Silvestr na Phuketu aneb LowCost po Asii

Odpovědět
manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Silvestr na Phuketu aneb LowCost po Asii

Příspěvek od manilair »

Nápad strávit silvestra mimo Filipíny vznikl poslední týden v listopadu, dalo by se říct klasická hurá akce. Kam poletíme? V podstatě nám to bylo jedno, Thajsko, Bali, Malajsie cokoliv kam se podaří koupit levné letenky. Po poměrně dlouhém hledání kupujeme pro první úsek cesty zpáteční letenky z Manily do Kuala Lumpuru za necelých 800 USD pro tři lidi. Poletíme se společností Cebu Pacific, s touto společností bude to bude moje premiéra. Po pravdě, se létání s LowCost společnostmi vyhýbám jak čert kříži (hlavně v evropě, tam mám pouze jednu zkušenost s SKY EUROPE a to stačilo), ale tady byla na mě přesila. Kam dál: varianta 1. Langkawi = všechny rozumné hotely ( myšleno 4* a výše ) plně obsazené, nebo za neakceptovatelné ceny. varianta 2. = Bali. Hotelů bylo na výběr opravdu hodně a kupodivu za velice rozumné ceny, ale ….. letenky :crazy: ! Všechny společnosti létající z Kuala Lumpuru přímo na Bali, nebo i spřestupem v Jakartě, Singapuru nabízeli letenky za více než 490 USD na osobu a to včetně LC AirAsia nebo LionAir. Zaručeně nejdražší nabídka byla od Garudy 1700 USD na osobu. V podstatě náhodou jsem našel přímé spojení z Kuala Lumpuru na Phuket s Qatar Airways za neuvěřitelných 409 EUR pro tři lidi !!!!! (lowcost?? :thumbup: Koupeno přímo na webu Qataru, místní zastoupení chtělo nějaký poplatek navíc) Takže ve finále bylo směrování následující MNL - KUL - HKT - KUL - MNL

27.12.2011
Cebu Pacific
Manila - Kuala Lumpur 5J-501
A320 obsazenost 100%

Moje první zkušenost s touto společností začala web checkinem, který proběhl na místní poměry velice snadno. S vytištěnými boardinkami jedeme na letiště s tří hodinovou rezervou. V tuto večerní dobu se v terminálu 3 odkud Cebu létá současně odbavují lety do Singapuru, Hong Kongu, Macau... a tak je v u přepážek docela dost lidí.

NIAA Terminál 3
NIAA Terminál 3

Odbavování Cebu Pacific
Odbavování Cebu Pacific

Web Checkin
Web Checkin


Fronta cca 15 lidí na přepážce web checkin (pro všechny destinace) trvá asi dvacet minut, pak zbývá již jen zaplatit letištní poplatek PHP750 na osobu :roll: , projít pasovkou a velice laksní bezpečnostní kontrolou( nemusel jsem sundávat pásek). Terminál 3 je v současné době využíván pouze CebuPacific a Airphilexpress a tak oproti ostatním terminálům v Manile je čekání velice kulturní. Víc jak polovina terminálu je přehrazena sádrokartonovými zátarasy a čeká na další využití, připomíná mi to trochu Potěmkinovu vesnici. Nástup byl z východu 10, u kterého už hodinu před nástupem čekal docela velký chumel lidí.

Terminál 3
Terminál 3

Mezinároní část terminálu je z půlky přehrazena sádrokartoném, zatím čeká na budoucí využití
Mezinároní část terminálu je z půlky přehrazena sádrokartoném, zatím čeká na budoucí využití
Čekání v nástupním mostu ( MNL)
Čekání v nástupním mostu ( MNL)


Cestující na tento let Cebu Pacific posbíral snad všude, pár turistů, košiláči, hábiťáci, zahalené kukly, Filipínci prostě neuvěřitelný mix. Musím poznamenat, že až na jednu chrchlající paní se všichni během letu chovali kulturně a nebyl žádný problém. Nástup proběhl s hodinovým zpožděním způsobem natlačení cestujících do nástupního mostu, kde se čekalo asi 15 min než se douklidí letadlo a pak hurá dovnitř. Pojíždění bylo velice zdlouhavé a přidalo to dalších 30 minut zpoždění. Celkem tedy 1 hodina a 45 minut zpoždění. Chvíli po startu letušky vyhlásili pro cestující soutěž o věcné ceny od sponzora letu ( termoska na pití od jisté developerské společnosti ). Po znalostním kvízu bylo vrcholem soutěže pěvecké vystoupení jedné z cestující, která předvedla song způsobem, který by jí mohla závidět leckterá česká muzikálová hvězda. Poté následoval prodej občerstvení, za kuřecí sendvič a kolu platím 200 PHP ( asi 80 Kč ).

