Změna palubních služeb Travel Service

Odpovědět
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

Petr31 píše:[
....rozumné slovo,, ale to nikomu nevysvětlíš, ani to nikdo nechce slyšet, protože vezme do ruky smartphone a kliká a hledá, diví se a vzteká, že něco nefunguje..Nevysvětlíš jim, že musí pár hodin počkat, než se dozvědí něco konkrétního...

Už se první takový (Jencik) ozval :) Evidentně není schopen pochopit, že v hlavní sezóně na Krétě opravdu jen tak narychlo nesežene 190 míst v hotelu a nemůže lidi rozstrkat po deseti hotelech po celé Krétě. A tím spíš, když opravdu nikdo nemůže vědět, jak dlouho tam budou. Člověk který v oboru nikdy nepracoval prostě nepochopí :)


qwertyx64
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 156
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od qwertyx64 »

Preto ked sa mi toto stalo v karibiku s AF, tak nas odviezli do hotela vzdialeneho 150km. Problem? Solved :!:

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

qwertyx64 píše:Preto ked sa mi toto stalo v karibiku s AF, tak nas odviezli do hotela vzdialeneho 150km. Problem? Solved :!:

V Karibiku měli jistotu, že minimálně 10 a více hodin bude trvat, než doletí náhradní letadlo. Na HERáku to mohlo být během 3 hodin... Vezl bys lidi 150km daleko? Zkuste lidi trochu víc přemýšlet, než budete psát ;)

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od jencik »

Zaujímalo by ma, prečo hneď točiš o hoteli, keď na ten je nárok až pri 8+ hodinovom meškaní. Navyše pokiaľ sa rozhodnem na hotel ísť, aerolinka mi ho musí preplatiť. Pokiaľ TVS vedel o meškaní, nebol problém zabezpečiť cestujúcim občerstvenie, na ten je nárok už pri 2 hodinách, na letisku musí byť stále niekto, kto má poskytnúť cestujúcim informácie, to že na to dlabe CK a TVS je presne to, čo rozumnejši kritizujú. Ale vďaka oveckam ako JackBrno sa na to môže kašľať a aerolinky či CK sú z takých klientov nadšene, predsa málo muziky za veľa peňazí.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od MK »

jencik: Nárok na občerstvení vzniká u letů z HER do ČR od 3h, neboť je vzdálenost nad 1500km.


Jinak něco z mých zkušeností z letiště: Politika lowcostů a charterovek je samozřejmě taková, že se nic neobjednává dopředu, dokud se neví, jaké to zpoždění bude, aby se pak něco neposkytlo zbytečně. Takže se k tomu přistupuje velmi opatrně. Při meal vouchers/občerstvení pak vznikají na menších letištích zádrhely typu: neposkytujeme vouchery / všechny shopy už jsou zavřené / na cateringu není nikdo, kdo by připravil baget - tohle pak dokáže situaci pro cestující velmi znepříjemnit a čekání prodloužit. Je-li na to čas (a někoho to napadne), tak se jídlo/vouchery a dostupnost hotelů prověřují už když nějaký prů*er začíný hrozit, aby se to pak urychlilo případně vymýšlelo náhradní řešení...jenže většinou to je složitější - jak už bylo popsáno v předešlých komentářích to v letectví funguje tak, že když se něco s*re, tak pořádně a všechno. Z nevinného zpoždění "hele rozsvítílo se nám tu tohle a tamto, my to restartujem, do půl hodiny je to hotové, zpoždění neohlašuj" se stane průšvih. Samozřejmě to není půlhodina, ale hodina, po které vám oznámí "hele ono se nám to rozsvítilo znovu, vyhlaš hodinu a půl sekyru,technik vymění tohle a bude to OK a letíme". A po další hodině řeknou, že jsou AOG a nikam to neletí. Fajn, máme náhradní letadlo v hangáru, jdeme připravovat. Natáhne se záložní mašina, kterou handling naboří. 2xAOG. Do toho vám třetí řešení pohřbí jeden z členů posádky, který odmítne akceptovat neplánované prodloužení v podobě "záchranného letu" a operačka si to může jít hodit :) A přesně pak si cesťáci stěžují na neinformovast, pozdní dodání voucherů, že nemají ubytování. Ale on dost často neví nikdo, jak to vlastně bude. Informace přichází pomalu, mění se, do toho všeho zasahují sloty/počasí/normy/kapacity handlingu a tak dále. Těch faktorů, které z jednoho nevinného AOG udělají noční můru je spousta.

