Paralelní VPD

Odpovědět
m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od m@rtin »

andrewM píše:
m@rtin píše:Uvědomují si diskutující, že noční zákaz letů byl ústupek letiště, aby prošla EIA? Já to považuji za obrovský krok k uskutečnění paralelní dráhy. Tady jde o investici za několik miliard pro dalších x desítek let a vy se tu hádáte o nočních charterech. :crazy:


A kdy tak pocitate s vyuzitim stavajici drahy (drah), aby ta nova byla nezbytna a ekonomicky navratna ? To letiste je vyuzite z poloviny, vyrazny progres ani do budoucna neni zretelny. Kdyby to nebylo tolik betonu za tolik penez na tak zajimavych pozemcich, tak to nekdo neresi :)


Současná letecká doprava v ČR je přibližně na 50% kapacity západní Evropy. Všechny předpovědi ať už LP, mezinárodních organizací, aerolinek nebo výrobců letadel předpovídají, že letecký provoz v ČR opět časem poroste. Vycházet z přechodného období, kdy se nedaří ČSA a ekonomiky evropských zemí nejsou růžové, je v horzinto dalších 20-50 let slepé. Stejně tak je lichý názor ten, že jde o pozemky a o kšeft. Kdyby tomu tak bylo, nebyla by paralelní dráha zanesená v plánech už od 60. let minulého století. Pokud podel Vás existuje řešení bez paralelní dráhy, sem s ním. Letiště Praha ho v tuto chvíli nezná a abych řekl pravdu, já taky žádné jiné neznám.

Pakliže by začala letecká doprava růst a počet pohybů by se zvýšil ze současných asi 140 tisíc na 190 tisíc, nastává zcela zásadní problém - kam s těmi letadly?

Jiné řešení než starty z 24 a přistání na 31 (od roku 2012 na 30) prostě neexistuje. A upřímně řečeno, pro Řepy, Butovice a Barrandov by to mělo k poměru počtu obyvatel daleko fatálnější důsledky než pro Suchdol a Nebušice.

Pokud by se letiště rozhodovalo podle vaší predikce (nulový růst), pak byste taky měl dodat - nerozšiřovat dálnici D1, nestavět obchvaty měst, železniční koridory atp.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od HighFlyer »

Jen tak bokem... Mam takove tuseni, ze ten zakaz nocnich letu v PRG bude mit za nasledek vetsi mnozstvi nocnich letu v BRQ, OSR, PED, KLV v charterove sezone.

Nemyslim to tak, ze by dopravci svoje lety presunuli z PRG na tyto sekundarni letiste. Myslim to tak, ze z Prahy se bude litat co nejvic ve dne a z regionalnich letist v noci. A bude zase o duvod vic nadavat na Cajzly :)

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od kuba.biker »

HighFlyer píše:Jen tak bokem... Mam takove tuseni, ze ten zakaz nocnich letu v PRG bude mit za nasledek vetsi mnozstvi nocnich letu v BRQ, OSR, PED, KLV v charterove sezone.

Nemyslim to tak, ze by dopravci svoje lety presunuli z PRG na tyto sekundarni letiste. Myslim to tak, ze z Prahy se bude litat co nejvic ve dne a z regionalnich letist v noci. A bude zase o duvod vic nadavat na Cajzly :)


Možná se pletu, ale mám pocit, že nějaká omezení jsou i v KLV a BRQ; Vary se tuším na noc úplně zavírají a v Brně je nějaký limit pro letadla přesahující určitou hmotnost - to si vydupali starostové okolních vidlákovů po roce 2008, kdy tam lítal jeden Iljušin za druhým...