Děvčata se připravují na prodej občerstvení
Děvčata se připravují na prodej občerstvení

1 (8).jpg


Sedadla v A320 Cebu Pacific jsou kožená, masivní a docela pohodlná, rozteče ujdou, jsou lepší než v 777 KLM economy a i s mojí výškou 190 cm jsem se složil docela v pohodě. Po třech hodinách a deseti minutách přistáváme na LCCT terminálu v Kuala Lumpuru. Systém nástupu a výstupu z letadel na LCCT terminálu mi připomínal autobusové nádraží, ale nutno dodat, že tady účel světí prostředky. V tuto dobu po půlnoci jsme prošli pasovkou bez čekání a po vyzvednutí zavazadel bereme za 111 RM taxi a míříme do hotelu.

Kuala Lumpur LCCT terminál
Kuala Lumpur LCCT terminál


O Kuala Lumpur se rozepisovat nebudu, snad jen to, že město od mé poslední návštěvy udělalo obrovský pokrok. Ubytování v Novotelu perfektní, výlety atd... prostě super :thumbup: .


29.12.2011
Qatar Airways
Kuala Lumpur - Phuket QR- 622
A330-300 obsazenost 100%

Další pokračování naší cesty vedlo na Phuket. Jak již jsem psal výše, podařila se dobrá koupě s Qatar Airways. Letadlo odlétá z KUL v 21:40 my jsme vyrazili na letiště již v pět hodin odpoledne. Cesta se díky menším zácpám protáhla na hodinku a půl. Letiště v Kuala Lumpur patří mezi mé nejoblíbenější, oceňuji desing a při delším čekání v tranzitu i možnost projít se džunglí a to nemluvě o příznivých cenách v restauracích, které se nedají s předraženou Prahou vůbec srovnávat.

1 (10).jpg


Odbavení začalo lehce po půl šesté a už v tuto dobu byla u dvou otevřených přepážek docela slušná fronta. Odhadem tak kolem sto lidí. Složení cestujících bylo převážně z francouzky a rusky mluvících turistů . Ptal jsem se, zda letadlo poté pokračuje do Doha jako návazný let, ale dle sdělení personálu linka na Phuketu končí. Po odbavení, cestě vláčkem do odletového terminálu ( to fakt můžu ) lehké večeři v Cafe France ( 50RM za tři jídla plus pití tj cca 300 Kč ) jdeme do odletového východu. Trochu pozdě se ještě dotazuji na místo u okénka a dostává se mi odpovědi..... flight is FULL. Zhruba ve 20:50 přijíždí náš A330-300 k východu. Pozoruji vystupující cestující, není jich mnoho a jsou to převážně Rusové. K nástupu do letadla volají v 21:20, přednost mají cestující s dětmi, pak se hrne dav. Seděli jsme v řadě 44 na prostřední trojce, než jsme se usadili tak bylo potřeba odklidit použité deky a polštářky z předchozí letu a hromadu všeho možného použitého... Jakmile jedna ze stawardek uviděla můj výraz při pohledu na chlív, nebo jak to nazvat, který byl na sedadlech a pod nimi, ihned zaůkolovala další stevardku, která bleskově uklidila naší trojku a přinesla čisté polštářky a nové zabalené deky. I tak jsem usedal s pocitem, že sedím na sedadle , které je ještě teplé. To byl jediný, ne moc povedený moment z letu na tomto úseku. Po vytlačení ze stojánky následovalo dlouhé pojíždění, nakonec startujeme směr Phuket. I na tak krátkém letu ( hodina a pět minut ) Qatar Airways servíruje teplé občerstvení v podobě zapečeného kuřecího sendviče s výběrem jakých koli nápojů. Během cesty jsem ocenil opravdu velkou rozteč sedadel včetně stupátka na nohy, místa tam bylo jak v KLM economy premium. Další pozitivum je, že už na zemi můžete začít sledovat film na PTV a sledování je přerušeno pouze hlášením. IFE super, nabídka filmů opravdu veliká včetně posledních filmových novinek. Posádka byla velice příjemná a ochotná. Během letu se měnilo osvětlení kabiny z bílého světla při nástupu a servisu přes modré ( asi jako noc ) fialové při klesání a nakonec zase bílé při výstupu. Tuto hru barev jsem na palubě Airbusu zažil vůbec poprvé a působilo to příjemně. Po hodince letu poněkud divoce přistáváme na Phuketu, z letadla odcházíme jako poslední a tak si frontu na pasovce vychutnáme se vším všudy. Qatar Airways udělali opravdu super dojem, rozhodl jsem se s nimi letět na nějaké delší lince a vychutnat servis společnosti, která jde dle SkyTrax hodnocena jako 5 Star Airlines :thumbup:

