Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Lidé zlatí, létání znalí, poraďte nasejřenému otci:
Dcera se školou minulé pondělí absolvovala s Lufthansou let Praha-Mnichov-Birmingham.
Po příletu a odbavení zavazadel zjistila, že batoh je otevřený a chybí v něm fotobrašna s foťákem a příslušenstvím, bratru za nějakých 15 tisíc Kč (roztrhl bych ji jako hada, máma jí radila, ať si to vezme s sebou do letadla!). Hned na letišti s ní sepsali nějaký "report o nepravidelnosti zavazadla" a po návratu domů nechť prý reklamuje.
Vrátila se v pátek v noci, hned v pondělí byla osobně na pražském letišti u stánku zastoupení Lufthansy. Tam jí odpálkovali s tím, že jsou jen zprostředkovatelem (zřejmě zprostředkovatelem kšeftů, nikoliv stížností) a ať si vše vykoresponduje přes stránky Lufthansy.
Hledáme oba jak zběsilí, ale žádnou přístupnou cestu k reklamaci nenacházíme.
Dokázal by nám někdo poradit, a tím zachránit dceru před roztržením?
Jak rychle se máme o nárok na náhradu škody přihlásit?
Skutečně v Praze není žádné oficiální zastoupení Lufthansy, kam by člověk přišel s patřičnými papíry a oni mu tam pomohli s jejich "vyřízením"?
Pokud budeme cosi (zřejmě žádost o náhradu škody) kamsi (zřejmě do nějaké mně dosud neznámé lufthansí řitě horoucí) posílat, v jaké podobě máme přiložit potvrzení o ceně ukradených věcí?
Musí se zaslat originální účtenky, nebo stačí fotokopie (ověřená? nebo stačí neověřená?)?
A co s obsahem, na který účtenky doma nemám? Jde o akumulátory, nabíječku a paměťové karty v ceně cca 3 tisíce Kč - má vůbec smysl něco takového reklamovat?
Předem děkuji za každou radu.
Dcera se školou minulé pondělí absolvovala s Lufthansou let Praha-Mnichov-Birmingham.
Po příletu a odbavení zavazadel zjistila, že batoh je otevřený a chybí v něm fotobrašna s foťákem a příslušenstvím, bratru za nějakých 15 tisíc Kč (roztrhl bych ji jako hada, máma jí radila, ať si to vezme s sebou do letadla!). Hned na letišti s ní sepsali nějaký "report o nepravidelnosti zavazadla" a po návratu domů nechť prý reklamuje.
Vrátila se v pátek v noci, hned v pondělí byla osobně na pražském letišti u stánku zastoupení Lufthansy. Tam jí odpálkovali s tím, že jsou jen zprostředkovatelem (zřejmě zprostředkovatelem kšeftů, nikoliv stížností) a ať si vše vykoresponduje přes stránky Lufthansy.
Hledáme oba jak zběsilí, ale žádnou přístupnou cestu k reklamaci nenacházíme.
Dokázal by nám někdo poradit, a tím zachránit dceru před roztržením?
Jak rychle se máme o nárok na náhradu škody přihlásit?
Skutečně v Praze není žádné oficiální zastoupení Lufthansy, kam by člověk přišel s patřičnými papíry a oni mu tam pomohli s jejich "vyřízením"?
Pokud budeme cosi (zřejmě žádost o náhradu škody) kamsi (zřejmě do nějaké mně dosud neznámé lufthansí řitě horoucí) posílat, v jaké podobě máme přiložit potvrzení o ceně ukradených věcí?
Musí se zaslat originální účtenky, nebo stačí fotokopie (ověřená? nebo stačí neověřená?)?
A co s obsahem, na který účtenky doma nemám? Jde o akumulátory, nabíječku a paměťové karty v ceně cca 3 tisíce Kč - má vůbec smysl něco takového reklamovat?
Předem děkuji za každou radu.
Re: Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Asi ta nepotesim, ale obavam sa, ze to nema zmysel reklamovat vobec. Ocakavam totiz, ze niekde drobnym pismom bude v prepravnych podmienkach aerolinky napisane, ze za cennosti v batozine nerucia, a ze si to ma cestujuci zobrat so sebou do lietadla.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Pokud bys to prece jen zkusil, pak bych zacal (cim driv, tim lip) s customer service Lufthansy: http://www.lufthansa.com/cz/en/Feedback ... kType=FBCA. Tam ti reknou, co a jak dal. Navic bych neprestaval otravovat kancelar na letisti, jsou to totiz jedini oficialni zastupci letecke spolecnosti.
Nicmene zde je jasne psano, ze:
Nicmene zde je jasne psano, ze:
Lufthansa píše:All valuables such as your laptop, mobile phone, PDA, documents, identity papers, jewellery etc., should be carried in your Hand baggage.
Re: Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Pánové kapitáni, děkuji.