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od creyman »

Nevím jestli omezení, nebo se u nás v noci nepracuje.
Jaro letošního roku :-) Ranní přílet linky Czech Connect Airlines - CQ159 z Jekatěrinburgu byl dnes zpestřen vyhlídkovým letem nad okolím Karlových Varů; pravda, letoun OK-CCA dorazil zhruba hodinu před plánovaným příletem (07:55), a tak si posádka i cestující pravidelné linky museli počkat, až se sejde obsluha karlovarského letiště a umožní jim krátce po půl 8. přistání

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od kuba.biker »

creyman píše:Nevím jestli omezení, nebo se u nás v noci nepracuje.
Jaro letošního roku :-) Ranní přílet linky Czech Connect Airlines - CQ159 z Jekatěrinburgu byl dnes zpestřen vyhlídkovým letem nad okolím Karlových Varů; pravda, letoun OK-CCA dorazil zhruba hodinu před plánovaným příletem (07:55), a tak si posádka i cestující pravidelné linky museli počkat, až se sejde obsluha karlovarského letiště a umožní jim krátce po půl 8. přistání


Ve Varech se holt chodí spát po večerníčku... :yawn:

http://www.airport-k-vary.cz/cs/provozni-doba/


wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od wampa »

To mně boužel připadá na "dálkových" letech docela nepříjmené, podle toho jaké chytneš větry, tak +- hodina není problém. I kdyz vetsi zabava musi byt na takovem LHR. Ale tam vi ze zacnou presne.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Online

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od Night fly »

wampa píše:To mně boužel připadá na "dálkových" letech docela nepříjmené, podle toho jaké chytneš větry, tak +- hodina není problém. I kdyz vetsi zabava musi byt na takovem LHR. Ale tam vi ze zacnou presne.


Zazil jsem na EWR - nechali nas naboardovat a pak jsme hodinu sedeli v letadle na zemi, protoze byl nad Atlantikem takovy jetstream, ze bychom do DUS prileteli pred povolenou dobou...

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od MS743 »

kam tedy smeruje tato diskuze? trochu panika, ne? Trend proste je ze hodne letist neoperuje v noci a kdyz jde o letiste Praha tak v tom nevidim vetsi problem. Chartery se museji holt pracovat na tom aby letaly vcas, a kdyz je zpozdeni ze neumeji planovat a budou mit 3-4-5-10 hodin zpozdeni tak uz je den :)

nejsem enviromentalista a cely zivot jsem zil hned u drahy letste CAI a pres hlavu cele detstvi mi pristavaly jumba ze se cely barak trasl... a libilo se mi to....

nepovazuji toto rozhodnuti jako "appeasing" jak se rika anglicky. Tento krok neni aby nebyly dalsi kritiky. Proste vidim to velice jednoduse

vazne ale...

Kazdy chce letat do cilove letiste ve vhodny cas. Kdo by chtel letat do Prahy 1-2-3hodin ranni? Kratke Evropske lety maji dostatek frekvenci pres den a ja jako cetujici mohu jen vybirat. Dalkove lety ktere v Praze nejsou tak hodne a ani v buoucnosti nebude takovy pocet letaji v casech ktere jsou potreba aby odletely z/do cilove stanice tak aby se chytili konexe! KONEXE je veliky % pri planovani linek CSA i cizich leteckych spolecnosti. a kdyz to bude P2P tak opet se zeptam, kdo chce priletet do Prahy ve 2 rano!

lety na stredni vychod jsou tak nastavene ... CAI, BEY, AUH apod potrebuji pristat brzy rano a pak bud cerstve v Praze do prace nebo letet dal a jste v cilove stanici jeste rano. Dalkovky jaou tez planovane na tranzit jinde...