Pobyt na Phuketu uběhl jako voda, obzvláště pokud byl zpříjemněn akcemi jako Phuket Electronic Music and Dance Festival - Karon Beach 30-31 December se skvělým vystoupením francouzkého Dj Trackse těšně před silvestrovskou půlnocí. K mému velkému údivu jsem na Phuketu, Karon Beach v tuto dobu nepotkal žádné Čechy…???


04.01.2011
Qatar Airways
Phuket - Kuala Lumpur QR- 625
A330-300 obsazenost 101% ( dva standby pax on jump seat )

Zpáteční cesta zpět do Manily začala předlouhým transportem z hotelu na letiště. Mikrobus objížděl hotely kde nakládal jednotlivé cestující a tak se cesta protáhla na více jak dvě hodiny. Před odbavovacími přepážkami letu Qatar Airways Phuket/Kuala Lumpur/Doha byla fronta přes celou ( malou ) odbavovací halu Phuketského letiště. Díky web checkinu jsme čekali pouze dvacet minut na odbavení zavazadel u přepážky, která sloužila zároveň jako přepážka pro odbavení bussines cestujících. Náš let měl odlétat v 17:20, žádné zpoždění nebylo hlášeno. Tranzitní hala byla hodně zaplněná, většina míst na sezení obsazená.

Tranzitní prostor na Phuketu
Tranzitní prostor na Phuketu

Boarding Qatar Airways
Boarding Qatar Airways


Ve stejnou dobu se odbavoval let Finnairu do Helsinek, Finů tam bylo až moc, ovšem letadlo Finnairu jsem na ploše nikde neviděl. Zato jsem se mohl pokochat pohledem na dnes již už vzácný A300 na lince Thai Airways do Bangkoku. Po všemožných zmatcích způsobených nesrozumitelným hlášením se začala u našeho východu tvořit dlouhá fronta. Boarding proběhl podobně jako v Manile. Nejdříve nás nacpali do jakéhosi meziprostoru mezi nástupním mostem a tranzitní halou, po chvilce čekání pustili cestující s dětmi a vzápětí ostatní dav co způsobilo okamžité ucpání nástupního mostu.

1 (13).jpg

Náš A330-300
Náš A330-300

Uvítání.....
Uvítání.....


Posádka nás tentokrát nevítala vlídně jelikož byla zaujata řešením nějakého problému s pozemním personálem. Seděli jsme v zadní časti letadla a během pomalého procházení letadlem zjišťuji složení posádky. Pět stewardek byli Rusky. Ruské stewardky na palubě sice byli :crazy: a to bylo asi tak vše co předvedli. Celkově byl přístup těchto dam velice laksí a většinu času během letu věnovali jejich kolegyním cestujících na jumpseatech. Servis byl stejný jako na předešlém letu, zapečený kuřecí sendvič plus bohatý výběr nápojů. Obsluha cestujících tentokrát vázla, celou zadní kabinu obsluhovali pouze dva stewardi a tak na nás došla řada přesně ve chvíli kdy kapitán rozsvítil pásy a začal hlásit přiblížení k letišti v Kuala Lumpur. Let trval hodinu a patnáct minut. Přistání bylo tentokrát hladké, v Kuala Lumpuru nás vystupovalo cca 80, zbytek pokračoval do Doha. Pokud bych pominul, že rusky mluvící část posádky omezila svůj servis na povídání si mezi sebou, tak let byl opět v pohodě. Letadlo bylo tentokrát novější, interiér ještě voněl novotou, sedačky velice pohodlné.

Sedadla byla nezvykle pohodlná
Sedadla byla nezvykle pohodlná

Boarding
Boarding

1 (18).jpg

Mám dost místa !!!!
Mám dost místa !!!!

