BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 58
- Registrován: 17. 03. 2005, 13:15
- Oblíbené typy letadel: KP-2U Sova
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
Po čtyřech skvělých dnech v Bangkoku plných street food, kanálů, chrámů, masáží v Asia Herb Association a jídla a jídla nastal čas posunout se v cestě, zklidnit a zamířit na jih. Vzhledem k ročnímu období (Květen) padla volba na východní pobřeží a Ko Phangan. Full Moon Party tam naštěstí zrovna nebude (...ale už vymysleli zase "half moon party") a pláže Thong Nai Pan Yai/Noi budou po nonstop inhalaci olova v Bangkoku to pravé. Volba padla na Bangkok Airways. Byli dražší než Air Asia, ale zase let přímo na Samui a ještě jsem s nimi neletěl.
Svému sloganu Fly Different, Feel Extraordinary a marketingu jako "Boutique Airline" dostáli hned na letišti.
Lounge pro Y class jsem ještě nezažil - sendviče, sladkosti, nealko, wifi zdarma a klídek. Jak málo stačí a udělá to dojem.
I když boarding proběhl klasicky lowcostově z plochy (nicméně stějně jsem už nastupoval i u Emirates v DXB), s Air Asia do Surat Thani už na téhle trase asi nepoletím...
Jak to řeší v dešti nevím, ale asi budou mít v "boutique airbus" trochu mokro.
Mraky slibují vzrušení, ale nic se nedělo...
Bitva vzor FR se neudála, každý měl své místo. Při rezervaci jsem měl možnost zvolit i druh jídla (v ceně). Ze zvědavosti jsem zvolil vegetariánskou verzi (ano, pro sicher jsem pár šunkových sendvičů v lounge natlačil) a byl jsem příjemně převapen. Na skoro hodinový let fajn chroupání a ještě máte pocit, že děláte něco pro zdraví
Vegetarian Meal
Standartní občerstvení bylo taky slušné - cukr, káva limonáda a velký studený burgr.
Let tak uběhl raz dva a po necelé hodince při sestupu na USM se po pravé straně ukázal Ko Phangan
Nejlepší pláž pro "klid" je na viditelné straně úplně vpravo. Fulmoon Party vlevo.
a za krátko i runway na Ko Samui s játrem Berjaya Air čekajícím na start do Kuala Lumpur. KLL byl taky v plánu, ale během válení se na Ko Phanganu jsem zapoměl včas zabukovat letenky. Linku naplnili a tak jsem nakonec letěl opět s Bangkok Airways do SIN.
Letiště na Ko Samui - Hub Bangkok Airways a slušný průsek v lese. Když zaprší a fouká, klouže to a už tady jedno PG ATR skončilo ve staré věži (mimo foto vpravo).
Před halou už čekal smluvený transfer. Toyota Ventury na pláž, malý snack, vyzout boty a speedboat rovnou do cíle. Za nějakých 2000bht o/w ušetříte několik hodin cesty navíc a kilo prachu v zubech po cestě přes ostrov na korbě songthaew (baht bus). Ovšem pokud je vám méně než 70 a ještě jste takovou cestu neabsolovovali, tak doporučuji. O to více pak příště oceníte "vekáčskou" variantu
Z letiště na pláž a z pláže na další pláž...
[flashback] Tuhle trasu (BKK-URT) jsem stínoval i nočním vlakem a kdo má trochu času (případně striktní rozpočet a dobrodružnější povahu) tomu vřele doporučuji. Začíná se v Hua Lamphong Thai Railways Lounge:
Během večerní vlny odjezdů trochu plno, ale zase nadstandartní výběr jídla a pití - doplňují, dokud máte bahty.
Na cestování bohatě stačí druhá třída, kde je cca 40 míst na vagón. Ta se po vyhlášení večerky mění na variantu spodní-horní-každý záclonka (ve First pouze dvě postele a vlastní umyvadlo navíc). Stevard vše rozloží, povleče - luxus. Skoro mi bylo líto si v těch propocených hadrech do čistých peřin lehat. Při kupování jízdenek mě nejdřív příjemně překvapilo, že horní postele jsou levnější (já radši nahoře a přijde mi to bezpečnější Po ulehnutí jsem poznal proč. Horní lůžka se v případě potřeby repatriovat padlého turistu mění na chlaďák pro mrtvoly. Tři vrstvy (triko-mikina-peřina), flaška Mekongu a stejně jsem klepal kosu...výdech klimatizace hned u hlavy = sleva na jízdném. Spodní postel se také zdála o něco širší, ale něměl jsem možnost to empiricky ověřit.
Umyvadla jsou na rozdíl od Emirates First dvě (+), sprcha pouze jedna - na záchodě a zespoda (-) [/flashback]
Po týdnu zevlingu, potápění, vydlabávání kokosáků a vydařeném pokusu o top speed na jedné z mála zdejších zpevněných cest
jsem se začal těšit na vyzkoušení dalšího produktu Bangkok Airways - Blue Ribbon. Let do Singapuru se nesl v ještě příjemnějším duchu než předchozí z BKK. Business lounge na letišti Ko Samui sice není moc potřeba, protože na gate je opět k dispozici lehké občerstvení, ale aspoň se tam lze schladit a kdo má opravdu vlčí hlad dostane na požádání - překvapení - Pad Thai.
Lounge na USM s jídelním lístkem a vypnutou televizí v pozadí...
Gate s pitím a snacks. Príma, ale horko...
