Heathrow

Odpovědět
pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2207
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od pavelpmi »

Lety British Airways do Prahy, Bukuresti, Budapesti, Larnaky a Varsavy se 30. rijna presouvaji z T5 na T3, do Madridu a do Barcelony v opacnem smeru - z T3 do T5.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od flyingblue »

pavelpmi píše:Lety British Airways do Prahy, Bukuresti, Budapesti, Larnaky a Varsavy se 30. rijna presouvaji z T5 na T3, do Madridu a do Barcelony v opacnem smeru - z T3 do T5.


Asi cesi litaj vic do Australie nez do Ameriky :-)

pepayo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 31. 08. 2011, 20:30
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od pepayo »

Zdravím,
měl bych jeden malý skromný dotaz: asi za dva týdny letíme z Vídně do Vancouveru právě přes Heathrow (přjíždí se ze 3ky na 5ku, pokud mě hlava dobře slouží) ...problém je, že na ten přestup tam je podle papíru 1:40 :?
Nemá někdo z vás odhad jestli se to dá stihnout i s nějakým rychlým nakupováním (10-15 minut) nebo to je moc naknap? Nebo případně radu, jak ten přestup zvládnout co nejrychleji? Gaty prý zavírají 30 minut před odletem...jak přesně tohle dodržují? (u BA)
Díky za každý užitečný podnět... :D

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od Smurfx »

pepayo píše:Zdravím,
měl bych jeden malý skromný dotaz: asi za dva týdny letíme z Vídně do Vancouveru právě přes Heathrow (přjíždí se ze 3ky na 5ku, pokud mě hlava dobře slouží) ...problém je, že na ten přestup tam je podle papíru 1:40 :?
Nemá někdo z vás odhad jestli se to dá stihnout i s nějakým rychlým nakupováním (10-15 minut) nebo to je moc naknap? Nebo případně radu, jak ten přestup zvládnout co nejrychleji? Gaty prý zavírají 30 minut před odletem...jak přesně tohle dodržují? (u BA)
Díky za každý užitečný podnět... :D


Na Heathrow člověk nikdy neví. Jednou se mi stejným směrem nepovedlo přestoupit ani za 2 hodiny. V každém případě je 1:40 tímto směrem dost málo a může se stát cokoliv. V každém případě na nějaké nakupování zapomeňte a upalujte co nejrychleji k odletovému gatu.

pepayo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 31. 08. 2011, 20:30
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od pepayo »

Smurfx píše:Na Heathrow člověk nikdy neví. Jednou se mi stejným směrem nepovedlo přestoupit ani za 2 hodiny. V každém případě je 1:40 tímto směrem dost málo a může se stát cokoliv. V každém případě na nějaké nakupování zapomeňte a upalujte co nejrychleji k odletovému gatu.


Hmm, nevadí...ale zeptám se ještě takto: co je podle vás lepší volba na přestup (s přihlédnutím na intervaly odjezdů a přesunu k/od zastávky)
- Heathrow Express nebo
- autobus (případně který - dočetl jsem se, že tam jezdí 441 a 724)?
Omlouvám se za hloupé otázky, ale s Heathrow nemám zatím žádnou zkušenost a mám z toho teď tak trochu bobky... :D


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od OR »

Ani jedno ani druhe bych pri 1.40 na prestupu neriskoval. Radeji bych vubec nelezl ven. Stihat se to za idealnich podminek da venkem

Jed tranzitnim autobusem BAA, tak jak je to doporucene letistem pri prestupech T3<->T5.
Myslim, ze tranziti maji jine ramy na bezpecnostni prohlidce a vyhnes se britske pasovce. Ti co tam kontroluji pasy jsou myslim zamestnanci ochranky letiste a jde to rychleji nez kdyz na britske statni pasovce pred tebou vystoupi dve dalkovky. Maji prepazky pro EU , ale ne vzdy se to dodrzuje.

Pokud vyjdes ven, neco se stane a uleti to nedostanes vetsinou hotel, nahradni let, nic.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od The810 »

Presne tak, prestup je vhodne realizovat airside. Inak 1:40 je uplna pohoda pokial ide o stihnutie prestupu. Co sa nakupu tyka, to zalezi od okolnosti, kedze je celkom velka sanca, ze pojdes z T5B, alebo T5C tak skor nie. Ale uvidis na mieste v akom case prejdes cez security, mozno to stihnes.

Kazdopadne, nechod landside za ziadnych okolnosti. Len sleduj sipky "flight connections" a potom "Terminal 5" :)

A nezabudni, najhorsie co sa moze stat je ze ta hodia na dalsi let ;)

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od firefly »

Včera mi na mail přišlo od BA upozornění, že od 30.10. lety z PRG budou přistávat na T3, stejně tak i z Budapešti, Bukurešti, Larnaky a Varšavy. Vzhledem k tomu, že pak budu pokračovat z T5 do LAS, pročítám zde , jak nejrychleji se z T3 na T5 přemístit, ale naštěstí mám celkem dostatečnou časovou rezervu.
Neví někdo, proč se BA rozhodly pro tuto změnu?

