Ryanair
Moderátor: j.ree
Re: Ryanair
Tak se mi povedlo ukořistit z Prahy NYO 27.10. - 29.10. pro 20 lidí Akorát jsem si teď uvědomil, že jsem blbě napsal u jedné holky do jména Běta místo Alžběta podle občanky.... Je nějaká šance, že by to při check-inu nevadilo?
Přiruční zavazadla u ryanairu a wizzairu
Mám s ryanairem nalítáno celkem hodne letů a proto Vás chci upozornit POZOR na velikost a váhu příručního zavazadla vždy jsme to podcenovali ale po pár nepříjemnych skušenostech si predem zavazadlo radsi zvážím a vám to taky doporučím todle jsou letište kde sou fakt přísný : Pisa(Florencie), Frankfurt-Hahn ,Madrid ,Pallma de Mallorca , Venice-Treviso,Girona (Barcelona) ,Bratislava , jde o to že na letištích mají své boxy kam zavazadlo za každou cenu musite narvat nebo vam ho uznají jako normální zavazadlo a platite cca 600,-Kč na těchto letištích to bylo bez problémů:Praha, Alghero, Hamburg-Lubeck,Brussel (Charleroi), Dublin, Londýn(stansted) ,Ibiza ,East middlans.
Pokud se vam stane že se nevejdete do rozmeru je nejlepší přendat nekteré věci k svému spolucestujícímu ale pokud cestujete sam/a máte 3 možnosti bud zaplatit ale to se někomu nechce nebo pokud tam máte oblečení na sebe navléct třeba 5 vrstev a v letadle zase sundat a nebo narvat co nejvic věcí do kapes
Pokud se vam stane že se nevejdete do rozmeru je nejlepší přendat nekteré věci k svému spolucestujícímu ale pokud cestujete sam/a máte 3 možnosti bud zaplatit ale to se někomu nechce nebo pokud tam máte oblečení na sebe navléct třeba 5 vrstev a v letadle zase sundat a nebo narvat co nejvic věcí do kapes
Naposledy upravil(a) xdeutschx dne 19. 06. 2010, 19:29, celkem upraveno 2 x.
Re: Ryanair
Ryan hodně posiloval lety z Bratislavy, ne..?
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ryanair
creyman píše:Ryan hodně posiloval lety z Bratislavy, ne..?
Akurat STN viem ze bude v PO,ST,PI uz 3x denne, ostatne dni ostava 2x
Mne by uz bodlo BGY 2x denne ale to zatial stale 1x
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 96
- Registrován: 11. 02. 2009, 13:49
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ryanair
OKTVC píše:Malvolio píše:egho píše:Otázku, když bych se chtěl jentak proletět, jde to že když odletím letadlem do hahnu, tak můžu zůstat sedět v letadle a odletět zas hnedka zpět do Prahy??:-)
Ne, to nejde, všichni musí vystoupit, přičemž v té době bude už gate zavřená, takže se to stihnout nedá.
V Hahnu je to takto striktní ? Já myslel, že gate se zavírá až všichni nahromadění projdou, což chvíli trvá...
Ale jinak sedět v letadle nemůžeš, protože ho přes noc uklízej a to bys jim tam vadil
No, gate na HHN jsou dveře na letištní plochu, takže s tím zavíráním to není zas tak horký. A k letadlu se jde pěšky, takže možná, kdyby člověk přišel ke gatu zvenku, tak by ho odbavili Ale jinak se to asi stihnout nedá. A to nemluvím o tom nocování v letadle
Re: Ryanair
Hahn je také zvláštne letisko. V niečom je strikné, v niečom menej, svojou sieťou liniek ale nesmierne užitočné. Strikné je pri security, s bagažou, ale keď predávajú malé priesvitné sáčky na povolenú drogériu za 0,50 €, tak to považujem za zlodejstvo. V Skavste ich je v odletovej hale stovky a každý si ich môže vziať koľko chce.... Menj strikné je, keď som letel do Madridu a lietadlo už vytláčali so stojánky a zrazu si zmysleli, že nemajú povolenú letovú cestu.... a nechali nás v lietadle viac ako pol hodiny sedieť....Takže niekedy majú na cestujúcich iný meter ako na seba, ale čo už....ani Nemci nie sú neomyľní....