1 (20).jpg


V Kuala Lumpuru jsme přespali v letištním hotelu Concorde Inn. Hotel má free shuttle servis z KLIA každou půl hodinu a tak transfer už nebyl problém. Druhý den ráno jsme odlétali do MNL opět Cebu Pacific a za dvacetiminutový transfer z hotelu na LCCT terminál museli zaplatit 75RM :crazy: . (noc stála 245RM)

05.01.2012
Cebu Pacific
Kuala Lumpur - Manila 5J-500
A320 RP-C obsazenost 99%

Náš let odlétal z KUL LCCT terminálu v 14:40. Na letiště odjíždíme lehce po dvanácté, cesta trvá dvacet minut. Řidič nás vysazuje v místech, kde jsou přílety a tak se pomalu prodíráme přes davy do odletové části. Terminál, tada taková veliká tovární hala byla přeplněná. V prostřední části kde byl checkin Cebu Pacific byla ještě větší tlačenice než venku. Kupodivu u přepážek našeho letu nikdo nebyl a tak i díky web checkinu jsme po pár minutách prodírání a odstrkování již jeli po jezdících schodech nahoru do tranzitního prostoru. Imigrační i bezpečnostní kontrola proběhla docela rychle, v mezipatře jsem ještě udělal pár fotek letadel na ploše a k mé velké radosti pozoroval pojíždějící 747SP Iran Air.

AirAsiaX a jeji A330
AirAsiaX a jeji A330

V pozadí roluje Iran Air B747SP
V pozadí roluje Iran Air B747SP

V dáli A380 Emirates
V dáli A380 Emirates



Náš let do MNL měl avizované dvě hodiny zpoždění. Podařilo se nám obsadit slušná místa na sezení a pak to již byla celkem nuda. Letištní WIFI fungovalo jen občas, ale i tak jsem zjistil, že letadlo přiletí o něco dříve, což se nakonec potvrdilo. Během čekání se neustále měnil východ z kterého jsme měli nastupovat, čekající dav se neustále přesunoval od východu 1 k východu 4. My jsme seděli u východu T3, který se nakonec stal i naším východem. Ve chvíli, kdy se na tabuli rozblikal nápis BOARDING, se dav cestujících začal hrnout k východu stylem úprkem prk…, společně s naším letem probíhal boarding dalších dvou letů AirAsia a tak pozemní zaměstnanci měli plné ruce práce aby za neustálého pokřikování nasměrovali cestující do správných letadel.

1 (24).jpg

Boarding tři letadel současně
Boarding tři letadel současně

Tak tady to je na těsno...
Tak tady to je na těsno...


Náš A320 stál v BAY59, přivítala nás velice milá posádka, letadlo bylo příjemně vychlazené. Cestujícím se podařilo nastoupit během 15 minut, pak následovalo čekání na přistavení pozemního zdroje, kterým spustili motor našeho A320. Po rychlém vytlačení jsme pojížděli kolem hlavního terminálu, kde stál A380 Emirates. Let proběhl opět s tradiční soutěží o věcné ceny, tentokrát bez zpívání. Nevýhodou bylo, že nabídka občerstvení byla rozprodaná z předchozího letu a tak na nás ( a to jsme seděli v šesté řadě) zbyla už jen zalévací polévka a chipsy. Po třech a půl hodinách letu kroužíme nad nádherně nasvícenu Manilou a pak hladce přistáváme a pojíždíme k terminálu 3. Po projití imigrační kontrolou a vyzvednutí zavazadel, dohromady asi deset minut nás přivítala 200 metrů dlouhá fronta na taxi. Po zhruba necelé hodince totálně organizovaného bordelu při nástupu do taxi konečně odjíždíme z letiště.

Na závěr, létání s Cebu Pacific bylo OK, příště je třeba znova využiji. LCCT terminál v Kuala Lumpuru se taky dal přežít, pravda srovnávat s KLIA to nejde. Příští rok má být otevřen nový terminál pro LC společnosti v blízkosti hlavního terminálu, uvidíme, zatím je tam pouze velké staveniště. Qatar Airways mohu jen doporučit, společnost má úroveň a nabízí komfort, který třeba na palubě KLM těžko dostanete. V KUL jsem viděl pojíždět novou 737-900ER od Lion Air. To letadlo mě hodně zaujalo a příště… to zkusím s Lion Air :wave: .

