Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do Katovic
Re: Wizz Air
otázka k meritu věci proč chybělo v praze letedalo a muselo přiletět z KTW a v KTW pak nechybělo??
Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do Katovic
provoz v KTW fakt nesleduji, to je otázka na třeba tiskového mluvčího Wizzu.
Re: Wizz Air
rpet píše:Globík píše:Asi by bylo vhodné založit anketu, jak dlouho ještě budou existovat. Kdo si něco takového dovolí? Pokud měli zpoždění, to nešel divert jinam, někam blíže? Žádné letiště blíže Praze není otevřené celou noc? Letadlo čekalo na odlet tak dlouho, že teprve po naboardování bylo jasné, že se divert bude muset udělat? A co mysleli, že bude následovat? Že ovce budou rády, že se vůbec letí? To nešlo řešit jinak, než zavoláním policie? A na koho, na všechny pasažéry? Nebo již rovnou určili konkrétní rebely? Přeju jim, ať je z toho takový průser, až se z toho někdo pěkně posere. Řekl bych, že upřímnost jejich a Standy Grosse nejsou shodné čistě náhodně.
globiku, ale no tak... posadka letadla o tom divertu urcite vedela predem, to je jasne, ale nemohli s tim nic delat. pokud jim zamestnavatel naridi, ze o divertu budou pasazeri informovani pet minut pred push-back,tak ma posadka jen dve moznosti: sklapnout a poslouchat, nebo si hledat jinou praci - takze je jasny, ze posadku z toho nemuze nikdo vinit. bylo to rozhodnuti vedeni. me jen zarazilo, ze si to ti cestujici neuvedomili - mnohem jednodussi by bylo v klidu si promluvit s CC nebo CPT, nechat se vysadit v klidu a dobrovolne, a nasledne po navratu do CR to omastit W6 soudni zalobou za zpusobenou skodou (byla-li nejaka). pro predstavu, deset pasazeru se necha nenasilne vylozit, pote poda kazdy z nich zalobu za zpusobenou skodou ve vysi 20000 Kc, mozna by to mohli podat i jako hromadku. 200kilo penez uz by pro wizz mohl byt varujici argument, i kdyz je otazkou, jestli by to proslo a kde by se to soudilo (spanelsko? madarsko? rakousko? cechy???).
a ze zavolali poldy? jiste, jednali podle internich narizeni a predpisu dopravce - opet je to vec vedeni aerolinky, nikoliv posadky. ta jen dela, co musi. kdybych byl CC a nekdo na me arogantne rval, nebo nedej buh se choval nestabilne (rozumej nebezpecne), s naprostym klidem bych ty poldy nechal zavolat taky. nemohli nechat vyvest vsechny (nebo vetsinu) pasazery, protoze to by skutecne byl pruser...
no a jinak zadny pruser z toho nebude, protoze lowcost. muj oblibeny lehce zparafrazovany citat:
ovecky si zastekaly a karavana jede dal...
kdy uz cestujicim konecne dojde, ze lowcost = moznost neocekavanych a nechtenych reseni v nejmene vhodnou chvili??
miluju tyhle lajcké názory o právu
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
rpet píše:Globík píše:Asi by bylo vhodné založit anketu, jak dlouho ještě budou existovat. Kdo si něco takového dovolí? Pokud měli zpoždění, to nešel divert jinam, někam blíže? Žádné letiště blíže Praze není otevřené celou noc? Letadlo čekalo na odlet tak dlouho, že teprve po naboardování bylo jasné, že se divert bude muset udělat? A co mysleli, že bude následovat? Že ovce budou rády, že se vůbec letí? To nešlo řešit jinak, než zavoláním policie? A na koho, na všechny pasažéry? Nebo již rovnou určili konkrétní rebely? Přeju jim, ať je z toho takový průser, až se z toho někdo pěkně posere. Řekl bych, že upřímnost jejich a Standy Grosse nejsou shodné čistě náhodně.
