S infantem a kočkou přes Atlantik

Odpovědět
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od Globik »

Úvodem: jestli tento TR někomu připomene obavy před cestou letním charterem, letem s Italy, "opálenými" spoluobčany apod, tak podobnost není náhodná. Působili jsme hůře, než 20 nejhorších koupáků, 15 Italů a 10 nepřizpůsobivých spoluobčanů dohromady.

Námět na tento trip report začal již začátkem minulého roku, kdy jsme se rozhodli, že jedno z mých bydlišť (a současně hlavní bydliště mojí drahé polovičky) ve Washingtonu definitivně opustíme. Jelikož jsme tam měli dvě kočky a očekávali jsme narození miminka, pozvali jsme si moji švagrovou na výpomoc. Tedy mínili jsme letět v tomto složení: 3 dospělí, 1 infant a 2 kočky. Když jsme cestu plánovali, netušili jsme, jak bude komplikovaný i jen nákup letenek. Ty jsme navíc museli koupit pro každého zvlášť. Pro švagrovou a mě na shodnou trasu, nejprve na cestu z Česka (každý ovšem jiný den), kde ona žije a kde jsem se já koncem léta zdržoval a pro přítelkyni směr opačný. Resp.přítelkyni by stačila OW, ale jelikož jsme nevyhráli v loterii, tak jsme raději koupili nejlevnější fake RT, který byl v té době k dispozici (open jaw). Původně jsme uvažovali nad OW award, ale jelikož si svoje míle v MM vyčerpala a USDM (kde měla sice stav 0, ale daly by se příležitostně levně dokoupit) má OW za 100% RT, tuto možnost jsme vzdali.

Začátkem dubna (tedy 7,5 měsíců před odletem) jsme (vzhledem k omezenému povolenému počtu zvířat na palubě a stejně tak míst, kde se dá umístit baby basket) usoudili, že je čas na nákup letenek. Jelikož jsme zavrhli let s přestupem, jediná možnost byla let OS do VIE a následný přesun auty do Brna, kde máme jeden byt a jednu rodinu. Nejlevnější letenky z PRG/VIE v kombinaci s tímto letem byly z PRG přes BRU, letenka SN, z BRU oper.UA. Zpět letenka OS. Místo abych začal své nejasnosti řešit tady na fóru, směřoval jsem moje dotazy na call centrum OS v Praze, což nebyla právě nejšťastnější volba. Ale jsou dotazy, které nemůžete pokládat dopravci. Tedy dotazy ohledně přísnosti na rozměr přepravek pro zvířata na palubě (OS má max. povolenou výšku 23 cm, americké aerolinky a tedy i přepravky na americkém trhu - které máme dávno koupeny pro účely přepravy autem - 28 cm) jsem dal zde. Díky tomuto dotazu mě Prodejce důrazně upozornil, ať si vyžádáme potvrzení koček, než letenky zaplatíme (OS do 767 povoluje pravděpodobně celkově jen 2 zvířata na palubu, museli bychom tedy v případě jiných zvířat již potvrzených letět jiný den). Naivně jsme se domníval, že nám dopravce potvrdí kočky předem, než si koupíme letenky. Pracovnici call centra OS v Praze jsem zahltil množstvím dotazů a odpověď na ně mě moc nepotěšila:
- zda lze kočky potvrdit před rezervací letenky (nelze)
- zda lze sedět u exitu (nelze, to mě mohlo také napadnout)
- kdy se budou kočky platit (při checkinu)
- kdy a jak se dá zarezervovat postýlka pro mimino a příslušné místo (až po zakoupení letenky pro infanta)
- cena OW letenky pro mimino bez sedadla (cca 4500 Kč :crazy: - netušil jsem, že se cena vypočítává z ceny dospělé PAX, nikoli jako příplatek typu např.zvíře, kufr, tedy nikoli OW = 1/2 RT)
Dotazy následující den pokračovaly (na OS i u IATA prodejce, kterého jsem si zvolil), např.co dělat, když se miminko ještě nenarodilo. Ale to jsem paralelně řešil už tady na fóru.
To už jsme ale měli zarezervované alespoň dvě letenky, aby nám mohli potvrdit kočky. Jsme zvyklí letenky kupovat na webech airlines, resp.Expedie apod., ale tam nelze letenky předem rezervovat před platbou. Našel jsem letenky za shodnou, jako nejnižší nalezenou cenu, u jistého nejmenovaného českého IATA agenta a tedy jsem letenky zakoupil tam, s platbou převodem z účtu (a pokud airline nepotvrdí kočky, letenky se zruší před zaplacením). Kočky telefonicky na call centru airlines v Praze agentu potvrzeny, letenky jsem zaplatil. V žádném emailovém itineráři od agenta, na checkmytrip ani na webu OS jsem naše kočky neviděl. Po vyždání mi ale od agenta poslali itineráře, kde jsou kočky již potvrzeny. Vytištěno a pečlivě uschováno.
Zbývá tedy třetí letenka, pro přítelkyni s naším budoucím miminkem. Opět kolotoč telefonů a příspěvků zde na fóru. Dva zdejší letenkáři se mi snaží pomoci. Jeden zastává názor, že jméno infanta u dospělé osoby (ne tedy jméno infanta na jeho letence, ta by se ještě nevystavovala) lze změnit, druhý po konzultaci s OS zastává názor, že nelze. Stejné informace dostávámé od našeho agenta. Kupujeme tedy letenku pro přítelkyni a rezervujeme místo, kam by bylo vhodné umístit baby basket. A doufáme, že do narození nám ho nesebere někdo jiný s infantem. V té době se domnívám, že v 767 lv Y ze umístit jen 2 baskety, ve skutečnosti jich jde zavěsit 6.
Čtvrtou (infantskou) letenku kupuju u shodného agenta 2 dny po narození naší dcerky, z pohodlí našeho pokoje na porodním oddělení nemocnice, která je plně pokrytá wifi signálem. U této letenky už není žádný problém, letenka je vystavena jednoduše.
Termín letu jsme volili tak, aby na letišti a hlavně v letadle bylo co nejméně lidí. Logicky tedy na Díkůvzdání, které je v USA na úrovni českého Štědrého dne a tedy téměř všichni jsou večer již dávno u svých rodin a jedí krocana. Jednou jsem náhodou TATL směr Evropa na Díkůvzdání absolvoval a LF opravdu byl podstatně nižší, než obvykle. Nyní bylo letiště téměř vylidněné, ale LF na našem letu byl podstatně vyšší, než když jsem se pokoušel shodným letem letět v létě, tedy v hlavní sezoně. A stále vyšší, než na letu, kam jsem byl poté spolu s částí cesťáků přebukován a který by bez nás přebukovaných byl ještě nižší.