No a pak samozřejmě je tu faktor, za který si TVS může sám - že když se na FR24 podíváte na využití letadel TVS, zejména pá-so-ne, tak to pořád lítá. Všechno co má křídla. A záloha=0. Takže v případě AOG to pak bez velkých zpoždění prostě nejde, ať se snažíte sebevíc ty rotace překopat..


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

jencik píše:Zaujímalo by ma, prečo hneď točiš o hoteli, keď na ten je nárok až pri 8+ hodinovom meškaní. Navyše pokiaľ sa rozhodnem na hotel ísť, aerolinka mi ho musí preplatiť. Pokiaľ TVS vedel o meškaní, nebol problém zabezpečiť cestujúcim občerstvenie, na ten je nárok už pri 2 hodinách, na letisku musí byť stále niekto, kto má poskytnúť cestujúcim informácie, to že na to dlabe CK a TVS je presne to, čo rozumnejši kritizujú. Ale vďaka oveckam ako JackBrno sa na to môže kašľať a aerolinky či CK sú z takých klientov nadšene, predsa málo muziky za veľa peňazí.

Jenže dokážeš pochopit, že nikdo nemohl tušit, jak dlouho to bude trvat? Občerstvení nějaké dostali a do hotelu je nevezli, protože nevěděli, jestli letadlo nebude k dispozici už brzo a navíc ty hotely prostě v těchto destinacích volné fakt nejsou. Nebo myslíš, že tam někdo drží volný hotel celou sezónu pro případ, že by se pokazilo letadlo? A že by tam měl být někdo na informace? No cestovka je tam má, aerolinka ne. Ukaž mi aerolinku, která má zástupce na každém nejmenším sezónním letišti. A navíc těm lidem prostě nebylo co říct, než že "bohužel musíte čekat". Nebo jim mají vyprávět, že mechanik teď na motoru otevřel kryt, teď odpojil hadici klimatizace...."? Ne, vážně, ty tady jen plkáš, co je blbě, ale nedokážeš říct vůbec nic, jak by to tedy měli udělat. Takže máš slovo, jsem zvědavý, co z tebe vypadne a vezmi do konkrétně pro letiště HER...

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od marthym »

MK píše:jencik: Nárok na občerstvení vzniká u letů z HER do ČR od 3h, neboť je vzdálenost nad 1500km.


Jinak něco z mých zkušeností z letiště: Politika lowcostů a charterovek je samozřejmě taková, že se nic neobjednává dopředu, dokud se neví, jaké to zpoždění bude, aby se pak něco neposkytlo zbytečně. Takže se k tomu přistupuje velmi opatrně. Při meal vouchers/občerstvení pak vznikají na menších letištích zádrhely typu: neposkytujeme vouchery / všechny shopy už jsou zavřené / na cateringu není nikdo, kdo by připravil baget - tohle pak dokáže situaci pro cestující velmi znepříjemnit a čekání prodloužit. Je-li na to čas (a někoho to napadne), tak se jídlo/vouchery a dostupnost hotelů prověřují už když nějaký prů*er začíný hrozit, aby se to pak urychlilo případně vymýšlelo náhradní řešení...jenže většinou to je složitější - jak už bylo popsáno v předešlých komentářích to v letectví funguje tak, že když se něco s*re, tak pořádně a všechno. Z nevinného zpoždění "hele rozsvítílo se nám tu tohle a tamto, my to restartujem, do půl hodiny je to hotové, zpoždění neohlašuj" se stane průšvih. Samozřejmě to není půlhodina, ale hodina, po které vám oznámí "hele ono se nám to rozsvítilo znovu, vyhlaš hodinu a půl sekyru,technik vymění tohle a bude to OK a letíme". A po další hodině řeknou, že jsou AOG a nikam to neletí. Fajn, máme náhradní letadlo v hangáru, jdeme připravovat. Natáhne se záložní mašina, kterou handling naboří. 2xAOG. Do toho vám třetí řešení pohřbí jeden z členů posádky, který odmítne akceptovat neplánované prodloužení v podobě "záchranného letu" a operačka si to může jít hodit :) A přesně pak si cesťáci stěžují na neinformovast, pozdní dodání voucherů, že nemají ubytování. Ale on dost často neví nikdo, jak to vlastně bude. Informace přichází pomalu, mění se, do toho všeho zasahují sloty/počasí/normy/kapacity handlingu a tak dále. Těch faktorů, které z jednoho nevinného AOG udělají noční můru je spousta.

