Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od PDan »

Smurfx píše:Spekuluji, ale tato linka by mohla být i cílovkou pro ty, co létají v Y nebo C kvůli nízkým cenám s AeroSvit. Je přeci už jedno, zda strávím 2 hodiny na přestupu nebo hodinu při čerpání paliva - pokud budou ceny rozumné, proč ne...

No a v tom bych videl ten problem, jestli ma cenu jit do takovehoto "boje" v druhe tride na poli dalkovek, kdyz na to nemam letadlo, tradici a jmeno na trhu dalkovek a aby to oslovilo musim letat na hranici nakladu (nebo podnaklady?), to nevim jestli je uplne to na co by se CSA melo zamerovat :?:


františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od františek dobrota »

Ale tady přece všichni víme ,že ta cena nebude rozumná.. :)

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od vitezslav »

andrei: Velmi se omlouvám, že už tě podruhé chytám za slovo, ale jak souvisí stáří letadla s doletem?

Jinak B767-300ER má dolet při MTOW 11.065 km a do Bangkoku je to necelých devět.

charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od charlie2025 »

FlightDetent píše:
meir13 píše:No nevim. SU lital s 767 SVO-HKG a to je podobna trasa. S doletem problem urcite nebyl.
No, a kdyz nevis tak ja ti to pomuzu zjistit, s pomoci G.C.M. HKG-SVO 4441 NM a BKK-PRG 5347 NM. Rozdil pouhych 907 km.

FD.


907 NM , takze nejakych 1680 km ;)

vitezslav píše:andrei: Velmi se omlouvám, že už tě podruhé chytám za slovo, ale jak souvisí stáří letadla s doletem?

Jinak B767-300ER má dolet při MTOW 11.065 km a do Bangkoku je to necelých devět.


Moc jsem to nesledoval, ale určitě byly ty mezipřistáni kvůli tomu, že by to nedoletěl ? Nebylo to kvůli nějakým tech. problémům ?

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od FlightDetent »

charlie: Diky, to jsem si urizl ostudu. Je to 906 NM 1678 km.

vitezslav: Podle GCM 5347 NM tedy 9900 km. Nekdo tomu rika "necelych devet", jiny zase "lehce pres 10.000", ale je to 9900, po ortodrome. :wink: To cislo, ktere uvadis, je MTOW = MAX PAYLOAD + FUEL nebo MTOW = MAX FUEL + PAYLOAD?

romul: Jedna pani povidala, ze v TAS je skutecne problem s "cash-flow" a to doslovne, problem s konvertibilitou mistni meny a jejim vyvozem do CR. S post-sovetskym dluhem to nema nic do cineni, o ten se predsi postaral Falkon Capital. :shh:

FD.

http://lmgtfy.com/?q=Falkon+Capital


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od pavelpmi »

Já vidím na gcmap 5347 mi, 8605 km, 4646 nm.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od FlightDetent »

No, mas pravdu, dovolil jsem si napsat volovinu (jine PC bez cookies). Původní příspěvky ponechávám v originálním znění, pro výstrahu ostatním jak (ne)být za blba.

FD.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od MK »

jen pro zajimavost, vyzkousel jsem naplanovat let PRG-BKK B767-300ER:

trasa:
LKPR SID VOZ UT45 SOPAV UL984 NM UM991 OLGIN B494 MKL B491 BISNA UM23 MARAL B450 BIBIM N644 ABDAN B371 LEMOD N644 DI A466 JHANG M875 LAPAN B209 JJS P646 PTN N895 POXEM P646 BETNO G463 BKK DCT VTBS
CELKEM 4749.4 nm, FL350, fouka docela silny vitr po smeru letu, takze usetrim palivo

Loadsheet pro prazdne letadlo by vypadal takto, maximalky jsou brany s ohledem na aktualni pocasi a stav rwy, proto jsou snizene, v tomto pripade vse limituje RWY24 na LKPR:
WEIGHT DISTRIBUTION
LOAD IN COMPARTMENTS 0 BAG/0 CARGO/0 MAIL/0 OTHER/0
PASSENGER/CABIN BAG 0 AD/0 C/0 I/0 TOTAL/0+0

TOTAL PAYLOAD 0
DRY OPERATING WEIGHT 89904
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL 89904 MAX 130600
TAKE OFF FUEL 54950
TAKE OFF WEIGHT ACTUAL 144854 MAX 180240 L
TRIP FUEL 45300
LANDING WEIGHT ACTUAL 99554 MAX 145150
TAXI OUT FUEL 500

UNDERLOAD BEFORE LMC 35386 LIMITED BY TOW

To znamena, ze do letadla muzu narvat jeste 35386kg nakladu, coz muze byt (pocitam li pax+bagaz=100 kilo) pres 350 pax, coz o hooodne predci sedackovou kapacitu B767...takze pri konfiguraci rekneme 34C/210Y do letadla nacpu 244pax (20740kg), jejich bagaz - 244x15kg (3660kg) a jeste mi zbyde misto na 10986kg carga nebo paliva, cili problem s doletem by byt nemel.... :)

andrei
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od andrei »

vitezslav píše:andrei: Velmi se omlouvám, že už tě podruhé chytám za slovo, ale jak souvisí stáří letadla s doletem?