Priority boarding proběhl jak má, posadili nás do prvního vláčku/vlečky směr letadlo. Interiér už byl nachlazený, šumivý nápoj taky a tak jsem se mohl pustit do prozkoumávání nastavení sedačky
a jídelního lístku
Žádné blokované prostřední sedadlo ale dvě příjemná křesla, něco jako na longhaulu libovolných US aerolinek před cca pěti lety (to je má poslední zkušenost, ale možná už se taky vzpamatovali). Z menu jsem vylosoval kachnu a nelitoval. Amaroun ležící na masu vypadá sice na první pohled nevábně, ale po promíchání to chutnalo skvěle. PS: Máslo NEBYLO úplně zmrzlé!!!
Servis USM-SIN C/cl
Výhled společný pro všechny, v přední části letadla s lepším pitím a téměř vleže
Imigrační v Singapuru zanechalo dojem: kromě úsměvu a přání hezkého pobytu (+) jsem nafasoval ještě bonbón (++). Alespoň bonbon prosím zavést na Ruzyni. Můžou nám tak osladit čekání u beltu...
Někdo říká, že Singapur není Asie, pro mě je to (zatím) absolutní top. Ano, není to Asie ve smyslu třeba Bangkoku (smrad,špína,shon ale neskutečná atmosféra). Je to jako kdyby čínani obsadili Londýn. Čisto, pořádek, funguící MHD, lidi co vám (zdarma) opravdu rádi pomůžou a poradí a do toho vše, co máme na Asii rádi. Patnáct litrů jako pokuta za kouření, kde nemáte, případně jízdu na kole, kde se má vést je trochu ostrý. Ale s asiaty to asi jinak nejde a evidentně to funguje. V itineráři tedy doporučuji nechat pro větší zážitek raději až nakonec...
Před rokem, co jsem tu byl naposledy byl Marina Bay Resort a Helix Bridge ještě ve značném stadiu rozestavěnosti. Tentokrát už jsem mohl z mostu koukat na downtown...
Double Helix Bridge a Marina Bay Sands
Měl jsem docela štěstí - při rozhodování, zda vystát frontu na výjezd nahoru do SkyParku se otočím a vidím známou tvář. Kamarád, se kterým se snažím už několik měsíců domluvit pivo v Praze mě odchytí v Singapuru. Koukáme na sebe jak z jara! Bohužel musí s ještě s partnery na večeři, ale vybavuje mně svou hotelovou kartou a domlouváme pivo na později. Karta znamená, že dilema SkyPark je vyřešeno - jedu výtahem pro ubytované hosty a mám přístup i do bazénu.
Marina Bay Sands infinity pool
Karta zároveň znamená, že můj původní plán jet posledním metrem na Changi a do ranního odletu s JetStar Asia směr Bangkok poležet někde na laviččce bude zřejmě narušen. Po příjemném posezení na Riverwalk a "nenápadném" zabavování tácků Sapporo beru od obsluhy dalších 10 na cestu jako dárek a ve 2.30 chytám taxi na letiště.
Na dvě hodiny se mi podaří usnout a ještě trochu "jetý" se vydávám směr Butterfly Garden, kterou jsem minule nestihl. Nahánění motýlů s výhledem na triple seven Singapore Airlines stálo za to
Changi butterfly garden
K JetStar Asia...never more - važte si Ryanairu. Poté, co jsem se zaklínil na místo jsem se nebyl schopen až do BKK pohnout. Vzdálenost kolena - sedadlo předemnou 0cm. Fotky nejsou, tašku s foťákem jsem nemohl vytáhnout. Jediný můj pohyb byl, když mně děcko za mnou co 20 sekund koplo do sedačky (asi 1000x mu jeho Philipino doprovod říkal Don't do it, sit down...ale spratek kupodivu neposlechl.) 1000x jsem se chtěl otočit a seřvat je, ale nemohl jsem se pohnout...Pak mně přemohlo nevyspání, zbytkáč a rezignace a upadl jsem do komatu. Never. Never more...
Před odletem do Mnichova jsem měl v Bangkoku ještě celý den. Byl jsem sice zničený, ale přišlo mi škoda se hned naložit do lounge a vyčkávat odletu. Vyrazil jsem tedy ještě do centra ale po 3 dnech v SIN a v podstatě probdělé noci mě to už nějak zmohlo. Za pár hodin jsem na druhý pokus trefil stanici nového vlaku na letiště (ani ne tu hlavní... ) a zdarma se nechal odvézt směr EK lounge.
Bangkok Airport Express Train
Představa sprchy mě hnala letištěm kupředu a zastavili mě až na fast track. Místní oficír si dával po thajsku záležet na nešťastníkovi předemnou. Já už jsem asi (po dvou dnech) dost smrděl, tak mne nechal jít hned. Staff v salonku na můj stav reagoval profesionálně a hned jsem nafasoval věci do sprchy. Nirvana.
Emirates lounge BKK
Umytý, převlečený a oholený jsem vyrazil na průzkum jídla. Otevřel jsem si pivko, na talíř naložil něco na start a hned se po mně hnal kuchař a co že chci k večeři. No co já vím...Tom Ka Gai by bodla. Obědnal jsem dvě - trochu se divil, když jsem byl sám a salonek byl zatím prázdný - ale nakonec je donesl.