Jak je krásné se stěhovat stěhovacím vozem po silnici! Samozřejmě jsme si mohli objednat kontejner, ale to nám nepřišlo finančně efektivní. Nábytek jsme tedy rozprodali, rozdali nebo vyhodili a rovněž jsme vyhodili část věcí. Něco jsme začali postupně odvážet letecky už dávno, ale to bylo plivnutí do moře. A tak jsme postupně vozili krabice na poslání námořní+cestou. Ale odhadněte, co se vám ještě vejde do omezeného počtu kufrů! (200 dolarů poplatek za třetí kufry jsme platit nechtěli.) Nakonec to vypadalo tak, že jsme měli téměř sbaleno, kufry téměř plné a věcí ještě hromada. A tak se koupil další kufr a doufali jsme, že projde 2.kufr za 70 USD na infantskou letenku. Co zbylo, jsme narvali do příručních zavazadel. Spodek od sedačky (která je současně korbičkou na kočárek) letěl z kufru ven a šel do síťky dospod kočárku.

Nastal čas vyklidit byt. V lobby jsme shromáždili 8 kufrů a hromadu toho, co jsme chtěli narvat do kabiny. Objednali jsme taxík pro 2 lidi a 12 zavazadel. Že z těch 12 bude 8 velkých kufrů, nikoho nenapadlo. Nějak to tam taxikář narval, ale neduchapřítomně měl dost prázdné gumy, tak kromě toho, že přijel pozdě a dlouho to nakládal, jsme jeli dost pomalu. Do kamarádova malého auta se nacpal zbytek osob, zavazadel a kočka (nakonec letěla jen jedna, druhá zůstala ve své vlasti u adoptivního "tatínka"). Na letiště jsme ale dorazili nějakých 130 minut před odletem. Od aut jsme si nechali kufry odvézt nosiči na vozíku, vypadalo to jako v reklamě Emirates. Ti také na checkinu skládali zavazadla na váhu a starali se, aby se neprojevila nadváha (každý kufr měl 24-25 kg). 8.kufr byl započítán za cenu 2.kufru na infantskou letenku. Jelikož nám na US infolince OS bylo řečeno, že si můžeme bezplatně vzít do letadla buď zcela skládací kočárek nebo sedačku (a shodně je to na webu OS), se sedačkou (nasazovací na kočárek a tvořící tedy současně korbičku kočárku pro mimino) a jedním nadrozměrným kabinovým kufříkem čekal za bukem kamarád. Mimochodem na infolince nám řekli, že letošní snížení ceny na zvíře na palubě ze 250 na 100 USD se týká jen LH, ne OS, což není pravda, platili jsme 100 USD. Placení kufrů a kočky trvalo dost dlouho, neboť se musela na každý kus provádět platba kreditkou extra, nemohou to udělat jednou souhrnnou platbou.
Na checkinu nám bylo řečeno, že pokud máme kočárek rozdělitelný na dva díly, otagují nám každý díl. V tu chvíli jsme nechtěli dávat najevo že jsme je oblafli a tagování sedačky (tedy 2.dílu kočárku) jsme nechali na gate. V tom všem jsme zapomněli nahlásit čísla M&M (a neměli jsme je zadané předem v letence), po letu však bez problémů a pohodlně online vyreklamováno. Ještě bych chtěl poznamenat, že tašku s kočkou nikdo nejen neměřil, ale ani nevážil a ani neprohlížel, co v ní je za zvíře a vlastně ani neviděl, byla na hromadě s ostatními příručními zavazadly.
