Dobry den Vam vsem,
doufam, ze jste si vsichni uzily stedry den jak se patri, at uz s ceskou klasikou nebo mezinarodni, pokud se nachazite nekde po svete.
Tento vylet vzniknul vlastne nahodou. Jelikoz jsem byl v Estonsku a taky na ostrove Kuressaare v roce 2011 s jednim clenem tohoto fora, a moje povidani zaujalo pritelkyni, tak jsme se rozhodli zajet na tento ostrov a vyuzit nespocetne moznosti wellness hotelu i tento rok. Letenky byly zakoupeny pri akci OK nekdy v cervenci 2012 za 3500 CZK/os na trase PRG-TLL-PRG. Nekdy v zari, ale prisel email od OK, ze oba nase lety byly zruseny z duvodu zmeny let. radu. Po nekolika diskusich a domluvach jak na nasi strane tak na strane OK, byla letenka zmenena na PRG-TLL-CPH-PRG, kde segment CPH-TLL byl s Estonian Air. Asi mesic pred odletem, jsme se dozvedeli, ze OV zmenil cas odletu z TLL do CPH a tim se zmenil minimalni cas na prestup a jelikoz slo o posledni let ten vecer do PRG z CPH, tak by se nam to nemuselo podarit stihnout, proto nam byla letenka znovu prevystavena na routing PRG-TLL-BRU-PRG, usek TLL-BRU s OV. Pak zbyvalo jen dokoupit letenku na Kuressaare. Kdyby zustalo u puvodnich casu PRG-TLL-PRG, tak jsme mohli letet tam i zpet do URE. Ale po tech zmenach jsme se rozhodli letet jen TLL-URE a nazpet jet busem do Tallinnu. Letenku na Kuressaare jsme koupili na strankach Avies za 22.4 eur one way/osobu. Jen pro porovnani, jizdenka na bus z Kuressaare do Tallinnu stoji 15 eur one way a trva to 4 hodiny.
28.11.2012
Praha - Tallinn
OK 76
B737-500 (OK-XGE)
21:40 - 00:45 (29.11.2012)
Tak uz Vas nebudu unavovat psanim o zmenach a presuneme se k ceste. Na letiste jsme dorazili asi hodinu pred odletem. Check in byl uz skoro prazdny, tak jsme se odbavili, dali kufry na pas a vydali se na security, kde take nikdo nebyl a prosli jsme ani ne za 3 min. Leteli jsme B737-500 v barvach Skyteamu. Byl to moc prijemny let, s prijemnou posadkou. Obcerstveni, klasika vyber mezi nealkem, pivem a vinem a nejake slane/sladke susenky. Obsazenost tak 50%. Jelikoz byl odlet ve 21:40 a my byli po veceri, tak nam to akorat stacilo a snazili jsme se trosku usnout. Po priletu jsme se presunuli taxikem do hotelu Park Inn v centru Tallinnu, kde jsme zustali 2 noci.
A tady je par fotecek predvanocniho Tallinnu. V Tallinnu byla docela zima, snih me neprekvapil, ale foukal vitr a teploty pres den okolo -8 stupnu, a kdyz clovek stal tam kde fouka, se citil jako by bylo -17.
Sice jsme v TLL spali 2 noci, ale meli jsme na TLL jeden cely den. 30.11. jsme meli odlet rano v 7:45 jelikoz jsme chteli co nejvice si uzit bazenu, vyhrivky, ruznych druhu saun a parnich lazni, ktere jsou soucasti ceny ubytovani v hotelu na ostrove Saaremaa a meste Kuressaare. To rano na letisti panovala docela velka metelice. Foukal silny vitr a snezilo. Nebyl jsem si jisty jestli nas let vubec odleti. Avies na teto trase provozuje Jetstream 32. Check in probehl v poradku, a tak jsme se vydali na security a na gatu jsme byli ani ne za 10 min.