No a pak samozřejmě je tu faktor, za který si TVS může sám - že když se na FR24 podíváte na využití letadel TVS, zejména pá-so-ne, tak to pořád lítá. Všechno co má křídla. A záloha=0. Takže v případě AOG to pak bez velkých zpoždění prostě nejde, ať se snažíte sebevíc ty rotace překopat..


:ymapplause:

vit.spinka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 63
Registrován: 04. 07. 2010, 12:30
Bydliště: Tauranga
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od vit.spinka »

Co třeba pro začátek mít na cestující kontakt (sms, e-mail) a poslat jim update? I kdyby to bylo jen “o problému víme, v Praze na centrále usilovně řešíme, budeme informovat”.
Ale když TVS neumí ani on-line chcekin pro pravidelné lety mimo ty z Prahy, tak tohle pro koupáky je asi nedostižná fantazie.

Lidé chtějí mít pocit, že se na ně nezapomnělo a že se problémy řeší.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

MK píše:No a pak samozřejmě je tu faktor, za který si TVS může sám - že když se na FR24 podíváte na využití letadel TVS, zejména pá-so-ne, tak to pořád lítá. Všechno co má křídla. A záloha=0. Takže v případě AOG to pak bez velkých zpoždění prostě nejde, ať se snažíte sebevíc ty rotace překopat..

Která charterová aerolinka podobné velikosti si drží na zemi nějaká letadla jako zálohu? :)

vit.spinka:
Souhlas, sice to reálně nic neřeší, ale pocit informovanosti by určitě zmírnil frustraci. Byť je jasné, že po příchodu SMS "omlouváme se, z důvodu závady na letadle bude odlet zpožděný" začne část lidí vyvolávat delegátovi, část dopravci, kdy už to bude opravené, na což jim nikdo nebude schopen odpovědět a část lidí (zejména těch, pro které je to první letecký zájezd) začne panikařit, že nechce letět porouchaným a opravovaným letadlem a bude další problém :) Ano, za dobu své práce na letišti jsem zažil dost lidí, kteří nakonec odmítli letět jen proto, že viděli, jak měl mechanik při nástupu cestujících otevřený kryt motoru :) Bohužel, tohle byla situace, kdy dlouhou dobu nebylo možné cestujícím říct vůbec žádné relevantní informace, protože je neměla ani sama aerolinka, tak nevím, jestli by úplně pomohlo, kdyby cestujícím každou hodinu opakovali "na problému se pracuje, čekejte"?
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 10. 07. 2018, 13:05, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Globik »

vit.spinka píše:Co třeba pro začátek mít na cestující kontakt (sms, e-mail) a poslat jim update? I kdyby to bylo jen “o problému víme, v Praze na centrále usilovně řešíme, budeme informovat”.
Ale když TVS neumí ani on-line chcekin pro pravidelné lety mimo ty z Prahy, tak tohle pro koupáky je asi nedostižná fantazie.

Lidé chtějí mít pocit, že se na ně nezapomnělo a že se problémy řeší.

