vit.spinka píše:Globik píše:vit.spinka píše:Co třeba pro začátek mít na cestující kontakt (sms, e-mail) a poslat jim update? I kdyby to bylo jen “o problému víme, v Praze na centrále usilovně řešíme, budeme informovat”.
Ale když TVS neumí ani on-line chcekin pro pravidelné lety mimo ty z Prahy, tak tohle pro koupáky je asi nedostižná fantazie.
Lidé chtějí mít pocit, že se na ně nezapomnělo a že se problémy řeší.
Můžeš říci, u které aerolinky to takto funguje? Cestaci jsou obvykle odkázáni na monitory apod., Kde se zpoždění aktualizuje a na transferové a gatove přepážky. A ano, šla by asi zlepšit komunikace mezi aerolinkou a cestovkami. Aby pak někdo těm koupakum rozesílal SMS s nějakou relevantní a něco říkající informací. Ale možná si to predstavuju jako Hurvínek válku (bez ironie) z bývalého pracovního postavení mezi dopravcem a koupakem.
Zrovna před týdnem regionální Air New Zealand. Tedy nebylo to rozbité letadlo, ale zavřené cílové letiště AKL kvůli mlze. Ale zpoždění se taky měnilo nahoru i dolu (a nakonec byl i autobus, který do cíle dorazil, když už mlha byla dávno pryč...)
Chodily maily, aktualizovaly se časy v aplikaci na telefonu a občas hlásil i letištní rozhlas. Tuším že nakonec se to dotklo tří letů na tomhle letišti (1x ATR-72, 2x Dash-8); celkově (na všech letištích) ten den jich mohlo být tak 20, tj. ne zrovna malo.
Tohle je hudba budoucnosti...mně takhle přišla SMSka u Ryanairu ohledně zpoždění, sice v době, kdy už jsem byl na letišti a sám zjistil, že letadlo, kterým mám za hodinu letět je teprv nad Německem a míří do KRK, ale přišla
U ČSA nevím jak jsou informace předávány, u TVS v případě většího zpoždění by OPS měla informovat call centrum/pax service a to pak následovně letiště/delegáty/cestovky/atd, a docela si myslím, že se to dodržovalo. Krom toho mají na každém letišti handlingy přístup do efy, kde vidí ty nejaktuálnější informace o letu - spousta z letišť to ale nepoužívá/nechce/neumí, pak taky některá letiště volají, pakliže dlouho nepřichází z aerolinky nějaké info...a pak jsou taková letiště, kterým je to prostě buřt... a je problém s nimi vyjednat i ty vouchery na jídlo...
JackBrno píše:Fanda píše:-když TVS jede nadoraz, nemůže použít respektive obecně jako se zálohou počítat s letadly ČSA? Pokud vím, tak ty nemají přes noc všechno ve vzduchu. Nebo jde jen o to, že by musely letět 2 A319, aby odvezly jeden koupací B737?
Tohle jen tak není možné, protože v noci probíhá plánovaná denní údržba. Tu nelze vynechat ani zkrátit a když mají k dispozici určitý počet mechaniků, tak není možné, aby stihli údržbu za kratší dobu a letadla použít v době tě údržby. A jinak samozřejmě 189 lidí do A319 nenacpeš
Když je nouze, tak je i A319 dobrá ..ikdyž neodveze všechny
Onehdá jsem sem postoval grafické zpracování rotací letadel ČSA, a moc prostoru na půjčování A319 na linky TVS tam nebylo. Naopak, velmi často letadla TVS plánovaně/neplánovaně vykrývají letový řád ČSA, rozhodně častěji, než kdy letadlo ČSA poletí na lince TVS. ČSA se ráno porouchá mixér (rozumějte ATR) a jsou v koncích, protože není kde jinde brát
JackBrno píše:Která charterová aerolinka podobné velikosti si drží na zemi nějaká letadla jako zálohu?
Málokterá, proto furt otravují brokeři/cizí OPS a prosí o letadla, když jim někde něco chcíplo
Ale TVS je fakt extrém, když jsem vždycky na handlingu viděl do efy, jak už měsíc dopředu jim to nevychází a překrývají se rotace, tak jsem nad tím nevěřícně kroutil hlavou, že létají celou sezonu -1 nebo -2 letadla