Přítelkyně tu sprchu potřebovala ještě asi o dost víc než já a tak druhá polévka stydla a stydla...Místní Chef bez řečí přišel, tu vychladlou odnesl a za chvíli přinesl novou - horkou. Takovým servisem mně Emirates v Bangkoku dostali. Salonek se postupně zaplnil, ale na náš let do DXB čekalo podezřele málo lidí...
BKK Emirates lounge - studený bufet
Lehce přecpaní (sice malá sousta, ale...byli jsme tam fakt dlouho) jsme po vyzvání vyrazili ke gatu. Horní paluba byla zaplněná tak max z 10%. I pozdější debata s letuškami potvrdila, že to není úplně obvyklé a celý týden lítali skoro plní. Economy vypadala téměř full, do Suites jsem nenahlížel
Na A380 jsem se upřímně těšil. Už před rokem jsem schválně bukoval let tak, abych ho zkusil, ale přišla "change of aircraft, we are very sorry". No to já byl taky. Tak konečně teď.
Tahle nová Imarat C/Cl mi přijde mimořádně povedená. Seděli jsme na dvou sedačkách vedle sebe - v prostřední řadě. Humorně a rozjařen jsem hned otestoval funkci dělící přepážky...ale ženy některé vtípky prostě nepoberou...
Bar s nealkem - to modře svítící po levé straně - je moc praktická věc.
Pokud sedíte na samostatném sedadle u okna, máte téměř úplné soukromí. Z každého místa je přístup do uličky, takže není třeba se přes někoho drát ven.
Sedadla jsou flat bed, se zabudovanou masážní funkcí (spíš takové drnčení do zad), probíhá turn-down service a rozdává se ještě matrace na spaní pro změkčení. Nohy si hezky natáhnete do tunelu před sebou...
USB konektor jsem vyzkoušel pouze s SD kartou z foťáku - RAWy nečte ale JPEGy samozřejmě ano. Nicméně prohlížení je dost pomalé a je třeba dávat bacha, co tam máte. Obrazovka IFE je fakt velká...
Co mě opravdu překvapilo, byla NEhlučnost A380. Start byl zcela bez obvyklých zvukových efektů, malinko drncaní a pak už jen dříve nepoznaný pocit "obrovské hmoty". Špatně se to popisuje, je třeba vyzkoušet na vlastní kůži. Zážitek jak hrom.
Hodinku po startu se servírovala večeře. Už jsme asi devadesát minut nic nejedli, je třeba se dorazit, že.
Jako předkrm jsem vybral lososa
a main course jehněčí se zeleninovou kormou.
Drahá polovička si dala jen salát - a saláty já nefotim (když nemusím . Vypadal taky trochu jak z Ikea...ale prý chuťově hodně slušný. Na dezert už jsem rezignoval a taky už jsem se těšil dozadu do baru. Počkal jsem až se zhasne (zvláště vedle na sedadle) a vyrazil.
Emirates A380 C class mood lighting
Bar se ukázal být dalším z hitů na tomto letu - nejdřív jsem tam byl sám (a sympatická irská barmanka/letuška/bavička), s tím jak usínali další pasažéři (hlavně na dolní palubě) se začly holky trousit směr bar. Když zjistily odkud jsem, akčně ještě zavolali slovenku z eco a družba byla dokonána. Bar na palubě - úžasný vynález, na turbulence pěkně sednout na koženou sedačku a připoutat (hlavně já) a potom zas hurá na panáky (taky hlavně já Všude bylo zase plno snacksů, ale mně už zbývalo místo jen na tekutou stravu ve formě Johnnie Black Label. Po dvou hodinách se přihlásilo nevyspání a musel jsem to zodpovědně ukončit. Spaní luxusní, snídani si nejak nevybavuji, takže asi nebyla.
Kdo byl v DXB v EK lounge Terminal 3, ví, jaký je tam šrumec. Kdo tam byl pár hodin přes noc, už se tomu příště vyhne. Stejně tak já. Co do rozlehlosti, je to asi největši salonek v jakém jsem kdy byl (jestli se tak dá říkat prostoru pro 300+ lidí - zná někdo kapacitu?). Možnosti stravování velmi slušné, možnosti sprchování a wc naprosto nechutné (nestíhá se uklízet a to ani v noci) a možnosti zdřímnutí nedostačující. Že se tam rodinka převlíkala na place do pyžam, srazila k sobě čtyři velké gauče a hurá na kutě bylo běžné. Fotku opět nemám, štvalo mě to tam (stejně jako JetStar Asia . Posledně jsem v DXB používal Maghraba Lounge (T3) a spokojenost. Jídlo velmi slušné, záchody čisté a zůstává pocit klidu a trochu té exkluzivity. EK lounge v Dubai je oproti tomu totální dobytčák...
Maghraba Lounge DXB Terminal 3
Na ranní let do MUC jsem se tak těšil jako na smilování, ale hned po nástupu mě schladili emirati, kteří dělali na palubě (v C) slušný bordel. Letušky už byly asi zvyklé a celkem je v rámci možností zvládaly. I když vysvětlit jim, že skutečně nebude celá čtrnácti členná rodina sedět vedle sebe, a že když mají místa ve first tři z nich, nemůžou tam všichni trvalo asi 30 minut.
Sedačky v našem A330 směr Franz Josef Strauss Airport letité standartní C ve verzi 2-3-2. Novou business class z nočního letu bych si tedy dal raději, ale nebyly nějak nepohodlné. Jen když zažijete pocit soukromí, který C v A380 poskytuje, už se těžko srovnává s něčím jiným.