Dceru zřejmě nakonec roztrhnu. Jen se musím rozhodnout, na kolik kusů.
I když je v tom trochu nevinně: Cestovala s gymplem a ve škole jim radili, ať si do příručního zavazadla dají především věci na přírodovědnou exkurzi, která je čeká hned po příletu, protože velkou bagáž jim hned z příletového letiště odvezou na místo ubytování a uvidí ji až večer. Takže místo fotobrašny a klíčů od bytu měla v příručním zavazadle větrovku, svetr, náhradní fusekle a další podobné cennosti.
To je holt tím, že nikdo z rodiny ještě neletěl...
Dceru zřejmě nakonec roztrhnu. Jen se musím rozhodnout, na kolik kusů.
I když je v tom trochu nevinně: Cestovala s gymplem a ve škole jim radili, ať si do příručního zavazadla dají především věci na přírodovědnou exkurzi, která je čeká hned po příletu, protože velkou bagáž jim hned z příletového letiště odvezou na místo ubytování a uvidí ji až večer. Takže místo fotobrašny a klíčů od bytu měla v příručním zavazadle větrovku, svetr, náhradní fusekle a další podobné cennosti.
To je holt tím, že nikdo z rodiny ještě neletěl...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Night fly píše:Pokud bys to prece jen zkusil, pak bych zacal (cim driv, tim lip) s customer service Lufthansy: http://www.lufthansa.com/cz/en/Feedback ... kType=FBCA. Tam ti reknou, co a jak dal. Navic bych neprestaval otravovat kancelar na letisti, jsou to totiz jedini oficialni zastupci letecke spolecnosti.
Nicmene zde je jasne psano, ze:Lufthansa píše:All valuables such as your laptop, mobile phone, PDA, documents, identity papers, jewellery etc., should be carried in your Hand baggage.
Já tedy nevím, ale podle mě by se každý právník na tom "should" po LH vezl. To podle mě cesťáka k ničemu nezavazuje.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Reeve píše:Pánové kapitáni, děkuji.
Dceru zřejmě nakonec roztrhnu. Jen se musím rozhodnout, na kolik kusů.
I když je v tom trochu nevinně: Cestovala s gymplem a ve škole jim radili, ať si do příručního zavazadla dají především věci na přírodovědnou exkurzi, která je čeká hned po příletu, protože velkou bagáž jim hned z příletového letiště odvezou na místo ubytování a uvidí ji až večer. Takže místo fotobrašny a klíčů od bytu měla v příručním zavazadle větrovku, svetr, náhradní fusekle a další podobné cennosti.
To je holt tím, že nikdo z rodiny ještě neletěl...
Roztrhni toho vola, co jim to ve skole poradil.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 47
- Registrován: 11. 02. 2009, 08:40
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Globík píše:Night fly píše:Pokud bys to prece jen zkusil, pak bych zacal (cim driv, tim lip) s customer service Lufthansy: http://www.lufthansa.com/cz/en/Feedback ... kType=FBCA. Tam ti reknou, co a jak dal. Navic bych neprestaval otravovat kancelar na letisti, jsou to totiz jedini oficialni zastupci letecke spolecnosti.
Nicmene zde je jasne psano, ze:Lufthansa píše:All valuables such as your laptop, mobile phone, PDA, documents, identity papers, jewellery etc., should be carried in your Hand baggage.
Já tedy nevím, ale podle mě by se každý právník na tom "should" po LH vezl. To podle mě cesťáka k ničemu nezavazuje.
Prvni vec - kolik ten pravnik asi bude stat?
Druha vec - veta sice nezavazuje, ale pravnik aerolinek namitne, ze cestijici "byl varovan a je spoluvinen".
Tak ze za par let u soudu (v CR?, v Nemecku?, v UK?) dostanete (mozna) penize za pravnika a 500 EUR za ztracene veci....
Re: Jak postupovat při vykradení zavazadel?
flyingblue píše:Reeve píše:Pánové kapitáni, děkuji.
Dceru zřejmě nakonec roztrhnu. Jen se musím rozhodnout, na kolik kusů.
I když je v tom trochu nevinně: Cestovala s gymplem a ve škole jim radili, ať si do příručního zavazadla dají především věci na přírodovědnou exkurzi, která je čeká hned po příletu, protože velkou bagáž jim hned z příletového letiště odvezou na místo ubytování a uvidí ji až večer. Takže místo fotobrašny a klíčů od bytu měla v příručním zavazadle větrovku, svetr, náhradní fusekle a další podobné cennosti.
To je holt tím, že nikdo z rodiny ještě neletěl...
Roztrhni toho vola, co jim to ve skole poradil.
Skoro pochybuju, že jim někdo opravdu řekl "foťáky, peníze a mobily si dejte do nezamykatelného batohu a ten pošlete do zavazadlového prostoru!"
No, i když .....
