Letiště Sázená-AK Kralupy
Letiště Sázená-AK Kralupy
Máte někdo zkušenosti s plachtařským výcvikem v Aeroklubu Kralupy na letišti Sázená? Uvažuji o tom, tak jsem se chtěl ze zda má někdo pozitivní nebo negativní ohlas.
Díky
Díky
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
Podle mého názoru tyto letiště blízko Prahy jsou trochu problematické vůči TMA. Takže si asi moc pohodlně nezalítáš. Ono být limitovaný 2000ft Alt je podle mě trochu otravný při lítání s gliderema.
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
A máš nějaký odkaz na stránky s leteckýma mapama?
Jinak, docela blízko je letiště Roudnice a tam co vím se létá bez problému. Mají nějakou vyjímku?
Jinak, docela blízko je letiště Roudnice a tam co vím se létá bez problému. Mají nějakou vyjímku?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
On to Ace zase trošku přehání .
Spodní hranice TMA na Sazené je sice 2000 (ale jen když jsou aktivní vodochody, jinak je výš - 3500 ft - a vodochody zas tak často aktivní o víkendech nejsou). Krom toho ve výcviku tě IMHO na LKSZ ani 2000 feetové TMA nějak moc neomezuje. Většinu ho (výcviku) strávíš na okruzích kolem letiště (ty jsou tam cca v 1800 feetech).
Kousek od Sazené navíc tohle TMA končí a pokračuje to TMAčkem ve výšce 6500 feetů (tam je i Roudnice - ze Sazené co by navijákem dohodil). Jsou letiště, kde je TMA podstatně níž (1000 ft AGL) a stejně tam výcvik úspěšně probíhá.
Spodní hranice TMA na Sazené je sice 2000 (ale jen když jsou aktivní vodochody, jinak je výš - 3500 ft - a vodochody zas tak často aktivní o víkendech nejsou). Krom toho ve výcviku tě IMHO na LKSZ ani 2000 feetové TMA nějak moc neomezuje. Většinu ho (výcviku) strávíš na okruzích kolem letiště (ty jsou tam cca v 1800 feetech).
Kousek od Sazené navíc tohle TMA končí a pokračuje to TMAčkem ve výšce 6500 feetů (tam je i Roudnice - ze Sazené co by navijákem dohodil). Jsou letiště, kde je TMA podstatně níž (1000 ft AGL) a stejně tam výcvik úspěšně probíhá.
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
No já na to mám prostě jiný pohled. 2.000ft AMSL je pro mě dost málo, nejsem turista, jsem letec S přístupem, že na tréning stačí 2000ft AMSL tak pak bych dělal výcvik v Letňanech pohodlně přímo na zastávce metra.
No jo no tak záleží co od toho kdo očekává a chce. Mě kdyby už někdo vytáhnul nahoru tak tam chci taky nějakou dobu zustat a ne hned po odpojení ladit rozvahu pro přistání.
No jo no tak záleží co od toho kdo očekává a chce. Mě kdyby už někdo vytáhnul nahoru tak tam chci taky nějakou dobu zustat a ne hned po odpojení ladit rozvahu pro přistání.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
Tak ale teď se bavíme o výcviku , a ne o dalším lítání , ne? .)
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
Jo ale znáš to... kde uděláš výcvik pak i pokračuješ v létání...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
Asi do téhle kategorie nezapadám ))
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
Tak teď jste mi trochu zamotali hlavu.
Chci se tam jít podívat a samozřejmě se jich zepatám i na tuhle problematiku. Ale provozují a normální motorové létání, takže z toho soudím, že zas takový problém by to být neměl. Nebo to opravdu tak omezuje?
Chci se tam jít podívat a samozřejmě se jich zepatám i na tuhle problematiku. Ale provozují a normální motorové létání, takže z toho soudím, že zas takový problém by to být neměl. Nebo to opravdu tak omezuje?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
Tak v motorovém létání to neomezuje vůbec (letadlo má motor, takže si letí) - jen si dáš při stoupání po vzletu pozor, abys nevlítl do TMA
Diskuse je o větroňovém létání - kde přeci jen vyšší výšká znamená víc zábavy a delší čas ve vzduchu atd atd. Nicméně - ve výcviku je to stejně víceméně jedno.
Diskuse je o větroňovém létání - kde přeci jen vyšší výšká znamená víc zábavy a delší čas ve vzduchu atd atd. Nicméně - ve výcviku je to stejně víceméně jedno.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
Na Sazené jsem lítal s motorákem a pokud si člověk dává pozor na TMA (jak bylo řečeno) problém nikdy nebyl. A pokud chce někdo plachtit výš, tak se zaletí trochu víc k Roudnici, což je tak 5 minut letu a opravdu není problém.
Navíc klub jako takový opravdu vřele doporučuju, v žádném jsem nepotkal vstřícnější a příjemnější lidi.
Navíc klub jako takový opravdu vřele doporučuju, v žádném jsem nepotkal vstřícnější a příjemnější lidi.
Re: Letiště Sázená-AK Kralupy
Smurfx píše:Navíc klub jako takový opravdu vřele doporučuju, v žádném jsem nepotkal vstřícnější a příjemnější lidi.
Díky za doporučení. Už můj táta mluvil s předsedou a říkal, že byl velmi ochotný a příjemný jak říkáš. V únoru se tam jdu podívat.