Po příletu do MUC sice zavazadlo nevyjelo nejak zásadně v priority času, vše ale dohnal řidič od Emirates, který na nás venku již čekal. Hodil baťoh na záda, nás v zápětí do nového Phaetona a vyrazili jsme směr Mnichov centrum. Na tachometru neustále kolem 200, takový malý silniční ICE - Flug im Nullhöhe
Díky za pozornost!
Svému sloganu Fly Different, Feel Extraordinary a marketingu jako "Boutique Airline" dostáli hned na letišti.
Lounge pro Y class jsem ještě nezažil - sendviče, sladkosti, nealko, wifi zdarma a klídek. Jak málo stačí a udělá to dojem.
I když boarding proběhl klasicky lowcostově z plochy (nicméně stějně jsem už nastupoval i u Emirates v DXB), s Air Asia do Surat Thani už na téhle trase asi nepoletím...
Jak to řeší v dešti nevím, ale asi budou mít v "boutique airbus" trochu mokro.
Mraky slibují vzrušení, ale nic se nedělo...
Bitva vzor FR se neudála, každý měl své místo. Při rezervaci jsem měl možnost zvolit i druh jídla (v ceně). Ze zvědavosti jsem zvolil vegetariánskou verzi (ano, pro sicher jsem pár šunkových sendvičů v lounge natlačil) a byl jsem příjemně převapen. Na skoro hodinový let fajn chroupání a ještě máte pocit, že děláte něco pro zdraví
Vegetarian Meal
Standartní občerstvení bylo taky slušné - cukr, káva limonáda a velký studený burgr.
Let tak uběhl raz dva a po necelé hodince při sestupu na USM se po pravé straně ukázal Ko Phangan
Nejlepší pláž pro "klid" je na viditelné straně úplně vpravo. Fulmoon Party vlevo.
a za krátko i runway na Ko Samui s játrem Berjaya Air čekajícím na start do Kuala Lumpur. KLL byl taky v plánu, ale během válení se na Ko Phanganu jsem zapoměl včas zabukovat letenky. Linku naplnili a tak jsem nakonec letěl opět s Bangkok Airways do SIN.
Letiště na Ko Samui - Hub Bangkok Airways a slušný průsek v lese. Když zaprší a fouká, klouže to a už tady jedno PG ATR skončilo ve staré věži (mimo foto vpravo).
Před halou už čekal smluvený transfer. Toyota Ventury na pláž, malý snack, vyzout boty a speedboat rovnou do cíle. Za nějakých 2000bht o/w ušetříte několik hodin cesty navíc a kilo prachu v zubech po cestě přes ostrov na korbě songthaew (baht bus). Ovšem pokud je vám méně než 70 a ještě jste takovou cestu neabsolovovali, tak doporučuji. O to více pak příště oceníte "vekáčskou" variantu
Z letiště na pláž a z pláže na další pláž...
[flashback] Tuhle trasu (BKK-URT) jsem stínoval i nočním vlakem a kdo má trochu času (případně striktní rozpočet a dobrodružnější povahu) tomu vřele doporučuji. Začíná se v Hua Lamphong Thai Railways Lounge:
Během večerní vlny odjezdů trochu plno, ale zase nadstandartní výběr jídla a pití - doplňují, dokud máte bahty.
Na cestování bohatě stačí druhá třída, kde je cca 40 míst na vagón. Ta se po vyhlášení večerky mění na variantu spodní-horní-každý záclonka (ve First pouze dvě postele a vlastní umyvadlo navíc). Stevard vše rozloží, povleče - luxus. Skoro mi bylo líto si v těch propocených hadrech do čistých peřin lehat. Při kupování jízdenek mě nejdřív příjemně překvapilo, že horní postele jsou levnější (já radši nahoře a přijde mi to bezpečnější Po ulehnutí jsem poznal proč. Horní lůžka se v případě potřeby repatriovat padlého turistu mění na chlaďák pro mrtvoly. Tři vrstvy (triko-mikina-peřina), flaška Mekongu a stejně jsem klepal kosu...výdech klimatizace hned u hlavy = sleva na jízdném. Spodní postel se také zdála o něco širší, ale něměl jsem možnost to empiricky ověřit.
Umyvadla jsou na rozdíl od Emirates First dvě (+), sprcha pouze jedna - na záchodě a zespoda (-) [/flashback]
Po týdnu zevlingu, potápění, vydlabávání kokosáků a vydařeném pokusu o top speed na jedné z mála zdejších zpevněných cest
jsem se začal těšit na vyzkoušení dalšího produktu Bangkok Airways - Blue Ribbon. Let do Singapuru se nesl v ještě příjemnějším duchu než předchozí z BKK. Business lounge na letišti Ko Samui sice není moc potřeba, protože na gate je opět k dispozici lehké občerstvení, ale aspoň se tam lze schladit a kdo má opravdu vlčí hlad dostane na požádání - překvapení - Pad Thai.
Lounge na USM s jídelním lístkem a vypnutou televizí v pozadí...
Gate s pitím a snacks. Príma, ale horko...
Priority boarding proběhl jak má, posadili nás do prvního vláčku/vlečky směr letadlo. Interiér už byl nachlazený, šumivý nápoj taky a tak jsem se mohl pustit do prozkoumávání nastavení sedačky
a jídelního lístku
Žádné blokované prostřední sedadlo ale dvě příjemná křesla, něco jako na longhaulu libovolných US aerolinek před cca pěti lety (to je má poslední zkušenost, ale možná už se taky vzpamatovali). Z menu jsem vylosoval kachnu a nelitoval. Amaroun ležící na masu vypadá sice na první pohled nevábně, ale po promíchání to chutnalo skvěle. PS: Máslo NEBYLO úplně zmrzlé!!!