Můžeš říci, u které aerolinky to takto funguje? Cestaci jsou obvykle odkázáni na monitory apod., Kde se zpoždění aktualizuje a na transferové a gatove přepážky. A ano, šla by asi zlepšit komunikace mezi aerolinkou a cestovkami. Aby pak někdo těm koupakum rozesílal SMS s nějakou relevantní a něco říkající informací. Ale možná si to predstavuju jako Hurvínek válku (bez ironie) z bývalého pracovního postavení mezi dopravcem a koupakem.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Globik »

JackBrno píše:
MK píše:No a pak samozřejmě je tu faktor, za který si TVS může sám - že když se na FR24 podíváte na využití letadel TVS, zejména pá-so-ne, tak to pořád lítá. Všechno co má křídla. A záloha=0. Takže v případě AOG to pak bez velkých zpoždění prostě nejde, ať se snažíte sebevíc ty rotace překopat..

Která charterová aerolinka podobné velikosti si drží na zemi nějaká letadla jako zálohu? :)

Jenczden Airlines. Na každém letišti mají dva stroje a posádky v pohotovosti.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od zbozivulekral »

Globik píše:Jenczden Airlines. Na každém letišti mají dva stroje a posádky v pohotovosti.


=))

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od JackBrno »

Globik píše:
JackBrno píše:
MK píše:No a pak samozřejmě je tu faktor, za který si TVS může sám - že když se na FR24 podíváte na využití letadel TVS, zejména pá-so-ne, tak to pořád lítá. Všechno co má křídla. A záloha=0. Takže v případě AOG to pak bez velkých zpoždění prostě nejde, ať se snažíte sebevíc ty rotace překopat..

Která charterová aerolinka podobné velikosti si drží na zemi nějaká letadla jako zálohu? :)

Jenczden Airlines. Na každém letišti mají dva stroje a posádky v pohotovosti.

:D :D :D Okamžitou náhradu letadla jsem zažil pouze u Ryanairu tuším v Alicante, kde měl dříve velkou bázi a měli jsme první ranní odlet jedním letadlem, ale z důvodu závady nás těsně před boardingem včetně celé posádky odeslali na druhou stranu terminálu k jinému letadlu. I když ani v tomto případě to určitě neměl RYR tak, že by to letadlo mělo stát celý den na zemi, spíš jen nemělo plánovanou první ranní rotaci, takže mohlo zaskočit. Ovšem RYR je počtem letadel přeci trochu jinde. Ale chtěl bych vidět charter s <50 letadly v hlavní sezóně, který drží trvale na zemi letadlo jako zálohu :)

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od Fanda »

No a pak samozřejmě je tu faktor, za který si TVS může sám - že když se na FR24 podíváte na využití letadel TVS, zejména pá-so-ne, tak to pořád lítá. Všechno co má křídla. A záloha=0. Takže v případě AOG to pak bez velkých zpoždění prostě nejde, ať se snažíte sebevíc ty rotace překopat..


Pěkně sepsané a pochopitelné, tak se jen jako laik zeptám / doplním:
-dost často by úplně bohatě stačilo, kdyby přesně takto byli cestující informování. "Máme technický problém, děláme na tom". "Závada je horší, sháníme náhradní letadlo". "Máme letadlo, ale nemáme posádku"... Tyhle informace přece někdo má a nemůže být problém je předat dál?
-když TVS jede nadoraz, nemůže použít respektive obecně jako se zálohou počítat s letadly ČSA? Pokud vím, tak ty nemají přes noc všechno ve vzduchu. Nebo jde jen o to, že by musely letět 2 A319, aby odvezly jeden koupací B737?

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Změna palubních služeb Travel Service

Příspěvek od dejavu »

Globik píše:Můžeš říci, u které aerolinky to takto funguje? Cestaci jsou obvykle odkázáni na monitory apod., Kde se zpoždění aktualizuje a na transferové a gatove přepážky. A ano, šla by asi zlepšit komunikace mezi aerolinkou a cestovkami. Aby pak někdo těm koupakum rozesílal SMS s nějakou relevantní a něco říkající informací. Ale možná si to predstavuju jako Hurvínek válku (bez ironie) z bývalého pracovního postavení mezi dopravcem a koupakem.

Pokud se nepletu, tak BA posílají updaty na mail nebo (a) SMS, podle toho, co je zadanýho do systému. Včetně zpoždění a to docela přesně. Ale ano, je to trochu jiný byznys než TVS.


Odpovědět