Ostrava

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od kuba.biker »

jonapet píše:http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/letiste-konkurence20111030.html

z článku vybírám: „Některá jednání natolik pokročila, že máme v plánu otevřít nové přímé letecké spojení s evropskou destinací na jaře roku 2012. Provozovat by ho měl velký evropský dopravce.“ Tato slibně znějící slova sdělila Deníku Michaela Kubešová, mluvčí mošnovského letiště.

velký evropský dopravce - to asi nebude ČSA :lol:

kdo by to tak mohl být? Aeroflot a nedejbože nějaká ruská linka :wtf: ? Lufthansa? Air France? a nebo je třeba i nízkonákladový EasyJet "velký" dopravce?

Souhlasím s tím, že kdyby to byl Ryanair, tak už prodává bilety... Vyřazovací metodou si můžeme škrtnout Emirates, Qatar, Singapore Airlines i Qantas :D


No byla by to docela podpásovka, kdyby Lufthansa dala Ostravě přednost před Brnem....
Aeroflot to nebude - expanzi pro rok 2012 už zveřejnili a budou létat do Krakówa.


Marek.R
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 245
Registrován: 13. 07. 2006, 16:45
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Marek.R »

S tím Istanbulem to doufám nemyslí vážně. :lol: :lol: :lol: :lol:

Lucx
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 158
Registrován: 21. 04. 2008, 20:50
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Lucx »

Marek.R píše:S tím Istanbulem to doufám nemyslí vážně. :lol: :lol: :lol: :lol:

Jestli to tak bude, tak to už je fakt Potěmkinova vesnice :silent:
Určitě to bude lítat OK, proč by ČR, resp. kraj měl dotovat jiného, než národního dopravce :eh:

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Poly »

Tak ten IST bych viděl jako tranzit. Kdyby to létala TK, tak proč ne. Odtamtud se teď dá dostat všude.

Myslím si, že tím velkým dopravcem myslí určitě LH a MUC nebo FRA, popř. LX ZRH nebo KL AMS. Ale jsou to jen mé domněnky. Nerad spekuluji a nechám se překvapit. Popravdě jsem v tomhle pohledu dost skeptický, takových informací tady totiž bylo již nespočet.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od jvoj »

Nechápu jednu věc. Fandím Ostravě, a přeji jí, aby se rozvíjela, ale jsem Brňák, takže nejvíc se samozřejmě starám o své domovské letiště. To co nechápu je : pokud je OK ochotna z OSR stejně jako z BTS rozletat CDG/AMS, proč by to nemělo jít i v BRQ, kde se o těchto destinacích také mluví už léta. Pro příklad, v BTS se jim to relativně už podařilo rozlétat přezto, že má již široké spektrum LC destinací a Vídeň za kopcem. Vídeň je od BRQ mnohem dál než BTS, a máme tu celkem 4 LC pravidelky (6 i se sezonnimi). Další fakt, Metro population je podle wiki u Brna cca. 728 tis. obyvatel, v Blave 659 tis. Dál, roční počet rezervací letenek v JMK je údajně přez 1 milion. Za předpokladu, že mírná většina z nich je zpáteční, nepříjde mi nereálné, že by cca. 45 000 z nich nemohlo být do např. Paříže.

Omlouvám se, že tady tímto spamuji v tématu, opravdu to Ostravě přeji, protože nevidím důvod, proč by si to nezasloužila, a chápu, že třeba i OK může být namíchnutá na BRQ kvůli (sice oprávněným, ale přece jen...) projevům našeho pana hejtmana o nich, ale stejně bych v případě, že Ostravy, Bratislavy, i Popradu rozletavali nove linky a z Brna, druheho největšího města v republice ne, viděl jako házení klacků pod nohy.


Marek.R
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 245
Registrován: 13. 07. 2006, 16:45
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Marek.R »

Poly píše:Tak ten IST bych viděl jako tranzit. Kdyby to létala TK, tak proč ne. Odtamtud se teď dá dostat všude.