Převzali jsme zbylé věci, šli s kočkou na WC, rozloučili se a šli na security. Tam nastaly 2 problémy. Za prvé nelze pronést tašku se zvířetem, taška musí do rentgenu a zvíře v náručí pronést přes rám. Jsou však tvrdohlavá zvířata, která se nerada chovají, natož nosí a zvlášť ve zcela neznámém prostředí, plném cizích lidí. Odneslo to poškrábání ruky, kočku se naštěstí podařilo udržet, jinak by ji už asi nikdo nikdy nechytil. Jeden kufřík se musel prohlédnout ručně, neboť v něm byla mj.sbírka magnetů na ledničku a ty stíní paprsky. Zabalte to pak vše zpět, jak to bylo! Mimochodem chekované kufry naštěstí evidentně neprohlíželi, ty byly také dost sofistikovaně zabalené. Narvat kočárek do rentgenu už byla maličkost. Security nás dost zdrželo a když jsme přišli k gatu, už začal general boarding a to bylo nějakých 50-55 minut do odletu. Já jsem ještě rychle běžel do duty free (byla to bohužel nutnost) a ujistili mě, že se mnou do gatu ještě někdo dojde i když už boarding začal. Poté jsme obešli frontu boardujících a při kontrole palubek nám byl ještě z přepážky gatu donesen tag na sedačku. Poté byla ještě náhodná kontrola velikostí zavazadel a test výparů (výbušniny, drogy). Prošli jsme kolem bez problémů, avšak to jsem ještě netušil, že mi na zádech chybí nepatrně nadrozměrný batoh! Tady udělám odbočku a popíšu naše kabinová zavazadla, tedy to, co jsme mínili narvat do kabiny (a kromě toho chybějícího batohu opravdu narvali): 1 nadrozměrný kufřík (o váze 19 kg), 1 mírně nadrozměrný batoh, 1 nadrozměrná kabela přes rameno, 1 batoh "na počítač", 1 malinký batůžek, 3 tašky, spodek od autosedačky.
Do letadla jsme šli postupně (před dveřmi letadla jsme ještě museli rozebrat a složit kočárek, zabalit ho do našich obalů a odevzdat). Nejprve nastoupila švagrová s 2 zavazadly. Kufřík měla problém zvednout do binu, spolucestující jí naštěstí pomohl. Byť byl do binu umístěn podélně, nešel bin zavřít. U toho již asistovala jedna karkulka. Mezitím jsem došel ke svému sedadlu a švagrová nikde. Naštěstí byla na opačné straně, špatně pochopila, na které straně sedíme. Ale to předbíhám. Vyndal jsem naší tříměsíční dcerušku z kočárku, zavazadla nechal na hromadě před dveřmi spolu s kočárkem a mojí polovičkou a do stroje jsem vstupoval jen s miminkem na ruce. CC obou pohlaví, stojící u vchodu, z ní byly naprosto nadšené a jelikož za námi nikdo nešel, chvíli jsem se tam radostně zdržel. To ještě netušili, co je s námi čeká, jinak by tak nadšení nebyli. Chtěl bych uvést, že část CC byla naprosto zlatá a na druhé straně druhá část naprosto nepříjemná a protivná. Nechal jsem dcerku švagrové a šel pro část zavazadel. Mezitím se balily kočárek a sedačka a já jsem podruhé nastupoval do stroje. To jsem ještě netušil, že to nebude naposledy. Na sedadle ani na zádech jsem totiž nenašel batoh. V domnění, že je ještě v můstku, jsem se tam vrátil. Nikde však nebyl. Prostě se do země propadl. Šel jsem za CC, že mi chybí batoh. Prý se mám podívat do gatu. V tom mi však zabránila agentka letiště, hlídající můstek. Musí mě doprovodit CC. Během cesty do gatu jsem se omlouval, že se stěhujeme, že poprvé letíme s infantem a ona mi s úsměvem odpovídala, že se nic neděje. Mimochodem, vůbec si nejsem vědomý, že jsem někde ten batoh ze zad sundal a proč bych to dělal. Agent LH/OS v gatu hned věděl, o co jde a že ten batoh je velký a půjde do podpalubí. Ani jsem ho neviděl, zda je to on! (V tu chvíli mě nenapadlo říci, že v něm mám asi pas i občanku a že se potřebuju ujistit, že je opravdu mám.) Kdyby se ztratil, asi bych byl zabit, neboť tam kromě jiného bylo velké množství důležitých a nenahraditelných dokladů a dokumentů. Vrátil jsem se do stroje a agent mi poté přinesl ústřižek tagu.