To ze Praha bude mit paralelni Drahu je bezvadne a nejen z hlediska planovani. Zatim "zajimave casy" a sloty jsou pomalu pryc... jine casy jsou neatraktivni a mozna to ani nespada do planovani spolecnosti. Zalezi na tom jak na Prahu hledi.. je to cilove destinace nebo berou cestujici vetsinou na tranzit.

a asi OT... Paralelni draha bude super... vzhledove, planovanim a mozna kdo vi a bude i ten vlak, dalnice pod drahou a jeste ten extention terminalu od "D" a la Mnichov... Jen potavit nejakou hezkou vez a pak budu :silent:
Naposledy upravil(a) MS743 dne 31. 10. 2011, 03:41, celkem upraveno 1 x.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od jvoj »


creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od creyman »

Proč vůbec oblíbená Hurghada odlétá 0:05 a né 23:50 předešlého dne? Nějaké slevy při odbavení?
Cestovky by navíc mohly prodávat hned devíti, místo osmidenních zájezdů. :)

remost
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 29
Registrován: 04. 03. 2009, 09:54
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od remost »

Rád sleduju letadla, ale mám lehké spaní. Takže mne po ránu nebudí budík, ale ranní rozlety nákladních spojů z Lipska směr Asie. V místě mého bydliště (ÚL) jsou tak ve výšce 7 až 9km. Nedovedu si představit, jaký rachot zažívají v okolí letiště, zejména při startu některých ruských strojů. Poslední týdny se situací zabívají i soudy v Lipsku a na základě protestů a peticí to vypadá konečně na zákaz nočních letů. Věřím, že kdyby tenkrát východoevropská základna DHL vznikla namísto LEJ v Praze, hodně nás, letecký fandů, by se přidala na stranu zastánců nočního klidu... Ostatně fotí se vždy lépe ve dne :lolno:

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od creyman »

Nedávno jsem to v noci sledoval a hodně B757 jsem viděl rozlétat se z LEJ po Evropě ve dvě-tři ráno. A pak cargo na východ 747 z Hahnu. Nevím jestli ho používali i dříve nebo je Hahn pro noční odlety novinkou? Výměnou za FRA, kde to už týden také není možné.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od vitezslav »

Ace2: Plně souhlasím. Minulý týden jsem bydlel v Brně na Mendláku a takový rachot, co tam dělají po půlnoci tramvaje, to si nikdo v okolí letiště nedovede představit (a bydlel jsem v hotelích u mnoha letišť).

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od Ace2 »

No já vím, jenže vlaky a tramvaje jsou tak sexy business jako letectví, takže to pro nikoho není zajímavé. Navíc z tramvajové firmy nevyrazíš dotace na nová plastová okna, jako od správy letiště.

A pak ten rozměr, že tramvaje jsou pro socky a to není politicky průchodné znesnadnovat cestu na ranní šichtu pracujícímu lidu. Kdežto letadla...

Prostě ten kdo bydlí vedle tramvaje tak nějak počítá s tím, že tam bude hluk a cena těch nemovitostí tomu odpovídá. To samé letiště, jenže sexy business ....

Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Re: Paralelní VPD

Příspěvek od Ulafme »

remost píše:Rád sleduju letadla, ale mám lehké spaní. Takže mne po ránu nebudí budík, ale ranní rozlety nákladních spojů z Lipska směr Asie. V místě mého bydliště (ÚL) jsou tak ve výšce 7 až 9km. Nedovedu si představit, jaký rachot zažívají v okolí letiště, zejména při startu některých ruských strojů. Poslední týdny se situací zabívají i soudy v Lipsku a na základě protestů a peticí to vypadá konečně na zákaz nočních letů. Věřím, že kdyby tenkrát východoevropská základna DHL vznikla namísto LEJ v Praze, hodně nás, letecký fandů, by se přidala na stranu zastánců nočního klidu... Ostatně fotí se vždy lépe ve dne :lolno:

cítím tady určitou "rozmazlenost". Kdo nepamatuje reálný socialismus a naše hrdé letce s jejich sovětskými ocelovými ptáky, neví co je hluk z letadel. Sonický třesk MiG-21 z Mošnova nad Beskydami např. ve 2 ráno, to bylo něco :D A kdo bydlel v létě 89 na Lounsku, toho muselo budit ticho, když zrovna přestaly na chvíli létat nově dodané MiG-29 :lol:


Odpovědět