globiku, ale no tak... posadka letadla o tom divertu urcite vedela predem, to je jasne, ale nemohli s tim nic delat. pokud jim zamestnavatel naridi, ze o divertu budou pasazeri informovani pet minut pred push-back,tak ma posadka jen dve moznosti: sklapnout a poslouchat, nebo si hledat jinou praci - takze je jasny, ze posadku z toho nemuze nikdo vinit. bylo to rozhodnuti vedeni. me jen zarazilo, ze si to ti cestujici neuvedomili - mnohem jednodussi by bylo v klidu si promluvit s CC nebo CPT, nechat se vysadit v klidu a dobrovolne, a nasledne po navratu do CR to omastit W6 soudni zalobou za zpusobenou skodou (byla-li nejaka). pro predstavu, deset pasazeru se necha nenasilne vylozit, pote poda kazdy z nich zalobu za zpusobenou skodou ve vysi 20000 Kc, mozna by to mohli podat i jako hromadku. 200kilo penez uz by pro wizz mohl byt varujici argument, i kdyz je otazkou, jestli by to proslo a kde by se to soudilo (spanelsko? madarsko? rakousko? cechy???).
a ze zavolali poldy? jiste, jednali podle internich narizeni a predpisu dopravce - opet je to vec vedeni aerolinky, nikoliv posadky. ta jen dela, co musi. kdybych byl CC a nekdo na me arogantne rval, nebo nedej buh se choval nestabilne (rozumej nebezpecne), s naprostym klidem bych ty poldy nechal zavolat taky. nemohli nechat vyvest vsechny (nebo vetsinu) pasazery, protoze to by skutecne byl pruser...
Ale já jsem nepsal, že je to jasná vina posádky. Nadával jsem na firmu jako takovou. Jako zákazníka mě nezajímá, kdo má jaké instrukce, pravomoci atd.atd. Prostě se firma takto zachovala a neviním nikoho konkrétně, ani posádku, ani předsedu představenstva.
Nevím, kde děláš a zda myslíš, kdyby na Tebe někdo arogantně řval a Ty jsi byl zástupcem (zaměstnancem) aerolinky v provozu. Pokud ne a myslel jsi to obecně, nesnaž se někdy dělat v cestovním ruchu (kromě vlastní letecké přepravy). Mnoho zákazníků si myslí, že s cenou zájezdu si zaplatili právo arogantně řvát a bohužel se to neřeší.rpet píše:a ze zavolali poldy? jiste, jednali podle internich narizeni a predpisu dopravce - opet je to vec vedeni aerolinky, nikoliv posadky. ta jen dela, co musi. kdybych byl CC a nekdo na me arogantne rval, nebo nedej buh se choval nestabilne (rozumej nebezpecne), s naprostym klidem bych ty poldy nechal zavolat taky.
Low cost si může dělast co chce v rámci určitých mantinelů. Toto podle mě ty mantinely překročilo.rpet píše:no a jinak zadny pruser z toho nebude, protoze lowcost. muj oblibeny lehce zparafrazovany citat:
ovecky si zastekaly a karavana jede dal...
kdy uz cestujicim konecne dojde, ze lowcost = moznost neocekavanych a nechtenych reseni v nejmene vhodnou chvili??
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Jako který mantinel? Že je chtěl dopravit v souladu s předpisem na jiné letiště a pak jim zdarma poskytnout alternativní dopravu do původní destinace a to opět v souladu s předpisem? Jaký mantinel jsi měl přesně na mysli ? Jako třeba morální u lowcostu halooo
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Ace2 píše:Jako který mantinel? Že je chtěl dopravit v souladu s předpisem na jiné letiště a pak jim zdarma poskytnout alternativní dopravu do původní destinace a to opět v souladu s předpisem? Jaký mantinel jsi měl přesně na mysli ? Jako třeba morální u lowcostu halooo
Myslím celkově. Když to sečteš (jiné letiště Katovice a ne bližší, úmyslné informování až v určité chvíli, podle mě kontroverzní äsistence policie) je to za mantinely i v low cost businessu v rámci Západní a střední Evropy. Kdyby měl náhodou jejich smluvní dopravce zrovna ve vhodné době prázdnou jízdu třemi autobusy z Athén do Prahy, bylo by tedy podle Tebe v pořádku, že je vysadili na Eleftherios Venizelos aerodromio a ne v Katovicích, kde za jejich dopravu do Prahy museli platit plné náklady?
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Tak že o tom věděla posádka a úmyslně informovala pasažéry až takhle pozdě bych vážně pochyboval. Podle mě se to snažilo do poslední chvile stihnout a asi to nevyšlo, třeba jen o pár minut. V Barceloně se lidi nakládají přes chobot, takže i toto zdržení mohlo hrát nějakou roli. Pak patrně dispečink WizzAiru poslal náhradní letadlo z Katowic do Prahy zachránit ranní linky a letadlo z Barcelony chtěl recipročně do Katowic.