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ryanair
Mohu přidat čerstvou zkušenost z Pisy. Let tam z Bratislavy 16. 7. pouhou 1 hodinu a 10 minut, nazpět 19. 7. tentýž čas. Po příletu tragikomická situace při výstupu z letadla, neboť Italové (nebo běžná praxe Ryanu na tomto letišti?) údajně vyslali pozdě autobus - a navíc jen jeden - takže posádkla letadla otevřela pouze přední východ letadla, byl naplněn jeden autobus, ten odevezl lidi k terminálu, pak se vrátil a zbylí lidé (asi 2/3 obsazenost letu) naplnili tentýž bus. V příletové části terminálu se velmi rychle vytvořila fronta vedoucí ke dvojici operujících okének, kde se prodávaly autobusové a vlakové jízdenky. (Bus to bere do města za cca 15 min., výhodnější je využít vlak, který jede 2x za hodinu a trvá mu to 5 - 8 min.). Tuto frontu jsem ignoroval a po předchozím studiu wiki a radě pracovnice informací vyhledal dvoukolejnou vlakovou letištní zastávku a za 1.10 EUR/jeden směr koupil lístek. Při návratu na letiště vlakem je vhodné mít na paměti, že vlak odjíždí z nástupiště č. 14 nádraží Pisa-Centrale, které (toto nástupiště) je nepatrně bokem.
Při odletu z Pisy (kde kromě easyJetu, Ryanu a dalších evropských tras operuje Delta i linku na JFK) se prochází bezpečnostní prohlídkou, před níž zaměstnankyně Ryanu s úsměvem ale nekompromisně odesílala lidi k přebalení/redukci zavazadel (měli-li tito více než jedno příruční). Samotná struktura odletové části terminálu je dosti chaotická, nepropracovaná, nepřehledná a architektura stísněná (část sedaček u gatů plastová, jinak relativně měkká koženka?), k branám 22 - 25 vede samostatný eskalátor, který nalezneme tak trochu utajený za průchodem s dveřmi, jaké bychom čekali u skladu v obchodním domě Prior v pol. 80. let. Prioritkáři byli jen 4, ale bylo to zcela zbytečné, neboť i nástup na odlet probíhal systémem "nejprve zaplnit lidmi a vyexpedovat k letadlu (cca 50 metrů) jeden autobus" a "zbytek o pár minut později v tom stejném".
Co se týče vybavení terminálu, kromě jedné zcela obyčejné caffeterie/gelaterie (espresso za 1 EUR slušné), obligátního duty-free shopu s parfémy/čokoládou, předraženým vínem a 2 či 3 obchůdků s olejem, umělými květy apod. a chabě zásobované trafiky (italskou Vogue základní řady sice měli, ale nedá se to srovnat s Bergamem, kde měli i verzi pro muže a děti) tam nic zajímavého není. Omlouvám se, pokud už tyto informace byly zmiňovány jinde.
Při odletu z Pisy (kde kromě easyJetu, Ryanu a dalších evropských tras operuje Delta i linku na JFK) se prochází bezpečnostní prohlídkou, před níž zaměstnankyně Ryanu s úsměvem ale nekompromisně odesílala lidi k přebalení/redukci zavazadel (měli-li tito více než jedno příruční). Samotná struktura odletové části terminálu je dosti chaotická, nepropracovaná, nepřehledná a architektura stísněná (část sedaček u gatů plastová, jinak relativně měkká koženka?), k branám 22 - 25 vede samostatný eskalátor, který nalezneme tak trochu utajený za průchodem s dveřmi, jaké bychom čekali u skladu v obchodním domě Prior v pol. 80. let. Prioritkáři byli jen 4, ale bylo to zcela zbytečné, neboť i nástup na odlet probíhal systémem "nejprve zaplnit lidmi a vyexpedovat k letadlu (cca 50 metrů) jeden autobus" a "zbytek o pár minut později v tom stejném".
Co se týče vybavení terminálu, kromě jedné zcela obyčejné caffeterie/gelaterie (espresso za 1 EUR slušné), obligátního duty-free shopu s parfémy/čokoládou, předraženým vínem a 2 či 3 obchůdků s olejem, umělými květy apod. a chabě zásobované trafiky (italskou Vogue základní řady sice měli, ale nedá se to srovnat s Bergamem, kde měli i verzi pro muže a děti) tam nic zajímavého není. Omlouvám se, pokud už tyto informace byly zmiňovány jinde.