Servis USM-SIN C/cl
Výhled společný pro všechny, v přední části letadla s lepším pitím a téměř vleže
Imigrační v Singapuru zanechalo dojem: kromě úsměvu a přání hezkého pobytu (+) jsem nafasoval ještě bonbón (++). Alespoň bonbon prosím zavést na Ruzyni. Můžou nám tak osladit čekání u beltu...
Někdo říká, že Singapur není Asie, pro mě je to (zatím) absolutní top. Ano, není to Asie ve smyslu třeba Bangkoku (smrad,špína,shon ale neskutečná atmosféra). Je to jako kdyby čínani obsadili Londýn. Čisto, pořádek, funguící MHD, lidi co vám (zdarma) opravdu rádi pomůžou a poradí a do toho vše, co máme na Asii rádi. Patnáct litrů jako pokuta za kouření, kde nemáte, případně jízdu na kole, kde se má vést je trochu ostrý. Ale s asiaty to asi jinak nejde a evidentně to funguje. V itineráři tedy doporučuji nechat pro větší zážitek raději až nakonec...
Před rokem, co jsem tu byl naposledy byl Marina Bay Resort a Helix Bridge ještě ve značném stadiu rozestavěnosti. Tentokrát už jsem mohl z mostu koukat na downtown...
Double Helix Bridge a Marina Bay Sands
Měl jsem docela štěstí - při rozhodování, zda vystát frontu na výjezd nahoru do SkyParku se otočím a vidím známou tvář. Kamarád, se kterým se snažím už několik měsíců domluvit pivo v Praze mě odchytí v Singapuru. Koukáme na sebe jak z jara! Bohužel musí s ještě s partnery na večeři, ale vybavuje mně svou hotelovou kartou a domlouváme pivo na později. Karta znamená, že dilema SkyPark je vyřešeno - jedu výtahem pro ubytované hosty a mám přístup i do bazénu.
Marina Bay Sands infinity pool
Karta zároveň znamená, že můj původní plán jet posledním metrem na Changi a do ranního odletu s JetStar Asia směr Bangkok poležet někde na laviččce bude zřejmě narušen. Po příjemném posezení na Riverwalk a "nenápadném" zabavování tácků Sapporo beru od obsluhy dalších 10 na cestu jako dárek a ve 2.30 chytám taxi na letiště.
Na dvě hodiny se mi podaří usnout a ještě trochu "jetý" se vydávám směr Butterfly Garden, kterou jsem minule nestihl. Nahánění motýlů s výhledem na triple seven Singapore Airlines stálo za to
Changi butterfly garden
K JetStar Asia...never more - važte si Ryanairu. Poté, co jsem se zaklínil na místo jsem se nebyl schopen až do BKK pohnout. Vzdálenost kolena - sedadlo předemnou 0cm. Fotky nejsou, tašku s foťákem jsem nemohl vytáhnout. Jediný můj pohyb byl, když mně děcko za mnou co 20 sekund koplo do sedačky (asi 1000x mu jeho Philipino doprovod říkal Don't do it, sit down...ale spratek kupodivu neposlechl.) 1000x jsem se chtěl otočit a seřvat je, ale nemohl jsem se pohnout...Pak mně přemohlo nevyspání, zbytkáč a rezignace a upadl jsem do komatu. Never. Never more...
Před odletem do Mnichova jsem měl v Bangkoku ještě celý den. Byl jsem sice zničený, ale přišlo mi škoda se hned naložit do lounge a vyčkávat odletu. Vyrazil jsem tedy ještě do centra ale po 3 dnech v SIN a v podstatě probdělé noci mě to už nějak zmohlo. Za pár hodin jsem na druhý pokus trefil stanici nového vlaku na letiště (ani ne tu hlavní... ) a zdarma se nechal odvézt směr EK lounge.
Bangkok Airport Express Train
Představa sprchy mě hnala letištěm kupředu a zastavili mě až na fast track. Místní oficír si dával po thajsku záležet na nešťastníkovi předemnou. Já už jsem asi (po dvou dnech) dost smrděl, tak mne nechal jít hned. Staff v salonku na můj stav reagoval profesionálně a hned jsem nafasoval věci do sprchy. Nirvana.
Emirates lounge BKK
Umytý, převlečený a oholený jsem vyrazil na průzkum jídla. Otevřel jsem si pivko, na talíř naložil něco na start a hned se po mně hnal kuchař a co že chci k večeři. No co já vím...Tom Ka Gai by bodla. Obědnal jsem dvě - trochu se divil, když jsem byl sám a salonek byl zatím prázdný - ale nakonec je donesl.
Přítelkyně tu sprchu potřebovala ještě asi o dost víc než já a tak druhá polévka stydla a stydla...Místní Chef bez řečí přišel, tu vychladlou odnesl a za chvíli přinesl novou - horkou. Takovým servisem mně Emirates v Bangkoku dostali. Salonek se postupně zaplnil, ale na náš let do DXB čekalo podezřele málo lidí...
