Co předcházelo nákupu A310

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od fricoolinek2 »

Jak to bylo s nákupem Airbusů A310? Dá se říct, že byl jejich nákup upečen ještě před sametem? A uvažovalo se, že by byly dodány ještě s červenobílým nátěrem nebo už i soudruzi počítali s bílým nátěrem s červeným nápisem ČSA?

A připadaly v úvahu nějaké alternativy? Nebo třeba B767-200ER byl ideologicky mnohem více závadný? IL-86 asi ne díky doletu, že?


MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od MS743 »

Docela zajimava otazka. Me by to tez zajimalo. Jedine CSA a Tarom si poridili A310 kdezto vsechny kolem jako Malev, Austrian, LOT atd... preferovaly B767-300! a Dnes je videt ze to bylo dobre rozhodnuti, A310 bylo OK v 90.let ale B767 se jeste celkem drzi.. proste to bylo lepsi letoun... proto A330 se narodilo jako odpoved na 767.

Myslim si ze CSA by mohla jit lepsim smerem pri vyberu B767....

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od fricoolinek2 »

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... a/titulky/

Něco málo je tedy i zde na konci pořadu. Vlastně z toho jsem se dozvěděl, že A310 byla upečeny už za komoušů.

Možná byly evropský Airbusy méně "ideově závadný" než Boeingy MADE IN U.S.A., podobně jako to bylo s britskym Vickersem, o němž ČSA uvažovalo na konci 60. let....

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od Night fly »

MS743 píše:Jedine CSA a Tarom si poridili A310 kdezto vsechny kolem jako Malev, Austrian, LOT atd... preferovaly B767-300!


Vychodonemecky Interflug mel take A310 (myslim ze tri, prevzala je pak Luftwaffe pro prevoz VIP).

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od gr09 »

fricoolinek2 píše:Možná byly evropský Airbusy méně "ideově závadný" než Boeingy MADE IN U.S.A., podobně jako to bylo s britskym Vickersem, o němž ČSA uvažovalo na konci 60. let....

Muj zdroj rika, ze to bylo mnohem jednodussi - Airbus nabidl lepsi podminky leasingu, podminky leasu Boeingu by CSA nebyly schopny v te dobe splnit.


romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od romul »

fricoolinek2 píše:http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061003-pod-znackou-csa/titulky/

Něco málo je tedy i zde na konci pořadu. Vlastně z toho jsem se dozvěděl, že A310 byla upečeny už za komoušů.

Možná byly evropský Airbusy méně "ideově závadný" než Boeingy MADE IN U.S.A., podobně jako to bylo s britskym Vickersem, o němž ČSA uvažovalo na konci 60. let....


Obávám se, že vzhledem k době ve které se o tom rozhodovalo byly z ideologických důvodů Airbusy jediné řešení (tedy jakási "airbusová" paralela mezi komančema a Tvrdíkem) a vzorem byl Interflug. Malév měl sice B767 a kde je dneska...

http://www.planes.cz/lite/okfleet.php

O nákupu dálkových letadel se u ČSA rozhodovalo v době, kdy se o americké technice prakticky nemohlo uvažovat, a tak stejně jako Interflug i ČSA nakoupily A310-304. Dva kusy zajistil PZO Omnipol a byly nejprve nasazeny na výcvikové lety po celé Evropě. Od jara 1991 však již zastoupily Il-62M na linkách do Severní Ameriky a Thajska. Větší soustředění na Severní Ameriku znamenalo, že se Bombaj, Jakarta, Singapur a mnoho dalších staly historií a A310 si létání východním směrem příliš neužily. Roku 2003/2004 přibyly ještě další dva letouny A310 pro letní posílení dálkových linek do USA a Kanady. V zimním období létají chartery do Brazílie, Venezuely a na Kubu. Toto letadlo je již bohužel zastaralé a v současné době pro pravidelnou přepravu přes Atlantik není ideální. Každopádně před náletem, který se blíží u WAA i WAB 70 000 hodin, je třeba smeknout.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od prodejce »

Již 11.5.1989 vláda ČSSR vyslovila souhlas, aby ČSA formou leasingu získaly dva Airbusy A310-304 a 2.8.1989 zástupci ČSA a Omnipolu v Toulouse podepsali kontrakt. 11.9.1989 byl výrobcem v Praze předveden A310-304 (F-WWCL). V roce 1991 se změnilo zbarvení letadel ČSA: letadla byla celá bílá, na trupu se objevil velký červený nápis ČSA a dva úzké pružky, pod kterými byl malý nápis Československé aerolinie..

zdroj: http://svici.sweb.cz/csa_historie.htm

.. jinak zlí jazykové tvrdili (ve své době), že byly zakoupeny dva kusy za cenu tří kusů. To je ale jenom neověřený drb.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od fricoolinek2 »

No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.

Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.

http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0

V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od romul »

fricoolinek2 píše:No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.

Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.

http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0

V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?


S nápisem ČSA určitě taková mašina nepřiletí.

B767 TVS je minulost, budoucnost je zde:

http://www.planes.cz/cs/photo/1133517/a ... -prg-lkpr/

:-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od flyingblue »

fricoolinek2 píše:No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.

Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.

http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0

V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?


Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od Pavel »

flyingblue píše:
fricoolinek2 píše:No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.

Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.

http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0

V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?


Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.

bylo to klasické ACMI

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od romul »

flyingblue píše:Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.


A není to snad jedno? Majetkové vztahy aerolinky ke konkrétnímu letadlu tady nikdo neřeší a málokdo se v tom vyzná...

Panam
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 02. 04. 2012, 17:19
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od Panam »

Pavel píše:
flyingblue píše:
fricoolinek2 píše:No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.

Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.

http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0

V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?


Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.

bylo to klasické ACMI


TVS tady měl 767 asi dva roky, pak to vrátili a od té doby se nedokázali s cestovkama dohodnout. Až mu přijde za pár let 787 tak ji stejně asi pronajme na většinu roku i s posádkama někam do Asie neb to tady Šimáně a spol nedokážou uživit... takže zase nic. :thumbdown:

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od Pan Am »

prodejce píše:Již 11.5.1989 vláda ČSSR vyslovila souhlas, aby ČSA formou leasingu získaly dva Airbusy A310-304 a 2.8.1989 zástupci ČSA a Omnipolu v Toulouse podepsali kontrakt. 11.9.1989 byl výrobcem v Praze předveden A310-304 (F-WWCL). V roce 1991 se změnilo zbarvení letadel ČSA: letadla byla celá bílá, na trupu se objevil velký červený nápis ČSA a dva úzké pružky, pod kterými byl malý nápis Československé aerolinie..

zdroj: http://svici.sweb.cz/csa_historie.htm

.. jinak zlí jazykové tvrdili (ve své době), že byly zakoupeny dva kusy za cenu tří kusů. To je ale jenom neověřený drb.


Článek Rudého práva z 12.5. 1989 informující o rozhodnutí vláda:

rude-pravo-1989-05-12.jpg

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:
flyingblue píše:Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.


A není to snad jedno? Majetkové vztahy aerolinky ke konkrétnímu letadlu tady nikdo neřeší a málokdo se v tom vyzná...


V kontextu nasledujiciho ano:
V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?


Nejde o to, ze by slo o financni operaci (jako je bezny leasing hardware), ale to letadlo bylo treti strany, ktera ho TVS pronajimala.


Odpovědět