Re: Ryanair
persona píše:Mohu přidat čerstvou zkušenost z Pisy. Let tam z Bratislavy 16. 7. pouhou 1 hodinu a 10 minut, nazpět 19. 7. tentýž čas. Po příletu tragikomická situace při výstupu z letadla, neboť Italové (nebo běžná praxe Ryanu na tomto letišti?) údajně vyslali pozdě autobus - a navíc jen jeden - takže posádkla letadla otevřela pouze přední východ letadla, byl naplněn jeden autobus, ten odevezl lidi k terminálu, pak se vrátil a zbylí lidé (asi 2/3 obsazenost letu) naplnili tentýž bus. V příletové části terminálu se velmi rychle vytvořila fronta vedoucí ke dvojici operujících okének, kde se prodávaly autobusové a vlakové jízdenky. (Bus to bere do města za cca 15 min., výhodnější je využít vlak, který jede 2x za hodinu a trvá mu to 5 - 8 min.). Tuto frontu jsem ignoroval a po předchozím studiu wiki a radě pracovnice informací vyhledal dvoukolejnou vlakovou letištní zastávku a za 1.10 EUR/jeden směr koupil lístek. Při návratu na letiště vlakem je vhodné mít na paměti, že vlak odjíždí z nástupiště č. 14 nádraží Pisa-Centrale, které (toto nástupiště) je nepatrně bokem.
Při odletu z Pisy (kde kromě easyJetu, Ryanu a dalších evropských tras operuje Delta i linku na JFK) se prochází bezpečnostní prohlídkou, před níž zaměstnankyně Ryanu s úsměvem ale nekompromisně odesílala lidi k přebalení/redukci zavazadel (měli-li tito více než jedno příruční). Samotná struktura odletové části terminálu je dosti chaotická, nepropracovaná, nepřehledná a architektura stísněná (část sedaček u gatů plastová, jinak relativně měkká koženka?), k branám 22 - 25 vede samostatný eskalátor, který nalezneme tak trochu utajený za průchodem s dveřmi, jaké bychom čekali u skladu v obchodním domě Prior v pol. 80. let. Prioritkáři byli jen 4, ale bylo to zcela zbytečné, neboť i nástup na odlet probíhal systémem "nejprve zaplnit lidmi a vyexpedovat k letadlu (cca 50 metrů) jeden autobus" a "zbytek o pár minut později v tom stejném".
Co se týče vybavení terminálu, kromě jedné zcela obyčejné caffeterie/gelaterie (espresso za 1 EUR slušné), obligátního duty-free shopu s parfémy/čokoládou, předraženým vínem a 2 či 3 obchůdků s olejem, umělými květy apod. a chabě zásobované trafiky (italskou Vogue základní řady sice měli, ale nedá se to srovnat s Bergamem, kde měli i verzi pro muže a děti) tam nic zajímavého není. Omlouvám se, pokud už tyto informace byly zmiňovány jinde.
Dík za info. Do Pisy sa chystám budúci rok, tak sa mi tvoje informácie hodia.
Re: Ryanair
Platí se nějaké pokuty za to že neodletím, pokud mám zabookovaný let a neprovedl jsem ještě online-checking?
Re: Ryanair
vmachalik píše:Platí se nějaké pokuty za to že neodletím, pokud mám zabookovaný let a neprovedl jsem ještě online-checking?
neplatí
Re: Ryanair
vmachalik: U Ryanu ne, ale u airarabia sekají ruce, abys už příště nemohl bookovat zbytečně
Re: Ryanair
stano: S letovými cestami se to občas stává a není chyba na straně Hahnu, to je záležitost letového dispečera v Brusselu.
Sám jsem takto čekal přes hodinu v ZRH /pravidelka do Prahy/ a 1,5h v PRG /charter na Ibizu/.
Sám jsem takto čekal přes hodinu v ZRH /pravidelka do Prahy/ a 1,5h v PRG /charter na Ibizu/.
Re: Ryanair
persona píše:Mohu přidat čerstvou zkušenost z Pisy.
Kontroluje se tam taky vaha nebo presne rozmery prirucniho zavazadla? Jak je to tam z MHD? nejaky denni listek nebo se to da projit i pjesky? Co vse se oplati videt? Nemas nejaky tip na ubytovani?(bude nas 9). Dik za info. letim v rijnu
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ryanair
mapo píše:persona píše:Mohu přidat čerstvou zkušenost z Pisy.