BKK Emirates lounge - studený bufet
Lehce přecpaní (sice malá sousta, ale...byli jsme tam fakt dlouho) jsme po vyzvání vyrazili ke gatu. Horní paluba byla zaplněná tak max z 10%. I pozdější debata s letuškami potvrdila, že to není úplně obvyklé a celý týden lítali skoro plní. Economy vypadala téměř full, do Suites jsem nenahlížel
Na A380 jsem se upřímně těšil. Už před rokem jsem schválně bukoval let tak, abych ho zkusil, ale přišla "change of aircraft, we are very sorry". No to já byl taky. Tak konečně teď.
Tahle nová Imarat C/Cl mi přijde mimořádně povedená. Seděli jsme na dvou sedačkách vedle sebe - v prostřední řadě. Humorně a rozjařen jsem hned otestoval funkci dělící přepážky...ale ženy některé vtípky prostě nepoberou...
Bar s nealkem - to modře svítící po levé straně - je moc praktická věc.
Pokud sedíte na samostatném sedadle u okna, máte téměř úplné soukromí. Z každého místa je přístup do uličky, takže není třeba se přes někoho drát ven.
Sedadla jsou flat bed, se zabudovanou masážní funkcí (spíš takové drnčení do zad), probíhá turn-down service a rozdává se ještě matrace na spaní pro změkčení. Nohy si hezky natáhnete do tunelu před sebou...
USB konektor jsem vyzkoušel pouze s SD kartou z foťáku - RAWy nečte ale JPEGy samozřejmě ano. Nicméně prohlížení je dost pomalé a je třeba dávat bacha, co tam máte. Obrazovka IFE je fakt velká...
Co mě opravdu překvapilo, byla NEhlučnost A380. Start byl zcela bez obvyklých zvukových efektů, malinko drncaní a pak už jen dříve nepoznaný pocit "obrovské hmoty". Špatně se to popisuje, je třeba vyzkoušet na vlastní kůži. Zážitek jak hrom.
Hodinku po startu se servírovala večeře. Už jsme asi devadesát minut nic nejedli, je třeba se dorazit, že.
Jako předkrm jsem vybral lososa
a main course jehněčí se zeleninovou kormou.
Drahá polovička si dala jen salát - a saláty já nefotim (když nemusím . Vypadal taky trochu jak z Ikea...ale prý chuťově hodně slušný. Na dezert už jsem rezignoval a taky už jsem se těšil dozadu do baru. Počkal jsem až se zhasne (zvláště vedle na sedadle) a vyrazil.
Emirates A380 C class mood lighting
Bar se ukázal být dalším z hitů na tomto letu - nejdřív jsem tam byl sám (a sympatická irská barmanka/letuška/bavička), s tím jak usínali další pasažéři (hlavně na dolní palubě) se začly holky trousit směr bar. Když zjistily odkud jsem, akčně ještě zavolali slovenku z eco a družba byla dokonána. Bar na palubě - úžasný vynález, na turbulence pěkně sednout na koženou sedačku a připoutat (hlavně já) a potom zas hurá na panáky (taky hlavně já Všude bylo zase plno snacksů, ale mně už zbývalo místo jen na tekutou stravu ve formě Johnnie Black Label. Po dvou hodinách se přihlásilo nevyspání a musel jsem to zodpovědně ukončit. Spaní luxusní, snídani si nejak nevybavuji, takže asi nebyla.
Kdo byl v DXB v EK lounge Terminal 3, ví, jaký je tam šrumec. Kdo tam byl pár hodin přes noc, už se tomu příště vyhne. Stejně tak já. Co do rozlehlosti, je to asi největši salonek v jakém jsem kdy byl (jestli se tak dá říkat prostoru pro 300+ lidí - zná někdo kapacitu?). Možnosti stravování velmi slušné, možnosti sprchování a wc naprosto nechutné (nestíhá se uklízet a to ani v noci) a možnosti zdřímnutí nedostačující. Že se tam rodinka převlíkala na place do pyžam, srazila k sobě čtyři velké gauče a hurá na kutě bylo běžné. Fotku opět nemám, štvalo mě to tam (stejně jako JetStar Asia . Posledně jsem v DXB používal Maghraba Lounge (T3) a spokojenost. Jídlo velmi slušné, záchody čisté a zůstává pocit klidu a trochu té exkluzivity. EK lounge v Dubai je oproti tomu totální dobytčák...
Maghraba Lounge DXB Terminal 3
Na ranní let do MUC jsem se tak těšil jako na smilování, ale hned po nástupu mě schladili emirati, kteří dělali na palubě (v C) slušný bordel. Letušky už byly asi zvyklé a celkem je v rámci možností zvládaly. I když vysvětlit jim, že skutečně nebude celá čtrnácti členná rodina sedět vedle sebe, a že když mají místa ve first tři z nich, nemůžou tam všichni trvalo asi 30 minut.
Sedačky v našem A330 směr Franz Josef Strauss Airport letité standartní C ve verzi 2-3-2. Novou business class z nočního letu bych si tedy dal raději, ale nebyly nějak nepohodlné. Jen když zažijete pocit soukromí, který C v A380 poskytuje, už se těžko srovnává s něčím jiným.
Po příletu do MUC sice zavazadlo nevyjelo nejak zásadně v priority času, vše ale dohnal řidič od Emirates, který na nás venku již čekal. Hodil baťoh na záda, nás v zápětí do nového Phaetona a vyrazili jsme směr Mnichov centrum. Na tachometru neustále kolem 200, takový malý silniční ICE - Flug im Nullhöhe
Díky za pozornost!
-
- autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
- Příspěvky: 1689
- Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
- Bydliště: CTU
- Stav: Offline
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
Super trip report a skvely fotky!
