KLM mobilní telefony
KLM mobilní telefony
Ahoj, letím (prvně).. do Thajska z Prahy a pak zpět letadly:
Airbus A320-200
Boeing 747-400 passenger
Fokker 70
vše Economy Aircraft type
jak je to s možností použizí mobilního telefonu, kvůli hudbě, pdf ebookum.. co je povoleno? musí mít mobil nastavený letecký mód - tzn. s vypnutýma sítěma? a poslední otázka.. je v sedadlech zásuvka pro mobil? a je potřeba případně redukce?
Airbus A320-200
Boeing 747-400 passenger
Fokker 70
vše Economy Aircraft type
jak je to s možností použizí mobilního telefonu, kvůli hudbě, pdf ebookum.. co je povoleno? musí mít mobil nastavený letecký mód - tzn. s vypnutýma sítěma? a poslední otázka.. je v sedadlech zásuvka pro mobil? a je potřeba případně redukce?
Re: KLM mobilní telefony
1, pokud posadka neurci jinak, tak v letove hladine lze pouzivat mobil v letovem rezimu, tedy s vypnutou vysilaci (radiovou) casti. U nekterych aerolinek uz lze volat s vlastnim mobilem na palube, pak vyse uvedene neplati. Ale dost pochybuju, ze by to bylo v uvedenych letounech na teto trase.
2, Obavam se, ze ani zasuvka v uvedenych letadlech nebude. I kdyz KLM snad predelavalo interiery nekterych svych 747, tak mozna tam. Mohlo by to byt na jejich strankach (sekce flotila) a nebo na seatguru.com. Osobne jsem v economy videl zasuvky jen malokdy a to vyhradne na dalkovkach. V Byznysu to byva obvyklejsi.
2, Obavam se, ze ani zasuvka v uvedenych letadlech nebude. I kdyz KLM snad predelavalo interiery nekterych svych 747, tak mozna tam. Mohlo by to byt na jejich strankach (sekce flotila) a nebo na seatguru.com. Osobne jsem v economy videl zasuvky jen malokdy a to vyhradne na dalkovkach. V Byznysu to byva obvyklejsi.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: KLM mobilní telefony
Platí pravidla přepravce. Technicky vzato, elektronická zařízení "nahoře" ok, pokud aktivně nevyzařují. Před vzletem a na přistání raději vše OFF. Nikdo neví, co to dělá, a za těch pár minut možná zbytečného konzervatizmu nic nedáme.
Dodatečné studium viz JAA TGL 29.
FD.
Dodatečné studium viz JAA TGL 29.
FD.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: KLM mobilní telefony
Myslim, ze KLMak nema v economy zasuvky nikde.
Re: KLM mobilní telefony
FlightDetent píše:Nikdo neví, co to dělá...
Opravdu to nikdo nevi? A to ty tisicovky telefonu a pristroju, ktere nekdo nechal omylem zapnute, jeste neoverily, ze je stineni dostatecne ucinne?
Re: KLM mobilní telefony
gr09 píše:FlightDetent píše:Nikdo neví, co to dělá...
Opravdu to nikdo nevi? A to ty tisicovky telefonu a pristroju, ktere nekdo nechal omylem zapnute, jeste neoverily, ze je stineni dostatecne ucinne?
No, ted pri poslednim letu jsem o tom premyslel. Vypnutou radiovou cast mobilu nerozporuju, ale treba MP3 nebo tablet s filmem nemuze mit na systemy letadla zadny vliv. Nahore i pri startu a pristani. Takze hadam, ze spis jde o to, aby lide sledovali co se deje, kdyby se stalo neco nestandardniho. Treba aby slyseli hlaseni.
Ostatne, u CSA jsem musel pri pristani MP3 vypnout, u Swissu to nikdo nevyzadoval a nebyl jsem jediny, kdo poslouchal durch pres pristani.
Re: KLM mobilní telefony
a neni ta debate trosku zbytecna -
- kazdy mobil ma mod letadlo, kdy funguje cely krome vysilaci casti - aspon neto nevybiji baterku
- v cestovni hladine se stejne nedovolas a nikdo se nedovola Tobe, tak pro to mit zapnute....
- kazdy mobil ma mod letadlo, kdy funguje cely krome vysilaci casti - aspon neto nevybiji baterku
- v cestovni hladine se stejne nedovolas a nikdo se nedovola Tobe, tak pro to mit zapnute....
Re: KLM mobilní telefony
dejavu píše:Takze hadam, ze spis jde o to, aby lide sledovali co se deje, kdyby se stalo neco nestandardniho. Treba aby slyseli hlaseni.
Ostatne, u CSA jsem musel pri pristani MP3 vypnout, u Swissu to nikdo nevyzadoval a nebyl jsem jediny, kdo poslouchal durch pres pristani.