Poté nastalo přesazování dvou cestujících. Kvůli kočce a baby basketu jsme neseděli pohromadě. Já a švagrová jsme seděli na dvojsedadle "u okna" (uvozovky používám proto, že tam okno nebylo a bohužel o pohled na noční New York jsem tentokrát přišel) a přítelkyně s dceruškou seděly na prostředním sedadle středního trojsedadla. Obě sedadla vedle nich byly obsazeny, jedno příjemným a ochotným pánem, který si hned chtěl vyměnit místo a druhým velmi protivným, který svoje místo nechtěl opustit, aby si nemusel přenášet zavazadla, byť mu bylo nabídnuto, že mu je přenesu. Nakonec ale po vystoupání do letové hladiny rezignoval a radši si přesedl, než absolvovat let s infantem před sebou. Svoje sedadlo jsem nechal švagrové a usadil se u mých drahých ženských. Malá byla až na svůj obvyklý večerní řev, kdy se musela pro uklidnění nosit v šátku na hrudi, celou cestu v naprostém klidu a pohodě. Kočka taky (nebo jsme ji pro hluk v kabině neslyšeli). Cesta celkově proběhla bez problémů a v pohodě, mně k tomu pomohlo i několik Chivasek.
Po přistání jsme začali pobírat všechny naše krámy a tvory. Dítě v náručí, kočku v tašce přes rameno, 3 tašky, které jsme měli celou cestu u našeho trojsedadla a na něm (nikdo nám nic neřekl ani při přistání) a z binů sundaný kufr, taška přes rameno, dva batohy a spodek od autosedačky. Domněnka, že to na několikrát odnosíme a část dáme do kočárku, se rozplynula ve chvíli, kdy jsem pochopil, že se vystupuje po schodech a jede se autobusem. Tak jsme to nějak po namrzlých schodech na jeden zátah odnesli. Než jsme opustili kabinu, byli jsme několikrát optáni, zda máme všechno a byli jsme poněkolikáté upozorněni, že jsme toho měli moc a ať toho příště tolik netaháme do kabiny (a vyslechli jsme si k tomu obvykle i otázku, proč jsme to nezačekovali; no copak krademe a copak si necháme křehké věci rozmlátit?). Ještě na ploše převzít dva díly kočárku, vyndat je z obalů, dát dohromady, umístit dítě a můžeme jao poslední nastoupit do autobusu, který na nás plný PAX čeká. To už se vykládají zavazadla a na jednom z vozíku vidím náš mnou nějakou záhadou a zkratem ze zad sundaný a zapomenutý batoh. To ovšem bylo naše jediné čekované zavazadlo, které jsme na dlouhou dobu viděli. Po rychlém projití pasovkou (naštěstí nás od prázdné EU přepážky nevyhodili, i když dceruška měla v tu chvíli zatím jen americký pas) jsme si vyzvedli na pásu onen batoh a se dvěma vozíky (na které jsme museli naložit na každý 4 velké kufry, neboť 3 vozíky + kočárek se jaksi špatně vozí) jsme čekali a čekali a čekali. Snad téměř 2 hodiny, kvůli nespecifikované technické závadě. Mezitím jsme potřebovali ohřát mléko a na WC tekla jen vlažná voda, kterou mléko neohřejete. Obrátil jsem se na celníka a ten mě naštěstí zavedl do jejich zázemí, kde měli automat na kafe a natočil mi dva kelímky horké vody. Po odstranění technické závady jsme naložili našich 8 kufrů na vozíky, projeli východem "nic k proclení", byť jsme asi měli přihlásit kočku a předložit její papíry a nechat zkontrolovat její čip. Asi jsme tím spáchali nějaký přestupek, ale to nám v tu chvíli bylo jedno a šli na parkoviště, naložili lidi a věci do dvou oktávek a jednoho passatu a byli rádi, že je už před námi jen pozemní cesta do Brna.