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od OR »

Odpoved jak se presunout T3<->T5 o jeden a dva prispevky vys .... : - (

Duvod presunu linek z vychodni Evropy by mel byt planovany presun linek ze Spanelska z T3 na T5 v souvislosti se slucovanim BA a IB.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od kuba.biker »


Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od Alca »



sice OT, ale kam vlastně s tím jinam :?:
jakýkoli takový projekt mi přijde až zhýralý, pokud by to znamenalo zrušení alespoň 2 letišť, pak mlčím. Podobný nesmysl, co se staví v Dubaji chci jednou vidět, jak ho někdo zaplní. Neb i Emirates jednou dojde dech...
Myslím že Londýn je dnes především město letišť. Už jen ta skutečnost, že je tam nový Southend, mi nejde do hlavy, proč? Chápu jedno "klasické" jedno "city" a jedno low-cost, ale pro jedno město 1 klasické(LHR), 1 klasické/low-cost(LGW), City a 3 low-cost?
Mile mě překvapil Berlin a jeho nový BER. Aneb tři letiště v jednom. Rozhodně mě zajímá, jak se skloubí účinkování Air Berlin/LH/GermanWings/EZY/FR na jedné ploše

konec OT

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od whiskey »

Alca píše: Mile mě překvapil Berlin a jeho nový BER. Aneb tři letiště v jednom. Rozhodně mě zajímá, jak se skloubí účinkování Air Berlin/LH/GermanWings/EZY/FR na jedné ploše

konec OT

z pohladu LH velmi jednoduche. Dnes ohlasili 23 liniek, ktore odtial budu operovat, ziaden longhaul. Presne ako predtym tvrdili, ze 2 huby im v Nemecku stacia.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od Globik »

Stejně tak bychom mohli říci, že je zhýralost mít 3 mobilní operátory. Daleko levnější by bylo, kdyby byl jen jeden. Bohužel opak je pravdou. Každá konkurence je prospěšná. Samozřejmě se o tom dá do nekonečna diskutovat a každý na to může mít jiný názor. Mně osobně přijde BER svým způsobem krokem zpět. U Prahy se plánují Vodochody a v Berlíně se ruší 2 zavedná city letiště, staví se jedno centrální (v klasické vzdálenosti) a žádné jiné se neplánuje.

Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od Ulafme »

Globík píše: Mně osobně přijde BER svým způsobem krokem zpět. U Prahy se plánují Vodochody a v Berlíně se ruší 2 zavedná city letiště, staví se jedno centrální (v klasické vzdálenosti) a žádné jiné se neplánuje.

1. OT. Nesouhlas. Naprostý: THF se bohužel zavřít musel, tento typ letiště je přežitek. TXL je sice krásný muzeální příklad "jak se stavěly letiště v 60. letech", ale toť vše. Infrastrukturou a dopravní obslužností je opravdu v minulém století. SXF (stará část) je tamtéž, navíc v provedení made in DDR. Takže varianta využít jednu RWY, postavit k ní druhou a mezi nima nový terminál vychází opravdu nejlíp. Celý projekt sleduji od roku 2006 a i když lokace není 100% (díky zástavbě bude curfew 24:00-5:00), podle tehdejších studií byly jiné varianty již pouze dražší a dál od města.
2. Zpět k LON. Součástí Thames Hub je sice taky letiště, ale primárně jde o něco jiného. Bulvární titulky samozřejmě hlásají "V Londýně vyroste na Temži za 1 400 miliard největší letiště světa", jenže každý soudný člověk po přečtení:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thames_Hub
a zejména:
https://fosterandpartners1.box.net/shar ... 83987518/1
snad pochopí o co se jedná. LHR dnes a v blízké budoucnosti je nejméně špatné řešení ze všech VELMI špatných možností. A Sir Norman Foster je prostě vizionář. Rozhodně nelze porovnávat Thames Hub např. s DWC, což naprostá Arabská mega-giga-..-yotta šílenost.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Heathrow

Příspěvek od Globik »

Ulafme píše:TXL je sice krásný muzeální příklad "jak se stavěly letiště v 60. letech", ale toť vše. Infrastrukturou a dopravní obslužností je opravdu v minulém století.

Pro neznalé: Silniční dopravní obslužnost je naprosto shodná s PRG, MHD obslužnost je mnohem lepší (pár stanic autobusem na metro i na S-bahn). Pokud by se odstranily novější přístavby, bylo by z TXL ideální city letiště. Z auta je člověk schopen být možná i za 5 minut v gatu včetně odevzdání kufru, pokud není ani na checkinu, ani na security fronta.


Odpovědět