Je to presne tak jak pises (tedy pozornost pasazeru), prestoze kazda aerolinka kolem toho nabrebta vsemozne duvody ohrozeni pristroju. Treba ted South African mi nenechali od TOD ani vypojena sluchatka v usich (mam Shure, ktera tlumi hluk), zatimco na letu UA jsem se dival na videoprehravac az do pristani.
bubo píše:- kazdy mobil ma mod letadlo, kdy funguje cely krome vysilaci casti - aspon neto nevybiji baterku
- v cestovni hladine se stejne nedovolas a nikdo se nedovola Tobe, tak pro to mit zapnute....
A on nekdo rika neco jineho?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: KLM mobilní telefony
gr09 píše:FlightDetent píše:Nikdo neví, co to dělá...
Opravdu to nikdo nevi? A to ty tisicovky telefonu a pristroju, ktere nekdo nechal omylem zapnute, jeste neoverily, ze je stineni dostatecne ucinne?
No, ono je rozdil byt 10 telefonu omylem zaplych proti 400 telefonum zaplym naschval z kterych jeste 50 dela nejake opicarny typu pokus poslat MMS/SMS z hladiny nebo hovoru "Tak uz pristavam, prijedte po mne".
Re: KLM mobilní telefony
Fabo píše:No, ono je rozdil byt 10 telefonu omylem zaplych proti 400 telefonum zaplym naschval z kterych jeste 50 dela nejake opicarny
A jakej je ten rozdil? Ani jeden z nas to nemeril...
Re: KLM mobilní telefony
Fabo píše:nebo hovoru "Tak uz pristavam, prijedte po mne".
... představa, že 160 koupáků v 738 TVS líčí po telefonu "jak bylo" nebo "jak bude" ...
Re: KLM mobilní telefony
Tak vysilani telefonu uz nejake ruseni teoreticky zpusobit muze. Ale s ohledem na to, ze nekde se uz volat muze, tak to asi tak zasadni nebude. Respektive, u starsich letadel, kdo vi.
V kazdem pripade, i jen zapnuty telefon v letadle (mimo letovy rezim) neustale komunikuje - snazi najit sit,tedy vysila. A dokonce ji najde nahodne i v letove hladine, ale neprihlasi se do ni (aspon v drtive vetsine pripadu). Problem bude nejenom ve vysce, ale i v rychlosti letadla.
Ale dovolim si tvrdit, ze bez aktivni vysilaci casti nemuze mit u moderniho letadla zadny vliv na jeho elektroniku.
V kazdem pripade, i jen zapnuty telefon v letadle (mimo letovy rezim) neustale komunikuje - snazi najit sit,tedy vysila. A dokonce ji najde nahodne i v letove hladine, ale neprihlasi se do ni (aspon v drtive vetsine pripadu). Problem bude nejenom ve vysce, ale i v rychlosti letadla.
Ale dovolim si tvrdit, ze bez aktivni vysilaci casti nemuze mit u moderniho letadla zadny vliv na jeho elektroniku.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: KLM mobilní telefony
gr09 píše:Fabo píše:No, ono je rozdil byt 10 telefonu omylem zaplych proti 400 telefonum zaplym naschval z kterych jeste 50 dela nejake opicarny
A jakej je ten rozdil? Ani jeden z nas to nemeril...
ale tak případy, kdy telefon nějakým způsobem rušil vybavenéí letadla už byly.... a to, že zaplý mobil, a nebo mobil zrovna komunikující dovede rušit signalizaci v drátech, je fakt.
proč zbytečně riskovat, že nějaký mobil někde vyruší komunikaci na místě, kde bylo náhodou porušené stínění, a nepřistoupit na to, že pár minut tu elektronickou blbost budeš mít vyplou.
Re: KLM mobilní telefony
Nedavno me pri letu do FCO donutila letuska CSA vypnout i Kindle e-book (dlouho pred pristanim), domnivam se ale, ze je to spise z neznalosti a hlouposti.
Na palube CSA mimoch. nesmi byt zapnute mobily ani v letovem rezimu (!). Opet evidentni hloupost a neznalost. Nicmene to je muj nazor z pozice cestujiciho, ackoliv elektronicky dost vzdelaneho... Piloti, a zejmena crew to zrejme vidi jinak.
Na palube CSA mimoch. nesmi byt zapnute mobily ani v letovem rezimu (!). Opet evidentni hloupost a neznalost. Nicmene to je muj nazor z pozice cestujiciho, ackoliv elektronicky dost vzdelaneho... Piloti, a zejmena crew to zrejme vidi jinak.
Re: KLM mobilní telefony
lynch píše:Nedavno me pri letu do FCO donutila letuska CSA vypnout i Kindle e-book (dlouho pred pristanim), domnivam se ale, ze je to spise z neznalosti a hlouposti.
Na palube CSA mimoch. nesmi byt zapnute mobily ani v letovem rezimu (!). Opet evidentni hloupost a neznalost. Nicmene to je muj nazor z pozice cestujiciho, ackoliv elektronicky dost vzdelaneho... Piloti, a zejmena crew to zrejme vidi jinak.
...co tak asi od ČSA čekáš.......do Vánoc končí tak jako tak,takže pak už dají pokoj nadobro...