Fotky jsem pořizoval mobilem, tomu odpovídá i kvalita.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Silvestr na Phuketu aneb LowCost po Asii

Příspěvek od whiskey »

Asi fakt starnem, zacinaju ma tie davove sceny hodne desit :problem:
Tie fotky su tak akurat k reportu IMHO, nemusis nosit so sebou 600mm sklo predsa stale!

barnes
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 29. 12. 2011, 09:22
Oblíbené typy letadel: TU154 / B747
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Silvestr na Phuketu aneb LowCost po Asii

Příspěvek od barnes »

Pěkný TR Manilair, pro mne mnoho použitelných informací a fotek, vzhledem k tomu, že za týden budeme s přírodní katastrofou na stejném terminálu :)

remost
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 29
Registrován: 04. 03. 2009, 09:54
Stav: Offline

Re: Silvestr na Phuketu aneb LowCost po Asii

Příspěvek od remost »

Pěkný report, s CEBU jsem letěl z Taipei do Manily a protože šlo o pozdně-večerní let, tak bylo jídlo již vyprodané... Ještě že měli pivo, i když mi ho dávali do kelímku s hromadou ledu. A pro Barnese: doufám že neuděláš s tou tvojí přírodní katastrofou nějaký průšvih a že tento region zůstane pro Čechy bez víz i po tvé návštěvě :lol:

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Silvestr na Phuketu aneb LowCost po Asii

Příspěvek od manilair »

Pěkný report, s CEBU jsem letěl z Taipei do Manily a protože šlo o pozdně-večerní let, tak bylo jídlo již vyprodané... Ještě že měli pivo, i když mi ho dávali do kelímku s hromadou ledu. A pro Barnese: doufám že neuděláš s tou tvojí přírodní katastrofou nějaký průšvih a že tento region zůstane pro Čechy bez víz i po tvé návštěvě :lol:[/quote]


diky za pochvalu,

tohle je dobra pripominka
remost píše:A pro Barnese: doufám že neuděláš s tou tvojí přírodní katastrofou nějaký průšvih a že tento region zůstane pro Čechy bez víz i po tvé návštěvě :lol:


Dobra pripominka, drzim palce uz jenom proto ze tady ziju


barnes
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 29. 12. 2011, 09:22
Oblíbené typy letadel: TU154 / B747
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Silvestr na Phuketu aneb LowCost po Asii

Příspěvek od barnes »

manilair píše:Pěkný report, s CEBU jsem letěl z Taipei do Manily a protože šlo o pozdně-večerní let, tak bylo jídlo již vyprodané... Ještě že měli pivo, i když mi ho dávali do kelímku s hromadou ledu. A pro Barnese: doufám že neuděláš s tou tvojí přírodní katastrofou nějaký průšvih a že tento region zůstane pro Čechy bez víz i po tvé návštěvě :lol:


diky za pochvalu,

tohle je dobra pripominka

remost píše:A pro Barnese: doufám že neuděláš s tou tvojí přírodní katastrofou nějaký průšvih a že tento region zůstane pro Čechy bez víz i po tvé návštěvě :lol:


Dobra pripominka, drzim palce uz jenom proto ze tady ziju[/quote]

Hehe, na srandičky Vás užije :) ale poznámce se nedivím :clap: Nicméně na posledních 15ti letech se katastrofa chovala již způsobně a dokonce mne při poznámce, že ta fronta postupuje nějak pomalu uklidňuje, že to přecijen postupuje dost rychle, a že klidně počkáme 8)

Hop
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 35
Registrován: 17. 11. 2011, 21:48
Stav: Offline

Re: Silvestr na Phuketu aneb LowCost po Asii

Příspěvek od Hop »

Hehe, tak koukám, že Cebu Pacific a jejich "hry" na palubě jsou stále v kurzu :lol: V r. 2007 a 2009 jsem se s nima nalítal víc dost a je pravda, že úroveň "IFE" v podání letušek byla dost různorodá - někdy to byly docela zajímavý otázky, jindy už posádka vařila z vody a otázky byly typu: "kdo nejrychleji ukáže tři prsty" :lol: nebo "kdo nejrychleji ukáže svoji peněženku" :lol: či má "oblíbená": "ukažte mi jednodolarovku" :lol: hojně využívanou na trase HKG-MNL :lol: :lol:
Každopádně jsem vždy zaujal pozici ležícího střelce v posledních řadách a věnoval se jinačejším věcem, prostě se kolem bylo na co koukat :roll:
Jinak ale taky trochu vážněji, Cebu mívají docela často spoždění, ale jinak si na servis nemohu stěžovat - letadla většinou čistá, letušky milé a usměvavé, během letu klid a nabídka jídel (no, většinou nudlových polévek a čokolády) na těch hodinových/párhodinových přískocích neurazí. Celkově je to docela fajn společnost :thumbup:


Odpovědět