Muzu se zeptat, cim je to foceny? Premejslim na pristi rok o nejakym fotaku na vicemene podobnej mix zaberu.
Muzu se zeptat, cim je to foceny? Premejslim na pristi rok o nejakym fotaku na vicemene podobnej mix zaberu.
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
Parádní report a ještě lepší fotečky...určitě nějaké dobré železo a evidentně to někdo s focením umí. Palec nahoru!
Ten rozdíl v business class EK je docela propastný. A330 by si zasloužily refit nebo phase-out
@cocik: taky teď řešim podobnou dilemu. Mám zrcadlovku Canon EOS, ale nebaví mě ho sebou nosit a tak se rozhoduji, jestli si nekoupit nejaky kompakt se špičkovou optikou. Pár lidi, co se focení věnuje profesinálněji mi doporučuje PANASAONIC LUMIX DMC LX5EG, tak se teď rozhoduji. Fotečky jsou z něj fakt pěkný.
Ten rozdíl v business class EK je docela propastný. A330 by si zasloužily refit nebo phase-out
@cocik: taky teď řešim podobnou dilemu. Mám zrcadlovku Canon EOS, ale nebaví mě ho sebou nosit a tak se rozhoduji, jestli si nekoupit nejaky kompakt se špičkovou optikou. Pár lidi, co se focení věnuje profesinálněji mi doporučuje PANASAONIC LUMIX DMC LX5EG, tak se teď rozhoduji. Fotečky jsou z něj fakt pěkný.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
dider píše:Parádní report a ještě lepší fotečky...určitě nějaké dobré železo a evidentně to někdo s focením umí. Palec nahoru!
Ten rozdíl v business class EK je docela propastný. A330 by si zasloužily refit nebo phase-out
+1
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
Nádherný report! To máslo mě potěšilo, budu to muset taky zkusit.
Dider: LX5 nemusí být zlý, mám už nějakou dobu LX3 a fotí celkem solidně, hlavně široký konec a světelnost jsou fajn.
Dider: LX5 nemusí být zlý, mám už nějakou dobu LX3 a fotí celkem solidně, hlavně široký konec a světelnost jsou fajn.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 58
- Registrován: 17. 03. 2005, 13:15
- Oblíbené typy letadel: KP-2U Sova
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
Diky moc vsem, jsem rad, ze se libi!
Foceno je to Pentax K-7, skla Pentax DA 15 Ltd a Sigma 10-20. Panasonic vypada dobre, hlavne ta f2.0 u kompaktu zni lakave. Nicmene samozrejme zalezi na potrebach - co a jak budete chtit fotit. Kdyz tak rad podebatim pres PM, nebo ve foru foceni.
Konzistence produktu u EK je pomerne divoka. Pri jednom letu jsou na vas i v C jako "na cizi", pri dalsim 100% servis - nevtiravy a pozorny. V Eko jsem naposled zazil, ze se ucpal zachod (na predposledni dvousedacce vzadu lahoda) a posadka to zvladala skvele. Kdyz ten smrad neslo vymytit, vsechny nas vzadu postupne opili, tak na to vzpominam spis jako na srandu. Naopak pri jinem letu ma sedacka v Y nesla sklapet a po treti urgenci at to nejak resi mi pripadlo, ze spis dostanu od letusky par facek. Bylo 100% obsazeno, nakonec to madam puvodem z nemecka vyresila tak, ze na me misto presadila nejakeho nestastnika, co se neumel domluvit. Pak zbyvajicich 6 hodin protrpel on :-/
Salonky jsou dalsi hit-or-miss vec, to co maji v Dubaji treba naprosto nechapu. Pres den na 2-3 hodky to asi pujde, ale soukromi a klid nalezt nejde (a o to mi v lounge jde nejvic, jidlo si klidne koupim "dole", pripadne jsem celkem najezeny z letadla). Naproti tomu lounge v BKK byl velmi povedeny.
Z C sedacek v A380 jsem byl opravdu nadseny (a servis + bar taky skvely), to mne asi k EK pritahne znova. A380 na delsi cesty obecne rulez! Jeste bych rad vyzkousel "kostelni lavice" v Singapore, ale podle fotek na mne EK kabina pusobi lepe...
Foceno je to Pentax K-7, skla Pentax DA 15 Ltd a Sigma 10-20. Panasonic vypada dobre, hlavne ta f2.0 u kompaktu zni lakave. Nicmene samozrejme zalezi na potrebach - co a jak budete chtit fotit. Kdyz tak rad podebatim pres PM, nebo ve foru foceni.
Konzistence produktu u EK je pomerne divoka. Pri jednom letu jsou na vas i v C jako "na cizi", pri dalsim 100% servis - nevtiravy a pozorny. V Eko jsem naposled zazil, ze se ucpal zachod (na predposledni dvousedacce vzadu lahoda) a posadka to zvladala skvele. Kdyz ten smrad neslo vymytit, vsechny nas vzadu postupne opili, tak na to vzpominam spis jako na srandu. Naopak pri jinem letu ma sedacka v Y nesla sklapet a po treti urgenci at to nejak resi mi pripadlo, ze spis dostanu od letusky par facek. Bylo 100% obsazeno, nakonec to madam puvodem z nemecka vyresila tak, ze na me misto presadila nejakeho nestastnika, co se neumel domluvit. Pak zbyvajicich 6 hodin protrpel on :-/
Salonky jsou dalsi hit-or-miss vec, to co maji v Dubaji treba naprosto nechapu. Pres den na 2-3 hodky to asi pujde, ale soukromi a klid nalezt nejde (a o to mi v lounge jde nejvic, jidlo si klidne koupim "dole", pripadne jsem celkem najezeny z letadla). Naproti tomu lounge v BKK byl velmi povedeny.
Z C sedacek v A380 jsem byl opravdu nadseny (a servis + bar taky skvely), to mne asi k EK pritahne znova. A380 na delsi cesty obecne rulez! Jeste bych rad vyzkousel "kostelni lavice" v Singapore, ale podle fotek na mne EK kabina pusobi lepe...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
Krásný trip-report. Opravdu. Psaný lehkou rukou a velice čtivý.
Ad focení: zrcadlovku se světelným objektivem (f 1.4 na portrétní 50mm či 2.8 na širokoúhlý objektiv, ev. rybí oko - někdo ho používá na airliners.net) nikdy nenahradíte. Ne pouze kvůli světelnosti, ale z toho důvodu, že DSLR má několikanásobně větší čip než kompakty či přístroje s elektronickým hledáčkem a tudíž se s ní lze odvážit na daleko vyšší ISO do světelně nepříznivého prostředí (kabina letadla) bez dramatického nárůstu šumu. Kompakty mají také daleko silněší firmwarové doostřování, které často degraduje obraz. Mám k dispozici několik zrcadlovek i objektivů a srovnání. Rád poradím, ale hlavní pravidlo je ergonomie. Ať je zrcadlovka malá nebo obří profesionální, musí vám hlavně sedět při focení v ruce. Někdo také nesnese plast, ale musí mít pocit robustnosti a kovu v ruce.
Ad focení: zrcadlovku se světelným objektivem (f 1.4 na portrétní 50mm či 2.8 na širokoúhlý objektiv, ev. rybí oko - někdo ho používá na airliners.net) nikdy nenahradíte. Ne pouze kvůli světelnosti, ale z toho důvodu, že DSLR má několikanásobně větší čip než kompakty či přístroje s elektronickým hledáčkem a tudíž se s ní lze odvážit na daleko vyšší ISO do světelně nepříznivého prostředí (kabina letadla) bez dramatického nárůstu šumu. Kompakty mají také daleko silněší firmwarové doostřování, které často degraduje obraz. Mám k dispozici několik zrcadlovek i objektivů a srovnání. Rád poradím, ale hlavní pravidlo je ergonomie. Ať je zrcadlovka malá nebo obří profesionální, musí vám hlavně sedět při focení v ruce. Někdo také nesnese plast, ale musí mít pocit robustnosti a kovu v ruce.
-
- autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
- Příspěvky: 1689
- Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
- Bydliště: CTU
- Stav: Offline
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
Ta C v 380 EK je nadherna, ale trochu mi vadi jejich politika (ne)sdileni mil s ostatnima. Mozna az budu PPS, tak se tim pro radost proletim - do ty doby by mi tech 0 mil a 0 PPS SGD bylo lito
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
úžasné... a Singapore forever!
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 26
- Registrován: 03. 09. 2010, 23:01
- Pohlaví: muž
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
Ahoj, se salonky v Dubaji plně souhlasím,dle toho,jak píšete. EK je špatný. Maghraba Lounge je dobrý,ale ještě lepší je Qatar airways salonek. Je to trošku procházka,ale nevadí. Příjemné další lety.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 58
- Registrován: 17. 03. 2005, 13:15
- Oblíbené typy letadel: KP-2U Sova
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380 Y+C
Diky! Na Qatar salonek uz jsem slysel celkem dost chvaly...ale bude to zrejme treba jeste bundlovat s Qatar letem Nejake zkusenosti?
OT Update pro zajemce o kvalitni cestovni fotak:
Pentax K5 (spolecne s par "palacinkama" - Pentax Ltd. skly)
- minimalni rozmery, zachovani ergonomie (napr. ovladani casu i clony dvema rollery a horni LCD), obr. kvalita Ltd. skel (ostrost,svetelnost,protisvetlo), weather sealing, kovove sasi, full hd video, slusne iso...
Jak uz popsal vyse Persona - kompakt ma jiste zatim neprekonane kompromisy, takze pokud si chcete s focenim trochu vyhrat, doporucuji nebrat, pritlacit a pustit se do experimentovani
OT Update pro zajemce o kvalitni cestovni fotak:
Pentax K5 (spolecne s par "palacinkama" - Pentax Ltd. skly)
- minimalni rozmery, zachovani ergonomie (napr. ovladani casu i clony dvema rollery a horni LCD), obr. kvalita Ltd. skel (ostrost,svetelnost,protisvetlo), weather sealing, kovove sasi, full hd video, slusne iso...
Jak uz popsal vyse Persona - kompakt ma jiste zatim neprekonane kompromisy, takze pokud si chcete s focenim trochu vyhrat, doporucuji nebrat, pritlacit a pustit se do experimentovani
Re: BKK-USM-SIN-BKK-DUB-MUC s Bangkok Airways, Emirates A380
treisinger píše:ale ještě lepší je Qatar airways salonek
No nevim, mam zkusenosti s First Class lounge, co QR pouzivaj na T1 a to je des bes. Byl jsem tak v soku, ze jsem neudelal jedinou fotku, priste uz snad budu pri smyslech
Nastesti to pak spravil jejich First Class terminal v Doze, prestoze ani ten rozhodne nepatri ke spicce.