@ mofoli76
Souhlasim se vsim, krome te Prahy
A myslim to taky smrtelne vazne.
Ja sam pokukuju po leteckym spojeni hned, kdyz mam sedet za volantem 3.5+ hodiny tam a 3.5+ hodiny zpatky. Praha-Bratislava jsem letel nekolikrat (vetsinou CSA, ale i SkyE jeste v dobe, kdy to lital EM120) a vyhodnotil to jako neusporu casu (o neuspore penez ani nemluve). Kdo ma sidlo v Praze treba na Stodulkach nebo v Dejvicich, tak to mozna bude videt jinak. Ale druha polovina Prahy je za tu dobu, co trva cesta na Ruzyn, pomalu nekde u Jihlavy. Za cas nutny k odbaveni a bezpecnostni prohlidce uz odbocuje v Brne u Olympie. A ve chvili, kdy seda letadlo na drahu BTS, tak auto odbocuje z Lamačske cesty do tunelu. Pri dodrzeni maximalni povolene rychlosti na dalnici trva cesta autem z centra do centra 3h15min. Pri ceste letadlem, doprave na letiste a z letiste, plus prostojich na letistich, je tezke (temer nemozne) se pod tento cas dostat.Jako namitku beru caste kolony na D1 (a jako protinamitku uvadim zpozdeni letadla).
To je casovy aspekt. Co se tyce nakladu, tak letiste PRG ani BTS nejsou ochotny tuto linku podporit uctovanim odletove taxy pro vnitrostatni lety. Takze SkyEurope uctuje v BTS €16.27 a v PRG €19.44, celkem €35.71. Ryanair na stejnych letistich 15.33+33.98 = €49.31. Takze samotne taxy delaji 35-50 euro (900-1300Kc). A to jeste "neco malo" stoji posadka, palivo, navigace, leasing/odpisy letadla, jeho udrzba a pojisteni. Na segmentu BTS-PRG budou tyto naklady kolem €25 na sedacku. Takze cena letenky, ktera pokryje naklady, musi byt kolem €50 one way. A to jeste letecka spolecnost nevydelala ani cent (a Ryanair je -narozdil od jinych- zvykly na vsech svych linkach vydelavat).
Verim, ze jsou tisice nebo i desetitisice cestujicich, kteri by strasne radi mezi Prahou a Bratislavou vyuzivali letadlo. Ale kolik z nich je ochotno platit
minimalne €50 za jednu cestu, kdyz naklady na benzin/naftu vyjdou zhruba na polovinu, jizda vlakem taky na polovinu, a jizda autobusem na ctvrtinu?
Shrnuti: uspora casu nulova nebo velmi mala, naklady dvojnasobne. To je velmi obtizne prodejny produkt.
Jinak vrele souhlasim s tim, ze Ryanair uz v BTS davno mel mit zakladnu (protoze do jinych destinaci je to znacne odlisna matematika).