Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5455
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod flyingblue » 24. 10. 2010, 00:41

kuba.biker píše:
MS743 píše:At CSA zacne trochu premyslet a treba i pres HAN prodavala letenky do BKK, KUL a dal...


Co takhle zkusit něco originálního? Mám na mysli Taipei a Shenzen. Potenciál velký, konkurence evropských dopravců nulová....


Ono asi neni uplne easy litat do obou cin anjednou. KLM na to onehda mela dokonce pobocku KLM Asia ..


cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod cocik » 26. 10. 2010, 07:54

Kdyz uz nejaka zajimava a perspektivni destinace v Cine, tak spis Chengdu. BTW, Cina je jenom jedna, o zadne druhe Cine nic nevim :D

mareček
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 175
Registrován: 14. 03. 2007, 23:19
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod mareček » 26. 10. 2010, 08:08

cocik píše:Kdyz uz nejaka zajimava a perspektivni destinace v Cine, tak spis Chengdu. BTW, Cina je jenom jedna, o zadne druhe Cine nic nevim :D


Tchaj-wan je ostrov v jihovýchodní Asii, jenž je spolu s několika dalšími menšími ostrovy součástí Čínské republiky :P

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod cocik » 26. 10. 2010, 13:47

mareček píše:
cocik píše:Kdyz uz nejaka zajimava a perspektivni destinace v Cine, tak spis Chengdu. BTW, Cina je jenom jedna, o zadne druhe Cine nic nevim :D


Tchaj-wan je ostrov v jihovýchodní Asii, jenž je spolu s několika dalšími menšími ostrovy součástí Čínské republiky :P


Toto je mylna informace. Zde v Cinske lidove republice vi i male dite, ze Taiwan i Fujian jsou jednemi z 23 provincii CLR :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5455
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod flyingblue » 26. 10. 2010, 15:55

cocik píše:
mareček píše:
cocik píše:Kdyz uz nejaka zajimava a perspektivni destinace v Cine, tak spis Chengdu. BTW, Cina je jenom jedna, o zadne druhe Cine nic nevim :D


Tchaj-wan je ostrov v jihovýchodní Asii, jenž je spolu s několika dalšími menšími ostrovy součástí Čínské republiky :P


Toto je mylna informace. Zde v Cinske lidove republice vi i male dite, ze Taiwan i Fujian jsou jednemi z 23 provincii CLR :D


... a je to tak samozrejme, ze o tom uz nikdo ani moc nemluvi :-)


MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod MS743 » 05. 11. 2010, 07:38

Zname prosim nejaky termin kdy chce CSA oficialne predstavit jejich novy C class na A319/20?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5455
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod flyingblue » 05. 11. 2010, 10:31

MS743 píše:Zname prosim nejaky termin kdy chce CSA oficialne predstavit jejich novy C class na A319/20?


Ono uz bezi vyberove rizeni na sedacky? :-)

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod OR » 05. 11. 2010, 15:12

flyingblue píše:
MS743 píše:Zname prosim nejaky termin kdy chce CSA oficialne predstavit jejich novy C class na A319/20?


Ono uz bezi vyberove rizeni na sedacky? :-)


Osobne si myslim, ze nic nebude. Ani Hanoj, ani novy C-Class. Vietnam s 319 je podle mne ekonomicka ptakovina.

Je to muj dohad, ale je nekdo schopen odhadnout naklady na sedacku v A319 s mezipristanim v TAS (vymena posadky, pristavaci poplatky, letistni) a necim (333, 772, 773...) cim se lita Hanoj normalne?
Doletela by to 333, i s plnm payloadem? Asi o fous.

A to neuvazuji, ze treba B777 je i kdyz je plna cestaku schopen vzit i dost carga. Plna A319 doleti podle mne z TAS do PRG v zime se 130 lidma + bagazi jen tak tak i bez carga.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod Smurfx » 05. 11. 2010, 18:26

OR píše:
flyingblue píše:
MS743 píše:Zname prosim nejaky termin kdy chce CSA oficialne predstavit jejich novy C class na A319/20?


Ono uz bezi vyberove rizeni na sedacky? :-)



Je to muj dohad, ale je nekdo schopen odhadnout naklady na sedacku v A319 s mezipristanim v TAS (vymena posadky, pristavaci poplatky, letistni) a necim (333, 772, 773...) cim se lita Hanoj normalne?.


Ano, také se kloním k nějakým výpočtům. Určitě je zde hodně techniků, pilotů apod.--

Začněme tedy palivem.