Jinak B767-300ER má dolet při MTOW 11.065 km a do Bangkoku je to necelých devět.


No ja to myslel tak, jestli se treba behem tech 20 ti let nezmenil typ motoru, za uspornejsi, neco jako u 737 kdy ve verzi NG jsou modernejsi pristroje, uspornejsi motory. Jen se ptam, nehledal jsem informace na netu.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od gr09 »

MK píše:jen pro zajimavost, vyzkousel jsem naplanovat let PRG-BKK B767-300ER:


A co BKK-PRG? Pri zminovanem smeru a sile vetru by to mohlo byt zajimave. O cargo by byl asi spis zajem pro BKK-PRG, nebo se pletu?

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od MK »

Na usek BKK-PRG potrebuji o temer 17 tun paliva navic (palivo planuji ne na prazdne letadlo, ale prave na letadlo plne pax)... :

LOAD IN COMPARTMENTS 0 BAG/0 CARGO/0 MAIL/0 OTHER/0
PASSENGER/CABIN BAG 0 AD/0 C/0 I/0 TOTAL/0+0

TOTAL PAYLOAD 0
DRY OPERATING WEIGHT 89904
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL 89904 MAX 130600
TAKE OFF FUEL 72720
TAKE OFF WEIGHT ACTUAL 162624 MAX 181147 L
TRIP FUEL 62200
LANDING WEIGHT ACTUAL 100424 MAX 145150
TAXI OUT FUEL 500

UNDERLOAD BEFORE LMC 18523 LIMITED BY TOW

takze problem bude asi zde - zpatecni cestu naplnim maximalne 185pax. Nebudu-li brat ohled na poocasi a delku rwy, tak se mi zvysi MTOW jeste o cca 4 000kg, coz je dalsich 40pax, ale to je stale mene nez plna kapacita letadla...

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od FlightDetent »

Dobry pristup. Palivo pocitas jen TRIP nebo i contingency, alternate a final reserve?

FD.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od MS743 »

Me ale neni upplne jasne zda OK - kdyz ted "dela research" ze by letala nejake dalkovky - bude provozovat mensi 319ty ci je ve hre nejake widebodies coz asi vsichni prepokladame ze neni jina moznost nez A332...

Ja bych velice rad letal do Prahy primo z Asie ci "skoro" primo kdyz Vietnam neni ode mne tak daleko... ale uvidime...

okJET
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 06. 11. 2003, 20:57
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od okJET »

MK píše:Na usek BKK-PRG potrebuji o temer 17 tun paliva navic (palivo planuji ne na prazdne letadlo, ale prave na letadlo plne pax)... :

LOAD IN COMPARTMENTS 0 BAG/0 CARGO/0 MAIL/0 OTHER/0
PASSENGER/CABIN BAG 0 AD/0 C/0 I/0 TOTAL/0+0

TOTAL PAYLOAD 0
DRY OPERATING WEIGHT 89904
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL 89904 MAX 130600
TAKE OFF FUEL 72720
TAKE OFF WEIGHT ACTUAL 162624 MAX 181147 L
TRIP FUEL 62200
LANDING WEIGHT ACTUAL 100424 MAX 145150
TAXI OUT FUEL 500

UNDERLOAD BEFORE LMC 18523 LIMITED BY TOW

takze problem bude asi zde - zpatecni cestu naplnim maximalne 185pax. Nebudu-li brat ohled na poocasi a delku rwy, tak se mi zvysi MTOW jeste o cca 4 000kg, coz je dalsich 40pax, ale to je stale mene nez plna kapacita letadla...


Rozdil 17t to je teda slusny. Pouzil jsi k tomu aktualni data o pocasi nebo pouze nejaky prumer? Ptam se proto, ze by me zajimalo jestli je jetstream takhle silny celorocne nebo je to pouze zalezitost par dnu v roce.

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od tygrlive »

Dneska jsem cetl na palube Ukraine International, ze zacali litat se 738 NG linku KBP-CMB ... ale nejak mi nesedi pocty, ze by to dali na jeden zatah. Nevite nekdo kde maji mezipristani?


Odpovědět