Je pravda, že z Istanbulu se dá dostat všude, ale pro Ostravu si myslím by bylo vhodné jiné tranzitní letiště jako třeba Frankfurt,Londýn...

grekus1987
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 14. 04. 2009, 20:45
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od grekus1987 »

Nechci byt pesimista, ale takovych slibu uz jsem ve spojeni s ostravskym letistem slysel tolik. Priznejme si to Ostrava je rybnicek toho pana velkodluhopodnikatele Zatorskeho, dokud nezmizi z letiste pochybuju, ze se nekdo v tom povedenem vedeni bude opravdu snazit delat svou praci.
Nejvice smutne je, ze nejvetsi iniciativu spojenou s hledanim novych spoju prokazuje OBCANSKE SDRUZENI. :clap:, kdezto lide placeni za tuto praci maji naplnenu pracovni dobu koukanim na net a jinym flakanim, jinak si nedokazu predstavit ze za celou historii nedokazali dostat do ostravy ani jednu poradnou linku.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Marty-t »

j.ree : pobav se - můj amatérský odhad

SkyTeam: že by Feedovaní AMS, nebo CDG ? (ale kdo ? - ČSA ala BTS - asi ne... KLM ???) ČSA přece z Ostravy feeduje PRG Hub -- asi nejméně pravděpodobné, že někdo odtud
StarAlliance: ti mají linky na letiště v polské části Slezka, navíc CCA feedují z Ostravy Hub ve VIE - tak snad leda Turkish s tím feedováním IST... -- bylo by to docela odvážné
Nízkonákladovky: že by WizzAir zkusil po Brnu i Ostravu a lítat na jistotu do Londýna ? -- proč ne
OneWorld: ten mi zcela v této oblasti chybí - takový AirBerlin a Feeding Berlína (teď tam staví nové letiště..) no a snad i Malév s feedováním BUD (to ale není podobně jako ČSA významný hráč...) -- někdo odtud mi přijde s Wizzem nejvíce pravděpodobný...

Tak co směješ se jak moc jsem mimo ? :wink:

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od jonapet »

Marty-t píše:j.ree : pobav se - můj amatérský odhad

SkyTeam: že by Feedovaní AMS, nebo CDG ? (ale kdo ? - ČSA ala BTS - asi ne... KLM ???) ČSA přece z Ostravy feeduje PRG Hub -- asi nejméně pravděpodobné, že někdo odtud
StarAlliance: ti mají linky na letiště v polské části Slezka, navíc CCA feedují z Ostravy Hub ve VIE - tak snad leda Turkish s tím feedováním IST... -- bylo by to docela odvážné
Nízkonákladovky: že by WizzAir zkusil po Brnu i Ostravu a lítat na jistotu do Londýna ? -- proč ne
OneWorld: ten mi zcela v této oblasti chybí - takový AirBerlin a Feeding Berlína (teď tam staví nové letiště..) no a snad i Malév s feedováním BUD (to ale není podobně jako ČSA významný hráč...) -- někdo odtud mi přijde s Wizzem nejvíce pravděpodobný...

Tak co směješ se jak moc jsem mimo ? :wink:


pěkný přehled, osobně bych byl nejraději za lowcost Londýn... Na druhé místo bych dal nějakou Itálii: BGY, FCO, ale každá konkurence, která by rozčeřila stojaté zatuchlé mošnovské vody by byla dobrá...

burák
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 04. 01. 2008, 21:03
Bydliště: MUC
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od burák »

Air Berlin o Ostravu zájem nemají

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Alca »

..Jen mě ještě napadla jedna varianta, o které se trochu mluvilo... LOT a spojení do Warsawy http://en.wikipedia.org/wiki/LOT -minimálně to pochází z některé tiskové konference a úplně od věci by to spojení nebylo, navíc by toho snadno využili pohlavári z kraje.

