Tak pro podporu me pochybovane teze o lince do KUN. Podle teto statistiky prijelo v roce 2010 do Jihomoravskeho kraje skoro 16000 Litevcu, a kdyz se potivame, ktere dalsi staty maji u nas nad 10 tisic, tak nam vyjdou jen okolni staty, italie, rusko, UK a Asijske zeme. Predpokladam ze by se vyskytly namitky v podobe : to ze prijelo 16000 litevcu neznamena, ze prijelo 16000 lidi z Kaunasu, a tak na to primo odpovidam.
Kaunas bych volil z nekolika duvodu :
1. Baze FR
2. Dobra dopravni dostupnost autobusy z Vilniusu, Palangy i Rigy.
3. Mezi samotnym Kaunasem a Brnem je docela stabilni demand nejen kvuli partnerstvi obou mest.
Kdyz clovek z Vilniusu ci Palangy bude chtit letet do JMK, a poleti prez Kaunas, vyjde ho to jak financne tak casove lip, nez kdyz poleti prez Prahu. FR dokaze v tomto ohledu nabidnout bezkonkurencni ceny, a je mozne ze v tomto pripade by to ani nebylo zapotrebi v takovem meritku. Druha vec, kdyby se nejak flexibilne vyresila i z Brnenskeho letiste prima doprava do vetsich mest, treba i do Vidne, Kaunasane by ziskali rychlejsi pristup nejen do JMK ale i k vidni, Bratislave, atd., jelikoz z Kaunasu se neleta zadna z destinaci stredni evropy, krome HHN, ze ktereho neexistuje ani moc pristupnych prestupnich spoju dal k nam. A jeste jedna kratka pripominka : s nabidkou se zveda i poptavka, komu by prislo 16000 PAX. malo na provoz linky. Je zapotrebi pripocitat PAX z JMK, zpatecni cesty, atd. O frekvenci zatim myslim nema cenu diskutovat, ale mohlo by se zacit treba na dvou letech tydne.
odkaz :
http://www.czso.cz/xb/redakce.nsf/i/ces ... roce_2010_