Kluk byl v Londýně se školou (ty kurvy vydělávaj na cestovním ruchu, co?) a učitelka od všech dětí vybrala pasy "aby je neztratily". Jaká je pointa asi nemusím vysvětlovat. Když syn volal domů, proč přijedou později (museli mít nějaký náhradní doklad), tak jsem měl pocit, že si dělá legraci.
Re: Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Samozřejmě jim nikdo uložení foťáku do batohu neradil. Ale jak píšu - doposud nikdo z rodiny neměl s létáním zkušenosti, takže dcera sice dostala doporučení, aby si foťák vzala s sebou do letadla, ale holt to nebylo dostatečně "rodičovsky důrazné". Prostě si myslela, že když fotobrašnu zahrabe někam na dno, nikdo se v báglu tak hluboko hrabat nebude. Mně by to koneckonců nenapadlo také. Až dosud jsem žil v domnění, že cesta bagáže je monitorována a že nikde se zavazadla nezdržují tak dlouho, aby se v nich někdo anonymní mohl beztrestně hrabat. Vždyť kamery dnes stojí pakatel a zběsilé kontroly cestujících (dceři při zpátečním letu na letišti v Bruselu nemilosrdně zabavili 80ml jogurt koupený po odbavení v Birminghamu) rozhodně nejsou zadarmo. Proč se (sakra) stejně důkladně nehlídají i zavazadla?
Jinak k průběhu celé kauzy dodávám: Poté, co dcera zaslala podrobnou žádost na mailovou adresu klientského centra Lufthansy pro střední Evropu kamsi do Liverpoolu, odpověděl jí automat, že děkuje za podnět. Po mailové urgenci se pár dní nedělo nic, až nakonec odkudsi z Estonska dorazilo stručné sdělení, že věc se řeší a je třeba strpení. Sice nevím, co se tak dlouho řeší, protože hlavním účelem žádosti bylo sdělení poštovní adresy, kam zaslat potřebné doklady, ale obávám se, že nakonec přijde oznámení, že k vyřešení bude potřeba dostavit se osobně na pobočku v Papui-Nové Guinei. Ještě, že Lufthansa nelétá na Měsíc.
Jinak k průběhu celé kauzy dodávám: Poté, co dcera zaslala podrobnou žádost na mailovou adresu klientského centra Lufthansy pro střední Evropu kamsi do Liverpoolu, odpověděl jí automat, že děkuje za podnět. Po mailové urgenci se pár dní nedělo nic, až nakonec odkudsi z Estonska dorazilo stručné sdělení, že věc se řeší a je třeba strpení. Sice nevím, co se tak dlouho řeší, protože hlavním účelem žádosti bylo sdělení poštovní adresy, kam zaslat potřebné doklady, ale obávám se, že nakonec přijde oznámení, že k vyřešení bude potřeba dostavit se osobně na pobočku v Papui-Nové Guinei. Ještě, že Lufthansa nelétá na Měsíc.
Re: Jak postupovat při vykradení zavazadel?
Reeve píše:Samozřejmě jim nikdo uložení foťáku do batohu neradil. Ale jak píšu - doposud nikdo z rodiny neměl s létáním zkušenosti, takže dcera sice dostala doporučení, aby si foťák vzala s sebou do letadla, ale holt to nebylo dostatečně "rodičovsky důrazné". Prostě si myslela, že když fotobrašnu zahrabe někam na dno, nikdo se v báglu tak hluboko hrabat nebude. Mně by to koneckonců nenapadlo také. Až dosud jsem žil v domnění, že cesta bagáže je monitorována a že nikde se zavazadla nezdržují tak dlouho, aby se v nich někdo anonymní mohl beztrestně hrabat. Vždyť kamery dnes stojí pakatel a zběsilé kontroly cestujících (dceři při zpátečním letu na letišti v Bruselu nemilosrdně zabavili 80ml jogurt koupený po odbavení v Birminghamu) rozhodně nejsou zadarmo. Proč se (sakra) stejně důkladně nehlídají i zavazadla?
Jinak k průběhu celé kauzy dodávám: Poté, co dcera zaslala podrobnou žádost na mailovou adresu klientského centra Lufthansy pro střední Evropu kamsi do Liverpoolu, odpověděl jí automat, že děkuje za podnět. Po mailové urgenci se pár dní nedělo nic, až nakonec odkudsi z Estonska dorazilo stručné sdělení, že věc se řeší a je třeba strpení. Sice nevím, co se tak dlouho řeší, protože hlavním účelem žádosti bylo sdělení poštovní adresy, kam zaslat potřebné doklady, ale obávám se, že nakonec přijde oznámení, že k vyřešení bude potřeba dostavit se osobně na pobočku v Papui-Nové Guinei. Ještě, že Lufthansa nelétá na Měsíc.
Moje zkusenost s klientskym centrem LH je velmi dobra. Pravda nechtel jsem po nich penize, ale vzdy kazdy problem vyresili a byli velmi vstricni.