Komerční provoz A380

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od vitezslav »

Smurfx: Sice nevím, co je flameware a tudíž ani netuším, co se snažím vyvolat (asi nějakého ducha) :lol: , ale přečti si, co jsem napsal : Já vůbec nehodnotím technologickou vyspělost jednotlivých B747 versus A380, ale image, půvab, krásu, eleganci, kterou PRO MĚ 747 má, ikdyž bude třeba jen stát v muzeu jako Concorde.


Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od Jose »

Smurfx píše:
flyingblue píše:
Smurfx píše:Někomu se designově nelíbí, ale technologicky je po všech stránkách špičkou a kdo to zpochybňuje, je padlý na hlavu.


ehm ... asi budu padly na hlavu a nemala cast zamestnancu QS take :-)

Ale to nevadi.


Technologicky pokročilejší letadlo v pravidelném provozu s cestujícími neznám, proto technologický špička. Ale můžu se mýlit a třeba mě poučíš, že třeba taková B767 je mnohem modernější :)


...A380 je momentálne jednoznačne technologicky na špici!!! 747-8 aj napriek ,,tunningu,, nemá extra veľké šance (maximálne ako cargo)... ešte tak 787, ale lietať s cestujúcimi začne možno až niekedy v polovici budúceho roka. ...ale to sa už pomaličky začne finálna montáž prototypu A350-900, a to len bude technologická pecka! :)

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od MEA »

...A380 je momentálne jednoznačne technologicky na špici!!! 747-8 aj napriek ,,tunningu,, nemá extra veľké šance (maximálne ako cargo)... ešte tak 787, ale lietať s cestujúcimi začne možno až niekedy v polovici budúceho roka. ...ale to sa už pomaličky začne finálna montáž prototypu A350-900, a to len bude technologická pecka! :)[/quote]

však možno bude. ale tiež radšej sedím v L-13 alebo trebárs Turbolete ako v ultra nových mašinách. Majú taký iný šmrnc. A trebárs na európskej linke som oveľa radšej keď pošlú F70/100 ako embraera či 738. Na 380 som síce neletel, ale 747ma je fajn. I keď - ani proti a340 či 777me nič nemám. ale plech je mi dajak bližší ako igelit...

Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od Jose »

MEA píše:...A380 je momentálne jednoznačne technologicky na špici!!! 747-8 aj napriek ,,tunningu,, nemá extra veľké šance (maximálne ako cargo)... ešte tak 787, ale lietať s cestujúcimi začne možno až niekedy v polovici budúceho roka. ...ale to sa už pomaličky začne finálna montáž prototypu A350-900, a to len bude technologická pecka! :)


však možno bude. ale tiež radšej sedím v L-13 alebo trebárs Turbolete ako v ultra nových mašinách. Majú taký iný šmrnc. A trebárs na európskej linke som oveľa radšej keď pošlú F70/100 ako embraera či 738. Na 380 som síce neletel, ale 747ma je fajn. I keď - ani proti a340 či 777me nič nemám. ale plech je mi dajak bližší ako igelit...[/quote]

...chápem a súhlasím! :wink: mne sa veľmi páči progres v letectve (všeobecne)... ale ak ide o ten príjemný pocit s nádychom nostalgie, tak by som strašne rád okúsil let na palube napr. 707, Caravelle,747-100 alebo taký Tu144 ...to musel byť rachot! :)
...každopádne A380 je moja srdcovečka ...sledujem poctivo všetky info už od roku 2004, keď ho začali montovať dokopy a prirástla mi táto mašinka k srdcu...

Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od Atlas »

Na prelomu listopad/prosinec jsem v Pacifiku videl na australske? TV interview s CEO Qantasu. Redaktor se ho stale snazil "zlomit", ze si verejnost a business preje brzke obnoveni letu A380 z Melbourne do LAX. Asi je to nejdelsi let bez mezipristani? A CEO stale trpelive vysvetloval, ze potrebuje mit jistotu, ze se nebude opakovat hruza se SIN.

Kdyz uz to trvalo nekonecne dlouho a redaktor stale "tlacil", tak CEO uz se nastaval, rekl razne, ze bezpecnost je to nejdulezitejsi a bylo po interview. Vypada to, ze jedna ruku v ruce s vyrobcem Airbusu, protoze vinikem je nejspis Rolls_Royce nebo nekdo se subdodavatelu. A jen blazen by riskoval image sve firmy, kdyby se 380 nekde uprostred Pacifiku dostala do podobnych obtizi, jako par km od SIN. Co by asi pilotum tam zbyvalo, kdyby to bylo stejne nebo vice vazne a letiste vzdalene nekolik set i vic km?!


Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od Smurfx »

vitezslav píše:Smurfx: Sice nevím, co je flameware a tudíž ani netuším, co se snažím vyvolat (asi nějakého ducha) :lol: , ale přečti si, co jsem napsal : Já vůbec nehodnotím technologickou vyspělost jednotlivých B747 versus A380, ale image, půvab, krásu, eleganci, kterou PRO MĚ 747 má, ikdyž bude třeba jen stát v muzeu jako Concorde.


Flamewar je na forech a diskuzích běžně užívaný výraz pro situaci, kdy někdo bez argumentů vykřikuje A je lepší než B a ostatní jste volové :) Doporučuju se naučit používat Google - http://cs.wikipedia.org/wiki/Flame_war

Pokud si to myslel jen ohledně vzhledu, tak se omlouvám, ale z tvého příspěvku to absolutně nebylo poznat (image rozhodně není jen o vzhledu, těžko je asi jedním z mnoha, ostatně jako každý Airbus (opět prvek snahy vyvolat flamewar :) ) a to porovnání s Opelem už bylo uplně mimo - další start flamewar). Pokud to mělo být jenom o vzhledu, tak bude asi lepší se naučit lépe formulovat své příspěvky, aby nedocházelo k omylům :)

Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od Jose »

...tak... a je tu ďalší zákazník :)
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... a380s.html

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od whiskey »

Jose píše:...tak... a je tu ďalší zákazník :)
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... a380s.html


380 a servis OZ, to bude pecka!

Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od Jose »

Naposledy upravil(a) Jose dne 07. 01. 2011, 08:10, celkem upraveno 2 x.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od gr09 »

Jose píše:http://www.airbus.com/index.php?id=1921&rand=1294302652 :wink:


Nadherna livery. Jen tak dal..

Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od Jose »


Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od Jose »


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od m@rtin »

Zajímalo by mě, kolik jich chtějí navíc objednat. Píše se o velkém počtu, tak bych rád věděl, co je myšleno tím velkým počtem.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od MS743 »

Vsichni spolecnosti dnes jiz vedi a to velice jasne ze A380 je opravdovy "money maker". Vydelava to a to i kdyby kapacita nebyla uplne plna. od 2011 se ocekava trend, ze vsichni nejvetsi spoplecnosti se budou zajimat a objednavat tento veliky letoun - neni to jen symbol statusu jak se nekde rika....

Posledni informace byla ohledne Qataru jelikoz nebudou moci konkurovat EK bez techto masin.

Dalsi (stale spekulace ale neni daleko od pravdy). Nejvetsi momentalni problem je pomaly pocet letoun vyrobenych rocne, takze fronta sice neni moc dlouha ale produkce je hodne pomala.... kritika na airbus spociva ze musi produkovat 30-40 letounu rocne ale na druhou stranu Airbus se to uvedomuje a vi ze mnoho spolecnosti ma veliky zajem o A380-900 ktera bude jeste vetsi (hlavne CX a EK) ale zatim potrebuje cash z -800

Spolecnosti jak BA, ANA, Asiana, TAM, Air India apod jsou pry hodne blizko rozhodnuti.. ceka se tez na Cathay jak dlouho vydrzi.... Cina bude samozrejmosti tak se ceka na seznam kdo bude jevit zajem....

p.s. HODNE se tesim tento rok na 1. let Korean A380... bude podle meho nejkrasnejsi ze vsech!

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od MEA »

Musim uznat ze livery Korean je velmi decentne a pekne to v nom vyzera. Potom povedz ako bolo, mne sa s touto potvorkou zatial nezadarilo, ale ved ich bude uz len pribudat...


Odpovědět