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Poly »

Marty-t píše:j.ree : pobav se - můj amatérský odhad

SkyTeam: že by Feedovaní AMS, nebo CDG ? (ale kdo ? - ČSA ala BTS - asi ne... KLM ???) ČSA přece z Ostravy feeduje PRG Hub -- asi nejméně pravděpodobné, že někdo odtud
StarAlliance: ti mají linky na letiště v polské části Slezka, navíc CCA feedují z Ostravy Hub ve VIE - tak snad leda Turkish s tím feedováním IST... -- bylo by to docela odvážné
Nízkonákladovky: že by WizzAir zkusil po Brnu i Ostravu a lítat na jistotu do Londýna ? -- proč ne
OneWorld: ten mi zcela v této oblasti chybí - takový AirBerlin a Feeding Berlína (teď tam staví nové letiště..) no a snad i Malév s feedováním BUD (to ale není podobně jako ČSA významný hráč...) -- někdo odtud mi přijde s Wizzem nejvíce pravděpodobný...

Tak co směješ se jak moc jsem mimo ? :wink:



Předně říkám, že dokud tady něco nebude létat, tak neuvěřím. Nicméně nakousnu Tvou myšlenku a trochu zaspekuluji.


Wizz bych vyloučil. Létá z Katowic a Brna, nebude se cpát do Ostravy. Z nízkonákladovek bych to viděl tak na EasyJet, ten v této oblasti chybí a třeba by chtěl něco ukousnout.

Co se týká myšlenky ohledně OneWorldu, tak nezní špatně, ale spíše bych to viděl na British Airways anebo Finnair. Malév a AirBerlin bych určitě vyloučil.

Myslím si však, že by to mohla být Lufthansa a buď Frankfurt, nebo Mnichov.

Ale jde jen o spekulace.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od kuba.biker »

Tak LOT jo? :shock:
Vida, to mne vůbec nenapadlo. Ale vůbec by to nemuselo být špatné - třeba by se jim mohlo podařit vyštípat z OSR ty hajzly ČSA :thumbup:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4082
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od HighFlyer »

kuba.biker píše:Tak LOT jo? :shock:
Vida, to mne vůbec nenapadlo. Ale vůbec by to nemuselo být špatné - třeba by se jim mohlo podařit vyštípat z OSR ty hajzly ČSA :thumbup:

V jadru hezka myslenka (navic vyjadrena dosti explicitne deskriptivne :) ale WAW neni idealni jako hub pro feeding:

1) Vzdalenost vetsi (340km) nez PRG (280) a VIE (209km) takze i vyssi naklady na "dodani" jednoho cestaka do site
2) WAW lezi presne 45° severovychodne, zatimco drtiva vetsina konecnych destinaci cestujicich z/do OSR je na zapad a jihozapad od Ostravy (takze routing pres severvychod by cestu casove prodluzoval).
3) LOT nema tak hustou sit destinaci a frekvenci a WAW jako hub neustale oslabuje (podobne jako PRG/CSA)

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Alca »

1) Vzdalenost vetsi (340km) nez PRG (280) a VIE (209km) takze i vyssi naklady na "dodani" jednoho cestaka do site
2) WAW lezi presne 45° severovychodne, zatimco drtiva vetsina konecnych destinaci cestujicich z/do OSR je na zapad a jihozapad od Ostravy (takze routing pres severvychod by cestu casove prodluzoval).
3) LOT nema tak hustou sit destinaci a frekvenci a WAW jako hub neustale oslabuje (podobne jako PRG/CSA)


Urcite souhlasim, ale myslim, ze je tato varianta jedna z nejpravdepodobnejsich, a zaroven jako jedna z nejohrozenejsich, ze brzy skonci ...vzpomenme na Bratislavu a jeji "Lotovu" anabazi...


Odpovědět