Mohl by zde někdo vypočítat, kolik paliva je (pokud vezmeme opravdu maximální vzletovou hmotnost) A319 schopna spotřebovat na letu do TAS a TAS-HAN? Možná můžeme počítat vždy asi celou nádrž že.... kolik litrů A319 u ČSA pojmou? Kolik stojí litr Jet A? Samozřejmě chápu, že to záleží na množství proměnných (Cena paliva, hedging, rychlost větru, payload apod.), ale zkusme nějaký průměr a uvidíme...

Poté se můžeme prokousat náklady na posádku, catering, poplatky, vypočíst náklady na sedačku a máme to... :)

charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod charlie2025 » 05. 11. 2010, 18:30

OR píše:Doletela by to 333, i s plnm payloadem? Asi o fous.


Myslim si, ze celkem v klidu jak A333 tak A332 .. Great Circle Mapper pise PRG-HAN 8335 km , A333 ma s full load 10,830 km.

Jerry X
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 10. 03. 2009, 20:32
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod Jerry X » 05. 11. 2010, 19:06

charlie2025 píše:
OR píše:Doletela by to 333, i s plnm payloadem? Asi o fous.


Myslim si, ze celkem v klidu jak A333 tak A332 .. Great Circle Mapper pise PRG-HAN 8335 km , A333 ma s full load 10,830 km.


Vzdyť s A333 létal Korean ICN-PRG, délka trasy je skoro stejná.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1643
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod Airbus380 » 05. 11. 2010, 19:40

AF lítaj pravidelně s 332 do Ria. 9139 km.
Nicméně by mě taky zajímalo to, co psal Smurfx. Dokázal by to tu někdo znalý věci? Aspon zhruba?

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod MS743 » 06. 11. 2010, 14:24

Tez si myslim ze ten Hanoi je blbost a ze z toho nic nebude ale miti opravdovy C class (alespon jsem to tak pochopil) je pro CSA prinosem. Snad je plan nasadit tento novy Business class na delsi lety typu CAI, BEY, SVO, LED a pak ten zbytek typu Almaty, tashkent, Novosibirsk apod.

toto bych videl jako dost dobry smer.. mnoho tech destinaci letaji jine spolecnosti widebody tudiz maji i opravdovy C class...

Snad se neco dozvime brzo

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 812
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod tygrlive » 06. 11. 2010, 19:19

MS743 píše:Tez si myslim ze ten Hanoi je blbost a ze z toho nic nebude ale miti opravdovy C class (alespon jsem to tak pochopil) je pro CSA prinosem. Snad je plan nasadit tento novy Business class na delsi lety typu CAI, BEY, SVO, LED a pak ten zbytek typu Almaty, tashkent, Novosibirsk apod.

toto bych videl jako dost dobry smer.. mnoho tech destinaci letaji jine spolecnosti widebody tudiz maji i opravdovy C class...

Snad se neco dozvime brzo


a nebo KBP :). Absolutni souhlas a podpora opravdoveho C class produktu. Stejne jako to ma treba Aeroflot i na hodinove lince SVO-KBP nebo Aerosvit na vecerni lince KBP-SIP

Dokud treba KBP lita 320 je C aspon trosku v pohode.. ale ve ctvrtek letela 737 a mista zoufale zoufale malo a spis to zavanelo ostudou :(

okJET
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 06. 11. 2003, 20:57
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod okJET » 07. 11. 2010, 11:12

charlie2025 píše:
OR píše:Doletela by to 333, i s plnm payloadem? Asi o fous.


Myslim si, ze celkem v klidu jak A333 tak A332 .. Great Circle Mapper pise PRG-HAN 8335 km , A333 ma s full load 10,830 km.


Zalezelo by na tom jaka by byla kapacita letadla. Kazdopadne PRG-HAN s A333 by melo byt jeste v pohode. Problem bych spis videl na letu HAN-PRG kde uz by to bez restrikci nejspis neslo. Nehlede na to, ze v pripade, ze by CSA chtelo litat i do Japonska tak uz by byla A333 vzhledem k nutnym payload retrikcim nepouzitelna. S takovou A332HGW to uz by ovsem bylo jiny kafe.

Smurfx píše:Začněme tedy palivem.


A319 ma kapacitu zhruba 19.000kg coz je cca 24.000 litru. Kolik je potreba z PRG do TAS nevim, ale neco mi rika, ze se bude plnit az po spunty.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů