Komerční provoz A380
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Flyingblue to myslí stejně jako my, jen takovým způsobem neodděluje motory od letadla. Samozřejmě že A certifikuje motory pro použití s daným typem letadla. Ale stejně jako u mnoha certifikací se závada prostě ve zkušebním provozu nemusí projevit a je primárně odpovědností výrobce motoru, aby vše pečlivě testoval, upozorňoval na vady a ty odstraňoval. Co s tím asi teď Airbus udělá? To je starost primárně RR, aby se nic takového již neopakovalo. Airbus může maximálně zachraňovat situaci po stránce PR, ale po technické stránce to není jeho starost a v řešení problému nemůže opravdu nijak pomoct.
Když začaly selhávat po světě motory RR u Boeingu 777-300, u laické veřejnosti za to mohl Boeing. Ten však v celé záležitosti moc nezmohl, protože to byl zase problém pro RR, aby jej vyřešil a zjistil ve spolupráci s B, proč se jeho motory u BA před přistáním na Heathrow zastavily.
Letecké motory jsou natolik specifickou komponentou, ať už kvůli komplexnosti, umístění, ceně a dalším věcem, že nejsou brány jako motor v autě. Ostatně to potvrzuje například i PR oddělení Quantasu, které praží primárně RR a bud píše o jen o motorech RR nebo o A380 s motory RR.
Když začaly selhávat po světě motory RR u Boeingu 777-300, u laické veřejnosti za to mohl Boeing. Ten však v celé záležitosti moc nezmohl, protože to byl zase problém pro RR, aby jej vyřešil a zjistil ve spolupráci s B, proč se jeho motory u BA před přistáním na Heathrow zastavily.
Letecké motory jsou natolik specifickou komponentou, ať už kvůli komplexnosti, umístění, ceně a dalším věcem, že nejsou brány jako motor v autě. Ostatně to potvrzuje například i PR oddělení Quantasu, které praží primárně RR a bud píše o jen o motorech RR nebo o A380 s motory RR.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
utek jsi z otazky , v letecke doprave nemas na vyber toyotu, tam mas v podstate jen dve znacky, pokud bys misto jedne z nich chtel toyotu, tak si musi koupit pet malych toyotek
Myslim, ze kdyby nedoslo k tomu problemu s motory, ale treba nejakymu A380 praskly pri pristani pneumatiky, coz by zpusobilo nepeknou oranici v okoli ranveje a jen zazrakem se treba nikomu nic nestalo, tak bys misto tohoto:
napsal treba toto:
(nemam nejmensiho tucha kdo vyrabi pneumatiky pro letadla, natozpak pro tyto konkretni)
@smurfx:dik
Myslim, ze kdyby nedoslo k tomu problemu s motory, ale treba nejakymu A380 praskly pri pristani pneumatiky, coz by zpusobilo nepeknou oranici v okoli ranveje a jen zazrakem se treba nikomu nic nestalo, tak bys misto tohoto:
flyingblue píše:To je pravda, zvlast motory se R-R povedly
napsal treba toto:
flyingblue by píše:To je pravda, zvlast pneumatiky se Michelinu povedly
(nemam nejmensiho tucha kdo vyrabi pneumatiky pro letadla, natozpak pro tyto konkretni)
@smurfx:dik
-
- autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
- Příspěvky: 1689
- Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
- Bydliště: CTU
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
flyingblue píše:Drahou doufam jen financne - i kdyz ty cestaci QS u Singapuru jiste prinesli par obeti svym bozstvum.
Myslim si, ze kdyby mel QS vlastni flotilu 380, se kterou by lital do Singapuru, tak by vetsina lidi na tomhle foru prekousla v zachvatu patriotismu i ty motory of RR
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
cocik píše:flyingblue píše:Drahou doufam jen financne - i kdyz ty cestaci QS u Singapuru jiste prinesli par obeti svym bozstvum.
Myslim si, ze kdyby mel QS vlastni flotilu 380, se kterou by lital do Singapuru, tak by vetsina lidi na tomhle foru prekousla v zachvatu patriotismu i ty motory of RR
Re: Komerční provoz A380
...ja si myslím, že je to v prvom rade problém RR.A380 ktoré používajú motory E.A. GP7000 lietajú bez problémov...
Re: Komerční provoz A380
Mě tato diskuse připadá taková divná.
V podstatě u dálkových, často i jiných letadel výrobce většinou vytáhne " papír " s letadlem a poptá motory. Motoráři kontrují s nabídkou motoru, většinou taky na papíře. Protože výrobci letadel nedisponují něčím, jako je chobotnice Paul, tak podle svých zkušeností s dodavateli nějaké papíry s motory vyberou a dají na modlení/zaříznou berana atd, aby volba vyšla.
Protože zkušenosti ukazují, že na božstva není spoleh, pokusí se do smlouvy vložit nějaké sankce, kdyby s motorem byly problémy.
Výrobci motorů mají také své zkušenosti, a zase se pokusí smluvně zajistit sankce za nevyrobené motory pro letadlo, které mělo už 2 až 3 roky létat u aerolinek.
Pak už je to jen boj o to nechytit Černého Petra = my nejsme ti, kdo může ta to, že letadlo neslouží jak má.
Nezávidím ani jedné straně, ale výrobci letadlel v tomto směru pomáhá fakt, že nabízí většinou
více motorizací, takže motor si mají možnost vybrat i aerolinky. Ty první také z papíru. A zde opět odkaz na chobotnici Paula.
V podstatě u dálkových, často i jiných letadel výrobce většinou vytáhne " papír " s letadlem a poptá motory. Motoráři kontrují s nabídkou motoru, většinou taky na papíře. Protože výrobci letadel nedisponují něčím, jako je chobotnice Paul, tak podle svých zkušeností s dodavateli nějaké papíry s motory vyberou a dají na modlení/zaříznou berana atd, aby volba vyšla.
Protože zkušenosti ukazují, že na božstva není spoleh, pokusí se do smlouvy vložit nějaké sankce, kdyby s motorem byly problémy.
Výrobci motorů mají také své zkušenosti, a zase se pokusí smluvně zajistit sankce za nevyrobené motory pro letadlo, které mělo už 2 až 3 roky létat u aerolinek.
Pak už je to jen boj o to nechytit Černého Petra = my nejsme ti, kdo může ta to, že letadlo neslouží jak má.
Nezávidím ani jedné straně, ale výrobci letadlel v tomto směru pomáhá fakt, že nabízí většinou
více motorizací, takže motor si mají možnost vybrat i aerolinky. Ty první také z papíru. A zde opět odkaz na chobotnici Paula.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
cocik píše:flyingblue píše:Drahou doufam jen financne - i kdyz ty cestaci QS u Singapuru jiste prinesli par obeti svym bozstvum.
Myslim si, ze kdyby mel QS vlastni flotilu 380, se kterou by lital do Singapuru, tak by vetsina lidi na tomhle foru prekousla v zachvatu patriotismu i ty motory of RR
Myslim, ze kdyby QS lital do LAX s osmdesati pax na palube, tak bych v zachvatu patriotismu letenku v eceonomy za 20.000 koupil
Re: Komerční provoz A380
Hlavně - A380 nebude mít nikdy image jako Jumbo. To je prostě legenda, koukni jen na ten ksicht. A380 je jen jedním z mnoha, ostatně jako každý érbas. Je největší, fajn, ale co dál? Něco jako Opel - ať se snaží jak chtí, nikdy to nebude ani Mercedes, ani BMW.
Re: Komerční provoz A380
...chce to len čas. A380 má tiež potenciál stať sa legendou.Jumbo mám rád ...ale so všetkým rešpektom! toto lietadlo má už najlepšie roky za sebou.Ani najnovší Intercontinental zatiaľ žiadny extra úspech nezaznamenal (Lufthansa 20 kusov + nejaké VIP objednávky...) Vytláča ho z cesty ,,vlastný brat,, B777-300ER a samozrejme A380.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
vitezslav píše:Hlavně - A380 nebude mít nikdy image jako Jumbo. To je prostě legenda, koukni jen na ten ksicht. A380 je jen jedním z mnoha, ostatně jako každý érbas. Je největší, fajn, ale co dál? Něco jako Opel - ať se snaží jak chtí, nikdy to nebude ani Mercedes, ani BMW.
myslím, ze za dvacet, tricet let budeme vsichni mluvit uplne jinak
Re: Komerční provoz A380
Tragedie_v_JZD píše:vitezslav píše:Hlavně - A380 nebude mít nikdy image jako Jumbo. To je prostě legenda, koukni jen na ten ksicht. A380 je jen jedním z mnoha, ostatně jako každý érbas. Je největší, fajn, ale co dál? Něco jako Opel - ať se snaží jak chtí, nikdy to nebude ani Mercedes, ani BMW.
myslím, ze za dvacet, tricet let budeme vsichni mluvit uplne jinak
Taky si myslím. Za dvacet let už nejspíš nebude existovat ani EU, ani Airbus.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
vitezslav píše:Hlavně - A380 nebude mít nikdy image jako Jumbo. To je prostě legenda, koukni jen na ten ksicht. A380 je jen jedním z mnoha, ostatně jako každý érbas. Je největší, fajn, ale co dál? Něco jako Opel - ať se snaží jak chtí, nikdy to nebude ani Mercedes, ani BMW.
Já nevím, proč se tady za každou cenu snažíš vyvolat flamewar. B747 bylo něco absolutně nového ve své době, něco nevídaného, co změnilo cestování. A380 je jen přirozená evoluce widebody letadel, kterých má Airbus i Boeing mnoho typů, jako reakce na zvýšenou poptávku. Letectví už dávno nemá ten punc exkluzivity a s lowcostama létá každý vidlák za pár šupů. Dnes už se o nějaký image letadla mezi běžným cestujícím nehraje. Je to prostě dopravní prostředek, co tě přepraví z místa A do místa B a který v podstatě ani zvenku nevidíš (nástup/výstup mostem).
A abych ti kontroval - tvoje přirovnání s Opelem je naprosto mimo.
Pokud byl B747 řekněme Mercedes-Benz W108 své doby, tak A380 je bezesporu novým Mercedesem S-Class dnešní doby. Někomu se designově nelíbí, ale technologicky je po všech stránkách špičkou a kdo to zpochybňuje, je padlý na hlavu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Smurfx píše:Někomu se designově nelíbí, ale technologicky je po všech stránkách špičkou a kdo to zpochybňuje, je padlý na hlavu.
ehm ... asi budu padly na hlavu a nemala cast zamestnancu QS take
Ale to nevadi.
Re: Komerční provoz A380
Správně.
Technologická špička je už někde jinde. Např. nejnovější americký raketoplán, který se při prvním startu " ztratí ", aby se za několik měsíců zase sám objevil a přistál kam má.
" Nikdo neví " kde byl, co tam dělal, ale panuje maximální spokojenost.
Na to i ten nejnovější dopravák nemá.
Technologická špička je už někde jinde. Např. nejnovější americký raketoplán, který se při prvním startu " ztratí ", aby se za několik měsíců zase sám objevil a přistál kam má.
" Nikdo neví " kde byl, co tam dělal, ale panuje maximální spokojenost.
Na to i ten nejnovější dopravák nemá.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
flyingblue píše:Smurfx píše:Někomu se designově nelíbí, ale technologicky je po všech stránkách špičkou a kdo to zpochybňuje, je padlý na hlavu.
ehm ... asi budu padly na hlavu a nemala cast zamestnancu QS take
Ale to nevadi.
Technologicky pokročilejší letadlo v pravidelném provozu s cestujícími neznám, proto technologický špička. Ale můžu se mýlit a třeba mě poučíš, že třeba taková B767 je mnohem modernější