TVS nemá ani dosť lietadiel a párkrát ročne sa mu to rozsype a preto ho máme obdivovať JackBrno bude volič Ano, akurát miesto Vudce má TVS a my ostatní sme kampaň.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Globik »

jencik píše:Až by som každému neschopnemu ukazoval, ako sa majú riešiť problémy, nerobil by som nič iné. Každý má hlavu, stačí ju použiť a nie je problém postaviť do pozoru Gréca Taliana či Francúza. Inak mi volali aj ČSA ale platili zúfalo a benefity slabé, plus kancel kdesi na Veleslavine.
Konečne sme sa k tomu dostali, TVS nemá ani dosť lietadiel a párkrát ročne sa mu to rozsype a preto ho máme obdivovať JackBrno bude volič Ano, akurát miesto Vudce má TVS a my ostatní sme kampaň.

:o :roll: :roll: :roll: :roll: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Roiman4 »

Tak politiku uz tu mame, jeste napsat, ze za to muze Rusko a naridil to Putin a budeme jak na Novinky.cz :ymapplause: :thumbup:

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Marty-t »

nechci Vám to tu narušovat - fakt je, že i jiné charterovky mají občas obří problémy - jako tuhle v pondělí turečtí hoši od Tailwindu si přiletěli do BRQ vyzvednout koupáky do AYT místo ráno v 7:30 o chvilku později - v 23:30... (aspoň tak to bylo na stránkách letiště, jestli si správně pamatuju...). Ono je to trošku divný jeden den zveřejnit, že mám několik stovek miliónů zisku a hned nato mít sérii průšvihů se "zapomenutými" PAX, protože rezerva strojů a možná spíš i lidí je nulová, to se pak není čemu divit, že moc sympatií české veřejnosti nezískám...

Ale co by mě zajímalo víc - mají koupáci co letí s CK nárok na odškodnění ? Předpokládám že jen od cestovky... Nebo na odškodnění po pár soudech dosáhnou jenom PAX co si u TVS koupili letenky napřímo ?

Docela by mne to zajímalo - s CK jsem totiž jel naposledy před 25 lety busem a skončilo to tak, že jsem autobusáka musel v noci navigovat a slečně delegátce pomáhat s překladem...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:nechci Vám to tu narušovat - fakt je, že i jiné charterovky mají občas obří problémy - jako tuhle v pondělí turečtí hoši od Tailwindu si přiletěli do BRQ vyzvednout koupáky do AYT místo ráno v 7:30 o chvilku později - v 23:30... (aspoň tak to bylo na stránkách letiště, jestli si správně pamatuju...). Ono je to trošku divný jeden den zveřejnit, že mám několik stovek miliónů zisku a hned nato mít sérii průšvihů se "zapomenutými" PAX, protože rezerva strojů a možná spíš i lidí je nulová, to se pak není čemu divit, že moc sympatií veřejnosti nezískám...

Ale co by mě zajímalo víc - mají koupáci co letí s CK nárok na odškodnění ? Předpokládám že jen od cestovky... Nebo na odškodnění po pár soudem dosáhnou jenom PAX co si u TVS koupili letenky napřímo ?

Docela by mne to zajímalo - s CK jsem totiž jel naposledy před 25 lety busem a skončilo to tak, že jsem autobusáka musel v noci navigovat a slečně delegátce pomáhat s překladem...


..k odškodnění se ti ozvou asi jiní borci, ale rezervy si z několikrát obšírně vysvětlených a naprosto logických důvodů nedělá nikdo, přečti si poslední 2-3 stránky a popřemýšlej o tom, není to sabotáž, ale naprosto logická realita. Hotovostní posádky ano, ale rezervní letadla ne, to by musela být náhoda, kdyby se povalovalo někde nevyužité éro u hangáru a je to znak neschopné společnosti, že je neumí naplnit, případně pronajmout, aby vydělávala.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

jencik píše:Až by som každému neschopnemu ukazoval, ako sa majú riešiť problémy, nerobil by som nič iné. Každý má hlavu, stačí ju použiť a nie je problém postaviť do pozoru Gréca Taliana či Francúza. Inak mi volali aj ČSA ale platili zúfalo a benefity slabé, plus kancel kdesi na Veleslavine.
Konečne sme sa k tomu dostali, TVS nemá ani dosť lietadiel a párkrát ročne sa mu to rozsype a preto ho máme obdivovať JackBrno bude volič Ano, akurát miesto Vudce má TVS a my ostatní sme kampaň.

Já nejsem volič ANO a ty jsi s prominutím pořádný vůl... A přesně jak jsem čekal, máš jen plnou hubu keců, ale nedokážeš říct půl slova, jak to podle tebe měli udělat. Jinak TVS má tolik letadel, kolik potřebuje, jak jsi přišel na to, že nemá?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

jencik píše:MK, celé sú to výhovorky, že na to letiská dlabu, aký problém je dať do zmluvy pokuty?...

Tady předvádíš, jak jsi totálně mimo a nemáš sebemenší vhled do oboru letectví... Takže pro tvoji informaci, na sezónních koupáckých letištích tahají dopravci za výrazně kratší konec provazu a vymáhat si zasmluvnění nějakých pokut ve prospěch dopravce je naprostá fantasmagorie. Asi o tom nevíš, ale spousta destinací má jediné letiště a dopravce opravdu nemůže říct "když nebudete dělat to a to, tak sem nebudeme lítat a podepište nám smluvní pokutu"... Na tohle jim letiště řekne akorát "super, nelítejte, aspoň tady nebude takový blázinec, ale on stejně bude lítat jiný dopravce". Takže ne, nesnaž se přenášet sem nějaké zkušenosti z IT. V letectví jsou přísné regulace a v mnoha záležitostech jsou různé malé monopoly a nelze si vybrat jiného partnera. Takže buď napiš, jak to měl TVS podle tebe udělat nebo raději mlč...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Fabo »

Marty-t píše:Ale co by mě zajímalo víc - mají koupáci co letí s CK nárok na odškodnění ? Předpokládám že jen od cestovky... Nebo na odškodnění po pár soudech dosáhnou jenom PAX co si u TVS koupili letenky napřímo ?


Co se tyce odskodneni, pokud jde o problem v doprave, plati stejne pravidla jako u pravidelnych letu. Navic existuji naroky na dovolenou jako celek, ale ty vychazi z jineho predpisu, a naroky se pak nejak od sebe odecitavaji (jestli vzniknou na obou stranach)


Odpovědět