Chtěl bych poděkovat Prodejci, Romulovi a nejmenované pracovnici u nejmenovaného českého IATA agenta, kteří nám velmi pomohli.


kukucka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 24. 01. 2012, 18:39
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od kukucka »

Super TR, fakt mě pobavil :lol: . Ale podstoupit takové procedury, to muselo být šílený. Jinak, jak to, že jste měli kočku nahoře? Já jsem žila v tom, že se zvířata převážejí zásadně v zavazadlovém prostoru :shock: .

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od cocik »

Tak tohle je neuveritelnej masakr. Chtelo by to specialni cenu za nejlepsi "antikoncepcni" trip report :D

eMJay
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 20. 10. 2011, 15:54
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od eMJay »

Masox...priste by to vsak chtelo trochu formatovani textu. Je to pomerne neprehledne. Nicmene stale si myslim, ze pri takovem mnozstvi nezivych veci k rpeprave by byvalo bylo lepsi obratit se na nejakou zasilatelskou spolecnost a nechat to vsechno poslat lodi.

JanoS
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 270
Registrován: 13. 06. 2008, 10:46
Pohlaví: muž
Bydliště: ZRH
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od JanoS »

cocik píše:Tak tohle je neuveritelnej masakr. Chtelo by to specialni cenu za nejlepsi "antikoncepcni" trip report :D

Za 2 tydny letim na Floridu s 15mesicnim synem, autosedackou a 2 kufry. Bal jsem se, ale po tvem reportu mi to prijde jako brnkacka :)


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2207
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od pavelpmi »

Uf... :shock: Ale dobrej report. :D

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od firefly »

Velmi dobrodružné :mrgreen: a velice realisticky popsané, úplně to vidím před sebou :D !
Moc pěkný TR, díky a zdravím celou rodinu, včetně obou koček. :clap: :clap: :wave: :wave: :wave:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od Globik »

Díky všem, myslel jsem, že to bude víceméně nudné čtení (při mém slabém spisovatelském střevě).

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od Globik »

eMJay píše:Nicmene stale si myslim, ze pri takovem mnozstvi nezivych veci k rpeprave by byvalo bylo lepsi obratit se na nejakou zasilatelskou spolecnost a nechat to vsechno poslat lodi.

Jak píšu, spoustu věcí jsme lodí poslali. Ale: letadlem 2.kufr vyjde stejně draho jako balík o stejné váze lodí. Přes celnici si ho pronášíme sami a nejsme odkázáni na milost a nemilost polské celnice. Spíše se neztratí a když ano, máme větší nárok na náhradu. A hlavně - máme ho hned doma. Na lodí balík se taky někdy čeká 2 měsíce.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od Globik »

kukucka píše:Jinak, jak to, že jste měli kočku nahoře? Já jsem žila v tom, že se zvířata převážejí zásadně v zavazadlovém prostoru :shock: .

Psi a kočky do určité váhy (mám pocit, že 6 kg včetně schrány) a které se vejdou do schrány předepsaných max.rozměrů mohou v omezeném počtu na palubu. Max.počet určuje airlines pro každý typ stroje. Zvíře ve schráně musí být umístěné pod předchozím sedadlem. Povoluje pouze část airlines. Znám případ, kdy CK povolila na charterovou letenku jorkšíra a pak se změnila airlines (mám pocit, že původní airlines byla OU a náhradní NE). Paní vycpala tašku na psa dekou a se slzami se s "ním" ve SPU rozloučila a tašku dala delegátce CK se slovy, že ona ho tam nemá srdce předat, ať to udělá za ní. Pak se rychle vypařila a security prošla se psem pod bundou. Jak to pak dopadlo, si už nepamatuju, ale pokud to někoho zajímá, můžu zjistit.

barnes
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 29. 12. 2011, 09:22
Oblíbené typy letadel: TU154 / B747
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od barnes »

Globik píše:
kukucka píše:Jinak, jak to, že jste měli kočku nahoře? Já jsem žila v tom, že se zvířata převážejí zásadně v zavazadlovém prostoru :shock: .

Psi a kočky do určité váhy (mám pocit, že 6 kg včetně schrány) a které se vejdou do schrány předepsaných max.rozměrů mohou v omezeném počtu na palubu. Max.počet určuje airlines pro každý typ stroje. Zvíře ve schráně musí být umístěné pod předchozím sedadlem. Povoluje pouze část airlines. Znám případ, kdy CK povolila na charterovou letenku jorkšíra a pak se změnila airlines (mám pocit, že původní airlines byla OU a náhradní NE). Paní vycpala tašku na psa dekou a se slzami se s "ním" ve SPU rozloučila a tašku dala delegátce CK se slovy, že ona ho tam nemá srdce předat, ať to udělá za ní. Pak se rychle vypařila a security prošla se psem pod bundou. Jak to pak dopadlo, si už nepamatuju, ale pokud to někoho zajímá, můžu zjistit.


A to mně by zase zajímalo :) zda vše dobře dopadlo, nebo zakoupením letenky pro nebohého hafana

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od whiskey »

fotky?!?!?! :lol:

cocik píše:Tak tohle je neuveritelnej masakr. Chtelo by to specialni cenu za nejlepsi "antikoncepcni" trip report :D

Amen!

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od jife »

V lednu 2011 jsem byl osobne svedkem toho, jak na let MEX-NYC nastoupila na palubu letadla slecna s psikem normalne jen na voditku, tedy bez prepravniho boxu. Letos v lednu jsem zazil, jak se pes pomocil v zavazadlovem prostoru pri letu LIM-CUZ, ale to az v pripravovanem reportu...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od Globik »

whiskey píše:fotky?!?!?! :lol:
Fotky moc zajimavé nejsou a většinou jsou hodně osobní. Bohužel ksichty karkulek jsem nefotil, aby vynikl kontrast mezi nadšením z mé dcerky, když jsem poprvé nastupoval jen s peněženkou a po pochopení, je s námi čeká.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: S infantem a kočkou přes Atlantik

Příspěvek od Globik »

barnes píše:
Globik píše:
kukucka píše:Jinak, jak to, že jste měli kočku nahoře? Já jsem žila v tom, že se zvířata převážejí zásadně v zavazadlovém prostoru :shock: .

Psi a kočky do určité váhy (mám pocit, že 6 kg včetně schrány) a které se vejdou do schrány předepsaných max.rozměrů mohou v omezeném počtu na palubu. Max.počet určuje airlines pro každý typ stroje. Zvíře ve schráně musí být umístěné pod předchozím sedadlem. Povoluje pouze část airlines. Znám případ, kdy CK povolila na charterovou letenku jorkšíra a pak se změnila airlines (mám pocit, že původní airlines byla OU a náhradní NE). Paní vycpala tašku na psa dekou a se slzami se s "ním" ve SPU rozloučila a tašku dala delegátce CK se slovy, že ona ho tam nemá srdce předat, ať to udělá za ní. Pak se rychle vypařila a security prošla se psem pod bundou. Jak to pak dopadlo, si už nepamatuju, ale pokud to někoho zajímá, můžu zjistit.


A to mně by zase zajímalo :) zda vše dobře dopadlo, nebo zakoupením letenky pro nebohého hafana

Takže: Nebylo to ve SPU, ale v DBV. Informace nemám s odstupem času úplně přesné, neboť jsou z druhé ruky a ta tvoří jeden celek s přirozeně zapomínajícímu mozku. Nicméně security na zavazadlech nepracovala moc pečlivě, protože na fakt, že v tašce psík není, se nepřišlo, ale nějak se přišlo na to, že paní má psíka pod bundou. A tedy byl zakázán boarding a paní pak do vlasti jela autobusem, kde jí kupodivu přepravu zvířete povolili. Byla z toho velká reklamace, ale zda ji někdo uznal, také nevím. Zda se jednalo o původně OU a poté o NE, již také dotazem nezjistím.


Odpovědět