An-148

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od PavelD »

Buďme rádi za každý nový stroj, a tím AN 158 jistě je. Sám osobně jsem zvědavý, kdy se na území SNS objeví mašina s parametry (zejména ekonomickými ) jako např. B763 z roku 1986 :(


pavel.t
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03. 12. 2010, 06:56
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od pavel.t »

Ahoj, letěl jsem s tímhle strojem, alspoň to psaly na letence An-148-100, tak doufám, že nekecám,podle fotek na netu je to asi on.I když mám pocit, že na prospektu v letadle byl označen jinak, než Antonov, ale stejné číslo typu. Linka FV 342 ST Petersburg-Murmansk. V letadlech se moc neorientuji, ale jako modeláře mne zajímá, jak je to vyvážené, když má asymetricky uličku - dvě sedadla, ulička, tři sedadla. Byla to verze pro 68 lidí. Trošku nepohodlí při startu při nahazování motorů-hodně hlučný, protože je hornoplošník s motory pod křídlem. Dále při vzletu, jak to osolil, se otevřeli dveře do pilotní kabiny. :D Já mylel, že jsou nějak zabezpečený proti vniknutí.... Potom při výstupu jediná moje nadhlavní schránka s notebookem nešla otevřít, ani letušce ne. Pak přišel od schůdků chlápek ve svítivé vestě, pořádně do toho praštil pěstí se slovy VOT ETO TECHNIKA a zámek zafungoval. Tudíž všichni už byli autobusem v pr... a pro mne a kolegu, co tam měl taky věci, k letadlu přijel další prázdnej autobus. Nemít 5 hodin na přestup a přesun mezi letišti, asi bych už trochu znervózněl. Jaký je postup startování turbínového motoru? Čím se roztáčí, jak se přepíná palivo?Při startu motoru dělal postupně 3 různé zvuky. A při vysunutí podvozku na přistání se letadlo dost chvělo-cestou tam i zpět, a neuvěřitelné horko u stropu.
Naposledy upravil(a) pavel.t dne 03. 12. 2010, 22:38, celkem upraveno 1 x.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od MEA »

pavel,

ako sa nahadzuje turbina je myslim celkom dobre popisane v tomto clanku:

http://www.planes.cz/cs/clanky/462/

ostatne su maliny - zamok na odkladacom priestore, hluk, chvenie, celkom normalne veci. tiez by som sa tou potvorou siel preletiet.

asymetricky ulicka nevadi - v lietadle ide hlavne o vyvazenie predo-zadne, jasne ze aj o priecne, to vsak takyto detail neovplyvni - vsetko je to v trupe aj tak... aj keby vsetci cestujuci sedeli na jednej strane ono to zato nespadne. ale tak ci onak - spravne vyvazenie je aj vecou rozmiestnenia pasazierov (najma aby neboli vsetci vpredu ci vsetci vzadu) a to sa rozhodi uz pri davani miest na palubne vstupenky alebo si to ustrazi posadka.

alebo si to neustrazi:

http://aviation-safety.net/database/rec ... 19920720-1
http://aviation-safety.net/database/rec ... 19790322-0

Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od Cherokee »

pavel.t píše:Ahoj, letěl jsem s tímhle strojem, alspoň to psaly na letence An-148-100, tak doufám, že nekecám,podle fotek na netu je to asi on.I když mám pocit, že na prospektu v letadle byl označen jinak, než Antonov, ale stejné číslo typu. Linka FV 342 ST Petrersburg-Murmansk. V letadlech se moc neorientuji, ale jako modeláře mne zajímá, jak je to vyvážené, když má asymetricky uličku - dvě sedadla, ulička, tři sedadla. Byla to verze pro 68 lidí. Trošku nepohodlí při startu při nahazování motorů-hodně hlučný, protože je hornoplošník s motory pod křídlem. Dále při vzletu, jak to osolil, se otevřeli dveře do pilotní kabiny. :D Já mylel, že jsou nějak zabezpečený proti vniknutí.... Potom při výstupu jediná moje nadhlavní schránka s notebookem nešla otevřít, ani letušce ne. Pak přišel od schůdků chlápek ve svítivé vestě, pořádně do toho praštil pěstí se slovy VOT ETO TECHNIKA a zámek zafungoval. Tudíž všichni už byli autobusem v pr... a pro mne a kolegu, co tam měl taky věci, k letadlu přijel další prázdnej autobus. Nemít 5 hodin na přestup a přesun mezi letišti, asi bych už trochu znervózněl. Jaký je postup startování turbínového motoru? Čím se roztáčí, jak se přepíná palivo?Při startu motoru dělal postupně 3 různé zvuky. A při vysunutí podvozku na přistání se letadlo dost chvělo-cestou tam i zpět, a neuvěřitelné horko u stropu.