30.11.2012
Tallinn - Kuressaare
U3 2087
L410 (LY-ABN)
07:45-08:30
Boarding zacal na cas a k menu prekvapeni jsme v autobuse sedeli jen my dva a jeden dalsi cestujici. Dvere se zavreli a my vyrazili na plochu k letadlu. Vyhlizel jsem nas Jetstream 32, ale porad jsem ho nikde nevidel, a jsme nakonec zastavili u osamocene L410 v bilych barvach. Nemohl jsem tomu uverit, protoze timo typem jsem jeste neletel, a tak jsem byl velmi stastny. Vsichni 3 pax naboardovali a dvere se rychle zavreli, jelikoz venku foukal silny vitr a snezilo. Takze celkem 3 pax s celkem 17 moznych. K tomu 2 piloti a jedna letuska.
Posadka, krome letusky byla ruska. Letadlo jak sedelo na prosel bez nahozenych motoru, tak se cele traslo, jak foukal silny vitr. Po nastoupeni, jsme asi sedeli 20 min, aniz by se cokoliv delo a pak nam kapitan oznamil ze se ceka az se uklidi draha. Pak se nahodili motory a bez odmrazovani jsme se vydali na drahu. Musim rict, ze let byl celkem klidny, v porovnanim s tim jake venku panovalo pocasi. Asi po 40 min let jsme pristali v URE za snehove vanice.
Puvodne jsme chteli jet taxikem na hotel, ale na letisti zrovna zadne nebyly, tak jsem se sel zeptat pani na informace, jestli nam muze nejakeho zavolat. Rikala ze jo, ale taky, ze za 10 min jede do mesta bus MHD, tak muzeme jet s nim. Tak jsme chvilku pockali az prijel a my spolu s ridicem jsme byli jedini pasazeri . Asi po 5 minutach jsme dorazili do hotelu. Zastavka busu je primo pred hotelem. Tento hotel ma klasicke pokoje, ale taky apartmany, ktere jsou mnohem utulnejsi. Hotel se jmenuje Grand Rose Spa Hotel.
Taky je par fotecek s okoli a taky ruznych jidel. Kuressaare ma vlastne jednu hlavni ulici, kde jsou obchody a ruzne hotely a to je tak vsechno. Nejake obchodaky jsou za mestem, ale tam se nam nechtelo.
Vsechno prijemne musi jednou skoncit. V nedeli po snidani jsme se vydali busem v 10:45 rano do Tallinnu. Jeliko ze jedna o ostrov, tak jsme museli taky na trajekt. Cesta byla prvnich 70 km po ceste, pak trakekt 30 min (cca 9 km) a pak dalsich 140 km po ceste do Tallinnu.
Zbytek cesty probehl celkem v pohode. Vsechno letelo na cas. V BRU jsme meli asi 2 hodky na prestup, ktery jsme stravili vyberem a nakupem belgickych piv.
02.12.2012
Tallinn - Brusel
OV 177
CRJ 900 (ES-ACD)
17:35-19:10
Behem letu OV bylo vsechno placeno, nic zdarma. Draha polovicka si koupila kafe. Let byl na cas, obsazenost byla vic jak 90%, hodne kravataku, asi se vraceli do BRU na dalsi pracovni tyden.
02.12.2012
Brusel - Praha
OK 637
Airbus 319 (OK-NEP)
21:05 - 22:35
Let s OK zase velmi prijemny, obcerstveni podobne jako do TLL, akorat pribyla mala kureci tortila wrap. V PRG, klasika, letadlo zajelo na terminal 1 a pak jsme vsichni museli do busu, ktery nas odvezl na T2. Proste opruz, ale uz jsem si na to nejak za ty roky zvykl a asi se to brzy nezmeni.
Doufam, ze se vam muj TR libil.
Hezke Vanoce.
Ales
Relax v Estonsku & Kuressaare + L410
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Relax v Estonsku & Kuressaare + L410
TR se líbil Ale JAK TO, že Avies stále občas používá L410, bylo mi řečeno, že se jí zbavili... A JAK TO, že jsem neměl i já to štěstí loni v dubnu, když jsem letěl do Kärdly??
Musím na ten Man...
Musím na ten Man...