Na policii nevidím nic kontroverzního. RyanAir vyloučil z přepravy jednoho letu 100 lidí a to jenom kvůli hádce o jeden nadrozměrný kufr Pokud si otevřeš ústa na posádku, tak půjdeš ven z letadla. Ona chudák letuška bude stejně nadšená z Katowic jako Ty a navíc ti stejně nepomůže vyřešit dopravu do Prahy, je tam jen od toho aby ti vnutila koupit si cetky na palubě aby tím splnila prodejní plán a nebyla vyhozena z práce.
Já být kapitánem a začít mi někdo řvát na letušky tak je taky vyhodím z letadla.
Do Řecka by nikoho neposlal, protože tam nemá Wizz základny....
Na policii nevidím nic kontroverzního. RyanAir vyloučil z přepravy jednoho letu 100 lidí a to jenom kvůli hádce o jeden nadrozměrný kufr Pokud si otevřeš ústa na posádku, tak půjdeš ven z letadla. Ona chudák letuška bude stejně nadšená z Katowic jako Ty a navíc ti stejně nepomůže vyřešit dopravu do Prahy, je tam jen od toho aby ti vnutila koupit si cetky na palubě aby tím splnila prodejní plán a nebyla vyhozena z práce.
Já být kapitánem a začít mi někdo řvát na letušky tak je taky vyhodím z letadla.
Do Řecka by nikoho neposlal, protože tam nemá Wizz základny....
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Podle mého norma posádky neumožňovala ranní let do Prahy.
Ať se na mne nikdo nezlobí, let do KTW je dle mého normální postup při zavřeným letišti. Wizz opravdu nemůže za to, že letiště velikosti LKPR musí být mezi 01-05 zavřeno.
Pokud by bylo v Praze nečekaně zavříno v době příletu a posádka měla před koncem normy tak by to dopadlo podobně.
Ať se na mne nikdo nezlobí, let do KTW je dle mého normální postup při zavřeným letišti. Wizz opravdu nemůže za to, že letiště velikosti LKPR musí být mezi 01-05 zavřeno.
Pokud by bylo v Praze nečekaně zavříno v době příletu a posádka měla před koncem normy tak by to dopadlo podobně.
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
a navíc KTW jsou nejbližší letiště od PRG kde má Wizz servisní zázemí a k dispozici náhradní posádku. Nic takového v Brně, v Dráždanech, Vídni atd nemá a letadlo s posádkou by se tam akorát tak zaseklo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Ace2 píše:Na policii nevidím nic kontroverzního. RyanAir vyloučil z přepravy jednoho letu 100 lidí a to jenom kvůli hádce o jeden nadrozměrný kufr Pokud si otevřeš ústa na posádku, tak půjdeš ven z letadla. Ona chudák letuška bude stejně nadšená z Katowic jako Ty a navíc ti stejně nepomůže vyřešit dopravu do Prahy, je tam jen od toho aby ti vnutila koupit si cetky na palubě aby tím splnila prodejní plán a nebyla vyhozena z práce.
Já být kapitánem a začít mi někdo řvát na letušky tak je taky vyhodím z letadla.
Řvaní, otevírání si úst apod.jsou relativní záležitosti. Jsou národy, které jinak neumějí mluvit. Má tedy cesťák kuňkat, nechat si vše líbit a radši jen kývat hlavou? A co když si CC, checkin agent apod.otevírá hubu na cesťáka? Ten ta to právo má?
To byl jen příklad. Nechytej mě za slovoAce2 píše:Do Řecka by nikoho neposlal, protože tam nemá Wizz základny....
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Má se seznámit se situaci a pokud je něco nejasného tak si to nechat vysvětlit. Řvaní na kohokoliv kdo dělá jen svou práci navíc z rozkazu někoho jiného nemá smysl a není to patřičný způsob komunikace. A nemusí to být jen v letadle. Taky nebudu řvát na pokladního v bance, že chci 60 kč když jim chci vložit peníze do jejich banky....
Jinak Wizz chtěl divertovat na nejbližší svou základnu od PRG, což jsou KTW. To dává celkem logiku.