Tak to tisko zavidim. Snazil som sa letiet s tymto eroplanom, ale mal som smolu. "Trafil" som akurat v case, ked bolo po incidente s tymto typom lietadla a prave prebiehali previerky. Litadlo dalej lieta, i ked s problemami. Snad sa im podari tieto problemy rychlo vyriesit. Na nete som uz videl fotografie lietadla urceneho pre export.
Asymetricka ulicka nie je nicim vynimocnym, maju ju rozne typy lietadiel.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od PV »

Asymetrické uspořádání sedadel nepředstavuje velký problém pro příčné vyvážení,hmotnost cestujících i zavazadel je rozmístěna těsně kolem podélné osy,malé odchylky se snadno kompenzují trimem křidélek


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4149
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od whiskey »


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od Zdenek »

http://avherald.com/h?article=438db1d5&opt=0
Witnesses on the ground in Gorbuzovo Alekseevskogo reported a wing had separated from the aircraft in flight.

Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od Cherokee »


Dufam, ze sa im neopakovali tie iste problemy, ktore mal tento typ pri prvych dodanych kusov pre GTK Rossiya. Je to obrovska smola a skoda pre toto lietadlo.
U mna je to len o jednej emocii - obrovska lutost.

Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od Jose »

Cherokee píše:

Dufam, ze sa im neopakovali tie iste problemy, ktore mal tento typ pri prvych dodanych kusov pre GTK Rossiya. Je to obrovska smola a skoda pre toto lietadlo.
U mna je to len o jednej emocii - obrovska lutost.


...smutné :( ...škoda krásneho stroja a hlavne tých ľudí na palube! R.I.P. :(

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od MEA »

hm, naozaj maju v tychto koncinach smolu s novymi strojmi. il-114, an-140 a teraz 148 - vsetky postihli nehody v zaciatkoch a vyrazne sa to prejavilo na ich buducnosti. teda v pripade 148 skoro hovorit. cherokee - rad by som vedel ake problemy boli pri dodavke pre rossiyu ak mozes. ked sa stroj rozpadne v lufte je to vzdy zle - nejaka fatalna konstrukcna chyba?

Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od Cherokee »

MEA píše:hm, naozaj maju v tychto koncinach smolu s novymi strojmi. il-114, an-140 a teraz 148 - vsetky postihli nehody v zaciatkoch a vyrazne sa to prejavilo na ich buducnosti. teda v pripade 148 skoro hovorit. cherokee - rad by som vedel ake problemy boli pri dodavke pre rossiyu ak mozes. ked sa stroj rozpadne v lufte je to vzdy zle - nejaka fatalna konstrukcna chyba?