Kontroluje se tam taky vaha nebo presne rozmery prirucniho zavazadla? Jak je to tam z MHD? nejaky denni listek nebo se to da projit i pjesky? Co vse se oplati videt? Nemas nejaky tip na ubytovani?(bude nas 9). Dik za info. letim v rijnu
Váhu ani rozměry na odletu pověřený pracovník u měřící klece Ryanu nekontroloval, až na jednu výjimku (3 příruční zavazadla) však nekompromisně nepouštěl lidi s více než jedním příručním zavazadlem (váha se nekontrolovala). MHD v Pise i Florencii funguje, ale v obou městech se dá chodit pěšky, z vlakového Pisa Centrale je to na Náměstí zázraků (tam je i slavná šikmá věž) cca 20 min. chůze, já bydlel ve Florencii v hotelu Best Western Capitol Santa Croce (3 hv. a 50 EUR/double, 15 min. k Dómu). Z hlediska ubytování (v Itálii a Francii ve městech) je ovšem říjen počítán jako hlavní sezóna, což sebou nese vyšší ceny. Zkus pohledat na booking.com. Co se vyplatí vidět v Pise, Florencii a Toskánsko - toho jsou dějiny umění i web plné
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 269
- Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ryanair
Právě jsem se vrátil z výletu do Švédska s Ryanem, tak i já přidám několik zkušeností. Let tam BTS-NYO 16.7. - letiště v Bratislavě opravdu už nedostačuje, když nás asi 170 narvali do té malé čekárničky u gate a čekali jsme asi ještě další půl hodiny na nástup, bylo tam tak 35°C a nesnesitelný dusno. Jinak celkem klidný let, vyletěli jsme s 30 min zpožděním z BTS a dosedli načas v NYO (jak jinak u Ryanu). Nevím, jestli je to tím, že letadlo i posádka byly ze švédské báze, ale na Ryanair opravdu skvělé - kapitán informoval cestující před letem, 2x během letu a po přistání poděkoval za využití služeb společnosti Ryanair (NEVÍDANÉ i u normálních společností); cabin crew taktéž velice milí, ochotní, profesionální. Po zkušenostech na ostatních trasách Ryanu (Stansted, Hahn) opravdu velmi milé překvapení. Load factor cca 90% (rozděleno na čtvrtiny: 1/4 Slováci, 1/4 Rakušáci, 1/4 Švédové, 1/4 Češi).
K dopravě ze Skavsty do Stockholmu doporučuju využít ryanairacký bus společnosti flybycoach, která nabízí jízdenky 2 v 1. Pokud jedete 2 nebo se s někým namístě domluvíte, cesta do Stockholmu vás vyjde na 50% toho, co byste zaplatili za jiný typ dopravy. Jednosměrná jízdenka, na kterou můžou jet 2 vychází na rovných 100 SEK (rtn. 190 SEK). Nevím, jestli se jedná o nějakou letní nabídku, ale pravděpodobně to platí stále. Mají to tam trochu zastrčené ten prodej jízdenek a většinu cestujících bere švédské ČSAD "Flygbussarna", která má automaty v příletové hale a všichni si tam hned kupují jízdenky, tak na to pozor.
Stockholm je krásné město, v létě plné turistů a života, ale přes rok asi mrtvo, hlavně v depresivní zimě, kdy tam svítí sluníčko tak 4 hodinky. Rozhodně 3-4 dny je tam co dělat, spousta muzeí, lodičky, výlety...Ale ceny jsou opravdu vysoké, vyplatí se Stockholm card.
NYO-BTS 21.7. - letiště Skavsta je malé, před letištní halou mají posezení, kde doporučuji vegetit až těsně do odletu, protože za security už není téměř nic kromě jednoho stánku a cafeterie. Jejich security občas trošku nestíhají při odbavení např. 2-3 letů zároveň, ale je to ještě v rámci možností. Let z NYO načas (v BTS o 15min dříve), posádka opět profesionální a milá. Obě dvě zkušenosti hodně vylepšily mé mínění o Ryanairu jako o zde zmiňovaném "dobytčáku". Myslím, že hodně navštěvníku tohoto fóra by si představovalo, že budou lítat za 1 CZK a k tomu dostanou priority boarding a výběr ze dvou menu na palubě . Když toto není, nebo se něco nevede, jak by mělo, jsou nespokojení a zmiňují "dobytčák". Pro lety v rámci Evropy se jeví Ryan jako jedna z ideálních voleb. Load factor 95-100% (neviděl jsem volnou sedačku), složení cestujících zhruba stejné jako u letu tam.
Závěr? Opět další milý výlet po Evropě, velká spokojenost s letem a službami Ryanairu (za ty peníze)... Jen by mě zajímalo, jak to ten Ryan dělá, že má tak plná letadla . Letěl jsem s nimi tak 7x (což není mnoho) a průměrný load factor tipuju na 85%. Myslím, že za úspěch vděčí několika věcem: 1) perfektně propracovaný a přísný firemní systém, 2) byli první a obsadili zásadní strategické báze (Stansted, Hahn, Gerona, Dublin), 3) začali rozvíjet "polobáze" typu BTS, která je pro low-cost strategicky velmi výhodná (spádovost Vídně, Bratislavy a jižní Moravy) x zde hlavně v porovnání se SkyEurope, která své síly nesmyslně vrhla do drahé Vídně. Podle mě se těžko uživí stejná linka z Bratislavy i Vídně...atd. atd. Už končím
K dopravě ze Skavsty do Stockholmu doporučuju využít ryanairacký bus společnosti flybycoach, která nabízí jízdenky 2 v 1. Pokud jedete 2 nebo se s někým namístě domluvíte, cesta do Stockholmu vás vyjde na 50% toho, co byste zaplatili za jiný typ dopravy. Jednosměrná jízdenka, na kterou můžou jet 2 vychází na rovných 100 SEK (rtn. 190 SEK). Nevím, jestli se jedná o nějakou letní nabídku, ale pravděpodobně to platí stále. Mají to tam trochu zastrčené ten prodej jízdenek a většinu cestujících bere švédské ČSAD "Flygbussarna", která má automaty v příletové hale a všichni si tam hned kupují jízdenky, tak na to pozor.
Stockholm je krásné město, v létě plné turistů a života, ale přes rok asi mrtvo, hlavně v depresivní zimě, kdy tam svítí sluníčko tak 4 hodinky. Rozhodně 3-4 dny je tam co dělat, spousta muzeí, lodičky, výlety...Ale ceny jsou opravdu vysoké, vyplatí se Stockholm card.
NYO-BTS 21.7. - letiště Skavsta je malé, před letištní halou mají posezení, kde doporučuji vegetit až těsně do odletu, protože za security už není téměř nic kromě jednoho stánku a cafeterie. Jejich security občas trošku nestíhají při odbavení např. 2-3 letů zároveň, ale je to ještě v rámci možností. Let z NYO načas (v BTS o 15min dříve), posádka opět profesionální a milá. Obě dvě zkušenosti hodně vylepšily mé mínění o Ryanairu jako o zde zmiňovaném "dobytčáku". Myslím, že hodně navštěvníku tohoto fóra by si představovalo, že budou lítat za 1 CZK a k tomu dostanou priority boarding a výběr ze dvou menu na palubě . Když toto není, nebo se něco nevede, jak by mělo, jsou nespokojení a zmiňují "dobytčák". Pro lety v rámci Evropy se jeví Ryan jako jedna z ideálních voleb. Load factor 95-100% (neviděl jsem volnou sedačku), složení cestujících zhruba stejné jako u letu tam.
Závěr? Opět další milý výlet po Evropě, velká spokojenost s letem a službami Ryanairu (za ty peníze)... Jen by mě zajímalo, jak to ten Ryan dělá, že má tak plná letadla . Letěl jsem s nimi tak 7x (což není mnoho) a průměrný load factor tipuju na 85%. Myslím, že za úspěch vděčí několika věcem: 1) perfektně propracovaný a přísný firemní systém, 2) byli první a obsadili zásadní strategické báze (Stansted, Hahn, Gerona, Dublin), 3) začali rozvíjet "polobáze" typu BTS, která je pro low-cost strategicky velmi výhodná (spádovost Vídně, Bratislavy a jižní Moravy) x zde hlavně v porovnání se SkyEurope, která své síly nesmyslně vrhla do drahé Vídně. Podle mě se těžko uživí stejná linka z Bratislavy i Vídně...atd. atd. Už končím