Jinak Wizz chtěl divertovat na nejbližší svou základnu od PRG, což jsou KTW. To dává celkem logiku.
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
No asi z hlediska různých předpisů to bylo v pořádku, nakonec i kapitán letadla může požádat policii o asistenci vůči cestujícím, kteří narušují přepravu. Nicméně je otázka, jestli to celé Wizz Air stála za to? Nevím, jestli se dá mluvit o dobrém jménu téhle společnosti, spíš ne, ale nyní už cestující vědí, že nejenom vám můžou kdykoliv zrušit rezervované lety, ale i když je letadlo nakonec přistavené, tak se stejně nemusíte dostat na místo určení. To bych viděl jako větší škodu pro Wizz Air než případné vyplacené odškodnění a další náklady.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
V zásadě máš samozřejmě pravdu. Myslíš ale, že by drtivá většina Evropanů nezvýšila hlas třeba v případě, když se slušně zeptáš, zda se ví, kdy pojede vlak (má zpoždění a je nejasně avizované) a americká černoška na Tebe vyštěkne "tam si sedněte a čekejte!!!" ?Ace2 píše:Má se seznámit se situaci a pokud je něco nejasného tak si to nechat vysvětlit. Řvaní na kohokoliv kdo dělá jen svou práci navíc z rozkazu někoho jiného nemá smysl a není to patřičný způsob komunikace. A nemusí to být jen v letadle. Taky nebudu řvát na pokladního v bance, že chci 60 kč když jim chci vložit peníze do jejich banky....
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Robert píše:No asi z hlediska různých předpisů to bylo v pořádku, nakonec i kapitán letadla může požádat policii o asistenci vůči cestujícím, kteří narušují přepravu. Nicméně je otázka, jestli to celé Wizz Air stála za to? Nevím, jestli se dá mluvit o dobrém jménu téhle společnosti, spíš ne, ale nyní už cestující vědí, že nejenom vám můžou kdykoliv zrušit rezervované lety, ale i když je letadlo nakonec přistavené, tak se stejně nemusíte dostat na místo určení. To bych viděl jako větší škodu pro Wizz Air než případné vyplacené odškodnění a další náklady.
Nějaké dobré jméno je podle mě nepodstatné. Jde o prachy. RyanAir cvičí na pasažérech takovým způsobem a zkouší co všechno vydrží a lidi se sice pohoršují jak je to jenom možné, ale přiště si letenku za 40eček koupí zase a rádi. Málo kdo, málo kdo si příště koupí letenku násobně dražší. Když uvidí znova za patnáct stovek letenku do Barcošky tak sí zase koupí, protože nebudou platit bůra zlodějům z XYZ aerolinky, když Wizz-Ryan je mají levněji.
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Ace2 píše:Robert píše:No asi z hlediska různých předpisů to bylo v pořádku, nakonec i kapitán letadla může požádat policii o asistenci vůči cestujícím, kteří narušují přepravu. Nicméně je otázka, jestli to celé Wizz Air stála za to? Nevím, jestli se dá mluvit o dobrém jménu téhle společnosti, spíš ne, ale nyní už cestující vědí, že nejenom vám můžou kdykoliv zrušit rezervované lety, ale i když je letadlo nakonec přistavené, tak se stejně nemusíte dostat na místo určení. To bych viděl jako větší škodu pro Wizz Air než případné vyplacené odškodnění a další náklady.
Nějaké dobré jméno je podle mě nepodstatné. Jde o prachy. RyanAir cvičí na pasažérech takovým způsobem a zkouší co všechno vydrží a lidi se sice pohoršují jak je to jenom možné, ale přiště si letenku za 40eček koupí zase a rádi. Málo kdo, málo kdo si příště koupí letenku násobně dražší. Když uvidí znova za patnáct stovek letenku do Barcošky tak sí zase koupí, protože nebudou platit bůra zlodějům z XYZ aerolinky, když Wizz-Ryan je mají levněji.
No, že low-costi zkouší, co se dá, bych souhlasil, ale vždy je to na cestujícím, jestli je zvolí nebo ne. U low-costu je rovněž důležité dodržování letového řádu, což myslím u Ryanairu pochopili, stačí se podívat na dochvilnost letů. To bych viděl velký rozdíl mezi Wizz Air na jedné straně a Ryanair či easyJet na druhé.