Nuz ja sa cudujem, ze tu o tom nikde nebolo ani zmienky, lebo v Rusku o tom pisala normalna tlac. Stalo sa to par mesiacov po dodani prveho kusu RA-61701. V kratkosti by som povedal problemy s riadenim. Horsie bolo, ze to bolo s pasaziermi na palube, kedy sa lietadlo myslim, ze uz v letovej hladine naklonilo na kridlo a prepadlo tusim o 1000 metrov. Nereagovalo na nic, proste padalo k zemi po kridle. Tak ako sa do toho dostalo, tak sa z toho aj vymotalo. Piloti potom pristali. Ospravedlnujem sa za tieto dohady, je to uz davno. Oficialna pricina poskodena izolacia myslim na ovladani autopilota. Bez srandy, boli tam nejake dva zarezy na kabelazi zle urobene. Lietadlo potom preletelo spat do Voroneze, kde stalo niekolko mesiacov.
Pisal som si vcera s jednym technikom od Rossiye a vsetci dufaju a modlia sa aby to nebolo riadenie. Mohol by to byt koniec lietadla a fabriky.
Podla zatial neoverenych informacii mal byt za kniplom v sobotu prave jeden z cudzincov, ktory sa zaucal.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od gr09 »


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od Karel_x »

Zdá se že příčinou havárie An-148 bylo překročení rychlosti až na hranici transsonických jevů. Při standardním sklesávání z 9km na 5km došlo k chybě měření IAS a zaškolovaný pilot z Konga prý začal přidávat plyn, aby to "dohnal"...

Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od Cherokee »

Karel_x píše:Zdá se že příčinou havárie An-148 bylo překročení rychlosti až na hranici transsonických jevů. Při standardním sklesávání z 9km na 5km došlo k chybě měření IAS a zaškolovaný pilot z Konga prý začal přidávat plyn, aby to "dohnal"...

Podla mojich informacii od lietajuceho personalu AN-148 v jednej ruskej spoloscnosti sklesaval z 9km na 5km tak energicky, ze pri vyrovnavani urobil pretazenie 7G, nasledkom coho doslo k poskodeniu kridiel a k naslednej havarii. Nie je to oficialny zaver komisie, iba jeden zaznam z ciernej skrinky. Piloti zmieneneho typu chceli totiz vediet, ci im nehrozi nieco podobne.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: An-148

Příspěvek od Karel_x »

Cherokee píše:
Karel_x píše:Zdá se že příčinou havárie An-148 bylo překročení rychlosti až na hranici transsonických jevů. Při standardním sklesávání z 9km na 5km došlo k chybě měření IAS a zaškolovaný pilot z Konga prý začal přidávat plyn, aby to "dohnal"...

Podla mojich informacii od lietajuceho personalu AN-148 v jednej ruskej spoloscnosti sklesaval z 9km na 5km tak energicky, ze pri vyrovnavani urobil pretazenie 7G, nasledkom coho doslo k poskodeniu kridiel a k naslednej havarii. Nie je to oficialny zaver komisie, iba jeden zaznam z ciernej skrinky. Piloti zmieneneho typu chceli totiz vediet, ci im nehrozi nieco podobne.

Jo, jo, je to nejspíš tak, nacvičovali emergency descent a navíc kromě toho, že jim vypadl jeden z rychloměrů, klesali příliš strmě (20° místo max. 6-8°). Přetížení prý dosáhlo 6,5 G. Taky prý ruští instruktoři neměli v pořádku papíry, neuměli anglicky (proto tam byl navigátor, coby tlumočník). Jak dobře uměli zákazníci anglicky, není známo. An-148 s anglickým kokpitem měl stále status experimentálního stroje, proto nehodu nevyšetřuje MAK, ale ministerstvo. Celé to vlastně vzniklo proto, že továrnu VASO převzala Všeobecná letecká korporace OAK a přinesla i tuto zakázku. Do té doby se civilní piloti Rossije chodili cvičit do Kijeva, ale v tomto případě na OAK rozhodli, že výcvik pilotů ze středoasijského Myanmaru, tedy Barmy (nikoli z Konga, jak jsem se posledně upsal), zajistí sami (aby ušetřili..?). Jinak už je stažen i CVR, ale záznam není moc kvalitní, je tam hodně rušivého pozadí.

Jen pro zajímavost, jeden z ruských pilotů byl údajně ráno dost rozrušen kvůli živému snu, ve kterém se setkal s nedávno zemřelým přítelem...

PS
Nebude moc těžké uhodnout, kdo je tou "jednou ruskou společností" provozující An-148 :)


Odpovědět